Lydisolering Green Glue?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisolering Green Glue?

Hei jeg driver å setter opp lydisolert tak i leiligheten (Glava Lydbøyler) Det jeg lurer på er om jeg skal bruke Green Glue mellom de 2 lagene med gips.

Og om det vil ha en vensentlig forbedring?

Noen som har bruke det i kombinasjon med Lydbøyletak?

MVH

Martin

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese litt i tråden til RuneW

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som selger GG sier selvfølgelig at det har en god lydisolerende effekt...

Men de kan faktisk dokumentere en viss forbedring også og det er mange i studiobygge-miljøet som sverger til GG.

Sjekk hjemmesidene deres for masse god informasjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Jeg fant Denne vidioen på Youtube Den syns jeg var intresang da den virkelig viser effekten av GG. Men uansett så bestemte jeg meg for å ikke bruke det, syns det ble litt dyrt. så har skrudd opp det siste laget med gips. Angrer litt kanskje hehe

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig video, selv om det ikke virket som han hadde forstått helt hvordan GG fungerer ("microscopic air gaps"...) - ja, eller så er det jeg som ikke har forstått det :-)

Flise-demonstrasjonen er vel heller ikke så overbevisende når det gjelder lydisolasjon... Men det den demonstrerer er at GG svært effektivt demper (egen)resonanser i veggen. Men det er klart, det er dette er ne av svakhetene til veggkonstruksjoner i de lavere frekvensene...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er i oppstartsfasen med å bygge egen hjemmekino i kjelleren (egen tråd kommer), men i den forbindelse sitter jeg og leser litt (!) her og der.
    Angående greenglue; dette skal brukes mellom to platelag og skal danne en film som skal lyddempe sant? Er det meningen at dette også skal brukes i alle plateskjøter, mellom vegg/tak og vegg/gulv?
    Hvordan er konsistensen på massen kontra feks silikon? Regner med jeg ikke får fullgodt resultat ved å bruke billig-billig silikon, men kan dette være et alternativ/bedre enn ingenting?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Hei!

Er i oppstartsfasen med å bygge egen hjemmekino i kjelleren (egen tråd kommer), men i den forbindelse sitter jeg og leser litt (!) her og der.
    Angående greenglue; dette skal brukes mellom to platelag og skal danne en film som skal lyddempe sant? Er det meningen at dette også skal brukes i alle plateskjøter, mellom vegg/tak og vegg/gulv?
    Hvordan er konsistensen på massen kontra feks silikon? Regner med jeg ikke får fullgodt resultat ved å bruke billig-billig silikon, men kan dette være et alternativ/bedre enn ingenting?
    GG skal brukes mellom platelag , den skal være lett å klemme ut og herder ikke over tid slik silikon vil gjøre. GG i skjøter og ved vegg/tak/gulv er ikke nødvendig, her kan du bruke akryl.
    Silikon mellom lagene tror jeg ikke gir deg noe "GG-effekt"

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    GG skal brukes mellom platelag , den skal være lett å klemme ut og herder ikke over tid slik silikon vil gjøre. GG i skjøter og ved vegg/tak/gulv er ikke nødvendig, her kan du bruke akryl.
    Silikon mellom lagene tror jeg ikke gir deg noe "GG-effekt"
    Ok. Takk for svar Har du brukt GG selv? Kan du si noe om ca forbruk pr gipsplate? Ev hvor mange gipsplater en sylinder holder til?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Ok. Takk for svar Har du brukt GG selv? Kan du si noe om ca forbruk pr gipsplate? Ev hvor mange gipsplater en sylinder holder til?
    Mellom 1 og 3 patroner per gipsplate er anbefalt. Jeg havnet på ca 1.5 patron per plate.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •