TomRons Kinobyggetråd - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 45 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 898
    Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Så sant så sant. Vi har som utgangspunkt i å bli ferdige i løpet av mai vi også, men kan ikke ta det for god fisk :lol:

Var egentlig tilfeldigheter som fikk meg til å gå for Klipsch RF, men har fortsatt ikke helt gjort meg opp om valget var riktig. Vet ikke helt hva det er, men har ikke helt fått slått meg til ro med oppsettet enda. Kanskje Palladium er veien å gå etter noen år og grunkesparing.

Uansett, jeg har mulighet for å plassere både PC og PB i front, men dersom jeg går for PB tror jeg det blir dratt kabler bak i rommet. Av en eller annen grunn liker jeg ikke hvordan kinoer blir seende ut med 2x store subber i front mellom senter og fronthøyttalere. Der er PC et enklere valg da de kan settes i hvert sitt hjørne, og bli delvis skjult av store fronter.

Du får komme med innspill når jeg får lagt ut skisse

Bruker du YPAO til kalibrering av hele oppsettet?
    Det går fort til mai vet du.

Jeg falt for klipsch da jeg hørte RF-63 hos en kamerat. Ikke lenge etterpå fikk jeg tilbud på et par nye RF-83, og da var saken grei. Jeg håper inderlig at jeg aldri får lyst på Palladium... Da går penga fort igjen. Har fått gjort unna de værste kostnadene med anlegget nå, så får håpe det holder i lang tid framover.

Ja skjønner hva du mener. Er jo mere stilrent å gjemme subbene bak, eller bruke et par PC'er i front som du sier. Jeg derimot liker at det ser litt brutalt ut, så det falt helt naturlig for meg å sette de foran.

Tenkte å kjøre YPAO ja, men med bare SVS'ene tilkoblet, så får JBL'ene bare henge med så godt de klarer. Det er visst veldig vanskelig å få justert presence-kanalene manuelt så det skal låte riktig, så jeg stoler på at Yamaha vet best.

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Utrolig flott arbeid Tomron, den connectorplata var svært vel gjennomført
    Takk for det. Er veldig fornøyd selv.

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nå er jeg sinnsykt ny i detta gamet, men jeg prøver så godt jeg kan å holde tritt med de store gutta. Hva er en PB? PC er vel en vanlig Personal Computer (tenker jeg), men PB er nytt... Ellers liker jeg at du har satt en dato du skal være ferdig. Blir litt som at madammen følger med på 71* nord, jeg skal få med meg detta!
    Får bare håpe jeg rekker premieredatoen.
    PB og PC er 2 av subbtypene til SVS. PB = Powered Box, og er de store kasse-subbene. PC= Powered Cylinder, og er sylinder-subbene. De har SB= Small Box også, og det er kompakt-subbene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen Takk

Takk, takk. Du har skrevet og fotografert så bra at mine planer om en enkel kino i et 13m2 soverom nå endres totalt. Her må det bli kino i uthuset. 25m2 som bare står og samler på gammel skit må jo være et greit utgangspunkt.Den jobben du gjør i kjelleren er bare helt fantastisk, og jeg verker etter å sette i gang. Og jeg kommer til å bruke store deler av din "tråd" som bruksanvisning.Om et år eller to er jeg kanskje i mål jeg og. Lykke til videre med arbeidet, og fortsett med masse bilder..:-D

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da.. det var ikke meningen... hehe!
    Kjempe hyggelig at tråden har gitt inspirasjon til et større prosjekt da! Jeg skulle gjerne hatt noen kvadrat ekstra. Blir ca 17m2 hos meg. Men men, det får gå. Man tager hvad man haver!
    Regner du med 1-2år??? Det var lenge til... Da hadde jeg fått mark hvis jeg skulle vente så lenge! Har du hatt anlegg oppe før, eller blir det nytt det også? Blir vel bra tilslutt. Lykke til med eget prosjekt! Det blir vel en byggetråd på deg også regner jeg med?
    Not to worry... Bilder blir det mere av.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fuging og rydding.

Har ikke skjedd så mye spennende i dag. Har fått fuget rundt front- og bak-veggen og i taket. Har også fått ryddet og støvsugd kino'n og kjellerstua. Godt å være ferdig med tak og vegger. Helt til det skal males da...

Gleder meg til i morgen, for da skal ståldøra på plass!
    En kamerat av fatter'n skal hjelpe oss med å "lydmontere" døra, så den blir så lyd-tett som mulig. På tide å tørke støvet av den ser jeg. (Og tørke opp kattespy, fant jeg ut etter at jeg så på bildet. )

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi ikke har noe annet spennende å kommentere; si meg, er det ganske vanlig at katter spyr? Har aldri hatt katt selv men jeg hører stadig folk sier at "katta har spydd".

Newcomer AV-Frexen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

katt

Kan vel si det slik at katter spiser mye rart, fugler, mus, insekter, piss og lort.. også blir de syke og spyr. Opp med driten, helst inni en krok, bak hjørnet osv. Der det er litt vanskelig å finne det før lukta finner deg Så kan vel si at har du en utekatt er det vanlig.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart katter spyr! Er kanskje hovedsakelig snakk om katter som er ute om dagene, og som nevn over, putter i seg det de finner av døde frosker, mus, fugler ol.

Er ikke lenge siden det låg en slimete fugl på stuegulvet her, har en viss anelse om hvor den kom fra for å si det slik :lol:

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har 2 katter. Hankatten spyr aldri, mens hokatta spyr hele tiden. Og det kommer alltid opp mat. Enten er det tørrfòr eller bløtfòr hun ikke tåler. Har spydd mat siden hun begynte med fast føde, men er da frisk og rask. Har ikke funnet ut enda hva som er årsaken.
    Kino'n blir hvertfall katte-fri sone!

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Vi har 2 katter. Hankatten spyr aldri, mens hokatta spyr hele tiden. Og det kommer alltid opp mat. Enten er det tørrfòr eller bløtfòr hun ikke tåler. Har spydd mat siden hun begynte med fast føde, men er da frisk og rask. Har ikke funnet ut enda hva som er årsaken.
    Kino'n blir hvertfall katte-fri sone!
    Blir kanskje litt OT, men har drevet med katteoppdrett og driver dyrebutikk og det du sier her er et typisk problem.
    Veldig mange katter sluker maten og da kommer det som regel opp igjen.
    Hvis du har en dyrebutikk i nærheten så bør de ha spesialskåler for å hindre dette(hvis du ikke får kan jeg sende deg). Disse skal ikke koste noe da leverandørene av fòr gir disse ut gratis.

Back to topic.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh! Takk for tipset! Da du sier det så ser maten ganske hel ut da den har kommet opp. Skal høre med dyrebutikken.

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn til info, så er det bikkjer som gjelder for skikkelige mannfolk, men back to business. Kjør på!

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn til info, så er det bikkjer som gjelder for skikkelige mannfolk, men back to business. Kjør på!

Pffffffffff

Vedlegg 63248

14. Liker Vessel56 har likt denne posten
    Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bla bla...
    Anett vil ha en liten hund, men hun får ikke! Har ikke tid til husdyr som trenger for mye oppmerksomhet. Katter klarer seg fint selv.
    Må komme meg hjem snart og få gjort noe i kino'n så vi får noe annet å skrive om her. hehe.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Gleder meg til i morgen, for da skal ståldøra på plass!
    En kamerat av fatter'n skal hjelpe oss med å "lydmontere" døra, så den blir så lyd-tett som mulig. På tide å tørke støvet av den ser jeg. (Og tørke opp kattespy, fant jeg ut etter at jeg så på bildet. )"

Håper du kan vokte over dørmonteringen som en hauk for å få med deg alt av triks med riktig lydmontering av lyddør som du kan poste så jeg lærer litt om hvordan dette skal gjøres riktig, og ikke galt-galt-galt-galt og så til slutt halv-riktig.
    Gratulerer med en stor milepæl med vegger og tak forresten
    Ikke for å høres fordomsfull ut nå altså, men kommer fruen ned og hjelper til med maling nå da eller?

God helg!

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Nabon! Godt å være ferdig med vegger og tak. Det var egentlig ikke noe hokus pokus med døra mi.

Fatter foreslo faktisk at mutter'n og Anett skulle male. hehe

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier det her

Er det huntonittplater du har på veggenne?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mdf-plater med "skygge"-profil. Kjøpt under kampanje på Montèr.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montering av ståldør.

Da var det dags for å montere ståldøra. Jeg gleder meg til å se den på plass, mens Anett gleder seg til å bli kvitt den fra gangen.
    Jeg og fatter'n fikk hjelp med denne, og det gikk skikkelig unna. Rakk ikke å ta noen bilder under monteringen. Kunne ikke be han vente så jeg fikk tatt bilder heller. Det er jo fredag! Her er den bært inn i rommet og vi har kontrollmålt litt og sjekket så alt er klart.

Var ganske rett fram å montere døra. Fikk nå bekreftet at jeg hadde laget dørhullet så vidt større enn døra er, så vi fikk da den på plass. Rundt karmen satt det flere hylser som måtte skrus ut i karmen med en 12mm umbrakonøkkel. Noe vi ikke hadde liggende... Det er en diger umbrako! Men etter litt ringing og undersøking fikk vi tak i en. Deretter var det bare å skru ut hylsene rundt hele karmen på tur og sjekke at døra karmen var i lodd og i vater. Når dette var gjort var det med kraftige skruer som ble skrudd inn i hylsene og inn i 2"x8"'en på hver side. Nå som døra satt fast satte jeg på plass dekk-knappene over skruehullene og monterte dørhåndtaket og låsesylinderen.

Her ser du den ene hylsa som er skrudd inn i ramma, og inni denne er da skruen som går inn i treverket.

Jeg trodde egentlig at det skulle være noe spesielle greier som skulle skje når vår kjære hjelper sa at det skulle lyd-monteres. Det var ikke værre enn at han hadde ei foglist vi skulle bruke på innsiden av døra.

Den var det bare å dytte på plass så vidt innenfor kanten. Må holde det jevnt her for at det ikke skal bli noen konflikt med utforingen vi setter på plass i morgen.

På venstre side var det LITT trangere.

Når foglisten var på plass var det bare å klemme på og fuge rundt. Og dra etter med finger'n for å holde det jevnt.

Nå som det er tett rundt karmen er alt klart for å bygge opp mellom dørstokken og gulvet i kino'n, og få opp utforinger.

Døra er lydisolert, brannsikker, gasstett og innbruddsikker.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må jo evt sprenges opp eller penetreres med vinkelsliper om noen skulle bryte seg inn

har du tenkt å legge på noe akustikk materiale på innsia av døra?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 11 av 45 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •