Doxa's "kino" Begynnt å flytte inn litt utstyr! :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Doxa
    Hehe... Ikke noe Roffe luring her hos meg nei. Er nesten up to date på hva som er gjort, men har ikke bilder fra dagens økt enda. Begynnte å rive 03.01, og har brukt 8 kvelder 2 lørdag og 1 søndag. Har holdt på alene untatt i dag som pappa kom noen timer. Prøver å være effektiv, og satser på å være ferdig i midten av februar hvis pågangsmotet holder. At jeg bruker svært liten tid foran pc og avforum gjør sitt til at jeg får mere tid til rommet, noe kanskje noen andre her på forumet burde tenke på også
    Takk til en forstålesesful samboer som lar meg jobbe mye
    Ja ser bildene er ikke helt dagsferske. Men fint temp og spent på å se resultatet til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, men er ikke like postwhore som andre her. Bildene er bare 3 dager gamle.. Bedre å få gjort noe istededt for å syte på forumet om hvor lite man for gjort! right!?

edit:
    kommer oppdaterte bilder i dag (søndag) da det var en litt fuktig aften i går som setter stopper for den helt store tiltakslysten på kinobyggefronten:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her går det unna Blir velig bra dette. Skumleste bare igjennom her, men har du kjøpt deg projektor ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullseye
    Ja her går det unna Blir velig bra dette. Skumleste bare igjennom her, men har du kjøpt deg projektor ?
    Har ikke kjøpt enda, men 200cm dreamscreen tabtension lerret er på vei slik at jeg får bygget det inn.

Litt usikker på projektorvalg enda, men blir en full hd til rund 10k. Har sett litt på benq w5000, men den er helt i grenseland mtp å få stort nok bilde selv med maks zoom...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt enda, men 200cm dreamscreen tabtension lerret er på vei slik at jeg får bygget det inn.
    Kjøper du dette hos Avshop ?
    Burde man velge et tabtensoin lerret ved mye bruk ?

Jeg tenkte også på å kjøpe Benq W5000, men ble for usikker, så det ble en annen.Men mange som skryter av denne !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullseye
    Kjøper du dette hos Avshop ?
    Burde man velge et tabtensoin lerret ved mye bruk ?

Jeg tenkte også på å kjøpe Benq W5000, men ble for usikker, så det ble en annen.Men mange som skryter av denne !
    Har bestillt fra avshop ja, og ang tab tension så skal det være bedre en vanlig lerret. I tillegg så skiller ikke prisen så mye, så da var valget enkelt for meg. Er førstegangskjøper på dette, så har ikke så peil enda

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta går unna ser jeg. Har selv w5000 og er kjempe fornøyd Har du tenkt på farger på vegger? Ser frem mot flere bilder:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer oppdatering av helgens arbeid. Vært litt trang i hjelmen i dag pga. endel pils i går, så ble bare noen få timer arbeid i dag.

Nesten ferdig med å plate veggene med panelplater, men mangla selvfølgelig 2 plater som jeg skal handle og sette på plass i morra. Panelplatene er limt til gipsen med monteringslim og sikret med et par dykker, så da blir det et litt fleksibelt sjikt imellom platene. Vet ikke om det har så veldig store fordeler, men noe hjelper det nok, og det er lettvint å sette opp.

2. laget med gips i taket er på plass, og sparklet en runde i dag. Sparkling av gips er forøvrig ikke noe jeg setter spesielt pris på, men er jo ikke så mange skjøtene.
    Har også fuget toppen av panelplatene som er satt opp, men har nå gått tom for akryl. Vanvittig mange tuber som går med på fuging av så mange meter skjøt. Har forøvrig også fuget første laget

Bestillte lerret på avshop på søndag for en uke siden, så da burde det komme i morgen. Da rekker jeg kanskje å begynne på inbygging av dette.
    Er litt i tenkeboksen på hvordan jeg skal gjøre inbyggingen mtp tilkomst til lerrettet i ettertid, men regner med å lage en gipskasse med en demonterbar plate i underkant av et eller annet slag. Muligens en heltre eikeplate under hele kassen festet med noen skruer.
    Kom gjerne med ideer her!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens innsats:

Fikk lerret i dag, og fikk begynnt på kassen samt hengt det opp. Mye knoting og måling, så ble ikke helt det store resultatet. Et par timer i morgen så er den nok ferdig.
    Måtte bygge ut endel i bakkant pga en flatskjerm som ikke er så flat som skal henge bak. 16cm med 3cm oppheng...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått til litt i dag og i går. Helt ferdig med plating, og har gjort ferdig lerret/spot kassa i dag. Bare litt finish arbeid igjen før maling. 2. sparkling av taket er også gjort.
    I morgen blir det fuging, og første strøk på veggene håper jeg.
    Platen under kassa skal males sort, og med mulighet for demontering

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice... her går det unna :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut, godt jobba...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all skryt
    Er virkelig mange flotte prosjekter her på forumet nå. Synd jeg ikke har tid til å lese og kommentere dem så mye på grunn av at all ledig tid går med på mitt eget rom.

I dag har rommet fått sitt første strøk med S3050-Y80r Rosespirea takket være min samboer, og det ser meget lovende ut selv etter første strøk.
    Har også laget en prøve på liste og takmalingen S5500N som er litt mørk grå, som ser ut til å matche bra.
    Samtidig som madammen har malt, så har jeg satt i døren, og fuget noen tuber igjen
    Kommer bilder ila helgen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på fylla i går og hjemme fra nachspiel kl 6, så i dag blir det ikke den helt store innsatsen.
    Sitter og manner meg opp til få få malt taket et strøk til, mens dama maler sluttstrøket på veggene og førstestrøket på listene.
    Fargen på taket og listene er utprøvd og godkjent fra høyeste hold, og ble 5500-N, som er mørk grått.

Her er resultatet av de siste dagers innsats. Malt ett strøk i tak og på vegger, satt inn døra og har kappet klar alle listene som skal males før de settes opp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er noe redusert i dag så får jeg tid til å se litt på utstyr.

Projektor må kjøpes inn, og etter å ha lest litt samt at jeg får en god rabatt på Optoma Hd200 så ser det ut til at den kan være et ok valg. Ikke den beste, men prisen er bra, og bildet skal være godt til prisen.
    Lurte litt på w5000, men det passer ikke i mitt rom pga for kort avstand til lerret. I tillegg så blir w5000 5k dyrere.

Når det gjelder reciever så ser det ut som at valget havner på Onkyo 807, men litt skeptisk til alle barnesykdommene den har hatt. Kommer til å bruke en parasoud hca1200 til subbene, og selvfølgelig doxa til frontene

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt utrolig arbeidstempo her:-D

Her får vi ferdig resultat på rekordtid kan det se ut som.

Den Optomaen er sikkert et bra valg. Har jo fått gode kritikker. Kanskje litt støyende, som er vanlig fra Optoma, men det er jo bare å skru opp volumet på Onkyoen

Gleder meg til fortsettelsen her!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg først sitter her og rører, så kan jeg presentere noe av utsyret som jeg har fra før og som skal inni i nyrommet
    Blir endel diy på høyttalersiden

Her er frontene som jeg skal bruke foreløpig. Diy med excel og 8" vifa pl i siden.
    Har endel excel elementer liggende, så skal muligens bygge en videreutviklet version av Seas thor som fronter
    Som senter så blir det noe ala seas odin med (se bilder under)

Bygde disse for 12 år siden. Ikke helt ferdige på bilder her.

Disse står på byggeplanen. Har det meste av deler jeg trenger

Noe ala dette blir senteren. Har også elementer til denne liggende.

Subbene som jeg bygde for 12 år siden. Avsub diy kit fra eltek 12" vifa i hver sub.

Parasound hca1200 til subbene

Doxa 70SE til frontene

Micromega STAGE 4 cd spiller

Sansui SR-636 vinylspiller med Shure pickup

Samsung BD-P1600

Forforsterker som ikke skal brukes Rotel RC995. Låter svært bra, og har et godt riaa trinn.

Altibox PVR står for tv signalene

Htpc Cinet kabinett med annen innmat....
    [IMG][/IMG]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Helt utrolig arbeidstempo her:-D

Her får vi ferdig resultat på rekordtid kan det se ut som.

Den Optomaen er sikkert et bra valg. Har jo fått gode kritikker. Kanskje litt støyende, som er vanlig fra Optoma, men det er jo bare å skru opp volumet på Onkyoen

Gleder meg til fortsettelsen her!!
    Bånn gass Håper å bli rimelig ferdig med rommet ila neste uke. Har lovet sambo å ikke jobbe på rommet neste helg, så om et par uker så burde det bære klart for film. Er en hel del som skal på plass slik som elektrisk osv...
    Tror det blir en optoma til tross for litt støy. Mulig jeg lager en hush boks hvis det blir for mye lyd.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden! Dette prosjektet blir bra og som andre har bemerket, for et tempo. Som en av de tregere kinobyggerne er jeg særdeles imponert. Ser at du har god kontroll på det byggmessige, skal bli artig å se progresjonen.
    Ferdig om to uker!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Du verden! Dette prosjektet blir bra og som andre har bemerket, for et tempo. Som en av de tregere kinobyggerne er jeg særdeles imponert. Ser at du har god kontroll på det byggmessige, skal bli artig å se progresjonen.
    Ferdig om to uker!!!
    Takk takk! Det er slike komentarer som motriverer
    Målet var ferdigstillelse av det bygningsmessige den 15.02, og det ser ut til å gå fint så sant jeg får tak i alt som skal inn.
    Litt diverse injusteringer kommer nok til å pågå hele våren.
    Det som står igjen nå er elektrisk, legge gulv og sette på listene. Samt å innrede.
    Begynner å komme seg på det bygningsmessige etter å ha pussa opp hus de siste 6 årene. Hjelper jo å være håndverker så jeg får med meg litt tips, triks og ideer fra andre også.

Trenger forøvrig tips til sofa. Har litt begrenset med plass, så en 3-4 seter recliner uten midtkonsoller er mest aktuellt. Hvis ikke blir det en standard sofa med sjeselong fra ikea el... Hadde egentlig tenkt å handle fra global møbler, men de har lagt ned :-(

Er forøvrig ikke skjedd så veldig mye denne uka, men rommet er ferdig malt på vegger og tak. Lister er kuttet ferdig, og fikk sistestrøket nå i kveld. Skal jobbe sene kvelder i oslo torsdag og fredag, så da er det pause et par dager. Har hørt rykter om at regjeringa har nedlagt arbeidsforbud i helga, men kan vel hende jeg får skvisa inn noen timer

Ikke de mest spennede bildene, men here goes..::

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •