TomRons Kinobyggetråd - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 35 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 898
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ja det få'r si, dette har jo gått ganske radig unna egentlig. Flott og godt gjennomført prosjekt. Film til helga?

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoistad88
    Da håper jeg på bilder i om ikke så lenge av et flott ferdig rom. Kanskje du og madamen kan nyte en god film til helgen der nede med litt snacks og noe godt i glasset. Det syns uner jeg deg etter den jobben du har gjort.
    Legger ut bilder fortløpende, så er ikke så lenge til et ferdig rom dukker opp håper jeg. Kommer til å ta litt ekstra tid med akustikkplatene på veggene, men det er jo ikke livsviktig med det første. Vil bare få alt opp først! Regner med at jeg ikke rekker noen film i helga men. Er Elverums-dagene, så det blir en tur utpå bl.a., men hvem vet?

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja det få'r si, dette har jo gått ganske radig unna egentlig. Flott og godt gjennomført prosjekt. Film til helga?
    Fått ræva i gir nå. hehe. Skal gjøre så godt jeg kan, men veit ikke om jeg rekker film.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teppeflislegging - Del 2

Kantene lagt, så bare hjørnene er igjen. Jeg venter med de til hele gulvet er lagt.

Podiet gikk unna som bare det. For at flisene ikke skal gape før jeg får på lista, så legger jeg på ei stripe med dobbeltsidig tape så de ligger rolig.

Det samme gjør jeg med fronten av podiet, men ikke helt opp da kanten på gulvsponen ikke er helt jevn. Da klemmer jeg bare lista inntil da den skal på plass.

Før jeg vet ordet av det, så er gulvet ferdig! Glemte jo å ta bilde forover da.

Skrudd på plass strøm- og signal-kontakt også.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble på PC-bord.

PC-bordet skal på plass, men det går jo ikke an å ha disse stygge rørene stikkende opp av gulvet.

Jeg fant ut at vi kunne sy en "pølse" med molton som jeg kan stifte i gulvet. Symaskin har vi ikke, så da kom Alice en tur med super-maskina si og sydde.

Slik ble den ferdige pølsa. Litt breiere nederst så stoffet når kanten på gulvet.

Og slik ble det.

Da var det bare å tre i rørene på koblingsboksen under bordet, og trekke skjermkabel og usb-kabel.

Slik ser det ut under bordet da. Klemte molton i lokket så den ikke skal skli nedover. Lagde også den svingen på røret, for da kan jeg flytte bordet ihvertfall en halvmeter til hver side.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra! Ser flott ut!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inn med anlegg og sofa

Nå som gulvet og bordet er på plass kunne anleggbæringen begynne. Roger kom og hjalp meg med å bære. Er så mye tung, og å få Anett til å bære på 70Kg subber er litt håpløst. Alt som skal opp er i rommet, men det er da makan til rot det er. hehe..

Ble en liten blemme med AV-benken da... Den var så svært 50cm dyp, så det skulle jo gå fint, men det jeg ikke var klar over at det var kant-i-kant. Midt bak på hver forsterker havner det et ben, så forsterkerene stikker ut litt foran.

I går var jeg og Anett på IKEA og henta sofaer, så da ble det enda trangere i kino'n. De blir montert skikkelig i dag.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Dette blir bra! Ser flott ut!
    Takk for det. I dag SKAL jeg være ferdig med å koble anlegg og ha fått opp sofaene. *krysse fingra*

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Dette er bare så sinnsykt bra, har vært en fornøyelse og
    følge denne tråden din TomRon. Bare så synd du snart er ferdig:-D

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Takk for det. I dag SKAL jeg være ferdig med å koble anlegg og ha fått opp sofaene. *krysse fingra*
    Hehe, håper jeg å! Fortsett å poste bilder! har jeg noe å gjøre mens jeg er på jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponerende!

Nå har jeg fulgt denne tråden(stilltiende) hele veien. Det første jeg gjør ved nettilgang, er å sjekke om det har kommet nye oppdateringer

Vil bare få si at arbeidet som er utført, din kompromissløse tilnærming til detaljer og ikke minst måten du har dokumentert hele prosjektet på, gjør dette til en av de absolutt beste trådene her inne.

For meg som fremtidig kinobygger er dette en av trådene som vil bli brukt til oppslag og inspirasjon.

Nå når det nærmer seg slutten, vil jeg rett og slett takke for tiden du har delt med oss :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer i kommentaren til quiltmaster over her!

God planlegging, dokumentering, fokus på detaljer og gjennomføring både med kvalitet og tempo har gjort dette til en meget lesverdig tråd, og jeg håper du/dere får mange gode stunder i dette rommet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enedelig ferdig??

Det første jeg gjør når jeg står opp er å sjekke om det er noe nytt fra tomron.Som regel er det det, men nå ser det desværre ut som om dette snart er slutt.
    Jeg vil bare gratulere deg med en fantastisk kino. Jeg er meget imponert over arbeidet ditt.Du er flink og nøyaktig i alt du foretar deg med kinoen, jeg er imponert så det holder.Så nå kommer min siste setning for denne gang:
    TUSEN TAKK for mange timer med underholdning, massevis av inspirasjon, artige og praktiske løsninger, fine bilder og gode beskrivelser av arbeidet. En ting er helt sikkert, denne tråden kommer jeg til å fortsette å lese etterhvert som mitt eget byggeprosjekt sakte siger frem. Kos deg med lyd (masse lyd) og bilde, dame og kanskje en god cognac, eller fler.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bussulf
    Det første jeg gjør når jeg står opp er å sjekke om det er noe nytt fra tomron.Som regel er det det, men nå ser det desværre ut som om dette snart er slutt.
    Jeg vil bare gratulere deg med en fantastisk kino. Jeg er meget imponert over arbeidet ditt.Du er flink og nøyaktig i alt du foretar deg med kinoen, jeg er imponert så det holder.Så nå kommer min siste setning for denne gang:
    TUSEN TAKK for mange timer med underholdning, massevis av inspirasjon, artige og praktiske løsninger, fine bilder og gode beskrivelser av arbeidet. En ting er helt sikkert, denne tråden kommer jeg til å fortsette å lese etterhvert som mitt eget byggeprosjekt sakte siger frem. Kos deg med lyd (masse lyd) og bilde, dame og kanskje en god cognac, eller fler.
    Da er vi to ...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå grovt sett vært gjennom hele tråden, og kan ikke si annet enn at jeg er både inspirert og imponert. Mange flotte detaljer og godt håndverk. Kudos.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott rom8) Blir kjempe lekkert:-D

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk alle sammen!

Kjempe hyggelig å høre at dere liker det som blir og har blitt gjort i kino'n. :-D Det nærmer seg slutten med stormskritt, men det er da fortsatt litt mere igjen før jeg er heeelt ferdig.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siste rest før rommet er NESTEN ferdig

To ting som må gjøres noe med, er det blå lyset i emotiva'n og i varmepumpa. Det lyser så sinnsykt sterkt av begge når det er helt mørkt i rommet.
    På emotiva'n opererte jeg litt til jeg fikk fram den hvite plasten som sprer lyset fra de oransje og blå diodene bak power-knappen.

Jeg fikk litt sote-film av Moer'n for å prøve om det hjelper.

Det funka perfekt. På bildet er knappen lysere enn den faktisk er, så det er bare så vidt du ser at den både er på og av.

Samme opplegg ble på varmepumpa. Fram med diodene!

På med film.

Og igjen er lysene kraftigere enn de er i virkeligheten. Den blå dioden lyste jo opp hele rommet før, men not anymore!

Fant plutselig ut en litt morsom detalj på hdmi-kablene mine. Den til venstre er en 1-meters kabel som koster 799,- som jeg fikk en gang, mens den til høyre er 1-meters kabelen jeg kjøpte for 30,- eller hva det var på ebay. Slående likhet, ikke sant?

AV-rack kobling står for tur. Fordelen med Norstone-racket er at jeg kan sett på hyllene etterhvert som jeg er ferdig med å koble. Her har jeg fått sammen "første etasje".

Andre etasje ferdig koblet.

Foreløpig kobling på panelet. Det blir en liten stund til det blir skjerm og behov for nettverk i kjellerstua, så venter med det. Rumperistere og XLR blir heller ikke noe med det første.

Da sofaene var på plass fant vi ut at den bakerste godt kunne være 5cm høyere. Trodde surroundhøyttalerene kom til å komme like over ørehøyde på bakerste sofa, men det var mer enn nok å ta av. Derfor ble det 2 2"x4" på hver side som sofaen står på. I midten på sofabenene er det hull, så jeg skrudde nedi franske treskruer i 2"x4"'en som stikker opp et par cm som jeg setter sofabenene over. Da jeg fikk målt til så sofaen sto der den skal så, skrudde jeg fast 2"x4"'ene i podiet. Da står sofaen bom stille, og riktig i forhold til høyttalerene.

Og DA ble det jo bra tilslutt.

JBL subbene sitter trygt i hjørnene og venter på å yte litt.

Og så.... Fronten!
    06.08.10 kl.17.00 la jeg filla i vaskebøtta etter å ha vasket veggene, og rommet er nå ferdig bygget. Jeg har igjen å kle inn kantene på 2"4x"'ene som sofaen bak står på med molton. Vil ikke se treverk når jeg ser på gulvet ved sofaen. Og så har jeg fortsatt ikke lakkert kontaktene som skal være i taket over projektoren. Men ellers så er faktisk rommet helt ferdig. Det er jo igjen en skikkelig kalibrerings-jobb, men det gleder jeg meg bare til. Og jo, det mangler jo litt akustikkplater på veggene. De hadde jeg nesten glemt.

Vet ikke helt hvorfor sony'n og yamaha'n er blå men... Kanskje de verker etter å spille?

En siste titt bak racket med center på plass.

Alt nå er det oppgradering i gang.
    Jeg fant ut at jeg har plass til et 93" lerret uten problemer, så jeg kommer til å bytte ut 84"'en ganske kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott. Gratulerer. MEn la merke til en liten filleting bare. Er sikkert ikke av betydning, men jeg så at listen på kanten av podiet var aluminium. Du skulle ikke lakkert den i kobber slik som de andre? Hehe. Måtte bare spørre.

Gratulerer igjen.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gutten sin det! Nå må jeg si at jeg skulle ønske jeg hadde bodd i nabolaget ditt, for å svinge innom med en liten gratulasjonsgave og forhåpentligvis en demo (på noen timer ). Jeg har jo skrytt mye av deg i denne tråden, men makan til håndtverk er sjeldent, og jeg må si det har gitt mye inspirasjon til å lage egen kino. Nå kom jaggu lysta til å gjøre noe nede igjen! Unektelig flott arbeid på dere, og igjen, du er heldig som har en far som har bidratt så mye som han har gjort. Ønsker dere en fantastisk tid i møte, og håper kalibreringen går lekende lett. Grattis kompis! Dette blei helt rått!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Applaus!!!!!!!!!

Dette ble VELDIG bra!! Tommel opp, og gratulereer!!!!!!!!!

Side 35 av 45 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •