TomRons Kinobyggetråd - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 898
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser jo lovende ut. Fin dokumentasjon med bilder og tekst som viser hvilke utfordringer man kan møte når man skal bygge hjemmekino. Lykke til videre, jeg skal følge med :-D

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tak-konstruksjon - Del 1

Opprinnelig var planen å sette opp lydbøyler, men så fant vi ut at vi legger et eget bjelkelag for å unngå mekanisk kobling av gulvet oppe og taket i kino'n. Dette vil være en bedre løsning for lydisolering og prosjektoren vil forhåpentligvis ikke riste når noen går over gulvet i stua.

Vi satser på at 3cm mellom de eksisterende takbjelkene og gipslaget i taket vil holde. Fattern spikret fast klosser bortover så vi bare kunne holde 2"x4"en oppunder.

Som du kanskje ser på avstanden mellom klossene og kanten på lekaveggen så vil boltene komme for høyt opp og så vil leka'n mest sannsynlig sprekke. Da kappet vi til noen 2"x2" og forboret disse. Så bolter vi fast disse under 2"x4"en. Da skulle leka'n holde.

Da var første oppe:

Fått opp første bit av den nye frontveggen også, 10cm fra murveggen så det skal være plass til Z-kanalen.

Her er den andre veggen:

Når vi fester 2"x4"ene til 2"x2"ene brukes det trelim og så må det til litt tvinging og sprenging for å få 2"x4"en inntil veggen. Skrur deretter underifra med 80mm skruer:

Her er bunnlekta på frontveggen limt og skrudd fast.

Så er det opp med 2 2"x4"er utenpå de fastboltede så topplekta har noe å ligge på og så har vi spikerslag til gips- og MDF-plater i hjørnene.

Setter opp en 2"x2" mot langveggen så vi har spikerslag der også. Slik blir alle 4 hjørnene:

Bakveggen ferdig (så langt). Denne veggen ble plassert ca 3cm fra den opprinnelige veggen:

Bortover hele ytterveggen er det en kraftig svai utover midt på veggen. Litt vanskelig å se på bildet, men det dreier seg om ca 1cm, og da ligger lekta inntil veggen øverst og nederst. Da vi skal bolte fast lekter bortover denne veggen må vi legge under en kloss på midten for å holde lektene rette.

Blir opptatt med andre ting i førsten av uka, men forsetter byggingen på torsdag. Skulle vel ha kommet ganske langt i løpet av neste helg håper jeg.
    Oppdateringer kommer fortløpende.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Dette ser jo lovende ut. Fin dokumentasjon med bilder og tekst som viser hvilke utfordringer man kan møte når man skal bygge hjemmekino. Lykke til videre, jeg skal følge med :-D
    Takk for det.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb-
    Go Go Go Tommy
    GO Timmy, GO!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lekter på veggene

Jeg var borte fra mandag til onsdag, men da jeg kom hjem hadde fatter'n fått på nesten alle lektene på dør-sida han gitt.

Ettersom murveggen på dørsida var litt bølgete måtte det til litt klosser for å holde lektene rette. På ytterveggen var det VELDIG bølgete:

Var opptil 15mm på det værste, men det var stort sett på midten. Øverst og nederst på veggen var det forholdsvis i lodd, så der var det ikke nødvendig med klosser.

Men så var det boltene da...som alt for ofte ikke ville ta tak i veggen. Kjøpte inn 150 10x135 fasadeplugger på byggmax, men vi har måtte kaste ganske mange pga at de ikke tar tak i veggen. Skrur boltene inn, men de går bare rundt... Da er det å gå på med et nytt hull og prøve igjen. Noen steder ble det FOR mange forsøk.

Måtte bare prøve å skru ved siden av lekta for å se om det tok tak der, og det gjorde det. På med trelim og skruer inn i lekta, så var det problemet løst. Slapp å finne en passende kloss også. Pluggene som ikke tok tak fikk bare bli igjen ettersom det er mothaker på de og håpløse å få ut.

Fatter'n fikk nok og stakk på Maxbo for å sjekke om det var noe mere brukbart der. Han kom tilbake med pluggene til høyre.

Det hjalp VELDIG at halve pluggen "gaper" i veggen, og ikke bare tuppen som byggmax sine gjør. Og legeringen på boltene er av helt annen kvalitet, så disse skruene ryker ikke heller. Man får hva man betaler for. Neste lekt på veggen med de nye pluggene gikk uten problemer.

Siste lekt på veggen gikk midt over den ene lufteluka på veggen, så der måtte vi dele opp lekta. Men... over luka var det en sprekk i muren, og da vi skulle bolte fast den øverste biten gikk jo selvfølgelig bolten rundt... Men en like lang bit ved siden av gjorde susen.

Var borti et par bolter til som gikk rundt med maxbo-pluggene også. Da kom det nesten bare sand ut da vi brukte mur-boret, så var nesten håpløst å få noe til å bite der. De har vel "juksa litt" da de muret opp sokkelen. Får håpe veggen ikke blir enda rundere over tid.

Veggen ble til slutt slik.

Det som mangler på dør-sida er lektene rundt døra, men de venter vi med til vi har prøvd døra.

Har også lagt i litt mere isolasjon mellom veggen og gulvet.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rør i taket for HDMI-kabel til projektor

Fikk lagt opp røret for HDMI-kabelen til projektoren i dag også.

Brukte hullsag på 35mm og laget hull midt i 2"x8"ene i taket.

Da var det bare å gå på takbjelkene bakover og dra gjennom 32mm-røret.
    Røret i front vil gå ned i kassa der frontpanelet vil sitte.

Er ikke sikker på hvor projektoren skal henge enda, så henger igjen en god lengde på røret i tilfelle den skal gjennom en bjelke til.

Blir en fin bøy på røret i front ned bak frontveggen.

La opp den ene 2"x4"en som skal bli det nye taket for å sjekke hvordan røret ble liggende.

Det blir ca 1cm mellom 2"x4"en og røret. Skal sørge for å stramme røret skikkelig før gipsen blir skrudd fast i taket så ikke røret skal legge seg nedpå 2"x4"en og lage lyder. Skal vel mye til, men best å være på den sikre siden.

Her ligger resten av 2"x4"en klar for å bli lagt opp i morgen.

Jeg har ikke nok 2"x4" til front og bakvegg, så det må handles mere på mandag. Må bolte/stikk-skru fast 2"x2" horisontalt nederst på sideveggene mellom alle lektene også (over isolasjonen du ser på bildet over), så det er nok jobb i morgen også.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tak-konstruksjon - Del 2

Før jobben med å sette opp takbjelkene ble gjort, måtte vi ta for oss en liten jobb først. På et punkt på gulvet i stua over kino'n var det en skikkelig lei knirk som bråka som f... Jeg sto å jumpa opp og ned oppe mens fatter'n fikk lokalisert knirken, og den var mellom en skjøt på det gamle furugulvet. En bit med 2"x4", et lass med lim, og noen biter av en gammel senge-bunn fiksa den biffen.

Så var det takbjelkene sin tur. For å få plassert disse direkte over lektene på veggen lagde fatter'n et par maler som vi festet til lektene med tvinge. Deretter ble det for-boret og stikk-skrudd en 5x100 skrue oppi bjelken.

For å få stabilisert taklektene så de ikke skal vri seg, spiket vi fast trekanter som ble laget av no kapp med 2"x2" vi hadde liggende. Luftdrevet dykkertpistol med 50mm spik ble brukt, og alle flater ble selvfølgelig påført rikelig med trelim.

Så slik ble begge ender av lektene bortover...

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyre og venstre surround plassert

Jeg er ganske glad jeg brukte såpass med tid på Sketchup-tegninga av kino'n. Er bare å sjekke der hvor ting skal være og måle seg til.. Her er vegg-boksene og skruefeste for høyttalerkabel til høyre og venstre surround.

Boksen med strøm til bordet også plassert.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skrufeste til projektor

Mellom disse takbjelkene skal projektoren henge. Den vil da være plassert rett over ryggen på fremre sofaen. Optimalt sett skulle den hengt helt bakerst, men da ble hengende for lavt i forhold til de som skal sitte bakerst. Dumt å måtte dukke hver gang en skal sette seg eller reise seg.

Fatter'n hadde no gammel furuplank liggende, så han kappet til 3 lengder med det og 2 biter med 2"x2":

For å få rette nivået på skruefestet satte vi på 2 biter med plank.

Så var det bare å få på trelimet å skru fast plankene.

Boksen for HDMI-kabelen og strømkontakten ble plassert på andre siden av takbjelken. Først skrudde jeg fast 32mm røret med litt patentbånd. Da blir ikke røret presset så lett ut av boksen, og jeg kan strekke røret framover så røret ikke legger seg nedpå takbjelkene.

Og for å unngå for stor bøy på røret satte vi på et par biter med 2"x2" på bjelken. Da blir avstanden mellom bjelken og boksene litt større.

Her er begge boksene lagt slik ca de blir plassert i taket. Skar ut et hull i bunnen på boksen for røret. Måtte også fjerne et par med stusser på boksen så ikke avstanden mellom boksene ble for stor.

Det blir bare en stor åpning der stussene var, så der satte jeg på en bit med gaffatape og fuger fra innsiden.

Da var boksene og røret på plass.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hull i murveggene for ventilasjon

Min kjære onkel stakk en tur innom for å se litt på det med ventilasjon. Han er VVS ingeniør, så tenkte han hadde noen idèer. Det ble fort klart at vi sløyfer Z-kanalen. Jeg tenkte jo å sette en vifte på utsiden av murveggen som suger luften ut av rommet. På utsiden der ventilasjonsrøret kommer er under verandaen, og den går langs hele veggen. Så i stedet for å bruke en Z-kanal mellom veggene i kino'n, legger vi heller rør rett ut, setter på en 90graders bøy og legger 1 eller 2 120mm lydfeller etter hverandre langs veggen ute. Avslutter deretter med en vifte i enden. Alle rør blir i dimensjonen 160mm for å unngå sus.
    Da var dimensjoner og plassering bestemt, så da var det 2 murvegger som måtte få nye hull. Først en mal.

Her blir røret for luft ut av rommet.

Og her blir røret for luft inn til rommet.

Tenkte på kjerneboring, men gadd ikke å styre med å leie det. Sparer noen kroner der også. Blir ikke like pent, men det får gå. Det finnes byggeskum.
    Slagdrillen ble brukt først. Prøvde så godt jeg kunne å sikte vinkelrett på veggen så åpningen skulle bli noen lunde like stor på andre siden av veggen.

(måtte flytte merkingen litt til venstre pga at jeg ikke fikk boret rett)

Så var det å gå på med hilti-maskina og banke løs. Og ikke langt inn kom første hindring... Armering.

Jeg har ikke alt mulig verktøy, så det eneste jeg kom på jeg kunne bruke var denne kraftavbiteren.

Det var lettere sagt enn gjort. Fikk bare tak med tuppen på tanga, og da blir en ikke særlig sterk uansett. Men med litt sinne og såre knoker fikk jeg da kuttet de av.

Da var det bare å klemme på med hilti'n igjen og da var det ikke mye som skulle til før det var et ferdig hull.

Før jeg gikk på den andre veggen spiket jeg opp et par støv"deflektorer". Det raser og støver jo som satan, og det er litt vanskeligere å rydde opp etterpå hvis det skal legge seg mellom golvet og veggen.

På denne veggen skal hullet være så pent som mulig på andre siden, så da boret jeg gjennom i senter på hullet først. Da kunne jeg merke veggen på andre siden med malen også og bore halvveis gjennom veggen fra begge sider.

Ingen armering i denne veggen, så vips var det hull i denne også.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at du hadde noen problemer med å få festet fasadepluggene i leca veggen din, så jeg følte bare for å kommentere dette.

Den blå pluggen er en ren fasadeplugg ment for betong, den delen som ekspanderer er svært liten og klarer ikke å gi deg et sikkert feste.

Den nye pluggen du tok i bruk har en mye lenger ekspanderende del og vi således gi deg et mye bedre feste i porøse materialer.

Fischer har en plugg som heter Fur, denne pluggen er en universalplugg som fester meget godt i alle materialer, og i leca gir den et vanvittig godt hold. Pluggen formtilpasser seg mareriale, noe som gjør at den ikke sprenger ut lecaen der den skal feste.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat ja... Det var no slik no vi tenkte også. Men den pluggen fra Fischer har jeg ikke sett før. Skulle hatt denne skjønner jeg. Pluggen fra Maxbo fikk heller ikke feste noen steder. Var som å bore i mel da boret kom noen cm inn i veggen. Men men... Alt som skal boltes fast er nå boltet. På veggene da hvertfall... Blir noen flere i gulvet.

Takk for info'n.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakvegg-konstruksjon

Da var det bakveggen sin tur. Topplekta må på, men skruefeste for gipsen i taket må på først. Jeg fikk en del finèrplater for en stund siden og bruker disse til skrufeste. Splittet opp ei plate i passe remser så finèren stikker ca 5cm innover taket. Masse trelim og skruer ble brukt for å feste den.

Her bilde av lekta i front med skrufestet på.

Det samme gjør vi mellom alle taklektene bortover. Trelim ble brukt og fikk så vidt lurt oppi spikerpistolen på skrå så jeg fikk skutt i noen spiker så de satt til limet tørket.

Her har vi fått opp 4 stendere, skruefester for veggboksene og skruefester for høyttalerene.

Litt patentbånd sørger for en jevn sving på rørene. (Rørene til venstre ble festet etter at bildet ble tatt. )

Så er det tilbake til Sketchup-tegningen min og måle ut hvor alle veggbokser skal sitte. Rørene som legges til høyttalerene på bakveggen fester jeg til den opprinnelige veggen og legger strøm-rørene i den nye for å holde de mest mulig adskilt.
    I tillegg til skrufestene langs hele gulvet blir det satt opp skrufester 12cm høyrere i bakkant av rommet. Dette pga det 12cm høye platået som skal opp.
    Skal isolere bakveggen med 10cm isolasjon, men for å hindre at isolasjonen skal falle inn i veggen har jeg dratt ståltråd i sikksakk mellom stenderene i bakkant. Du ser det på nærbildene.

Det eneste som mangler på bakveggen før vi kan isolere er et rør mellom veggboksen nederst til venstre på bakveggen fram til frontveggen. Dette røret får jeg ikke lagt før frontveggen er oppe, så den begynner vi på i morgen.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette prosjektet ser veldig gjennomtenkt ut! Flott arbeid på trekkerør og boksoppsett. Det 32mm røret som går til projektoren, skal det inneholde både strøm og signalkabel(hdmi)? Ser du har satt opp to bokser, men bare det ene røret. Mulig jeg ikke har fått med meg alt her, men du bør holde strøm og signalkabler adskilt fra hverandre...:-)
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Hunsbedt.

Strøm og HDMI skal gå i forskjellige rør ja, men jeg tok bildet før røret for strøm var lagt opp. Tegnet litt kjapt i paint for å illustrere det røret går det går. Bruker strøm fra lyskursen i kino'n til projektoren.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er jeg med! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny projektor!

Da har jeg endelig kjøpt projektor! Fikk et knall-tilbud på en Epson EH-TW5500, så da var det bare en ting og gjøre. Tenker jeg tar en tur til AVshop etterhvert så de får kalibrert den.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frontvegg-konstruksjon

Da skal frontveggen opp. Frontpanelet skal jo være på midten, så stenderene blir satt opp på midten først og så ut til sidene. 4 stk. Akkurat som bakveggen. Jeg begynner med kontaktrekka som skal være bak AV-racket. Alle kontaktpunkter i rommet blir dobbel innfelt med jord, og etter litt googling fant jeg ut at ELKO sine kontakter er 104x84mm. Da blir det plass til 6stk kontakter på høy-kant mellom stenderene. For å få plass må det litt modifisering til for å få boksene nærmere hverandre.

Kappet stussene på begge sider på hver boks, og da ble det akkurat plass til en stubb med 20mm rør 4 ringer lang. Så da blir hele rekka slik.

Men stussene i begge ender må få beholde låsingen, så da blir alt litt for langt.

Litt måling og en hullsag så skulle det bli plass.

Skrur fast stenderfestene til alle boksene på en 2"x2".

Så på med trelimet og skrur den fast.

For å få boksene på plass måtte jeg ta av stussene i begge ender og plassere de i hullene i stenderene før jeg smyger hele rekka på plass.

Og det ble da ikke værst...

Etter litt tenking kommer jeg fram til at jeg bruker 10 kontaktpunkter med en gang jeg kobler til alt som skal være i AV-racket + 2 subber, så det blir litt lite med 2 ledige punkter til senere. Setter derfor opp 2 doble kontakter bak hver sub også. Da har jeg 6 ledige punkter, og det burde da holde. Må også måle til litt nøyaktig for røret til sub-kontaktene også da veggboksene blir plassert inntil stenderene.

Da blir plasseringen av kontaktene slik.

Her har vi også fått opp veggboksene og skruefestene til presence-høyttalerene foran.

Her har fatter'n begynt på kassa til frontpanelet hvor alle rør skal ende opp i. Han lager den i 2 omganger. Bak-delen blir laget høyere enn front-delen så det blir bedre plass til kabler. Skal 22 rør til kassa, så er ikke dumt med litt plass.

Lager hullene som skal være i bunnen før kassa blir satt på plass. Blir tungvint å gjøre det da den sitter fast. Men å måle til så det skal bli jevnt mellom alle hullene ble visst en utfordring.

Og etter at 35mm hullene i midten ble laget viste det seg at det fortsatt ikke var riktig, så det måtte til enda mer måling og streker.

Ordnet seg til slutt.

Her er bak-delen limt og skrudd fast. Skulle i utgangspunktet bruke k-rør ifra bendene ved gulvet opp i kassa, men hadde jo igjen kapp med pvc-rør så kappet disse og vridde de på plass. Da faller de hvertfall aldri ut av bunnen. Hadde ikke nok 20mm rør til 14 lengder så måtte skjøte 2. Har også fått på plass rørene til presence og projektor.

Var litt usikker på om det skulle bli noe problemer med å få gjennom hdmi-kabelen ettersom det blir litt sving og bøy på røret.

Har en 20meters hdmi-kabel liggende, så da måtte jeg prøve. Begynte oppi taket og dyttet den framover.

Gikk litt tyngre i første sving, men det var bare å dytte på så gikk kabelen helt gjennom. Puhh!

Skal også ha mulighet for å ta ut hdmi-kabel og ha et nettverkspunkt i hjørnet i kjellerstua. Har kjøpt 2 tabbe-bokser til dette. Laget 2 hull med hullsag og banket på med murbor.

Måtte bore på skrå så jeg kom gjennom på baksiden av frontveggen i kino'n, og det gikk akkurat gitt.

Tabbeboksene er beregnet for 16 eller 20mm rør, så det var grei skuring med nettverkspunktet, men 32mm-røret for hdmi'n var det litt værre med. Boret ut et passe stort hull midt på i bakkant og limte fast røret med pistol-lim. Var litt flink og husket at røret går på skrå i veggen, så jeg limte røret på skrå også.

Her er begge boksene på plass.

På andre siden ble det skummet. Festet bare 32mm-røret til den ene stenderen og tapet 16mm-røret fast i 32mm-røret.

Alle rørene til kassa ble limt fast med pistol-lim. Viste seg at dette var perfekt for jobben. Rørene sitter skikkelig godt.

Her er front-delen på kassa plassert. Ramma som front-panelet skal skruves fast i stikker ut så den blir jevn med de 2 gipslagene som skal opp på frontveggen. Da blir MDF-platen liggende inntil ramma. Da blir det godt skruefeste for frontplata.
    Har også fått på plass røret med nettverkskabelen fra kontoret.

Til venstre kommer nettverkskabelen, og til høyre er strøm til kanalvifta under verandaen.

Fatter'n kom på at det måtte til mer skruefeste på første og siste takbjelke ettersom skråkassene på sidene møter ventilasjonskassa.

Slik ble da frontveggen. Har spent på ståltråd i bakkant mellom stenderene så ikke isolasjonen skal falle inn mot murveggen, men det ble gjort etter at bildet ble tatt. Har også lagt rør for strømtilførsel til frontveggen fra veggboksen på bakveggen.

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo flott ut! Liker strukturen på rørsystemet ditt. Mange gjennomtenkte løsninger pluss et godt valg av prosjektor.

Et lite stalltips, les artikkelen om Epson TW5500 i siste nummer av hjemmekino (insider abonnement på hjemmekino.no). Kan røpe såpass at jeg tror vi har valgt riktig prosjektor. Har kjøpt en sånn selv.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget ryddig bygging, samtidig som det går utrolig kjapt.

Skikkelig morro å følge denne tråden.

Side 4 av 45 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •