Sitter og plannlegger et fremtidig hjemme kino rom. Da jeg ikke har noe akkurat fortiden så gjør jeg dette for og lage en slags fasit av utførelser på de forskjellige punktene.

-Himmling
-Vegg
-gulv

Har lyst og høres folks mening om mitt forslag til de forskjellige punktene.

-Himmling

Rive ned gammel himmling (til bjelkelag) fylle inn med glava , montere lydbøyler og lekter. bruke to lag med gips ( 10-15mm åpning rundt ifra gammel vegg )

Men ønsker og benytte Scenemolton til både himmling og vegg uansett. Hva slags patenter er greiest og bruke ? Mindre rammer som man kan legge i Rockwool aukustiske plater om man vil og trekke Scenemolton oghenge opp i taket?

-Vegg

Benytte 68mm eller 98mm reisverk (avhening av mengde isolasjon) trekke det 30-40mm ifra gammel vegg (Rive gammel veggplater først)
Isolere veggen, lage rammer på 900mm x romhøyde og trekke med Scenemolton (her kan også akustiske plater legges inni etter beregning)

Spørsmål , er dette en grei løsning eller bør jeg ha et par lag gips også ? Samme problem stilling igjen med Scenemolton at det kan ikke legges direkte på gipsen skjøter osv blir ikke bra.

-Gulv

Benytte gulvtrinns plater og teppe (om betong gulv , skumgummiplast først)

Som sagt dette er bare en tråd jeg starter for og begynne og planlegge de forskjellige patentene som kan bli aktuele. Det er klart at det dukker opp problemstillinger som naboer og mer hensyn til enkelte rom. Men vil bare se hva dere mener generelt om forslagene.

takk takk