TomRons Kinobyggetråd - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 898
    Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tusen takk for kjempepositive tilbakemeldinger! Kjempemoro å lese utpå kvelden.

Spør du veldig pent så er det ikke umulig du kan ta en tur, grumle. hehe...
    Er en annen en + samboer som også som har lyst til å ta en tur. Det er bare moro.
    Jeg tok en medium vellykket 8-posisjoners kalibrering før helga. Det hjalp på en god del med tanke på lydbildet både foran og bak. Må ta en årntli kalibrering med subbene i stereo før jeg ber inn noen. Vil jo det skal være helt på topp når det først skal komme besøk.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!
    Skjønner godt du må ta deg en skikkelig kalibreringsrunde etter at rommet er oppe å går!
    Kan du ikke sende på en pm når du føler ting begynner å sitte ?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Bestilte nettopp [...] et par X-10 komponenter fra smarthus jeg trenger for å få fart i lys-styringen. En IR og RF Kontroller og en 2 veis veggdimmer. Har jeg skjønt det riktig så skal dette være nok for å få kontroll på 2 kurser i kino'n både manuelt og med harmony'n. Gleder meg til å få testet lysstyringen når jeg får downlightsene og trafoene.
    Jeg er på utkikk etter en liknende løsning, håper du kan svare på noen spørsmål.

1. Står selve dimmeren i veggbryteren? (har bare sett kjapt på linkene dine)
    2. Kobles kontrolleren til dimmeren med kabler, eller går det trådløst?
    3. Har du mulighet til å styre begge sonene samtidig fra fjernkontrollen, eller må du ta en og en?
    4. Er det mulig å sette opp forskjellige lysscenarioer, slik at du kan trykke på én knapp så ordner harmony/x10 resten?
    5. Måtte du lære opp harmonyen fra en annen fjernkontroll, eller finner du kodene hos Logitech?

Sist men ikke minst, hvordan synes du systemet fungerer nå som du har brukt det en stund? Hvordan er rekkevidden på IR-signalene osv?

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg er på utkikk etter en liknende løsning, håper du kan svare på noen spørsmål.

1. Står selve dimmeren i veggbryteren? (har bare sett kjapt på linkene dine)
    2. Kobles kontrolleren til dimmeren med kabler, eller går det trådløst?
    3. Har du mulighet til å styre begge sonene samtidig fra fjernkontrollen, eller må du ta en og en?
    4. Er det mulig å sette opp forskjellige lysscenarioer, slik at du kan trykke på én knapp så ordner harmony/x10 resten?
    5. Måtte du lære opp harmonyen fra en annen fjernkontroll, eller finner du kodene hos Logitech?

Sist men ikke minst, hvordan synes du systemet fungerer nå som du har brukt det en stund? Hvordan er rekkevidden på IR-signalene osv?
    Hei! Jeg skal svare så godt jeg kan.

1. Den dobble veggbryteren ER dimmeren. Du kan dimme manuelt eller med kontrolleren.

2. Kontrolleren kommuniserer med dimmeren via det eksisterende strømnettet. Tror alle X-10-produktene gjør dette. Det er en nettkabel på kontrolleren som du setter i en ledig kontakt, og dermed er de "koblet sammen".

3. Du kan styre én og én sone, eller begge samtidig. Your choice.

4. Det var det jeg håpet på at skulle gå, men det er litt begrenset. Jeg har satt opp et par sekvenser på fjernkontrollen som gjør at når jeg pauser filmen, så skrus den bakre sonen på. Når jeg trykker play igjen så slukker den. Dette kan du styre som du vil. MEN... dimmeren husker bare siste lysstyrke den stod på. Så hvis du slokket lyset når lysene står på 100% så går de opp til 100% når du slår på de igjen og kan deretter dimme de ned. Jeg håpet at jeg kunne velge forskjellige dimme-% på et tastetrykk, men det går ikke. Som jeg vet om da ihvertfall.

5. Logitech har alle kommandoer, så det er ikke noe problem. Er ikke med noen fjernkontroll på kontrolleren uansett.

Jeg er veldig fornøyd med systemet. Det eneste jeg savner litt er muligheten å kunne velge dimme-% direkte. Rekevidden er ikke noe tema da kommunikasjonen mellom harmony'n min og kontrolleren går via en RF-ekstender. IR-øyet på ekstenderen ligger helt inntil IR-øyet på kontrolleren i en boks under trappa. Men hvordan det fungerer med harmony'n og kontrolleren direkte har jeg ikke prøvd.
    En liten ting... Etter innvielsesfesten så fungerer ikke kontrolleren med harmony'n. Jeg har ikke sett på det enda, så vet ikke hva det er. Kan jo være så enkelt som at IR-senderen har flyttet på seg eller no. Skal sjekke det ut snart.
    Du må også tenke på at denne dimmeren er på 2x200watt, så det er kun 200watt pr dimme-kurs. Dette resulterte i at jeg er nødt til å bruke 20watts pærer. Kunne ha 35 eller 50 watt, men da måtte jeg ha brukt andre og flere X-10 produkter, så da hadde kostnadene økt en liten smule tror jeg.

Du får bare spørre hvis det er noe annet du lurer på.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå så smått begynt med profil her på avforum. Det er ikke mye til profil enda, men kommer til å oppdatere den så ofte jeg kan til den er ferdig.

Tomron's Hjemmekino

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt rått. Ja, HELT rått! Brukt nå et par dager på å lese igjennom workloggen, og har følt det som jeg var med på bygginga. Veldig bra dokumentert! Og det er alltid en update på hver side. MEGET bra! Masse cred for dette.

Jeg elsket kobber/sort utførelsen din. Jeg elsket den så mye at jeg vurderer å bytte til det selv! :P Og bordet ditt ble jo sinnsykt tøft!

Nei her hviler det meget bra score, og masse cred herfra. Dette er en kino som kommer til å holde seg på toppen!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, AnaXyd! Moro at du synes det.

Det blir kobber/sort/grå da egentlig. Ble veldig fornøyd med dette selv. Det blir ikke mere klipsch enn det. hehe..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en av de flottest gjennomførte denne.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du om komboen Emotiva og Klipsch da TomRon? Er jo mange som har hoppet på denne bølgen nå, og det virker som det er med suksess alle gangene!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ihvertfall at det funker fett. Jeg har jo ikke hørt de med noen andre effektforsterkere da, så jeg kan ikke uttale meg om forskjeller.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg skal svare så godt jeg kan.

[...]

Jeg er veldig fornøyd med systemet. Det eneste jeg savner litt er muligheten å kunne velge dimme-% direkte.

Jeg har mailet med smarthus, og om du ikke vet det, kan du sette opp lysscenarioer osv. vha. CM15Pro, som du programmerer med PC. Kommandoene lagres i denne, slik at du ikke trenger å ha pc påslått og tilkoblet for å styre lyset slik du vil. Alle scenarioene kan styres hva IR-fjernkontroll via IR/RF7243.

Du må også tenke på at denne dimmeren er på 2x200watt, så det er kun 200watt pr dimme-kurs. Dette resulterte i at jeg er nødt til å bruke 25watts pærer. Kunne ha 35 eller 50 watt, men da måtte jeg ha brukt andre og flere X-10 produkter, så da hadde kostnadene økt en liten smule tror jeg.
    Veggdimmeren LW11 er nå oppgitt til 2x500w ved dimming av 220v lamper, og 2x300w ved dimming av lavvoltssystemer med trafo.

Da har jeg spredt det gode ord!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mailet med smarthus, og om du ikke vet det, kan du sette opp lysscenarioer osv. vha. CM15Pro, som du programmerer med PC. Kommandoene lagres i denne, slik at du ikke trenger å ha pc påslått og tilkoblet for å styre lyset slik du vil. Alle scenarioene kan styres hva IR-fjernkontroll via IR/RF7243.
    Oi... Det var jeg ikke klar over. Kanskje jeg kjøper en slik en etterhvert.

Veggdimmeren LW11 er nå oppgitt til 2x500w ved dimming av 220v lamper, og 2x300w ved dimming av lavvoltssystemer med trafo.

Jeg så på denne også, men jeg synes den ser så stygg ut i forhold til den på 2x200w.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hæ? Kan ikke se at denne er dobbel. Så langt jeg kan se er den 1x500W for vanlige lamper, og 1x300W for lavvoltshalogen.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu... Det står ikke noe om at det er 2 kurser nei.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg tok feil der ja. Jeg ble lurt av at bryteren er designet med "skillelinje" midt på, og tolket det som at det var to uavhengige brytere.. :?

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er gått meg hus forbi! Gratulerer med flott resultat!:-D

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg tok feil der ja. Jeg ble lurt av at bryteren er designet med "skillelinje" midt på, og tolket det som at det var to uavhengige brytere.. :?
    Da er vi to.
    Sitat Opprinnelig postet av Gelbear
    Denne tråden er gått meg hus forbi! Gratulerer med flott resultat!:-D
    Hehe... Hyggelig du stikker innom da. Tusen takk!

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woow Dette må jeg si... Super strøkent... trøkker sikkert utrolig bra:-)
    har bare flydd for igjennom tråden (sitter på jobb:-) hehe lurer litt på lengde og bredde står det i tråden?

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Woow Dette må jeg si... Super strøkent... trøkker sikkert utrolig bra:-)
    har bare flydd for igjennom tråden (sitter på jobb:-) hehe lurer litt på lengde og bredde står det i tråden?

Takk takk. Noe må'n da finne på på jobb også?
    Det står ikke ferdig lengde og bredde tror jeg... Bare hva rommet var "tomt".
    Ferdig så er rommet så vidt over 3 meter bredt, og ca 5,5 meter langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott kino, med mye bra detaljer!
    Er inspirasjon deluxe å se hvor bra andre har løst ting!

B

Side 41 av 45 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •