Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 97 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ogrindevoll
    Må nesten spørre om hvilket utstyr du skal bruke i kinoen din er det dei som er vist eller skal du prøve ut forskjellige høytaller merker & forsterkerer det må jo vera artigt og kunne teste potensialet her inne i eit sånt lokale, hvis du skjønner meg riktigt :-) Det er ein absolutt nyyyydelig Kino :-)
    Takk for det, Grindevoll!

Høyttalere i front, beskrivelse: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1585724

Her er et bilde av frontrekka:

Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en av de større utgiftspostene i boks. Fullkalibrert projektor (Sony VPL HW50ES) er bestilt, sammen med Darbee Darblet, to ekstra briller (Xpand 104), Sony TMR-PJ2 3D emitter og en stk Dream Screen 5m HDMI kabel.

OPPO BDP-103 blurayspiller vurderes nå, og kommer muligens også på bestillinglista i dag. For å spare noen lapper, hvilke nettbutikker i utlandet anbefales?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt nysgjerrig på det blå lyset ditt. Jeg er på utkikk etter noe lignende selv. Den du kjøpte har 60 LED pr meter og strømforsyninga klarer maks 8 meter, stemmer det? Kan man styre flere kretser med samme fjernkontroll?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Jeg er litt nysgjerrig på det blå lyset ditt. Jeg er på utkikk etter noe lignende selv. Den du kjøpte har 60 LED pr meter og strømforsyninga klarer maks 8 meter, stemmer det? Kan man styre flere kretser med samme fjernkontroll?
    Det er RGB 5050 LEDstrips jeg har, med 300 LED (60pr m). Mine er 5 meter lange. Kan godt være man kan drive 8m på samme strømforsyning, men jeg valgte å kjøpe trafoer som leverer litt mer ampere. Du kan fint styre alle med samme fjernkontroll, via RGB-kontrolleren (en til hvert sett). De som følger med er noe dritt, 2 virket ikke ved første oppkopling. Jeg kommer kanskje til å kjøpe en bedre kontroller til alle kretsene senere.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken fjernkontroll fulgte med settet du kjøpte? Den med 44 knapper?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På noen av settene fulgte den store kontrollen med, og på to andre den lille. Begge kan brukes om hverandre, men den store har litt mer programmuligheter.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er vel nå rimelig vant til skryt og heder for din hjemmekino bygging nå, men her kommer en til

For et resultat og fantastisk jobb du har lagt inn i rommet, og denne er nok allerede en favoritt for de fleste som vandrer rundt på forumet! Så her er det bare og nyte resultatet av ditt fremragende arbeid, og regner med at det er en 'Hjemme hos' reportasje som lurker rundt hjørnet i nær fremtid?!

Selv så er det spesielt taket jeg liker ekstra godt! Etter mitt første besøk på AvShop, og ha sett de mange tøffe stjernehimmel variantene i hjemmekino verden. Så er ditt oppsett det jeg har sett for meg som den løsningen jeg ville hatt hvis jeg hadde romstørelse og midler til det!

Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Etter å ha lest og hørt om diverse problemer med forskjellige lerretstyper fant jeg ut at jeg ville prøve løsningen som Seymour AV har. [...] dessuten kommer denne duken relativt godt ut på en større test.
    Har du en lenke til denne testen av AT-duker?

Har du noen formening om hvordan denne duken presterer opp mot f.eks. Dreamscreen V4-duken?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Har du en lenke til denne testen av AT-duker?

Har du noen formening om hvordan denne duken presterer opp mot f.eks. Dreamscreen V4-duken?
    Her er testen jeg refererte til:

http://www.accucalhd.com/documents/a...een_report.pdf

Jeff Meier (AccuCal) har gjort denne omfattende testen av lerreter, hvor blant annet Centerstage XD er med. Greit lesestoff. Jeg ble tipset av Ak om denne. Det er en egen avdeling for lerret her på forumet, her er link til tråden jeg startet med den aktuelle duken, som jeg valgte:

http://avforum.no/forum/lerret/12882...ml#post1912532

Her er link til Seymour:

Seymour AV | Center Stage screens

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Du er vel nå rimelig vant til skryt og heder for din hjemmekino bygging nå, men her kommer en til

For et resultat og fantastisk jobb du har lagt inn i rommet, og denne er nok allerede en favoritt for de fleste som vandrer rundt på forumet! Så her er det bare og nyte resultatet av ditt fremragende arbeid, og regner med at det er en 'Hjemme hos' reportasje som lurker rundt hjørnet i nær fremtid?!

Selv så er det spesielt taket jeg liker ekstra godt! Etter mitt første besøk på AvShop, og ha sett de mange tøffe stjernehimmel variantene i hjemmekino verden. Så er ditt oppsett det jeg har sett for meg som den løsningen jeg ville hatt hvis jeg hadde romstørelse og midler til det!
    Tusen takk for skryt! Nå er det ikke lenge igjen før jeg kan nyte lyd i to kanaler, i hvertfall. Det drøyer nok to-tre uker til før bilde er på plass, har nettopp bestilt projektor og duk. Oppo 103 blir bestilt i dag, tenker jeg.

Blir garantert "Hjemme hos" i Watt utpå vårparten. Antakelig også i to andre blader også, etter hvert. Og bygging av stjernehimmelen blir ett av temaene i min neste bygge-artikkel i Watt, så du får bare følge med!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW9100 du har bestilt?

Har du flere bilder av rommet med tepper i? om du ikke har så ikke stress med å få tatt heller :razz:

Hvor har du fulltonene stående nå til dags?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen få innlegg lengre opp står det at han akkurat har bestilt HW50...:wink:
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Epson TW9100 du har bestilt?
    Nei, det ble Sony HW50. Denne er overlegen Epson på alle punkter utenom ren lysstyrke, etter min mening.
    Edit: Andreas svarte vist før meg...

Har du flere bilder av rommet med tepper i? om du ikke har så ikke stress med å få tatt heller :razz:
    Flere bilder kommer, må bare få rammene satt opp igjen. Og før det kan skje må det kuttes til en del Scenemolton som skal limes på plass.

Hvor har du fulltonene stående nå til dags?
    De står ennå i kinoen. Må ha litt lyd til arbeidet, forstår du. :-D
    Når jeg blir ferdig skal de opp på garasjeloftet igjen.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir vel rommet ditt så godt kontrollert, ikke bare med lyd. Men lys også, så dette med lystyrke blir vel ikke noe problem hos deg vil jeg tippe?
    Min tråd

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,549
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke stor forskjell i lysstyrke på 9100 og HW50 og med stort lydtransparent lerret trenger han alt lyset han kan få selv om han har lyskontroll. Og jeg er helt enig med Hundsbedt at HW50 er helt overlegen TW9100.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Noen få innlegg lengre opp står det at han akkurat har bestilt HW50...:wink:
    Svarte heller, da har jeg ikke fått det med meg..

Men gratulerer med fin bestilling ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte heller, da har jeg ikke fått det med meg..
    Ungdommen i dag, altså...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er nok ikke stor forskjell i lysstyrke på 9100 og HW50 og med stort lydtransparent lerret trenger han alt lyset han kan få selv om han har lyskontroll. Og jeg er helt enig med Hundsbedt at HW50 er helt overlegen TW9100.:-D
    Flott! Regner med at du har sett og sammenliknet disse to, siden du har HW50 selv. Var ikke klar over at HW50 var såpass lik 9100, mtp lysstyrken. Og ja, med perforert lerret i min størrelse (ca 128" diagonalt), trenger jeg alt jeg kan få av lys.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Nå blir vel rommet ditt så godt kontrollert, ikke bare med lyd. Men lys også, så dette med lystyrke blir vel ikke noe problem hos deg vil jeg tippe?
    Er veldig spent på komboen Seymour XD og HW50. Håper jo det blir nok lys. Hvis ikke får jeg jo bare maskere ned bildestørrelsen litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag tror nog att HW 50 har tillräckligt med muskler för att kunna ge dig en ljusstark och fantastiskt fin bild. Det gör den i alla fall hos mig på Dreamscreenlerret v4k och en størrelse på 146" 16:9. Du kan bara glädja dig :-D !
    Och kanske Gorm kan kalibrera projektorn så att den blir optimal för just ditt lerretsmaterial och størrelse?

Side 97 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •