TomRons Kinobyggetråd - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 26 av 45 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 898
    Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble kjempefint. Jeg var et sekund redd for at hullet lå for langt ned(kunne se slik ut på de første bildene) og dermed stakk ut nedenfor varmepumpa, men alt var jo selvfølgelig nøye målt opp.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette ser slett ikke gæærnt ut nei. Innedelen ble riktig elegant.

Har du tenkt å feste utedelen på trevegg eller på murvegg?
    Nei synes ikke det. Takk takk.

Den blir nok festet på trevegg. Har en utedel som er til pumpa vi har i huset litt lenger bort på husveggen som er festet slik, så da får jeg gjøre det samme med den nye.

Sitat Opprinnelig postet av penol
    Gratulerer med en kjempeflott byggelogg og kino. Den varmepumpen ser helt lik ut som den jeg har nede i gangen i huset mitt. Jeg lurer på om du har testet en tilsvarende for å sjekke ut hvor mye den støyer?

Min støyer vertfall for mye til at jeg kunne hatt den inne i min kino. Ikke for å ødelegge den gode stemningen her, men bare til opplysning. Se på fjernkontrollen til pumpen, hvor mange streker er det på skalaen for viftenivå?
    Tusen takk, penol.

Det er sikkert den samme. Kjøpte min på netthandelen. Hyundai ettellerannet slimline heter'n. Jeg tok rett og slett en råsjans på at den ikke skulle være alt for ille. Jeg tror heller ikke at den kommer til å bli brukt så veldig mye. Ventilasjonsanlegget funker veldig bra, så tror det holder med det for det meste. Skulle det bli for varmt eller for kaldt så vil den nok settes i gang. Regner ikke med at det er den mest støysvake modellen nei. :???:
    Jeg skal sjekke fjernkontrollen når jeg kommer hjem og se hvor mange streker det er på viftenivå-skalaen.

Sitat Opprinnelig postet av perkforr
    Det ble kjempefint. Jeg var et sekund redd for at hullet lå for langt ned(kunne se slik ut på de første bildene) og dermed stakk ut nedenfor varmepumpa, men alt var jo selvfølgelig nøye målt opp.
    Thank you.

Jeg var litt skeptisk jeg også når jeg merket opp hvor hullet skulle være, så jeg dobbelt sjekket målene først med tegningen og målte på nytt på pumpa så jeg skulle være helt sikker på at det ikke skulle gå galt.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netthandelen var hvor jeg kjøpte min også da er det nok den samme, bare at min er et annet merke med samme innmat.

Den fungerer bra, men bråker som sagt litt. Vær nøye med å rengjøre (ta ut og støvsuge) filteret som ligger i overkant av innerdelen. Hvis det begynne å tette seg så bråker den mer og mer.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre den fungerer bra da i hvertfall. Cirka hvor kaldt er det ute før den ikke varmer noe mere da? Og AC-delen kjøler godt?

Skal passe på å støvsuge filterene ja. Har merket det på den vi har i trappeoppgangen at den bråker mere hvis filtrene begynner å bli tette.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den varmet bra selv når det var -20 ute i vinter men da var vel virkningsgraden 1:1.

Har ikke prøvd kjøledelen da den står nede i kjelleren hvor det er godt og svalt om sommeren uansett. Da skrur pumpen seg av. Jeg lar den stå på 20 grader og det gir god lunk der den står. Det går forøvrig ikke å skru den laver en 18 grader på oppvarming. På dette laveste stillet synes jeg den drøyer litt for lenge med å starte opp også, så jeg setter den på 20.

Pumpen fungerer veldig bra der den står hos oss, og var jo et veldig bra kjøp til 7000 kroner.
    Jeg mener dette er nøyaktig samme pumpe som den vi har LINK TIL KOMPLETT

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat... Da fungerer den som hvilken som helst annen varmepumpe da skjønner jeg. Får bare satse på at det er kjølig nok i kjeller'n så ventilasjonsanlegget holder temperaturen nede. Om vinter'n er det jo bare å fyre i kjellerstua hvis vi trenger varme inn i kino'n, da lufta til kino'n bilr jo tatt fra kjellerstua. Kanskje jeg ikke trenger pumpa i det hele tatt.

Ser ut som samme pumpa ja, så den var da hvertfall billig.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi! Nå er du ikke langt unna "Ferdig", må si du har kommet langt siden sist jeg tittet innom. Den varmepumpa ble ganske så nice
    Har du foresten fått testet den BD spillern du kjøpte? Eller står den fremmdeles til pynt?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å nærme seg nå ja.
    Varmepumpa ble akkurat slik jeg håpet på.

Desverre har den bare samlet støv etter at jeg fikk den. Tenkte jeg skulle teste den på 60" LG'n sammenlignet med Sony BDP-350'n jeg har fra før, men har ikke kommet så langt. Ikke umulig jeg gjør det en dag da. Er spent på om bildet er MYE bedre, eller bare litt.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utedel til varmepumpe uten fester.

Jeg pakket opp utedelen for å montere denne, men det var jo ikke med så mye som en skrue!? :shock: Sendte mail til netthandelen, og det stemte at det ikke var med slike fester. Må skaffe dette selv. Irriterende.... Ser ikke noen steder på annonsen på netthandelen.no at det ikke er med fester! :evil:
    Jaja.. Det må vel være universal-fester et sted på nettet eller no.

Newcomer stigsol sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse festene kan du kjøpe hos en elektrogrossist, f.eks Onninen. De er ikke dyre, men regn med noen hundrelapper med dempeføtter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Begynner å nærme seg nå ja.
    Varmepumpa ble akkurat slik jeg håpet på.

Desverre har den bare samlet støv etter at jeg fikk den. Tenkte jeg skulle teste den på 60" LG'n sammenlignet med Sony BDP-350'n jeg har fra før, men har ikke kommet så langt. Ikke umulig jeg gjør det en dag da. Er spent på om bildet er MYE bedre, eller bare litt.
    Hadde aldrig sett for meg att du faktisk skulle lakere en varmepumpe

Tror faktisk det du kommer til å legge mest merke til er att bildet blir "smooothere", og att raskheta i selve spilleren er noe bedre enn den forrige
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigsol
    Disse festene kan du kjøpe hos en elektrogrossist, f.eks Onninen. De er ikke dyre, men regn med noen hundrelapper med dempeføtter.
    Ok. Skal sjekke ut litt til uka.

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hadde aldrig sett for meg att du faktisk skulle lakere en varmepumpe

Tror faktisk det du kommer til å legge mest merke til er att bildet blir "smooothere", og att raskheta i selve spilleren er noe bedre enn den forrige
    Er ikke det normalt da? :razz:

Det høres da bra ut. Jeg regner med det at bildet fryser når spilleren skifter lag blir borte!?! En scene jeg også lurer litt på er de første sekundene av The Dark Knight når kamera nærmer seg bygningen de sprenger vinduet på. Dette bygget har vertikale svarte kolonner, og mens kamera nærmer seg kommer det frem diagonale streker over det bygget som ruller nedover. Veit ikke om det er spilleren eller tv'n som gjør dette men.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Skal sjekke ut litt til uka.

Er ikke det normalt da? :razz:

Det høres da bra ut. Jeg regner med det at bildet fryser når spilleren skifter lag blir borte!?! En scene jeg også lurer litt på er de første sekundene av The Dark Knight når kamera nærmer seg bygningen de sprenger vinduet på. Dette bygget har vertikale svarte kolonner, og mens kamera nærmer seg kommer det frem diagonale streker over det bygget som ruller nedover. Veit ikke om det er spilleren eller tv'n som gjør dette men.
    Det er bare en eneste måte å sjekke dette på, fyr opp å prøv
    Når jeg hadde den til test her, så merket ikke jeg noe frysning i bildet. Værtfall ikke noe frys over lengere tid. Men kan jo være jeg som er problemet der da, att jeg rett å slett ikke har tenkt over det når det evt har skjedd.

Mvh
    Svein S

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-S350'n frøs bildet så lenge mellom lagene så jeg begynte å lure om maskina hadde hengt seg.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da fælt til prisforskjell da!? Hehe...

Brakett for trevegg - 570,- inkl mva

Brakett for trevegg - 237,50 inkl mva

Brakett for trevegg - 100,- + mva

Og alle ser mer eller mindre like ut.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da fælt til prisforskjell da!? Hehe...

Brakett for trevegg - 570,- inkl mva

Brakett for trevegg - 237,50 inkl mva

Brakett for trevegg - 100,- + mva

Og alle ser mer eller mindre like ut.
    Nja, de to øverste ser ut til å bli skjult bak varmepumpa, det er jo en liten fordel

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet på den tredje linken er ikke den braketten. Du må klikke på bildet og bla til bilde nummer 3. Den er helt lik.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fungerer det greit å ha den på trevegg? Jeg er nemlig litt skeptisk.

Jeg har et 2 naboer som først skrudde utedelen opp på trevegg (de kjøpte samtidig og av samme firma), men de var ganske kjappe med å støpe en såle og sette den på et stativ på denne sålen stedet, pga. vibrasjon. På jobben (vi holder til i et trebygg) har vi utedelen på veggen i den ene enden av bygget. Det jeg sitter, i den andre enden oppstår det en irriterende durelyd, som om det står en lastebil på tomgang et sted i nærheten. Og faktisk vibrerer hele den veggen som utedelen står på når utedelen går på visse turtall. Og ja, den står på dempeføtter.

Men hvis du har en montert sånn fra før av og ikke merker noe, så er det sikkert greit

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener, men kan ikke si at vi har vært plaget med durelyd fra den som sitter montert fra før. Den har riktig nok dempeføtter som er 4 ganger så høye som de som er avbildet på brakettene jeg har lagt ut linker til. Jeg får bare prøve å feste den på samme måte som den vi har fra før. Blir litt rart med en på veggen og en på bakken tror jeg. Så får vi bare se om den er like rolig. Men blir det during, havner den nok på bakken ja.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP-S350'n frøs bildet så lenge mellom lagene så jeg begynte å lure om maskina hadde hengt seg.
    Hehehehh

Slår ikke Sony sin BD s1 eller hva den nå heter, nye blu-ray filmer ville ikke loade. å di stakkars filmene han ville vise fremm loada i 2 timer før reklamen i det hele tatt begynte.

Mvh
    Svein S

Side 26 av 45 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •