TomRons Kinobyggetråd - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 38 av 45 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 898
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Denne ble den feteste synes jeg. Problemet er at jeg ikke får det fram med dette #"€&@£$@£ kamera!
    Ser ut som Immortal spør du meg :twisted:
    Steintøft!!! 8)

Hva slags stoff er det trykket på? Molton?
    Noe som "puster" bra forhåpentligvis...

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdigstilt kino Tomron, har vært meget underholdene
    og følge arbeidet ditt.Som forøvrig har vært førsteklasses hele veien.
    Kalibrering og innstillinger forøvrig blir vel bare skjarmørettapper nå.
    Tipper det blir full kino utover høsten
    Hilsen misunnelig vestlending:-o

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på i gratulasjonsrekka, du har fått en grundig bygget flott kino som du kommer til å trives med i mange år fremover! Veldig interessant å følge byggetråden din der du har dokumentert byggeprosessen ned til minste detalj med alle bildene du har tatt!
    Gratulerer!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, gratulerer med ferdigstilling TomRon! Tenker det føles godt. Bare resten igjen nå; kalibrering, oppgradering, justering av forskjellig slag
    Thank you. Ja...det er godt, og nesten litt rart. Har jo holdt på nedi her i nesten et år så.
    Vi driver og gjør ferdig kjellerstua også nå om dagen, så all fin-justering og -kalibrering må nok vente til den er ferdig. Er så fornøyd med lyden som den er, så er ikke noe problem å vente litt.

Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Ser ut som Immortal spør du meg
    Steintøft!!!

Hva slags stoff er det trykket på? Molton?
    Noe som "puster" bra forhåpentligvis...
    Det stemmer det ja! hehe!
    Det er trykket på molton ja, og så ligger det akustikkplate inni rammene. Ramma med Immortal på er jo så liten, så det har vel ingen betydning for lyden om det er akustikkplate i eller ikke, men la da i en. Kan da ikke bli verre.

Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Gratulerer med ferdigstilt kino Tomron, har vært meget underholdene og følge arbeidet ditt. Som forøvrig har vært førsteklasses hele veien.
    Kalibrering og innstillinger forøvrig blir vel bare skjarmørettapper nå.
    Tipper det blir full kino utover høsten
    Hilsen misunnelig vestlending
    Takk skal du ha! Blir forhåpentlig bare kos med resten av jobben i kino'n. Den blir nok brukt så mye som mulig ja.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Henger meg på i gratulasjonsrekka, du har fått en grundig bygget flott kino som du kommer til å trives med i mange år fremover! Veldig interessant å følge byggetråden din der du har dokumentert byggeprosessen ned til minste detalj med alle bildene du har tatt!
    Gratulerer!
    Tusen takk! Det har blitt en god del bilder ja. hehe.. Har lastet opp 1436 bilder, og tror da jeg har linket alle sammen på forumet. Herregud... Det er mange. Men skal få lagt ut noen skikkelige bilder tatt med vidvinkel-linse speilrefleks kamera. Må jo få oppdatert "Min Hjemmekino" litt også snart.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Har lastet opp 1436 bilder, og tror da jeg har linket alle sammen på forumet. Herregud... Det er mange. Men skal få lagt ut noen skikkelige bilder tatt med vidvinkel-linse speilrefleks kamera. Må jo få oppdatert "Min Hjemmekino" litt også snart.
    Så da får vi bare håpe at tomron.org blir stående for evig tid, slik at bildene ikke forsvinner fra tråden

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Så da får vi bare håpe at tomron.org blir stående for evig tid, slik at bildene ikke forsvinner fra tråden
    Hehe! Ja det stemmer.. Ellers blir tråden litt bortkastet.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei TomRon! Nå har jeg også fått med meg hele innspurten, og det er helt konge hva dere har fått til! Fantastisk jobb, og tusen takk for en inspirerende og morsom tråd. Her har det vært mange timer med underholdning for meg. Lykke til med drittvær i høst!

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye ja! Fulgt deg tett gjennom hele prosessen og må nok bare bøye meg i støvet av beundring De akustikkplatene dine skal kopieres, uten tvil! Hvor mye kom platene dine på materialmessig?

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergli
    Gratulerer så mye ja! Fulgt deg tett gjennom hele prosessen og må nok bare bøye meg i støvet av beundring De akustikkplatene dine skal kopieres, uten tvil! Hvor mye kom platene dine på materialmessig?
    Takk takk.

Det er vanskelig å si en pris på platene. Jeg fikk very special price ettersom svigerfar jobber på Joker Event. 38x51mm lektene fikk jeg for 375,- fra et lokalt sagbruk. Det var nok til alle platene jeg har i kino'n. Molton kjøpte jeg på Avshop. Priser for printing på molton må du nesten spørre Joker Event direkte.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Lerret (med nesten-katastrofe)

Som nevnt tidligere så fant jeg fort ut at det var plass til et større lerret. Etter noen meldinger med Gorm falt valget på ADEO Greyvision Plano Delux ramme 16:9 200cm . Dette er et 93" lerret, altså 9" større enn det jeg hadde. Høres ikke mye ut, men bildet ble en god del større.

Her er Invideo lerretet som ble byttet ut. Helt og fint, og til salgs.

Montering må til. Her ser dere også et lite glimt av hva jeg har drevet med i det siste. Å få ferdig kjellerstua.

Festet til lerretet må nesten helt oppunder ventilasjonskassa så det ikke dekker frontplata.

Da lerretet skulle henges på plass så jeg at jeg måtte dra litt i duken så ikke kanten på duken skulle synes innen for ramma. Jeg satte derfor lerretet ned i bakkant på subbene og begynte å dra. Så sklei lerretet av den ene subben, og rett på phono-kabelen. Knekk!! :shock: Og jeg fikk det VELDIG travelt med å få tatt sikringen til anlegget, for pluggen ble kortsluttet mot jord så det ble en *******s during i subben.

Nei og nei... Dette var jo katastrofe!! Men så kom jeg til å tenke på at jeg har en inngang til, så det går jo bra uansett. Jeg skrudde ut forsterkeren på subben og fikk se at det var igjen så vidt det var med gjenger så jeg fikk på igjen mutteren. Dermed er begge inngangene intakt. *Puhh*

Ble da nesten litt skuffet over hvor tynne ledninger som går fra forsterkeren til elementet, men det er jo helt sikkert dimensjonert riktig.

Da alt var skrudd på plass igjen kunne jeg henge på plass lerretet. Og som du ser så er det ikke så mye mer å gå på over og under. Er også fornøyd med at ramma er helt svart og er penere. Ramma på Invideo lerretet er mørk grå.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fotograf på besøk

Sist helg hadde vi besøk av svigerinna og svoger'n. Han er fotograf, så han hadde med et skikkelig speilrefleks kamera, stativ og ei super wide linse. Han må redigere bildene litt, så jeg venter spent på resultatet. Så ihvertfall bra ut på skjermen på kamera da vi tok bildene. Legger ut disse så fort jeg har fått dem. Må få ordnet meg en skikkelig "Min Hjemmekino"-profil da bildene kommer også. Gleder meg!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det gikk fint, TomRon! Grattis med stort og fett lerret også. Skal bli greit å få sett hvor kult rommet har blitt etter at fotografen har vært på besøk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo helt sinnsykt morro å lese om! Gratulerer med ferdigstilt rom og jeg stiller meg herved i køen for å se de nye bildene :-D

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på gratulasjonene her!!

Sinnsykt flott og gjennomført rom. Alt fra lister til bord!
    Regner med dere gleder dere til vintern med lange mørke kvelder og film Misunnelig er et ord som dukker opp i hodet etter å ha lest ferdig tråden..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått gjennom hele tråden nå og ser utrolig bra ut!
    Er veldig fan av denne kinoen, selv sammenlignet med de som har 5-6 ganger større budsjett. Veldig bra materialvalg og lure løsninger hele veien

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder snart? (f5, f5, f5...)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier d her =)

Sitter enda å lurer på om du ble fornøyd med den Blu-ray spilleren? Venter også spent på bilder
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle gratulasjoner! :-D
    Mangler fortsatt å kalibrere skikkelig da, for det gjør seg ikke selv. Har også endelig fått begynt på God of War III. Det spillet er ubeskrivelig fett å spille på 11.4 surround og full hd projektor!

Har ikke hørt noe fra fotografen enda, så venter fortsatt i spenning på bilder.

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Flotte greier d her =)

Sitter enda å lurer på om du ble fornøyd med den Blu-ray spilleren? Venter også spent på bilder
    Er veldig fornøyd med bluray-spilleren ja. Bra blu-ray plater har krystall-klare bilder. Avatar dukker først opp i hodet.
    Det eneste som er litt irriterende er pausa på lag-skifte på dvd-filmer. Det er kanskje ingen blu-ray spillere som klarer å skifte lag uten et sekunds pause? Har ikke akkurat undersøkt noe særlig.

Må snart "purre" litt på fotografen tror jeg. hehe..

Newcomer Frank87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent utført hjemmekino rom må jeg si
    Holder på å planlegge mitt eget hjemmekino rom nå for tia og har blitt insperert av mange her på forumet.
    Skal lage min egen post om det snart med mange bilder av planlegging og nåværende status av rommet, det er en garasje som jeg skal bygge om så det kan bli interesangt

Men igjen nydelig gjennomført rom og kom med flere bilder av det ferdige resultatet

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer nesten ikke å vente til det blir min tur. Gratulerer med en flott hjemmekino!

Ser helt fantastisk ut å ha et dedikert rom til kino. Virker som det på mange måter blir mer spesielt å bruke den, kontra et kombinert oppholdsrom. :-D

Har forøvrig skummet igjennom tråden noen ganger, men har ikke sett noen planer om server og NMT løsning. Har du noen planer om dette?

Side 38 av 45 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •