TomRons Kinobyggetråd - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 45 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 898
    Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper det blir mest mulig jobb å komme seg gjennom denne døra.
    Fronthøyttalerene blir stående litt bak døra, så skal bare henge lyddempere før døra, ikke no mer.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Håper det blir mest mulig jobb å komme seg gjennom denne døra.
    Fronthøyttalerene blir stående litt bak døra, så skal bare henge lyddempere før døra, ikke no mer.
    Ahh Ja du får prøve deg fremm.

Gleder meg vertfall til å se en komplett ferdig kino
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Er det oppgitt noen db-verdi på ei slik ståldør ?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobb med døra! Ser at det lønner seg å bruke litt tid på planleggingen her gitt! Skal bli innmari kult å høre om hva slags erfaringer du gjør deg med lyden gjennom den døra, for jeg er hypp på noe sånt selv når jeg får tid til å begynne selv. Uansett så er det jo et kult prosjekt å følge. God helg!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g.org
    Pffffffffff

Vedlegg 63248
    Jeg liker ikke katter, men denne var tøff

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ot fra min side også. Men katter kaster jo opp hårballer etter pelsstell også.

Kinoen begynner å se bra ut, kult at du setter in en skikkelig dør..

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Ahh Ja du får prøve deg fremm.

Gleder meg vertfall til å se en komplett ferdig kino
    Håper hvertfall at akustikkplater holder. Døra blir jo sittende 20cm "inni" veggen.

Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Er det oppgitt noen db-verdi på ei slik ståldør ?
    Denne typen er oppgitt med 30dB dempning. Du kan lese mere om den her.

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Bra jobb med døra! Ser at det lønner seg å bruke litt tid på planleggingen her gitt! Skal bli innmari kult å høre om hva slags erfaringer du gjør deg med lyden gjennom den døra, for jeg er hypp på noe sånt selv når jeg får tid til å begynne selv. Uansett så er det jo et kult prosjekt å følge. God helg!
    Takk for det. Skal hilse han som satte den inn. Du får spørre meg da rommet er ferdig, for jeg kommer sikkert til å glemme å si ifra hvordan den oppfører seg.

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av g.org
    Pffffffffff

Vedlegg 63248

Jeg liker ikke katter, men denne var tøff.
    Ja den katten er kjempe kul!

Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Litt ot fra min side også. Men katter kaster jo opp hårballer etter pelsstell også.

Kinoen begynner å se bra ut, kult at du setter in en skikkelig dør..
    Takker. Begynner å ta form nå. Godt å få på plass døra.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strøm i kino'n.

Nå som døra er på plass er det litt tungvint med skjøteledningen inn til rommet. En kamerat av meg, som er elektrikker, kom innom en tur og fikk kobla til strømkursen provisorisk. Har bare kobla til første kontaktpunkt. Trenger ingen flere for øyeblikket.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tette mellom dørterskel og gulv

Rett innenfor døra mangler det litt gulv.

Skrur først fast en bit med 2"x2" under gulvet så vi får noe å skru fast gulvsponplata.

2"x4"'en som ligger på bunnen er ikke i vater, så vi måtte skjære til 4 klosser med forskjellig tykkelse så plata oppå blir rett. Har også freset et spor i sponplata som blir liggende under terskelen.

Isolering skal til.

Så var det bare å smyge plata på plass og skru den fast.

Her ser du plata går under terskelen. Lar det bli igjen en glippe i tilfelle det skulle bli en knirk.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første strøk på frontvegg.

Stakk innom farvehandelen i dag og kjøpte 3 liter med sort silkematt maling. Anett hadde visst lyst til å begynne å male, og det skal jeg da ikke nekte henne.

Vi har jo støvet ned kino'n ganske mye, så før malingen begynner tørket vi støvet av veggen.

Etter at den hadde tørket var Anett i gang.

Behagelig arbeidsstilling.

Fikk nesten ta i et tak jeg også da...

Første strøk ferdig. Litt skjoldete, men vi fikser det på andre strøk. Ikke akkurat nødvendig å male så høyt på veggen ettersom ventilasjonskassa skal dit, men skitt au. Ser litt bedre ut.

Etter at veggen var ferdig svingte jeg moppen over hele gulvet og fikk opp det meste av gips- og mdf-støvet. Støvsugde først, men støvet satt som bare det så vasking måtte til.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TomRon... Jeg må si at det varmer at det er flere mannfolk som følger tråden din, og ja den katta var dritkul... Hadde'n vært her så hadde'n sikkert levd like lenge som gullfisk i whiskey'n, men samma det... Søte er de jo uansett.

Tilbake til tråden.
    Det ser helt overlegent bra ut det dere gjør, og jeg har nå mye takket være denne tråden nå klart å dra med dama på HiFi-klubben, og vips så var idéen om egen hjemmekino solgt.

Sett opp et live webcam ved første visning i kino'n a, så skal jeg dra en skål for godt arbeid (og intens moralsk støtte fra oss andre) sammen med dere! Hils far, Anett og den lille hårballen og takk for overlegen inspirasjon.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Dama di er litt halv-hissig på meg da skjønner jeg. Men kjempe flott at du har fått henne med på hjemmekino-tanker da.

Kan ikke love noen live webcam, men det blir da helt sikkert noen bilder fra innvielsen. Moralsk støtte får man aldri nok av.
    Jeg skal hilse ja, og du må ikke glemme den andre hårballen vi har også da. hehe.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ihvertfall at man har én tråd man kan følge med på i helga og være sikker på at man har lesestoff jevnlig gjennom hele helga
    Se der ble det maling på frøkna ja. Da er det vel å bare vise maddammen min denne tråden når det blir klart for maling til oss også
    Skal du ha alle veggene i samme farge? Hvilken farge blir det på taket og hva skal man ha på gulvet?

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempe

Så utrolig bra!! En kjempetråd og en kjempe god jobb du utfører!

Liker løsningene dine og skal garantert følge med videre. Dette ser ut til å bli en kino utført og gjennomført i toppklasse.

Gleder meg til å være avstands tilhenger og vil garantert følge med hele veien!!!

Keep it UP!!

Josh

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Vet ihvertfall at man har én tråd man kan følge med på i helga og være sikker på at man har lesestoff jevnlig gjennom hele helga
    Se der ble det maling på frøkna ja. Da er det vel å bare vise maddammen min denne tråden når det blir klart for maling til oss også
    Skal du ha alle veggene i samme farge? Hvilken farge blir det på taket og hva skal man ha på gulvet?
    Du får vise henne det ja.
    Frontveggen og utfòringene til døra skal være svart. De tre andre veggene skal være går. Skråkasser, ventilasjonskasser og tak blir svart stoff. Gulvet blir teppefliser av noe slag. Har ikke sett på det enda.

Sitat Opprinnelig postet av Joshua
    Så utrolig bra!! En kjempetråd og en kjempe god jobb du utfører!

Liker løsningene dine og skal garantert følge med videre. Dette ser ut til å bli en kino utført og gjennomført i toppklasse.

Gleder meg til å være avstands tilhenger og vil garantert følge med hele veien!!!

Keep it UP!!

Josh
    Takk for det. Kjempe hyggelig med tilhengere!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diverse varebestillinger.

Kobbermaling
    Endelig...etter mye googling og mailing har jeg funnet kobbermaling! I 750ml dunker til og med. Jeg vet ikke om jeg har lett på feil steder, men en lokal fargehandler klarte å skaffe disse. Ronseal, heter det. Henter denne om torsda'n, og da blir det test-maling av lister og aluminiumprofil. Er mulig jeg får en billakkerer til å sprøyte i stedet hvis det ikke blir pent nok med pensel eller rull.

AV-rack
    I stedet for å lage rack selv, bestilte jeg en NorStone Bergen AV 2 hos Lsound. Dette racket har akkurat de målene jeg trenger, så da er det ikke mere å lure på.

D-kontakt montering
    Bestilte 4stk 2xXLR-Dtype og 1stk 1xXLR-Dtype sentralplater + rammer på Elhandel.no. Da er problemet med XLR og Phono D-kontaktene løst. Må lakkere sentralplatene og rammene da, men det får gå.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pussing av frontveggen.

Etter at 1. strøk på frontveggen hadde tørket var jeg ikke særlig fornøyd med resultatet. Overflaten ble veldig ru, og med tanke på at mdf'en er helt glatt måtte det da gå ann å få det glatt etter å ha malt veggen også. Tror problemet var rullen. Denne er veldig "hårete", og gjør at det blir litt mer kladdete maling. Gikk på veggen i går med 240papir, og da ble den glatt igjen. Skal kjøpe en annen rull til 2. strøk og håper det blir mye bedre. To be continued...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er med MDF-platene (og spon også for den saks skyld) er at trefibrene reiser seg når de får maling på seg, akkurat som med annet treverk. Så man må nok bare forberede seg på å måtte pusse ned etter førstre strøk uansett hva slags rull du bruker. Men du slipper altså å gjøre dette på 2. strøk.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hver dag jeg ser en dame maler veggen sin sort :-D
    For min del kunne jeg bare drømme om det.. kunne kanskje klart å lurt inn lys grå..

Ser ut som godt arbeid her!!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det som er med MDF-platene (og spon også for den saks skyld) er at trefibrene reiser seg når de får maling på seg, akkurat som med annet treverk. Så man må nok bare forberede seg på å måtte pusse ned etter førstre strøk uansett hva slags rull du bruker. Men du slipper altså å gjøre dette på 2. strøk.
    Jo det har du nok rett i, men det var ikke det som var problemet. Ble bare for mye maling og for ujevnt lagt på. Har malt strøk 2 i dag med en mikrofiber-rull. Da ble det helt strøkent. Hjalp jo på at jeg pussa ned 1. strøket da, men hadde jeg brukt mikrofiber'n med en gang hadde jeg nok blitt fornøyd uten pussing.

Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Det er ikke hver dag jeg ser en dame maler veggen sin sort
    For min del kunne jeg bare drømme om det.. kunne kanskje klart å lurt inn lys grå..

Ser ut som godt arbeid her!!
    Hehe! Nei det har du vel rett i. Og nå skal hun snart gå på S-8000 grå også. Veeeldig mørk grå.

Takk takk.

Side 12 av 45 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •