TomRons Kinobyggetråd - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 44 av 45 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 898
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Ettersom trafoene jeg fikk fra england ikke var kompatible med X-10 dimmebryteren, kjøpte jeg 2 stk 150VA trafoer fra Osram som skal virke.
    Jeg har også problemer med dimmebryteren min (samme som din), men jeg har noen dyre Tridonic-trafoer. Hos meg er problemet at det blafrer ganske mye i lysene på enkelte dimmenivåer, og det kan også begynne å blafre selv om det har vært stabilt lys en god stund. Jeg skal skifte trafoer, og håper det vil hjelpe, men jeg lurer litt på hvordan det var hos deg med de billige trafoene fra England. Fungerte det ikke i det hele tatt, eller hadde du liknende sympromer som det jeg har?

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg har også problemer med dimmebryteren min (samme som din), men jeg har noen dyre Tridonic-trafoer. Hos meg er problemet at det blafrer ganske mye i lysene på enkelte dimmenivåer, og det kan også begynne å blafre selv om det har vært stabilt lys en god stund. Jeg skal skifte trafoer, og håper det vil hjelpe, men jeg lurer litt på hvordan det var hos deg med de billige trafoene fra England. Fungerte det ikke i det hele tatt, eller hadde du liknende sympromer som det jeg har?
    De engelske trafoene jeg hadde funket så vidt. Den ene kursen lyste på 100% uansett hva jeg gjorde. Kunne ikke skru av en gang. Den andre kursen fikk jeg ikke slått på omtrent. Var så vidt det glødet i pærene, og det var litt blafring. Osram-trafoene jeg kjøpte funker bra. Det er bare en ting som jeg sliter med. Da jeg dimmer den ene kursen mellom ca 50%-80% så slår den andre kursen seg på. Dimmer jeg over eller under, så slår den andre kursen seg av igjen. Litt rart egentlig, men så er som regel kursen foran enten på eller av, så er ikke store problemet. Det må vel være dimmeren som forårsaker dette.
    Får satse på at det er forskjellige symptomer ved bruk av ikke-kompatible trafoer.
    Du får prøvekjøre osram eller noen av de andre smarthus nevner på hjemmesiden deres.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De engelske trafoene jeg hadde funket så vidt. Den ene kursen lyste på 100% uansett hva jeg gjorde. Kunne ikke skru av en gang. Den andre kursen fikk jeg ikke slått på omtrent. Var så vidt det glødet i pærene, og det var litt blafring. Osram-trafoene jeg kjøpte funker bra. Det er bare en ting som jeg sliter med. Da jeg dimmer den ene kursen mellom ca 50%-80% så slår den andre kursen seg på. Dimmer jeg over eller under, så slår den andre kursen seg av igjen. Litt rart egentlig, men så er som regel kursen foran enten på eller av, så er ikke store problemet. Det må vel være dimmeren som forårsaker dette.
    Får satse på at det er forskjellige symptomer ved bruk av ikke-kompatible trafoer.
    Du får prøvekjøre osram eller noen av de andre smarthus nevner på hjemmesiden deres.
    Ok. Ja, jeg skal prøve Osram nå. Håper å få dem i starten av uka.
    Det er nok slik at dimmeren ikke er helt verdens beste kvalitet, men jeg kan leve med enkelte småfeil som du nevner. Slik det er nå med hyppig blafring går ikke. En annen irriterende ting er at den ikke passer i standard veggboks. "Klumpen" bak er akkurat litt for stor, så jeg måtte ta ut justeringsringen i boksen for å få plass.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ok. Ja, jeg skal prøve Osram nå. Håper å få dem i starten av uka.
    Det er nok slik at dimmeren ikke er helt verdens beste kvalitet, men jeg kan leve med enkelte småfeil som du nevner. Slik det er nå med hyppig blafring går ikke. En annen irriterende ting er at den ikke passer i standard veggboks. "Klumpen" bak er akkurat litt for stor, så jeg måtte ta ut justeringsringen i boksen for å få plass.
    Nei blafring er jo helt uaktuelt.
    OSER ikke kvalitet nei, men det funker da. hehe.
    Fikk du ikke inn den altså? Jeg fikk den aaaakkurat inn med justeringsringen på. Og det med 2,5mm2 ledninger. Det var j.... trangt, men det gikk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei blafring er jo helt uaktuelt.
    OSER ikke kvalitet nei, men det funker da. hehe.
    Fikk du ikke inn den altså? Jeg fikk den aaaakkurat inn med justeringsringen på. Og det med 2,5mm2 ledninger. Det var j.... trangt, men det gikk.
    Jeg var nok ikke voldelig nok... Jeg vil tro du deformerte ringen ørlite, men det er jo ikke så farlig, da.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. neida. Brukte ikke vold i det hele tatt. Måtte bare få plassert kablene riktig, så var det bare å lirke den inn, uten å deformere noen ting.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endelig kablene og splitteren.
    Splitter'n var ikke store saken heller. Har ikke peiling på splittere... Er det forskjell på splittere om de støtter de seneste bildeformatene eller ikke? Som x.v. color og alt det der?
    Hvordan fungerte denne splitteren? Jeg har også bestilt en nokså billig splitter, men ikke helt lik den du kjøpte. Disse billige splitterne er vel neppe allverden, men det koster lite å prøve.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke koblet til noen tv i kjellerstua enda, så har faktisk ikke prøvd splitteren enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikka fort gjennom tråden din. For eit heftig rom!

Dei akustikkplatene dine vart knall. Og den bak sofaen med Immortal-motivet blei berre heilt fantastisk!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har kikka fort gjennom tråden din. For eit heftig rom!

Dei akustikkplatene dine vart knall. Og den bak sofaen med Immortal-motivet blei berre heilt fantastisk!
    Takk for det. Ble veldig fornøyd med de. Har hengt på veggene en stund nå, og har ikke løsnet noen ting.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gått igjennom hele byggeprosessen her og dette må jeg bare si ble RÅTT!! får utrolig mye innspirasjon av og se på dette! hva kom selve bygget på totalt? kjempe bra gjennomført!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel si at jeg har brukt 5 timer av denne fredagskvelden på å se og lese igjennom hele tråden din. Er så kjekt når noen bruker så mye tid på å dokumentere byggeprosessen, det gjør så sinnsykt mye!

Tusen takk for at du deler dette med oss!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk tråd :-D
    Veldig fornøyd med dokumentasjon og bilder :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett bilder av ferdig kino så gleder jeg meg masse til å lese denne tråden!
    Er akkurat ferdig med side 1, så da har jeg 43 herlige sider igjen før jeg når igjen min egen kommentar! Godt en har friuke sier jeg!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har jeg lest hele tråden, fåkkings imponerende gut!
    Litt OT, så du kjenner han "STUPE LÆLL"? Hahaha, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den videoen og flirer like jævlig hver gang.. En ekte superhelt der, altså!

Men litt on-topic igjen, helheten i alt du har gjort her er bare 100%, skulle gjerne likt å hørt det Klipsch-oppsettet ditt! Finnes det muligheter for audiens til demo eller? Driver å ser etter hus selv for tia, og da blir det uaktuelt å ikke ha et rom jeg kan bygge kino i i det huset. Og når jeg ser denne kinoen så merker jeg at jeg _trenger_ jo ikke 40-50kvm for å få en bra kino, faktisk så forandra jeg mye prinsipper inni hodet mitt mens jeg leste denne tråden, og det tror jeg både husvalg og fremtidig økonomi har godt av, hehe..

Men ellers, er det noen planer om utvidelser/utskiftinger her da? Selge Z11'n kanskje? Til meg? Anyway, igjen masse kred og god score på hjemmekinoen din herfra, love it!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott kino! Gratulerer! Håper dere har hatt mye glede av den de to årene som har gått siden den stod ferdig. :-)

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Og nå har jeg lest hele tråden, fåkkings imponerende gut!
    Litt OT, så du kjenner han "STUPE LÆLL"? Hahaha, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den videoen og flirer like jævlig hver gang.. En ekte superhelt der, altså!

Men litt on-topic igjen, helheten i alt du har gjort her er bare 100%, skulle gjerne likt å hørt det Klipsch-oppsettet ditt! Finnes det muligheter for audiens til demo eller? Driver å ser etter hus selv for tia, og da blir det uaktuelt å ikke ha et rom jeg kan bygge kino i i det huset. Og når jeg ser denne kinoen så merker jeg at jeg _trenger_ jo ikke 40-50kvm for å få en bra kino, faktisk så forandra jeg mye prinsipper inni hodet mitt mens jeg leste denne tråden, og det tror jeg både husvalg og fremtidig økonomi har godt av, hehe..

Men ellers, er det noen planer om utvidelser/utskiftinger her da? Selge Z11'n kanskje? Til meg? Anyway, igjen masse kred og god score på hjemmekinoen din herfra, love it!
    Takk for det.
    Gliser like mye hver gang jeg ser den også. Er fantastisk at alt klaffet så han faktisk overlevde det stuntet. Go Steffen!!

Har du fått deg noe hus enda eller? Jeg har ikke vært så ofte innom avforum den siste tiden. Tar litt tid med en guttunge og litt oppussing. Er du fortsatt interessert så er det jo alltids mulig å få en demo. Har en dialog med enn annen her på forumet også som skal ta en tur. Du får slenge på en pm hvis du er interessert.

Det blir en liten update nå snart. Det er et savn å kunne ha et sted å kunne sette drikke for de som sitter i sofaen bak, så jeg skal lage en passende drikkeholder/bordkant som blir sittende fastmontert øverst midt på sofaryggen foran. Stay tuned! Men utenom det så er det ikke mye som skjer på anleggsiden. Det eneste er at jeg har sikla litt på 12" subbene til klipsch for å bytte ut JBL'ene. Det vil nok ikke gjøre så mye med lydbildet tror jeg, men da vil det bli komplett Klipsch/SVS.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Nå har jeg gått igjennom hele byggeprosessen her og dette må jeg bare si ble RÅTT!! får utrolig mye innspirasjon av og se på dette! hva kom selve bygget på totalt? kjempe bra gjennomført!
    Takk for det.
    Rommet ca 80k. Anlegg ca 220k.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drikkeholdere til bakerste rad

Nå er det på tide at de som sitter bak skal kunne ha et trygt sted å sette ifra seg drikket sitt. Jeg skal ha fest i hjemmekino'n den 23.februar, så da vil jeg ha dette på plass for å minimere risikoen for bløte teppefliser og sofaer.

Jeg har tenkt å bygge dette så solid som mulig. Om ikke hele kroppstyngden, så skal den ihvertfall tåle å bli sittet halvveis på. Gidder ikke å sette sammen dette hvis jeg risikerer at den står på halv 6 dagen etter festen.
    En kamerat av meg har nettopp pusset opp et hus han har bygget, og da passet det veldig bra at han har montert 40mm svart laminat benkeplate på kjøkkenet. Det er det jeg har laget pc-bordet mitt av, så det er akkurat det jeg trenger for å lage hylla. Fint at han måtte skjære ut en del for å få plass til platetoppen. Takk Simen!
    Den ser ikke så bra ut, men den er ikke vasket enda.

Da er det bare å strippe ned sofaen og komme igang.

Som dere ser så bruker Anett (samboer) å sitte/ligge på plassen nærmest døra, og det synes! hehe.. Diverse popkorn og saltstenger.

Naken sofa. Tenkte at plata skal være ca kant-i-kant midt på sofaryggen.

Slik ser det ut inni sofaryggen. Den trenger en del ilegg og skruefester skal det tåle en trøkk.

Her har jeg begynt så smått og tegne litt. Den blir rundt 65cm bred og bygger ca 15cm ut. Har prøvd meg fram litt, så det virker som at det ikke skal blir for trangt for de bak.
    Oppå plata står de fleste alternativene til drikkeformater som kommer til å stå i drikkeholderene. Hullene i plata må være 65-70mm i diameter for at alle de forskjellige skal passe.

Var innom forskjellige måter å få drikke til å stå stabilt på, men endte opp med å bare bruke en hullsag og slippe nedi slike koppholdere. Har ikke utstyr tilgjengelig for å få et perfekt rundt hull uten at laminaten skal flasse av i kanten, så da var dette det enkleste. Innvendig mål er ca 68mm i diameter og dybde, så det passer perfekt. Fant flere i metall også, men desverre var ingen i kobber så da får jeg holde meg til svart plast. Dessverre fant jeg ingen i norge, så da måtte jeg ty til Ebay. De blir sendt fra USA, så håper det ikke tar for lang tid før de kommer.

Vil jo ha så runde hjørner som mulig da det er fort gjort å få en skikkelig j**** i kneet hvis en skal snike seg ut i mørket og glemmer plata som stikker ut. Gikk forbi trommesettet og tenkte at symbalen hadde en passe diameter.

Det blir noe slikt til slutt. Hullene ble tegnet før jeg fant ut at jeg skulle bruke de svarte koppholderene, så sirkelene er litt mindre enn det de blir. Jeg har bestilt 4 koppholdere, så tror ratt jeg kommer til å sette inn 4 stykker. Av og til sitter vi 4 stykk i sofaene, så da er det kjedelig for den sjeldne 4.mann å ikke ha noe sted å ha drikket sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med i spenning:-)