K-Rør VS Stål rør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

K-Rør VS Stål rør

Holder på og skal plassere projektoren i taket og har derfor begynt å se på k-rør i dim 40-50mm og synes det er dyrt og er veldig i tvil om dette er særlig bra når det kommer til å få HDMI kabler gjennom og gjerne flere signal kabler.

Har tilgang på rustfritt sømløse rør som etter min mening må være mye enklere å trekke kabler gjennom. Det er jo litt mer arbeid med å lage rør gaten fin med 90 graders bend men det takler jeg

Men det jeg vet lite om er om dette kan skape noen problemer i forhold til forstyrelser på bilde signalene som skal til projektoren?

Er det noen som har noen formening om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du syns k-rør er dyrt og vurderer rusfrie istedet? Da får du de rustfriegratis eller?
    Er ikke noe problem å bruk rusfritt mtp signalene, men høres voldsom ut mtp å lage bend, sveising osv.

Det brukes jo mye stive plastrør i 16-50mm i elektrobransjen også. Får også 90gr bend til disse. (litt usikker på maks størrelse på bend)
    Jeg begynner på en tilsvarende jobb i løpet av uken, og kommer til å bruke 50mm stive rør 90gr bend, evnt en k-rør stump som bend.

Btw: Du er nødt til å jorde stålrøret hvis det skal gå strømkabler det...

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steel316
    Holder på og skal plassere projektoren i taket og har derfor begynt å se på k-rør i dim 40-50mm og synes det er dyrt og er veldig i tvil om dette er særlig bra når det kommer til å få HDMI kabler gjennom og gjerne flere signal kabler.

Har tilgang på rustfritt sømløse rør som etter min mening må være mye enklere å trekke kabler gjennom. Det er jo litt mer arbeid med å lage rør gaten fin med 90 graders bend men det takler jeg

Men det jeg vet lite om er om dette kan skape noen problemer i forhold til forstyrelser på bilde signalene som skal til projektoren?

Er det noen som har noen formening om dette?
    Metallrør vil bidra til å beskytte kablene inni røret mot elektromagnetisk støy, så det vil nok bare være en fordel. Men du kommer nok ikke til å merke noe forskjell i forhold til om du hadde brukt plastrør. Jording av metallrøret er nok en god ide uansett om det går strømkabler der eller ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ingen som har prøvd sentralstøvsuger rør......... får bend i alle fasonger.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også bruke avløpsrør i glatt plast i f.eks. 50 mm diameter - koster ikke allverden de heller.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drene custom
    er det ingen som har prøvd sentralstøvsuger rør......... får bend i alle fasonger.....
    Joda! Og de er billig, genialt enkelt og har meget jevne overganger og bend slik at trekking av kabler går som en drøm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •