Jeg begynner så smått å nærme meg et rom i kjelleren som kan brukes som kino, men jeg er fortsatt ekstremt usikker på hvordan jeg skal klare å bli kvitt den gjenklangen som nå hersker i rommet. Det er i utgangspunktet ikke gjort noen spesielle akustiske tiltak som mange av dere andre her på forumet.

Gulvet er i ferd med å bli parkett, og det kommer et stort, rufsete teppe der sofagruppen skal være. Veggene er lektet ut fra eksisterende betongvegg, og bak mdf-panelet befinner det seg et lag med 5 cm Glava. I tillegg vil bakveggen bli dekket av en DIY-benk for film og musikk, samt hyller og bilder på sideveggene. Så noe klang skal da absorberes...

Vil en sofagruppe av stoff skape mindre gjenklang enn samme modell i hud? Og taket, som er av betong, er jeg veldig usikker på. Jeg har stilt spørsmål i byggetråden min, men kan dessverre ikke gjøre taket noe lavere. Hadde derfor tenkt å lage noen rammer med Rockwool lydisolasjon på 30 mm som kan festes i taket, men nå er det flere som sier det bare vil ha en liten effekt. Hvordan er de feks å først feste filt eller annet stoff i taket? Skal det limes?