Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 95 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 3428
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av digilux2
    Interesant video digilux2 :-D

Er vel noen som fnyser av å lytte seg frem til en god plassering uten å måle, men en kan vel anta at Wilson vet hva han holder på med.....

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser foreløpig ut til at to strøk på trappeneser og lister er nok. Skulle dette slites ned fort, og ikke tåle særlig, så må jeg nok følge paalab sitt råd om å blande i litt Owatrol i malingen. Vi får se, foreløpig er jeg fornøyd.

Her er bilder av resultat, og dere får et inntrykk av matt "glans", Bengalack 06:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6062-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6066-jpg

Så begynte jeg på døra i forgårs. Den er det også mye arbeid på. Utsiden skal sparkles til perfekt resultat, og så skal den males. Tenkte å ha sortmalt utfresing, og hvit flate. har ikke bestemt meg om jeg skal ha blank eller matt maling, heller mest i mot blank nå. Tror det kan bli pent. Kanten (som går mot karm) skal trekkes i sort scenemolton. Innsiden skal også trekkes i sort scenemolton. Det vil gi store fordeler kontra sortmalt siden scenemolton ikke reflekterer særlig lys.

Sparklet først med fiberarmert hurtigsparkel:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6060-jpg

Dekkbrett med pakning skal tas av (slik at jeg får tilgang inn i sprekken ):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6057-jpg

Her er tredje gangs sparkling på utsida. Må nok finsparkle enda en gang:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6073-jpg

Og her er innsida. Her sparkles det muligens bare en gang siden dørplata skal trekkes med Scenemolton:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6070-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Upåklagelig finninsh på trappenesene! Var virkelig fin den sorte matte bengan.

Hvordan er døra å dra til siden? Den virker litt tung, men den glir kanskje bra på skinnene? Hvordan blir dette etterhvert, all den tid det setter seg støv og annet skitt i skinner og lager?

Demper den så mye som du håpet?

Fin artikkel i watt forresten!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er veldig godt fornøyd med finishen og glansen på Bengalacken.

Skyvedøra er tung, regner med at den veier godt over 200kg. Den er forholdsvis lett å skyve. Har ventet med å smøre skinnene (lagerfett) til jeg er ferdig med all pussing. Som du sier så kan støv og dritt fort gjøre det tyngre å flytte på den.

Dette er nok verdens mest veldempede skyvedør, i hvert fall i Kvinesdal!
    Uansett er jeg godt fornøyd. Min særdeles uhøytidelige måling med Radioshack viste demping på over 45dB. Vet ikke hvor godt den demper ned mot 20Hz, men i det området lekker nok veggene mine like mye.

Fint at du liker artikkelen min i Watt!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Nå oppdaget jeg denne byggetråden for noen dager siden. Tusen takk for fantastisk godt dokumentert nydelig arbeid. Liker reodor felger løsningene dine og hvordan du tar deg tid til å gjøre alt 100prosent. Stor inspirasjon til min fremtidige hjemmekino. Og når arbeidet mitt går tung. Skal jeg sette meg ned og lese byggetråden en gang til Lykke til videre med et smykke av en hjemmekino:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fine ord, Sevald! Synes at det er flott at tråden min kan inspirere til andres bygging!:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannax, hvis du leser dette: har sendt deg svar på PM, men innboksen din er muligens full...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den var full gitt! Nå er det ryddet opp
    Edit: Kommer PM'en automatisk etter opprydding, eller er det bedre at du sender den en gang til?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lekkrere og lekkrere 8)
    så og leste repportasjen fra Watt i dag, og norges råeste kino blir det!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jepp, den var full gitt! Nå er det ryddet opp
    Edit: Kommer PM'en automatisk etter opprydding, eller er det bedre at du sender den en gang til?
    Har sendt den på nytt nå, virker som det gikk greit. Tror nok ikke at den første meldingen min ligger på vent. Må antakelig sendes om igjen. La bare inn en kopi på Wordpad, så det ble ikke noe problem...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    lekkrere og lekkrere 8)
    så og leste repportasjen fra Watt i dag, og norges råeste kino blir det!
    Takk, Joakim! Flott at byggesaken min i Watt faller i smak, del 3 kommer antakelig i marsnummeret.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å se at du fortsatt ikke tar noen snarveier når man ser hvor mye flid du legger selv i trappenesene.

Du får sette opp en liten plakat der det oppfordres til å ikke tråkke på trappenesa når man går opp trappa Kan jo ikke ødelegge finishen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok streng med tanke på trappenesene, ja. Må nok be alle som kommer om å parkere skoene i ganga...

Jeg har ellers et spørsmål. Håper noen kommer opp med tips her. Avtrekksvifta jeg har tenkt å bruke bråker for mye. Antakelig er selve vifta/bladene ute av balanse slik at den vibrerer noe voldsomt på full guffe. Har ikke tid til å reparere denne slik jeg hadde tenkt.
    Jeg må altså ha en kanalvifte, eller lignende, som kan trekke minst 300 kubikk i timen. Den må ha muligheter for trinnløs regulering, helst med styringsmuligheter via iPad for eks. Og så bør den gå rimelig stille. Kan jenke på kravene her hvis det blir for dyrt. Har dere noen tips?

Edit: Har funnet et par selv, noen som har erfaring med dette:

Link her: K160M - Runde kanalvifter - ebm-papst AS

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-jpg

Link her: 125mm ventilasjonsvifte m/kontroller 420m3h - Hydroponi.no

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-437_g-systems_engineering_125mm_vifte_m__temperatu_1-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på med denne forferdelig kjedelige, men nødvendige malingen. Døra er snart ferdig. Har i dag begynt på de doble utfreste sporene rundt utsida på døra. Trodde i min enfoldighet at dette skulle tas på frihånd, men dengang ei. Selv med erfaring fra hundrevis av miniatyrhåndmalte cockpiter i skala 1:72 på Airfixfly var dette umulig. Kan skyldes kombinasjon av veldig krypende maling (Bengalack) og litt for stiv bust på kosten. Eller bare alderen...

Det endte i alle fall opp med at alle de sorte stripene må maskeres. Gikk i grunnen greit det også, ble nesten halvferdig i kveld. Her er et bilde:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6081-jpg

En annen irriterende ting. Jeg har begått den synd å male listene i trappegangen med oljemaling. Dette ble vel gjort for over to år siden, og nå har de gulnet fælt, alle sammen. Disse må tas på nytt, denne gang med vannbasert skikkelig gulningsfri maling. Blir en del arbeid, men noe må jeg jo finne på i ferien til neste uke...:???:

Ellers holder jeg på med hylla som skal innholde en del av LPene mine, mellom søylene bakerst i kinoen. Den er grunnet og malt ett strøk. Mangler siste strøket, men hadde ikke nok maling. Også denne skal være i sort Bengalack.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6079-jpg

Til slutt kan det nevnes at teppet er ankommet. Går alt etter planen min så legger vi det på lørdag. Det blir veldig greit å få teppe...:-D
    Jeg valgte et umønstret svensk teppe. Det er mørkt, nesten helt sort, med enkelte tråder i ekstremt mørkegrått. Det er ikke tykkere enn 8mm, men alikevel veldig behagelig å gå på. Har ikke merkedetaljene her, skal legge disse inn ved en senere anledning. Prisen var naturligvis alt for høy, men det måtte bare bli dette.

Her bare et kjapt bilde:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_6078-jpg

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du gjorde et godt valg med det teppet,er bildet i nærheten av sannheten så ser det ut til å gi minimalt med gjenskinn.
    Gleder meg vilt til første oversiktsbilde med teppe på plass.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at det ikke gir for mye gjenskinn fra projektor/lerret. Vanskelig å vite før man har bilde på lerretet, men håper at det ikke "vasker ut" kontrasten i bildet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi noe å glede oss til i helgen/mandags morgen, bilder av teppe lagt

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se teppe ferdiglagt Noen spesiell grunn til at du ikke følger trenden her inne med å legge teppefliser?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Gleder meg til å se teppe ferdiglagt Noen spesiell grunn til at du ikke følger trenden her inne med å legge teppefliser?
    Hunsbedt følger ikke trender, han er en trendsetter

Regner med at når resultatet av teppeleggingen kommer i billeds form i morgen tidlig, vil salget av teppefliser gå drastisk ned ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å blande inn litt blåfarge i hvitmalingen. Så slipper du at fargen gulner

Side 95 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •