"Billige Akustikk plater m/bilde" Forslag til design?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Billige Akustikk plater m/bilde" Forslag til design?

Har lenge tenkt å skift ut mine gamle akustikk plater med noe som ser mer estetisk ut. Men det har i de fleste tilfeller blitt i overkant dyrt etter min smak. Men så kom jeg over denne siden for ca en månde siden, Foto på lerret, SUMOpix.com - Norges beste priser på foto på lerret. . Her kunne jeg designe mine egne plakater, og få de med akustiskiske egenskaper. Kan sitere hva de selv skriver:

"Moderne boliger har i dag ofte harde gulv (tre, fliser etc.) og de tunge gardinene og veg-til-veg teppene er byttet ut. Tradisjonelle bilder er ofte montert bak glass eller fotopapir, som kaster tilbake lydbølger. Dette betyr, at det skal arbeides med akustikk og da er bilder på lerret er et veldig godt produkt. Lerrets bilder har en høi effekt på akustikken fordi bildet på lerretet er laget av tekstiler på tre ramme. Så la lerrets bilder gøre jobben med lydmiljø i huset. Akoustisk materielle koster et tillegg på 30% av prisen på bildet."

Jeg var litt usikker på hvor gode egenskaper det var på de, ettersom de er trekt med lerret kunne jeg tenkte meg at de var nokså tette og materialet i bakkant ikke kom helt til sin rett. Men etter å fått testet et par plater på 100x 140, ble jeg svært positivt overaket, da bare sammenlignet med mine gamle auralex paneler.

Tenkte derfor å bytte de gamle helt ut, men sliter med å finne gode bilder med høy nok oppløsning. Hadde tenkt å fått laget et stort, mosaikk bilde (et bilde som er delt opp i flere små) på den ene sideveggen i kinoen. Der kunne jeg ha tenkt meg noe slik:

(tegnet slag fra lord of the rings)

Så om noen kunne ha linket meg til en side der de har slike bilder i høy oppløsning hadde det vært supert!

Filmer jeg har tenkt på er , Lord of the rings, The last samurai, Shooter, matrix, men andre forslag til gode bilder tas også mot med stor takk! Kult om noen kjenner til et bilde som kunne ha passet seg bra som mosaikk!!

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB

"Så om noen kunne ha linket meg til en side der de har slike bilder i høy oppløsning hadde det vært supert!
    +1

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips dette. Jeg har selv tre lerretsbilder på veggen som jeg selv har lagt akustisk materiale bak, men å bestille fiks ferdig er jo mye mer praktisk

Får passe på å reklamere litt jeg da - Hvis noen mot formodning finner noe festlig i min flickr photostream som de vil bruke så kan jeg maile over høyoppløselig versjon. Ganske mye forskjellig der.

Flickr: macrorain's Photostream

et par eksempler:

--
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode bilder der Hybris!

Fant denne siden nå nettopp, mye bra.. Desktop Wallpapers and Backgrounds - WallpaperGate.com

edit:
    Og her var enda en med bra utvalg Movie Wallpaper
    Muligens litt lav oppløsning. max 1280x1024..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo hvor store lerret du ser for deg, men skal de ha litt effekt bør du vel vurdere 100cm og oppover i lengde, og da blir nok det litt snaut ja.
    --
    Thorbjørn

Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Snublet over tråden din da jeg har lurt litt på løsninger angående akustikkplater og sumopix virker som en kjempe løsning. Takk for tipset
    Om du er på utkikk etter posterbilder fra filmer til akustikkplatene, sjekk ut denne siden: MoviePosterDB.com - The biggest source for digital movie posters.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det ser ut til at det tar laaaang tid å få de bilene fra sumopix, les bare her:

Levering
    Ditt foto på lerret kommer 4 til 10 dager etter levering.
    Gå til forsiden av SUMOpix - foto på lerret her

Det kommer faktisk 4 til 10 dager etter levering... Ikke verst

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er på jakt etter akustiske tiltak som ser bra ut! Et lerret med akustikkplate inni er helt perfekt i så måte. Noen som kan uttale seg om SumoPIX sine akustikkplater er noe tess eller om jeg bør fylle dem selv med rockwool?

Newcomer tomstra3 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akustikkplatene til sumopix er rockwool Les mer her: SUMOpix – Lydisolering med kunst. Få dine bedste fotos på væggen!. Der er det også en link til en rapport laget av vm acoustics der de har gjort noen målinger. Sier ikke meg så mye, men er sikkert flotte greier

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tips. Noe for hardcorefans?

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hei, jeg er på jakt etter akustiske tiltak som ser bra ut! Et lerret med akustikkplate inni er helt perfekt i så måte. Noen som kan uttale seg om SumoPIX sine akustikkplater er noe tess eller om jeg bør fylle dem selv med rockwool?
    Link til lignende tråd: http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/99120-motiv-akustikkplater.html.
    Litt mer DYI men man sparer noen kroner....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ramme

Hvilken ramme bør man gå for? 2,4,6 eller 8cm.
    Hvis dette har noen betydning i forhold til de akustiske egenskapene.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YS..
    Hvilken ramme bør man gå for? 2,4,6 eller 8cm.
    Hvis dette har noen betydning i forhold til de akustiske egenskapene.
    Kommer jo for det første ann på tykkelsen på rockwool akustikkplatene man skal bruke. Så øker man absorbsjonen i bassen ved å lage et hulrom mellom rockwoolen og veggen/taket.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay. Disse kommer vel ferdig med rockwool, men fårstår jeg deg riktig får man bedre absorbsjon av bass desto tykkere ramme, pga større avstand mellom rockwool og vegg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YS..
    okay. Disse kommer vel ferdig med rockwool, men fårstår jeg deg riktig får man bedre absorbsjon av bass desto tykkere ramme, pga større avstand mellom rockwool og vegg.
    Det stemmer. Lag gjerne en ramme som er 5 cm tykkere enn platene hvis du har den muligheten.

Enda bedre er det riktig nok å fylle tomrommet med mer rockwool. 10 cm rockwool uten hulrom vil f.eks dempe bedre i bassen enn 7,5 cm rockwool med 2,5 cm hulrom.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    ... 10 cm rockwool uten hulrom vil f.eks dempe bedre i bassen enn 7,5 cm rockwool med 2,5 cm hulrom.
    Kan dette stemme? Ref. dempetall for rockwool akustikkplater (de gjør det betydelig bedre i bassområdet med luft mellom platen og vegg).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stratcast
    Kan dette stemme? Ref. dempetall for rockwool akustikkplater (de gjør det betydelig bedre i bassområdet med luft mellom platen og vegg).
    Ja, det stemmer. Det er riktig at luft bak porøs materiale øker absorpsjonsevnen, men det blir ikke fult så bra som og ha tykkere materiale. Fordelen med luftrom er først og fremst at du tjener penger. F.eks vil en 5 cm plate med 5 cm luftrom komme ganske tett på i ytelse til en 10 cm plate rett på veggen. Men sistnevnte vil fortsatt være noe bedre.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ligger det mange bra bilder i brukbar oppløsning: