Lytt kjeller!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Lytt kjeller!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Lytt kjeller!

Hei!

Jeg har en kjeller som er veldig lytt. Der har jeg nettopp fått meg nytt anlegg og synes jo selvfølgelig det er gøy å spille med litt volum. Selv om jeg skrur opp litt så bråker det oppe der hvor mamma sitter i stua. Jeg oppdager også når jeg spiller noen typer musikk kommer det en veldig (vet ikke hva jeg skal kalle det) klang i rommet. En slags hul lyd. Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det litt mindre lytt og hvordan få en bedre lyd i kjellern? Har tre-paneler og fliser på gulvet forøvrig.

Mvh Einar 8)

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einarjh
    Hei!

Jeg har en kjeller som er veldig lytt. Der har jeg nettopp fått meg nytt anlegg og synes jo selvfølgelig det er gøy å spille med litt volum. Selv om jeg skrur opp litt så bråker det oppe der hvor mamma sitter i stua. Jeg oppdager også når jeg spiller noen typer musikk kommer det en veldig (vet ikke hva jeg skal kalle det) klang i rommet. En slags hul lyd. Noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det litt mindre lytt og hvordan få en bedre lyd i kjellern? Har tre-paneler og fliser på gulvet forøvrig.

Mvh Einar 8)
    En veldig god start er jo å bygge lydhimling med lydbøyler og to eller tre lag gips, hvis du har takhøyde nok for det da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke bygge og sånt, og er heller ikke så veldig god takhøyde her. Takk for svar uansett .

Forresten så mente jeg at det var mye ressonanse i veggene.

Vil for eksempel akustikk plater hjelpe? Eller noen andre greier jeg kan henge opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Eller noen andre greier jeg kan henge opp?"

Hvitløk ?

Så holder det vampyrene oppe borte ?

Høres ut som du enten må få deg egen leilighet eller overbevise de oppe om at det er verdt å bruke noen kroner på å bygge om litt i kjelleren

Uten at jeg er forfatter hos byggforsk så tror jeg du sliter med å finne billige løsningen som ikke krever tid og strukturelle endringer som kan tillate deg å kjøre på uten at andre sjeneres , korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, og velkommen til forumet Einarjh.

Akustikk er utroligt vanskeligt, og jeg tror du vil slite med å få det tyst opp, men det er enkle grep du kan prøve som ikke innebærer å bygge om hele kåken. Pri 1 vil være å koble høytalerne vekk fra gulv, du kan bruke spikes, steinheller, vaskemaskinunderlag osv. Ellers vil det ikke gjør ting verre om du prøver med litt lydabsorbenter på vegger/tak. men bassen vil nok høres opp uansett. Er ganske mange tråder som tar for seg dette, er bare å søke så finner du sikkert noen gode råd
    Lykke til!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    halvnakke.. hadde bare hørt om noe man kunne sette ut på gulvet eller lignende som gjorde at det ikke ble ressonanse i veggene. Har lyst på egen leilighet ja

hobbinn

Takk for det. Jeg har noen såkalte "gummi-spikes" under høytalerne, vil det hjelpe å sette på de stål spikes ja fikk?

Lydabsorbenter.. hvor kan jeg få tak i det?

Takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •