Fantonalds byggetråd - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 34 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 661
    Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He he... det der er ikke TP90 ;-) Men en annen leverandør. Den er litt bedre faktisk :-D

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status

Sånn ser det da ut i kinoen nå. Jeg er ferdig isolert og da de siste kablene ble trukket, var det fullt mulig å sette opp den siste stenderen i døra. Så har jeg lagt plastikk på de 2 ytterveggene som skulle ha det.

-img_1266-jpg
    Dørkarmen ble grei. Det var noen skjevheter her og der, men med litt bannskap og makt så ble resultatet tålelig .

-img_1267-jpg
    Ferdig isolert, med plastikk på veggene.

-img_1268-jpg
    Ytterveggen med plastikk, mens bakveggen ikke har.

-img_1269-jpg
    Og sånn ser da resten av rommet ut.

Da skulle alt være klart for støping av gulv til neste uke . Jeg gleder meg! (Men ikke til regningen, elektrikere er jo helt ville i fletta :shock: !!)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    He he... det der er ikke TP90 ;-) Men en annen leverandør. Den er litt bedre faktisk :-D
    Oi da! Det er jo bra for meg da . Eller, da vil kanskje elektrikeren ha enda mer penger også da. Ergo: Nok en grunn for håndtverkere til å ta seg betalt. :???:

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel du har fått er en PLS90/125 antitwin kabel, og er kabel jeg i utgangspunktet anbefalte til spotter tidligere i tråden.
    Hvor mye må du ut med for meteren på denne?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke. Elektrikeren satte igjen denne rullen hos meg slik at jeg kunne trekke opp nødvendige metre. Men jeg frykter selvfølgelig det verste .

Hva er forresten vanlig å betale for denne kabelen?

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    muhahaha.
    Bli ikkje overasket dersom du må ut med ca 40 kr metern;-)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listepris 56,87 kr pr meter hos Solar, 94 kr meteren hos Elektroskandia.
    Billigst å kjøpe direkte fra Teccon for de som kan det

Prisen du må betale avhenger av innpris til elektrikeren du har fått kabelen fra, og avansen han selv tar...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Jeg kan ikke gjøre annet enn å vise til tidligere bilder og info som er lagt ut. Kanskje Kaos73 har noen innspill?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ser du for deg at total prisen på kinorommet blir?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det siste har jeg ikke turt å tenke så mye på det, egentlig. Jeg hadde full kontroll frem til at elektrikeren kom inn i bildet. Anslaget frem til da lå på mellom 30 000,- og 40 000,- .

Elektrikeren sprengte liksom grensene litt. Nå ser jeg for meg at hele herligheten vil koste ca. 50 000,- . Dette er kanskje ikke så mye for denne typen rom, men samtidig har jeg vært flink til å bruke gode tilbud og kjentfolk og på den måten holdt kosten nede. (Helt til elektriker-delen av jobben. Ja, jeg har på en måte hengt meg opp i det. )

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort litt i dag også da! Har ordnet med folk som skal komme på onsdag (varmekabler) og torsdag (støpe gulv), så jeg måtte få primet gulvet nå i begynnelsen av uken.

Her er utstyret klart!

...og her er gulvet primet og fint! Jeg blandet ut så det ble til sammen 6 liter med primer/vann. Det gikk kanskje 4,5-5,0 liter på hele dette gulvet. Jeg gikk over flere ganger, så alt skal være dekt.

Da er det bare å vente på at varmekablene og gulvvarmen skal bre seg .

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så ille det da med tanke på at du har det meste av utstyr fra før av. Har du tenkt noe på hvilken projektor du skal ha i rommet?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har tenkt en del på det i grunn. Jeg tror jeg har mest lyst på LCD, tror jeg. Kunnskapsnivået om projektorer er ikke veldig stort, men har fått med meg at LCD har lite bevegelig mekanikk og dermed kanskje lengre holdbarhet.

Jeg kommer til å bruke projektoren til stort sett det meste; mye film og også mye bruk av data (spill og infobehandling). Kompiser av meg har LCD-projektorer, som fungerer veldig fint til denne bruken.

Frem til nå har jeg holdt en knapp på Epson EH-TW3500, som har både horisontal og vertikal lens shift - det er et must. Skulle gjerne hatt en høyere modell, men tror kanskje at jeg bør roe cella litt på pengebruk også .

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tw-3500 har et meget dårlig sortnivå hvis du sammenligner med DLP og SXRD projektorer i noenlunde samme prisklasse. Jeg har sett den selv i bruk også og personlig er det en projektor jeg ikke hadde klart å ha levd med grunnet sortnivået på film.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier med andre ord at du ville valgt Benq W5000 i stedet... ?

Den har jeg også sett litt på. Som sagt så er jeg ikke noen kjenner når det kommer til projektorer, men har tenkt som så at dersom man først skal ha DLP så bør man satse noen kroner!?

Det som taler mot f. eks. W5000 er at den mangler horisontal lens shift og er noe stor. Også har jeg hørt at DLP har noe lett for å gå i stykker.

EDIT: Ser at du antiloop har HW15. Den er riktignok en prisklasse høyere enn det jeg tenkte, men åssen erfaringer har du med den i forhold til andre projektorer? Og mener du at LCD er bare å glemme?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Du sier med andre ord at du ville valgt Benq W5000 i stedet... ?

Den har jeg også sett litt på. Som sagt så er jeg ikke noen kjenner når det kommer til projektorer, men har tenkt som så at dersom man først skal ha DLP så bør man satse noen kroner!?

Det som taler mot f. eks. W5000 er at den mangler horisontal lens shift og er noe stor. Også har jeg hørt at DLP har noe lett for å gå i stykker.

EDIT: Ser at du antiloop har HW15. Den er riktignok en prisklasse høyere enn det jeg tenkte, men åssen erfaringer har du med den i forhold til andre projektorer? Og mener du at LCD er bare å glemme?
    W5000 er god den og er et meget godt kjøp til prisen men jeg vil si at HW15 er bortimot 50% bedre på alt i forhold. Skal du ha LCD må du en del opp i pris. Epson tw-4400 er da et godt valg.

Skal du mot Trondheim en gang kan du få en demo på min HW15..:-D

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Jeg kan ikke gjøre annet enn å vise til tidligere bilder og info som er lagt ut. Kanskje Kaos73 har noen innspill?
    Jepp, det kan jeg. Teccon sine produkter er generellt dyrere i listepris. Det er fordi elektrikern skal tjene mere penger :-( bra for firma, dårlig for forbrukern. De har forbrukervenlige esker som tåler å bli dradd inn og ut av en servicebil, og meter merket på kabelen. Vil nok ha prøvd å få tak i den kabeln som jeg nevnte. Den er godkjent for 90 grader den å. Og den er vesentlig billigere pr.m. :-D

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    W5000 er god den og er et meget godt kjøp til prisen men jeg vil si at HW15 er bortimot 50% bedre på alt i forhold. Skal du ha LCD må du en del opp i pris. Epson tw-4400 er da et godt valg.

Skal du mot Trondheim en gang kan du få en demo på min HW15..:-D
    Det er vel slik med projektorer som med alt annet her i verden: Man får det man betaler for :neutral: . TW-4400 ligger jo noe opp i pris, men det kan selvfølgelig være verdt pengene. Problemet er for tiden at jeg ikke har mye kjennskap til hva som er bra eller ikke på projektorfronten, så derfor vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter.

Derfor kunne det vært veldig fint med en demo, ja ! Takker for tilbudet! Du må passe deg for å si sånt, det kan hende du blir tatt på ordet !

Side 18 av 34 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •