Jens bygger billig kino! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Teppe jeg skal bruke har et slikt gummibelegg på undersiden ja. Skal kjøpe dampsperre. Noen spesiel tape som skal brukes?

Fikk ikke gjort noe i dag. Men satser på og låne en varebil enten imorgen eller onsdag. Da får jeg det meste av matriel på plass.

Kjelleren er ikke fuktig. Så elektronikken er jeg ikke redd for. Bare tenk bilstereo som utsettes for fukt i over 20år og enda fungerer. Er dog ikke noe problem og ha all elektronikken i etasjen over. Men det hadde blitt litt tungvindt. Er 2 forsterkere, 1 dvd spiller + prosjektor. Tar kanskje ned enten ps3 eller xbox 360 også.
    Du kan ikke gå feil med såkalt MacGyver-tape

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det her? nærmer du deg med å bli ferdig?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, styrer du på der nede i kjelleren?

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fukt

Hei,

uheldigvis la jeg lektene rett på muren i et annet rom jeg bruker i kjelleren.
    Isolerte med glava og tjærepapp under mot veggen, og smartpanel over.
    Det ser fint ut, men bare ett år. Måtte rive ned alt sammen da det svartmugg nederst på alle platene. Alle lektene var råtne i bunn og det stinket.

Trikset er som foreslått tidligere i tråden, å ha luftespalte mellom mur og vegg, dersom utvendig drenering er utelukket. Det samme gjelder gulvet. Man sparer seg for masse trøbbel dersom man gjøre dette riktig første gang.

SL

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg nærmer meg noe enda dessverre. Lagt hele planen om kino i kjelleren på is.

Ble noe mer krevende en først tenkt...

Blir til at jeg bruker ett lite gjesterom i 2. etasje. Blir mye mindre. Men også mindre jobb og få det til.

Har til nå flyttet den ene veggen ca 40cm for og få plass til sofaen. Rommet er 2 meter bredt i front og 2,40m bredt bak. Tror lengden er noe rundt 3,5m. Skrå tak både fremme og bak.

Skal male hele rommet og dekke vegger og tak med sorte tepper. Skal ta noen bilder av det også.

Kan utdype litt mer/bedre etter hvert som jeg får tatt litt bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at jeg i dette rommet har mulighet for IB.

Har kjøpt 8 stk 12" elementer jeg skal montere. Har ingen erfaring med IB fra før. Så skal bli moro og prøve.

Har også kjøpt noen svs stativhøyttalere jeg skal bruke bak. Hva som kommer av front og senter er usikkert.

Da rommet er såpass lite nøyer jeg meg sannsynligvis med en 50" skjerm. Skråtaket gjør det vanskelig og få projetor langt nok fra lerret til at det blir stort nok bilde.

Mulig jeg finner ut senere at jeg vil ha det hele i kjelleren alikevel. Men pr nå gidder jeg ikke grunnet arbeidet med fuktigheten. Ble noe smartere av bidragene jeg har fått her i tråden

Takk til alle bidrag så langt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag nummer 2 er over!

Fikk tatt noen bilder. Behøver ikke ta mer en ett strøkk maling da jeg skal ha tepper både på vegger og tak.

På det første bildet kan man se veggen jeg har flyttet på. Veggen er ikke helt "tett" da jeg bare har brukt noen gips rester jeg hadde liggende. Dette betyr ikke så veldig mye da jeg på utsiden skal ha hyller i front av denne veggen og på "kino" siden ha teppe foran. De to første bildene viser det som vil bli bak delen. Dette før dagens økt.

Jens bygger billig kino!-kino-1-jpg

Jens bygger billig kino!-kino-2-jpg

Så til fronten.
    Jens bygger billig kino!-kino-3-jpg

Jens bygger billig kino!-kino-4-jpg

Etter rommet er malt og teppe er sånn noen lunde på plass

Jens bygger billig kino!-kino-5-jpg

Jens bygger billig kino!-kino-6-jpg

Veggen i front her vil bli IB veggen. Skal lage hull til 8 stk 12" elementer i denne. Det blir trolig gjort under neste økt.
    Jens bygger billig kino!-kino-7-jpg

Kontroll målte at sofaen min skulle passe opp til flere ganger. Alikevel var den 10cm for stor i bredden. Dette resulterte i noen modifikasjoner på rammen. Fikk heldigvis presset putene sammen slik at den fortsatt kan brukes
    Jens bygger billig kino!-kino-8-jpg

Som dere sikkert kan se er jeg nok ikke spesielt nøyen 8) Stort sett alt dekkes til slutt av tepper.

Usikker på når jeg fortsetter. Har til nå brukt 2 dager. Kan ikke tenke meg at det skal stort mer en 2-3 dagers arbeid til her før det står ferdig.

Oppdaterer neste gang det blir gjort noe

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt slørvarbeid dette her...

*sukke*

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært både enklere og greiere og bare satt denne "kinoen" opp i stua du bruker til vanlig da? Så slipper du arbeid, og møblene forblir hele.
    Du har sikkert brukt både tid og penger siden du startet, med kjellern og i dette rommet du nå holder på i...

Og skal du bygge et passe rom, så koster det deg fint lite og faktisk få et pent resultat, i forhold til hva du vil få nå - men da er det en fordel og vite hva og hvordan ting bør gjøres...

Og bare et spm, hvor har du funnet et hus du "kan gjøre hva du vil" i?
    Male et rom peise sort, og flytte "halve" veggen en halv meter til siden, og "kle" den fra andre siden...Skal husværten brenne huset når du flytter ut?

EDIT: leste starten, fant svar

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vel være ganske uærlig ved å si at "dette ser bra ut", men man prioriterer jo selv hvor mye jobb man legger i et slikt rom. I stedet for å male ville jeg heller hengt opp sort stoff (billig på Jysk eller to lag med barkduk fra Plantasjen), bare stiftet det fast i topp og bunn og satt på sorte lister over stiftene. Og brukt 10 minutter ekstra på å få teppet noenlunde slett. Sofaen ser jo ut til å eksplodere hvert øyeblikk, hva med en Atlanta fra Jysk?

EDIT: ser nå at du skal ha sorte tepper på vegger og tak, da blir det jo litt bedre. Jens har vel antydet tidligere at huset er arvegods og nærmest kondemnabelt, så dette blir kanskje husets siste innsats for å gi noen tak over hodet?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Sofaen ser jo ut til å eksplodere hvert øyeblikk
    +1 takk for en kortvarig men god latter :lol:

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontroll målte at sofaen min skulle passe opp til flere ganger. Alikevel var den 10cm for stor i bredden
    Du målte vell til yttersiden av veggen du flyttet på da :lol:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hummm...
    Fortsett byggingen i kjelleren du :P

Må følge med på dette her, man vet jo aldrig hvordan resultatet FAKTISK blir

Lykke til
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dere må bare le! Dette skal være billig. Dermed ser det også billig ut. Må ærlig innrømme at jeg ler selv når jeg ser på bildene :smile:

I stuen er det uaktuelt og ha noen hjemmekino. Der forblir det stereo. Hele stua er blitt gipset og vegger og tak er helt hvitt.

Gulvteppet er kun kastet på plass og ikke lagt ned skikkelig. Sofaen har jeg ikke plass til i noen andre rom. For at jeg skal få brukt den ble jeg nødt til og tilpasse den da jeg ikke vil begi meg ut på og flytte hele pipa som kommer opp midt i den "nye" veggen.

Dette blir en bat cave. Alt dekkes av tepper - og hvorvidt det det hele ser fint ut uten tepper har i mine øyne ikke stort og si.

Vent og se når teppene kommer på plass. Da vil det hele se noe bedre ut! :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Du målte vell til yttersiden av veggen du flyttet på da :lol:
    Hehe
    Jeg målte med sjeslongen på langs istede for på siden. (kan ikke tenke meg noe annet)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet Batcave.
    Ser det for meg i neste utgave av Hjemmekino. "Hjemme hos Jens123". Haha

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Sweet Batcave.
    Ser det for meg i neste utgave av Hjemmekino. "Hjemme hos Jens123". Haha

Det skulle tatt seg ut!

Ville egentlig ikke fortsette tråden. Men kan være gøyal og se tilbake på.

Ikke fått gjort noe mer i rommet før i dag. Laga hull til 12" elementene og fått opp noe av teppene. Bare festet teppene rundt kantene da jeg tror det blir best om jeg får tak i en stiffte pistol istede for og "brekke" spikerene rundt om over alt. Gir nå hvertfall bedre inntrykk av hvordan veggene blir tilslutt.

Var egentlig ikke helt vits og male. Men var noe usikker på hvor tykkt teppe var. Malte ett strøkk slik at det ikke skulle bli noe gjennskinn gjennom teppet. Noe det tydligvis ikke blir

Noen bilder fra dagens økt:
    Jens bygger billig kino!-bygg1-jpg
    Jens bygger billig kino!-bygg2-jpg
    Jens bygger billig kino!-bygg3-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det 12" veggen bak læretet? klare ikke helt å se for meg hvordan det skal være. Men du kommer vel med flere bilder tenker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Blir det 12" veggen bak læretet? klare ikke helt å se for meg hvordan det skal være. Men du kommer vel med flere bilder tenker jeg
    Kan dessverre ikke bruke lerret da kaste-avstand fra projektoren vil bli for liten grunnet skrå takene. Det blir enten 50" eller 60" tv. Har en 50" stående nede i stuen som jeg skal prøve med først. Noe usikker på om jeg får en 60" opp den smale trappa... Rommet er uansett såpass lite at jeg tror (håper) 50" tv blir strort nok for meg. Rommet blir jo helt svart. Noe som vil hjelpe på litt tror jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville egentlig ikke fortsette tråden. Men kan være gøyal og se tilbake på.
    Du kan jo ikke slutte nå, må jo fortsette og vise hva det faktisk kan bli, og så får du en mulighet til å vise alle hvem som ler sist. Vi ble nok litt skremt av den noe ...slette malejobben, men med tepper på veggene og litt listverk kan det bli en helt grei kinohule.

Men de bassene, er det noe særlig avstivning på den veggen de er montert? Ellers ser jeg for meg at det fort kan begynne å skrangle litt...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •