TomRons Kinobyggetråd - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 37 av 45 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 898
    Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Blir bare bedre og bedre dette....
    Hehe... Men nå får jeg ikke gjort så mye mer.

En annen ting jeg ikke trodde kunne bli bedre, er scenen fra War of the Worlds (som har ræva bildekvalitet på bluray-utgivelsen forresten) da Tripoden kommer opp fra bakken. At det kunne riste så inni granskauen mye hadde jeg ikke trodd gikk an. Det var skikkelig bra shaking der jeg hadde anlegget før, men nå tok det helt av. Var nesten redd for at grunnmuren skulle gå til ******* eller noe. Har aldri hatt vondt i ørene etter basstrykk før, men det fikk jeg nå. Aner ikke hvor mange dB det var, men det må jeg da prøve å finne ut en dag. Moro!!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Takk for det.

Jeg leverte bare høyoppløste bilder av det jeg ville ha trykket til Joker Event i Elverum, så ordnet de resten. Det ble helt konge!
    Sendte du hele rammene inn til dem? eller bare stoffet?

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leverte rammene ferdig trekt. Jeg tenkte at det var best å trykke på ferdig strekt molton. Men molton er jo ikke SÅ elastisk, og trykk-filmen selv er jo litt elastisk det også så det hadde sikkert gått bra å trekke rammer etter trykk. Er jo heller ikke avhengig av å strekke molton så satans da de skal henge vertikalt. Skulle du sende inn noe til trykk, så er det jo sikkert billigst å sende bare stoff, og ikke digre rammer.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håpet egentlig at du hadde fått selve trykket, slik at du kunne stryke det på selv eller noe.
    De rammene mine er ikke veldig enkle å transportere, det er heller ikke spesilet enkelt å demontere stoffet.
    Stoffet er nemlig limt fast på en alu ramme

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi da. Det blir litt verre.
    Hvis du spør de så er det jo ikke umulig de kan sende deg trykket så du får prøvd å stryke på selv. Jeg vet de har en maskin med en gitt temperatur på som presser på filmen i så så lang tid. Vet ikke om det er fort gjort å svi det eller noe. Det beste er vel egentlig å ringe og høre hva de sier.

Newcomer countryroad sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer med et veldig godt gjennomført stykke arbeide.:-D
    med masse fine detaljer.:-D

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er man borte i knappe 14 dager på ferie og hva venter når jeg kommer hjem og setter meg ned med avforum?!
    Fantastisk stykke arbeid og for et fantastisk resultat! Gratulerer så mye med ferdig kino og muligheten til å nyte film bedre enn man kan på kinoene i byene rundt omkring!
    Denne tråden er ihvertfall øremerket med tanke på konstruksjon av min egen kino (skal ikke kopiere) 8) 8)
    Har lært mye under det arbeidet du har gjort så jeg takker og bukker for grundig dokumentasjon og god bildekvalitet.
    Nyt kinoen din med glede og se frem mot en deilig høst med forhåpentligvis plenty styggvær???

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de rammene ble rett og slett dritkule! Hva synes du om effekten av akustikkplatene lydmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

Alt blir bedre med Abbath
    Må bare si at dette er et kvalmende godt utført arbeid

Gleder mæ tell å sjå abbath på lerret også:roll:

"strøgent"

koz&klemz

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkarlsta
    koz&klemz
    Er dette den nye "med vennlig hilsen"-greia på forumet her nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer...
    Må jo smiske for å få lov til å se film vettu

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer...

Enig med deg der. Hehe.

Litt off topic av tråden her. Er det noen som arrangerer en film/lyttekveld i oslo akershus området snart.?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer...
    Hehe, er det sånn det foregår. Det skal jeg ha i bakhodet, for denne kinoen hadde vært artig å oppleve

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av countryroad
    gratulerer med et veldig godt gjennomført stykke arbeide.:-D
    med masse fine detaljer.:-D
    Takk takk!

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Her er man borte i knappe 14 dager på ferie og hva venter når jeg kommer hjem og setter meg ned med avforum?!
    Fantastisk stykke arbeid og for et fantastisk resultat! Gratulerer så mye med ferdig kino og muligheten til å nyte film bedre enn man kan på kinoene i byene rundt omkring!
    Denne tråden er ihvertfall øremerket med tanke på konstruksjon av min egen kino (skal ikke kopiere)
    Har lært mye under det arbeidet du har gjort så jeg takker og bukker for grundig dokumentasjon og god bildekvalitet.
    Nyt kinoen din med glede og se frem mot en deilig høst med forhåpentligvis plenty styggvær???
    Hehe... det gikk ganske fort på slutten der ja, så det var nok litt forskjell fra da du reiste til du kom hjem.
    Tusen takk skal du også ha.
    Jeg satser da hvertfall på bare drittvær.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, de rammene ble rett og slett dritkule! Hva synes du om effekten av akustikkplatene lydmessig?
    Takk. Ble en kjempekul effekt under lysene i kinoen når en ser de i forskjellige vinkler.
    Jeg fikk et mere definert stereo-lydbilde i front, synes jeg selv da. Om det har med de 2 foran, eller en kombinasjon med de 4 foran veit jeg ikke, men det ble da bedre.

Stemmer...
    Må jo smiske for å få lov til å se film vettu :-D
    Du trenger ikke å koze og klemze så fælt for å kunne komme en tur. hehe

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sofa-fot kamuflasje

Er ikke så en legger så fælt merke til det, men da en først ser ned på sofa'n så er det synlig, og det liker vi jo ikke. Det er mest skygge der da, så du ser det veldig godt nå med blits.

For å gjøre det fort og lettvint klipte jeg 2 striper med molton som jeg hadde litt rester av og dro på ei stripe med dobbeltsidig tape.

Så var det bare å klemme det på på begge sider, så ble det så godt som usynlig under vanlig belysning.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prikken over i-en? Har du fått prøvekjørt rommet ordentlig nå eller? De akustikkplatene dine blei jo utrolig kult. Regner med at du er en fornøyd mann om dagen, TomRon.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Nå er rommet 100% ferdig bygget. Fikk skutt i de 2 siste spikene som manglet i den ene hjørnelista foran i går, så nå er det ikke igjen mere å gjøre, byggemessig.

Jeg har fått kjørt litt av hvert av film og musikk nå, så begynner å bli kjent med anlegget igjen. Jeg har bare kjørt 1-posisjons kalibrering enda da, og har ikke justert subbene 100% enda, så det er igjen litt kalibreringsjobb. Har heller ikke fått programmert harmony'n. Vi driver å gjør ferdig kjellerstua om dagen, så har litt andre prioriteringer.

Men ja. Jeg er en veldig fornøyd mann om dagen!

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare først få si gratulerer med fin kino Har nå lest meg gjennom mange av sidene her, og tittet godt på bildene. Jeg ser at du har brukt teppefliser, og dette er jo en interessant ting. Hva fikk deg til å velge teppefliser kontra teppe? Jeg ser valgmulighetene med farger, mønster etc. Muligheten til å bytte en flis hvis den har blitt stygg etc. Jeg har planer om å bruke teppe, men nå har jeg sett at flere og flere bruker teppefliser. Er det noen forskjell lydmessig? Lyddemping?

Til slutt. Jeg ser at disse flisene ikke skal limes, men de skal festes så nærme hverandre at de ligger i spenn. Hvis man flytter på noe tungt som en sofa, sub, Playseat-stol, trommesett etc. Vil flisene fortsatt ligge dønn rolig eller har du erfart eller hørt om noe problemer omkring dette?

Vil bare si at du har fått deg en kjempefin kino. Utrolig interessant å lese gjennom hvilke grep du har gjort. Veldig bra dekning med bilder av det du har gjort. Kos deg med filmer utover høsten

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha.

Den eneste grunnen jeg gikk for teppefliser kontra teppe var muligheten til å bytte ut fliser hvis det skulle trengs. Om det er noe forskjell på lydegenskapene vet jeg ikke, men kan ikke se at det kan bli så stor forskjell egentlig. Du skal vel gå for et kortbustet teppe uansett regner jeg med?

Har du først lagt flisene helt inntil hverandre på alle kanter og tett inntil vegg/gulvlister skal det ikke være mulig at flisene skal kunne flytte på seg. Basen på flisene er vel av et dødt materiale også, så det er jo ikke så de skal kunne krympe eller vokse. Får du begynt riktig, og passer på å legge alt tett tror jeg ikke at det skulle bli noe problem. Jeg har ihvertfall ikke fått noen løse fliser enda.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gratulerer med ferdigstilling TomRon! Tenker det føles godt. Bare resten igjen nå; kalibrering, oppgradering, justering av forskjellig slag

Side 37 av 45 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •