BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjempe bra med alle bildene og kult med Emotiva hele veien. Høyttalerne er tross alt designet med Emotiva elektronikk så her skal det bli god match!
    Syntes kantopphengene så ganske kraftig ut på både mellomtone og basserne her... lover bra
    Keep it up =)

Personlig syntes jeg designet er litt vel industrielt på høyttalerne, ser proffe ut, men ikke direkte sexy. Men i en hjemmekino er det ikke noe problem da skal de i min mening blende inn eller bak et lerret.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kjempe bra med alle bildene og kult med Emotiva hele veien. Høyttalerne er tross alt designet med Emotiva elektronikk så her skal det bli god match!
    Syntes kantopphengene så ganske kraftig ut på både mellomtone og basserne her... lover bra
    Keep it up =)

Personlig syntes jeg designet er litt vel industrielt på høyttalerne, ser proffe ut, men ikke direkte sexy. Men i en hjemmekino er det ikke noe problem da skal de i min mening blende inn eller bak et lerret.
    Kan vel si meg enig i att de ser industrielle ut, men det er litt smak og behag der. Personlig har jeg alltid likt rette linjer og enkelt design.

Bildene var ikke de beste - de viser ikke hvor perfekt finish disse høyttalerne egentlig har! Frontene er i flott aluminium finish ala Lian-Li PC kabinetter (som står ved siden av :P) Frontgitter sitter på en magnetisk ramme som smekker seg fast når jeg legger den inntill høyttalerne - dette går for dem alle, til å med de små surround høyttalerne!

Har ikke prøvd alle høyttalerne ennda da jeg venter på XPA-5 skal komme fra Emotiva - da er det XPA-2 til å drive frontene og XPA-5 til å drive center + de 4 ERD-1 i surround.

Spiller med ERT-8.3 alene nå i stereo her jeg sitter å skriver å lyden er herlig! Skru av lyset, slukke skjermer og lene meg tilbake i sofaen til flott musikk har aldri vært så flott. De er store! Sitter i godstolen og de tårner ca 5-10 cm over hodet mitt her jeg sitter.

Skal gi tilbakemelding når alt er satt opp for test, og da også få noen bedre bilder.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremgang på loftkino:

Vegg til nabo sin del av loftet ferdig - her har vi ikke spart på noe. Fra hans side har vi laget

gips / greenglue / kryssfiner / rockwool isolasjon / gips / luftrom / gips / rockwool isolasjon / kryssfiner / greenglue / gips

Her er det lagt opp kabler til bakhøyttalere og kabler til projektor + strøm langs gulvet.

Nå skal vi begynne å isolere taket, så kommer elektriker snart for å legge opp 2 nye kurser: 1 for lys / klima / projektor, en for komponenter til kino. Så skal det kryssfiner opp, så gips.

Tok noen bilder, men er noe kluss med kameraet mitt da det ikke ville laste opp sakene, skal ta noen nye som viser fremgang snarest!

Hjelp:
    Hvis dere kan se de tidligere bildene, så har jeg vurdert lys på 3 måter:

1 - Spotter i skråtaket langs hele loftet.
    2 - Spotter i boks i toppen av taket.
    3 - Spotter/lys oppå bjelkene som går på tvers i rommet over hodene - de vil da ikke synes, bare lyset vil kunne sees skinne oppover.

Noen som har noen gode tips om lyssetting?

BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-bilder2-003-jpg

BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-bilder2-014-jpg

PS: Dette er tidligere bilder, der hvor metallstendere står i enden av rommet er nå den ferdige veggen til nabo. Fargene hviser (godt nok for nå håper jeg) Ideene jeg har til plassering av lys.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De frontene ser ut som en 14-årings første selvbygg, men jeg har SVS og de er vel egentlig ikke så mye bedre. Jeg er uansett spent på hva du har å skrive om de. De har en elementkonfigurasjon jeg har veldig sansen for. Synd de ikke selges i lityt nærmere her jeg bor for de hadde jeg likt å høre. Er det lov til å spørre om frakten på høyttalerne ble ille?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    De frontene ser ut som en 14-årings første selvbygg, men jeg har SVS og de er vel egentlig ikke så mye bedre. Jeg er uansett spent på hva du har å skrive om de. De har en elementkonfigurasjon jeg har veldig sansen for. Synd de ikke selges i lityt nærmere her jeg bor for de hadde jeg likt å høre. Er det lov til å spørre om frakten på høyttalerne ble ille?
    Du glemte å putte en "Jeg synes" foran setningen din..

Sier igjen att bildene mine absolutt ikke viser hvor flotte disse faktisk er, skal få alt sammen skikkelig satt opp - da blir det nye bilder og noe litt bedre skriverier om hvordan de høres ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Synes at dette her så spennende ut, hadde det vært mulig å få et tlf nr. med deg og spørre deg om info ang. priser frakt osv.:smile:
    Mvh Arne

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Utoverlyd
    Heisan.
    Synes at dette her så spennende ut, hadde det vært mulig å få et tlf nr. med deg og spørre deg om info ang. priser frakt osv.:smile:
    Mvh Arne
    Bare å sende en PM det Ellers så er det bare å se på Emotiva Audio International Orders - Finn ut hva du har lyst på og spør om ett tilbud (quote) Så er det bare å sjekke det opp mot norsk valuta med en valutakalkulator fra feks dnbnor.no.

...og så legge til den ***** momsen da.. :smile:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker meget lovende,spent på hva du kan si om oppsettet framover.
    Både ht og forsterker/cd spiller ser meget bra ut.
    Vurderer i disse dager selv et par Xpa-1 til frontene mine.

Titt gjerne innom min stuekino tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-julegave.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en feit Emotiva-pakke tipper denne kinoen får en rå lyd! spent på erfaringene med full surround.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Beklager dårlig oppdatering, men swiney-fly fikk da tak i meg og... Det kombinert med 80 år gammelt støv i lungene før jeg tenkte "gassmaske" gjorde sitt til å sette meg ut..

Fremgang:

Vi har nå gjort ferdig min superisolerte vegg, og jeg er nå spent for å se hvordan den virker. Snekker holdt iallefall på på andre siden med hørselvern og jeg på min side kunne ikke høre en ****!

Vi har også begynt å legge på fuktsperre på ytre delen a taket, og elektriker har vært her i dag og røsket ut alt av gamle kabler og ledninger. Neste fremover nå blir å isolere tak/vegger med glava, så skal rør til strøm/hjemmekino på plass.

Bilder:

Min gode venn i tykt og tynt her altså Spent på å se om det var verdt investeringen. Dette er 4 kassen jeg har brukt!
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-001-jpg

Her er veggen til nabo fra min side rett etter isolasjon, vi starter på kryssfinerplatene:
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-002-jpg

Ennda ett av denne flotte veggen :-D
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-003-jpg

Her ser vi att det er ganske høyt under taket, lysløsningen blir spotter på wire i taket, samt ledlister oppå bjelkene som går på tvers av rommet - tror dette skal bli veldig flott!
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-004-jpg

BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-007-jpg

Og her er da en stund senere: Denne veggen består nå fra nabo til meg av:

Gips->Greenglue->Kryssfiner->10cm rockwool->gips->5 cm mellomrom->gips->10cm rockwool->kryssfiner->greenglue->gips->gips
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-009-jpg

BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-010-jpg

Her skal lerret og fronter stå, samt rack til Forsterkere (Eik fra jysk er flotte saker jo8) ) Bakre delen av veggen skal males mørk, ca en halvmeter ned skal det være vertikale vegger rundt i hele rommet. Her skal tikkontakter samt høyttalertilkoblinger og alt komme. Lerret skal være kurvet rammelerret - det skal festes på en løsning som kommer til å bli festet i bjelkene og henge nedover. Dette vil gjøre att jeg kan få rack under lerret samt att høyttalere kan være på siden istedenfor foran, noe jeg liker.

BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-011-jpg

Jeg følte for å skrive i dag fordi jeg har en ide som jeg ville dele Jeg har drevet en del med malerier og kunst, ett av de siste prosjektene var ett stoort maleri av Tegneserien 300 (boken ja) til julegave i fjor til lillebror. Ideen slo meg i dag å bruke min nye projektor til å belyse den ferdige veggen i kinoen for så å male bildet som vises på veggen der. Jeg har gjort lignende på skolen og jobb tidligere, så tror dette kan bli heftig! 8)

Eksempel: Her er sideveggen - sofa er til høyre og lerret vil bli til venstre
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-14-12-09-012-jpg

Her er ideen da (igjen kommer mine enestående photoshop evner frem i lyset!)
    BigT's loftskino - Nye bilder og masse fremgang.-berphotoshop-jpg

Tror dette blir stort! Men blir med ideen frem til jeg er nermest ferdig med rommet.. Skal se om jeg kan få oppdateringnee til å komme kjappere etterhvert som jeg blir mere aktiv der oppe!

peace out

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten bare slenge med ett bilde av stuen slik den er nå.

Bruker nede nå bare frontene med forforsterker og 2 XPA-2, gleder meg til å kjøre disse på full fres! Projektor henger på motsatt vegg og belyser for tiden bare veggen, noe som holder i massevis inntil videre!

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BigT

Utrolig spennende rom du holder på med! Og mye snadder som skal inn etterhvert!!

Og den veggen så helt værst ut hehe.

Skal taket være åpent helt opp ? tror det kan ha veldig posetiv innvirkning på lyden
    men kan vel hende du må bruker noen akustiske tiltak oppe i spissen der ?

Tror ett stort "kunstverk" på veggen kan bli kjempekult! Bare det er litt avstand fra veggen til sweetspot, sånn at den ikke blir forstyrrende når man ser film

Skal bli spennende å følge fortsettelsen her ja

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erd-1

Heisann!

Fint oppsett du har, men har ett spørsmål til deg, er for tiden i statene og lurer på å ta med ett par ERD-1 hjem. Har du fått testet de ut skikkelig og har du noe annet å sammenligne med? Fornøyd??

Brgds chiefoff

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chiefoff
    Heisann!

Fint oppsett du har, men har ett spørsmål til deg, er for tiden i statene og lurer på å ta med ett par ERD-1 hjem. Har du fått testet de ut skikkelig og har du noe annet å sammenligne med? Fornøyd??

Brgds chiefoff
    Jeg har testet disse skikkelig. Familiekinoen fikk bytta ut fire B&W CDM 1 SE til fordel for fire ERD-1 og må si at det låter bedre til film og spill. Lyden kommer nå fra alle kanter (som en 180 graders bue) istedenfor fire punkter.

Plassmangel hadde jo litt med byttinga å gjøre, men ville gjort det samme selv med større rom.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chiefoff
    Heisann!

Brgds chiefoff
    Enig med post over, har disse oppe nå i stuen intill kinoen er ferdig oppe.. De gir en følelse av att lyden kommer fra alle kanter istedenfor noen faste punkter. Jeg skulle egentlig gå for noen av de bipolare høyttalerne til Klipsch, men disse var billige og passet størrelsesmessig mye bedre i rommet mitt.

Flotte er de også synes jeg.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen låter disse Frontene ifra Emotiva? Vurderer dem sterkt selv. Men er greit å vite litt hva man kjøper.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med fremgangen i loftskinoen??

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Tråden skulle vel ikke tilsi det, men har fått gjort mye! Ble bare for lite rutinert til å skulle lage meg en skikkelig byggelogg, tenkte å prøve litt nå.

Hittil har jeg:

Isolert
    Bygget nye lydvegger mot nabodeler av loftet
    Lagt kabler for strøm + kino
    Bygget knevegger
    Gipset + sparklet (satan for en jobb)
    Nå Skal jeg ta fatt på malingen!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg hærlig dårlig til å oppdatere denne t¨råden men ting har skjedd. Har per i dag brukt hele sommeren til å pusse og sparkle alt av vegger og tak..

Har nå lagt parkett på gulvet, malt vegger i kinodelen en flott mørk gråfarge, resten er i eggehvit. Holder på å lage utforing i døren, samt få satt in den tunge, tunge lyddøren...

Nå er det faktisk levelig der oppe å jeg så min første film der i går Akustikkplatene fra rockwool ble lerret, samt strøm kom fra skjøteledning opp trappen. Døren ble tilleggsisolert med 1 stk overmadrass 8)

Slik så jeg da ut stort sett hele sommer:

Flere bilder kommer snart! Er bare så mye mere morro å lage, da blir man revet med å glemmer å dokumentere...

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid innsats.
    Har samma type loft.
    Ikkje isolert mot nabo = Off Off ved høgt volum.

Inspirerande tråd, glede meg til å sjå bilder av alt ferdig!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •