Lydisolere rømningsvei?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydisolere rømningsvei?

Heisan folkens.

Benyttet like godt finanskrisen til å kjøpe meg hus til god pris.
    For øyeblikket så er jeg vekkreist, men jeg håper at det kansje er meg som kansje starter en byggetråd til våren.

Sitter no å drømmer meg vekk rett som det er og gleder meg til å begynne på mitt eget kinorom.
    Mesteparten av elektronikk og høytalere er kjøpt inn og står nå å koser seg i kjelleren helt uvitende om at de bare er der midlertidig og må flytte på loftet med tid å stunder.
    huset er i overkant av 300 kvm og jeg er for tiden singel. Så jeg kunne vel egentlig hatt kinoen hvor jeg ville. Men vi får no håpe det ikke varer evig.
    Så planen er hvertfall å få gjort halve loftet om til dedikert kinorom.

Den halvdelen jeg har tenkt å bruke er ca 7x4 m.
    Om man tenker seg begge halvdelene så er døren inn ca midt rommet og trappen ned er i den delen som da ikke blir kino rom.
    På motsatt side i det kommende kinorommet så er det ett vindu. Jeg bor i ett byggefelt så lydissolering blir veldig viktig når jeg skal opp på loftet.
    Det jeg har sett for meg er å lage en vegg ca en meter ifra vinduet som skal lydisoleres.
    Problemet jeg har kommet til i planleggingen er jo da som nevnt i overskriften at jeg ikke har noe rømnigsvei om uhellet skulle være ute med brann.
    Dessuten så må jeg i tillegg til muligheten for rømnigsvei kunne komme meg bak for å få tilgang til ventilasjon og diverse som ligger bak kneveggene.

Da tenkte jeg at det kansje var noen smartinger her inne som kansje hadde ett tips eller to å komme med.
    Jeg ønsker altså en mulighet for å kunne åpne veggen min en slags absolutt lydtett liten dør eller luke som altså ikke bare skal kunne åpnes ved nødstillfelle men også lett kunne åpnes å stenges for tilgang bak.

Kansje litt kronglete skrevet men jeg håper dere forstår hva jeg mener.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Kansje litt kronglete skrevet men jeg håper dere forstår hva jeg mener.
    Alt blir lettere å forstå selv med den enkleste skisse!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •