Korleis hindre støy frå sub til leiligheten under? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke vær redd.
    Siden dette er for nybygg å regne, og det er flermannsbolig, så regner jeg med at du har tykke flytende trinnlydplater oppå 22mm spon. Det gulvet du trår på ligger flytende oppå trinnlydplatene igjen. Det gjør at gulvet ditt ikke er i direkte kontakt med hverken undergolv eller yttervegger.

Etasjeskillet er sannsynligvis 8 tommer med full isolasjon. Taket i etasjen under er hengende, gjerne dobbel gips, hvorav minst ett lag er 15mm tung branngips. Dette er heller ikke i dir. kont. med yttervegger.
    Slik gjorde vi det i mesterhus for 5 år siden og jeg vil tro andre husbyggere har lignende krav til byggekvalitet i flermannsboliger.
    Resultatet ble ivertfall slik at vi kunne hoppe som gærninger på golvet oppe, med boomblastern på full guffe, og nede hørte man ingenting...

Så kanskje du blir skuffet. På den måten at du nettopp har sett Transformers på full guffe, å syns det trøkker no jævelsk, så har naboen din ikke lagt merke til at du er hjemme...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et viktig tips er vel å bli kjent med naboene og kanskje invitere de med på en film, før du skremmer livet av de.
    Jeg flytter selv inn i en 1 år gammel betong blokk om et par dager. Er spent på lydnivået selv, men jeg har 2 kraftige rumperistere i sofaen til film, og til musikk klarer jeg meg fint uten sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Ikke vær redd.
    Siden dette er for nybygg å regne, og det er flermannsbolig, så regner jeg med at du har tykke flytende trinnlydplater oppå 22mm spon. Det gulvet du trår på ligger flytende oppå trinnlydplatene igjen. Det gjør at gulvet ditt ikke er i direkte kontakt med hverken undergolv eller yttervegger.

Etasjeskillet er sannsynligvis 8 tommer med full isolasjon. Taket i etasjen under er hengende, gjerne dobbel gips, hvorav minst ett lag er 15mm tung branngips. Dette er heller ikke i dir. kont. med yttervegger.
    Slik gjorde vi det i mesterhus for 5 år siden og jeg vil tro andre husbyggere har lignende krav til byggekvalitet i flermannsboliger.
    Resultatet ble ivertfall slik at vi kunne hoppe som gærninger på golvet oppe, med boomblastern på full guffe, og nede hørte man ingenting...

Så kanskje du blir skuffet. På den måten at du nettopp har sett Transformers på full guffe, å syns det trøkker no jævelsk, så har naboen din ikke lagt merke til at du er hjemme...
    håper det er slik i leiligheten min, flytter inn til helga so eg gleder meg, håper eg ikkje blir skuffa over lydisoleringen.
    Finnes det nokon sider der lydisolering er beskrevet korleis ting blir gjordt på nettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på "etasjeskiller" så burde det komme opp en del.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva betyra da når da står at etasjeskiller er trebjelkelag på bærende vegger, bjelker?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bjelker som bæres av ytterveggene. 48x198 er vel den vanligste dimmen.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se svaret jeg skrev i denne tråden: "Noen som har brukt noe annet en lydbøyler "

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har et splitter ny leilighet i rekkehus der 1 etg er betong, vil bassen gå like mye opp i taket til naboen i forhold til ned (nå har jo jeg ingen under meg) tak, vegger og gulv er plasstøpt betong.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye bygninger har veldig strenge byggekrav, så kan godt tenkes det er meget godt isolert mtp lyd. Er vel bare å teste .

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •