Stikk til motorisert lerret og skjulte rør til fronthøytalere ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stikk til motorisert lerret og skjulte rør til fronthøytalere ?

Jeg driver med et kjellerstue prosjekt hvor jeg legger opp til hjemmekino.

Ønsker meg projektor og har lagt opp et 40 mm rør med modifiserte elko bokser til skjult HDMI etc. (etter anbefalinger på div tråder her).

Kom nå på at jeg mulig skal ha lerret og kanskje motorisert. Hvor bør jeg plasere dette stikket. Sentrert på vegg høyt oppe, venstere, høyre side ? eller i taket. Ikke enkelt for en som aldri har sett et motorisert lerret

En annen ting. Jeg kommer til å ha forsterker plasert under TV/Lerret. Anbefaler dere likvel å legge skjulte rør til sidehøytalere forran samt sub ? Jeg har lagt rør til bakhøytalere.

Soffa vil stå på vegg bak, vil jeg angre om jeg ikke legger opp til 7.1 ?

Takker for svar!

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motoren

i et lerret sitter i den ene enden av dukrøret, så kontakten skal plasseres enten på venstre eller høyre side. Du kan sjekke med leverandøren av lerretet om motorplassering er valgfri eller standard.

Når det gjelder strekking av extra rør, er det forholdsvis lite arbeid, og gleden stor over god planlegging om du finner på å bruke dem :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hesp
    vil jeg angre om jeg ikke legger opp til 7.1 ?
    Du vil angre mye mer for det røret du ikke la opp, enn for de ekstra rørene du har som du ikke bruker

Driver i kjelleren min selv og jeg legger opp til alt jeg kan tenke meg, selv om det kanskje aldri blir brukt (9.2 surround, 2xsub front, 1xsub bak, rumperister osv). Bare å sette blindlokk på det du ikke får bruk for i starten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har nok rett i at jo fler rør jo flere muligheter.

Men legger dere opp skjulte rør til sub som står plasert på siden av forsterkerbenken forran ? Altså for å slippe de 2 meterne med kabel på gulvet ?

Ser man egentlig burde ha planlagt det meste i detalj før man setter i gang, bestemt TV, lerret, benk til forsterker etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •