Fantonalds byggetråd - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 661
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis!

Jeg er vel noen uker bak deg.

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis

Du er jo så og si i mål. gratulerer med jobb well done, blei jo heilt knall.
    Et lite spørsmål, limte du på molton på frontveggen din?

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Grattis!

Jeg er vel noen uker bak deg.
    Takker så mye ! Stå på du også. Det er herlig å se at man etter hvert når målet sitt. Jeg føler meg i alle fall som en unge :razz: !

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Du er jo så og si i mål. gratulerer med jobb well done, blei jo heilt knall.
    Et lite spørsmål, limte du på molton på frontveggen din?
    Filten er stiftet på plass. Stiftene sitter under alle listene som du ser på frontveggen. Den henger rimelig tight inntil veggen, så jeg tror ikke det blir noe blafring. Dersom det skulle bli det, så skal jeg slå i noen stifter her og der. Jeg har kjøpt tusj for å skjule stiftene. Det skal heller ikke være noe problem å få de dypt i materialet og skjule de ved å "rubbe" filten akkurat på det stedet der de står.

Grunnen til at jeg ikke har limt er at jeg ble anbefalt å la være. Det skulle visstnok bli like bra med stifter. Hadde det blitt limt ville det blitt umulig å fjerne filten senere. Who knows, det er jo ikke umulig at oppgraderingsspøkelset (oppussingsspøkelset?) kommer på besøk... :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Dersom jeg hadde flyttet høyttaleren ved ytterveggen enda lengre ut, ville jeg naturlig nok også måttet flytte på høyttaleren ved døra. ...og det går jo ikke uten å få skjevt lydbilde. -Ergo: De henger tett, men der blir de :razz: .
    Det der hadde du løst lett med å montere den på døren, døren skal jo uansett være igjen når du ser film.

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filten er stiftet på plass. Stiftene sitter under alle listene som du ser på frontveggen. Den henger rimelig tight inntil veggen, så jeg tror ikke det blir noe blafring. Dersom det skulle bli det, så skal jeg slå i noen stifter her og der. Jeg har kjøpt tusj for å skjule stiftene. Det skal heller ikke være noe problem å få de dypt i materialet og skjule de ved å "rubbe" filten akkurat på det stedet der de står.

Grunnen til at jeg ikke har limt er at jeg ble anbefalt å la være. Det skulle visstnok bli like bra med stifter. Hadde det blitt limt ville det blitt umulig å fjerne filten senere. Who knows, det er jo ikke umulig at oppgraderingsspøkelset (oppussingsspøkelset?) kommer på besøk... :razz:
    Supert, da blir det til at eg prøver det eg og. Var litt bekymret for akkurat det der med liming og deretter fjerning av stoffet dersom det en gang blei aktuelt.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Det der hadde du løst lett med å montere den på døren, døren skal jo uansett være igjen når du ser film.
    Vel... "Lett"...? For det første hadde jeg jo fått litt trøbbel med kabelen til høyttaleren dersom den skulle henge på døra. Ser ikke helt hvordan den løsningen skulle komme. I tilfelle måtte kabelen ligge helt inntil hengslene på døra, men det måtte uansett bli noe vandring på den.

For det andre så er det dybdeforskjell i veggen inn til døra. Døra ligger nemlig ca. 30 cm. dypt i forhold til resten av bakveggen. Med korreksjon kunne man kanskje opphevet effekten av at høyttaleren ligger dypere, men samtidig så ville det jo blitt sidevegger (karmene) helt inntil den da - ikke gunstig.

I mine øyne så må bakhøyttaleren henge der den allerede er plassert.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innkjøpt PS3

Det er ganske så dyrt å drive på med hjemmekino. Se bare hva som presset seg inn på budsjettet i går:

-img_1517-jpg
    PS3 må man ha når man skal ha hjemmekino, vettu ! Jeg måtte jo bare ha Battlefield Bad Company 2 i tillegg 8-) !

-img_1518-jpg

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innflytting i kino godt i gang

-img_1520-jpg
    Hey there, Big Guy ! Long time, no see...

Rommet begynner virkelig å ta form nå som utstyret kommer inn. Jeg hører også at romklangen straks roer seg når gjenstandene kommer.

Håper forresten at jeg kan ta inn TV-benken i dag. Den er jo nymalt, og normalt skulle den hatt et par dager med herdetid før jeg tar i den. Jeg får se.

Ellers har jeg enda ikke kjøpt noen PJ. Føler at jeg har satt meg litt fast, i grunnen. Jeg har lite greie på projektorer, og har lest mye både her og der uten at jeg blir særlig klokere. Jeg har tenkt mye på HW15 da jeg har lest meg frem til mange gode erfaringer med denne. Men så har ikke den FI, og jeg lurer på hvor viktig det vil være for meg. Som tidligere sagt: Dersom noen har tips, så er det bare å poste !

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_1522-jpg
    Aaaah... TV-benken ble mye bedre som svart. Det er kanskje fremdeles noe herdetid igjen på malingen. Hmm... Kanskje dersom jeg er forsiktig så kan jeg skli på plass noen forsterkere :razz: !?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_1520-jpg
    Hey there, Big Guy ! Long time, no see...

Rommet begynner virkelig å ta form nå som utstyret kommer inn. Jeg hører også at romklangen straks roer seg når gjenstandene kommer.

Håper forresten at jeg kan ta inn TV-benken i dag. Den er jo nymalt, og normalt skulle den hatt et par dager med herdetid før jeg tar i den. Jeg får se.

Ellers har jeg enda ikke kjøpt noen PJ. Føler at jeg har satt meg litt fast, i grunnen. Jeg har lite greie på projektorer, og har lest mye både her og der uten at jeg blir særlig klokere. Jeg har tenkt mye på HW15 da jeg har lest meg frem til mange gode erfaringer med denne. Men så har ikke den FI, og jeg lurer på hvor viktig det vil være for meg. Som tidligere sagt: Dersom noen har tips, så er det bare å poste !
    Ser virkelig bra ut dette her! Nærmer seg med stormskritt nå

Er STOR forskjell på tomt og halvfullt/fullt rom! Godt du hører det roer seg allerede.
    Skal ut å hente sofa til kinoen min nå

Angående projektor så er jeg i samme leir som deg. Har minimalt med peiling, ikke velutviklede sanser mtp. hva som er bra og ikke. Slik sett gjorde jeg en enkel løsning. Kjøpte meg en veldig billig på brukten W9000, og skal bruke den som første løsning. Jeg leser og leser om projektorer og hva folk anbefaler, men har tenkt som så at jeg tok en billig brukt en som har fått grei kritikk i sin tid, så kan jeg heller investere mer i en bedre sak etterhvert om behovet melder seg.
    Er ikke sikkert det er en løsning som du kan tenke deg, men det er en tanke hvertfall

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser unektelig flott ut, kompis! Moro å komme hjem fra ferie til noen skikkelige oppdateringer. Gleder meg virkelig på dine vegne! Håper du finner en prosjektor som du blir fornøyd med! Good luck!

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUPERNICE! Godt jobba!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Angående projektor så er jeg i samme leir som deg. Har minimalt med peiling, ikke velutviklede sanser mtp. hva som er bra og ikke. Slik sett gjorde jeg en enkel løsning. Kjøpte meg en veldig billig på brukten W9000, og skal bruke den som første løsning. Jeg leser og leser om projektorer og hva folk anbefaler, men har tenkt som så at jeg tok en billig brukt en som har fått grei kritikk i sin tid, så kan jeg heller investere mer i en bedre sak etterhvert om behovet melder seg.
    Er ikke sikkert det er en løsning som du kan tenke deg, men det er en tanke hvertfall

Da har jeg bestilt Sony HW15. Jeg leste meg aldeles skakk på info om denne PJ'en, men til slutt måtte jeg bare skjære gjennom .

Jeg også vurderte å gjøre som du og kjøpe noe brukt sånn helt i starten. Det hadde egentlig vært en veldig grei løsning for meg. Men så var det liksom ingen gode bruktkjøp tilgjengelig på markedet akkurat nå. Og jeg vil komme meg online NÅ :razz: !! Samtidig så måtte jeg uansett kjøpe meg lerret og kabler, så da ble en pakke fra AVshop et godt alternativ. Til slutt tenkte jeg bare at jeg får hoppe i det.

HW15 er nok ikke helt plasseringsvennlig, og jeg kommer til å ligge helt på grensen nede i rommet mitt. Men jeg har funnet ut at jeg ligger innenfor grensene, så da er det vel greit nok .

PJ'en kan ligge på mellom 425 og 470 cm. hos meg. HW15 henge på max 427 cm. Dermed ligger jeg akkurat innenfor. Og da har jeg ikke tatt høyde for at linsen på PJ'en faktisk ligger omtrent 20 cm lenger fram enn festepunktet på den.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Dette ser unektelig flott ut, kompis! Moro å komme hjem fra ferie til noen skikkelige oppdateringer. Gleder meg virkelig på dine vegne! Håper du finner en prosjektor som du blir fornøyd med! Good luck!
    Takker så mye ! Nå har jeg som sagt bestilt HW15, og jeg også håper virkelig jeg blir fornøyd med den !

Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    SUPERNICE! Godt jobba!
    Nok en gang må jeg takke så mye . Ser du har kommet i mål du også. Det ble ikke akkurat mindre flott hos deg heller da !!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nå må jeg gå ned og koble opp forsterkerne på høyttalerne. Det har ikke vært tid til det i helga, men nå skal det jaggu bli lyd !

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt Sony HW15. Jeg leste meg aldeles skakk på info om denne PJ'en, men til slutt måtte jeg bare skjære gjennom .

Jeg også vurderte å gjøre som du og kjøpe noe brukt sånn helt i starten. Det hadde egentlig vært en veldig grei løsning for meg. Men så var det liksom ingen gode bruktkjøp tilgjengelig på markedet akkurat nå. Og jeg vil komme meg online NÅ :razz: !! Samtidig så måtte jeg uansett kjøpe meg lerret og kabler, så da ble en pakke fra AVshop et godt alternativ. Til slutt tenkte jeg bare at jeg får hoppe i det.

HW15 er nok ikke helt plasseringsvennlig, og jeg kommer til å ligge helt på grensen nede i rommet mitt. Men jeg har funnet ut at jeg ligger innenfor grensene, så da er det vel greit nok .

PJ'en kan ligge på mellom 425 og 470 cm. hos meg. HW15 henge på max 427 cm. Dermed ligger jeg akkurat innenfor. Og da har jeg ikke tatt høyde for at linsen på PJ'en faktisk ligger omtrent 20 cm lenger fram enn festepunktet på den.

Riktig!
    Men da har du antakelig gjort et glimrende valg Ser ut til å få mye skryt den der.

Ja det med plassering er også viktig. Litt usikker på hva jeg skal gjøre hos meg også, da jeg har en dør bak der jeg gjerne vil kunne bruke. Har regnet ut at jeg kommer til å få mellom 90 og 100" bilde.

Hvor stort regner du med at du får i kinoen din?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har målt opp og ned i flere dager nå, og jeg finner ut at 200 cm bredde på lerretet er det maksimale jeg kan ha. Vissnok er det 5 cm med svart ramme på nedtrekkslerretet som jeg har bestilt, og dermed blir det litt i overkant av 210 cm bredt. Det er bare akkurat så vidt at det går nede hos meg! Med litt godvilje, så tror jeg at jeg skal få klemt det på plass :razz: .

Man må jo selvfølgelig ha størst mulig bildeflate !

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har målt opp og ned i flere dager nå, og jeg finner ut at 200 cm bredde på lerretet er det maksimale jeg kan ha. Vissnok er det 5 cm med svart ramme på nedtrekkslerretet som jeg har bestilt, og dermed blir det litt i overkant av 210 cm bredt. Det er bare akkurat så vidt at det går nede hos meg! Med litt godvilje, så tror jeg at jeg skal få klemt det på plass :razz: .

Man må jo selvfølgelig ha størst mulig bildeflate !
    Høres bra ut!
    Er spent på hvor stort det vil virke med sånne størrelser Er bare vant med 46tommern i stua. Syns jo til og med den var stor da jeg gikk opp fra 32 tommer haha!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd i kinoen :) !

Da er det blitt lyd i kinoen, og alt er klappet og klart for å ta i mot projektor !

-img_1524-jpg
    Fronten.

-img_1525-jpg
    Jaggu var det godt å få lufta forsterkerne litt! Er veldig fornøyd med malingen av bordet.

-img_1526-jpg
    Bakover i rommet. Inntil videre må jeg nøye meg med å bruke de 2 reclinerne. Jeg har planer om å få tak i en 3-seter i stedet, men men... De gjør vel susen så lenge disse også!

-img_1528-jpg
    Avkledd front 8) .

-img_1529-jpg
    ...og bakover.

-img_1531-jpg
    Ingen skal komme og si at RS62 er stygge !

Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •