Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 93 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 3428
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig bra fremgang

Tror du tenker helt riktig ift gjenskinn fra lerret med å bruke Molton på gulvet foran.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Moro at du har fått testet lyd! Likte det limet du har brukt...er jo veldig til hjelp hvis man faktisk kan justere moltonen etter at man har lagt den på. Akkurat DET ser jeg for meg kan bli nyttig her hjemme også etterhvert.
    Det var en godt å kunne sette seg ned å høre litt musikk i kveld, kan love deg det,ja!

Skal du lime bare mindre flater og areal egner dette limet seg ypperlig. Det blir for dyrt for hele tak og vegger. Da er det bedre å kjøpe kontaktlim på flaske og en billig kompressorsprøyte. Brukte det med hell på moltonen i stjernehimmelen.
    Men da sitter det fast også, du får ikke mer enn en mulighet. DET var den store fordelen med CRCen!

Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Den stjernehimmelen din er bare helt utrolig! :shock:
    Takker! :-D
    Det var lenge siden, Pirium. Fint å se at du følger med! Har du nye prosjekter på gang i det nye huset?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget inspirerende, Hunsbedt! Du får virkelig en kino uten sidestykke. Jeg leser forresten byggetrådene i AVSforum med stor iver. Takk for at du linket til dem i Pene Lytterom-tråden. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Meget inspirerende, Hunsbedt! Du får virkelig en kino uten sidestykke. Jeg leser forresten byggetrådene i AVSforum med stor iver. Takk for at du linket til dem i Pene Lytterom-tråden. :-D
    Flott å høre, jeg bruker også flere tråder på AVS som inspirasjon, og finner mye bra tips der!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Veldig bra fremgang

Tror du tenker helt riktig ift gjenskinn fra lerret med å bruke Molton på gulvet foran.
    Scenemolton er kjempefint til slikt. Man slipper også litt billigere unna med sparklingen. Det trenger ikke være superfint under før man limer på moltonen, bare man passer på å fjerne alt av støv og stramme opp stoffet nok.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støver det noe av de akustiske platene du har valgt? Jeg må ha demping selv og lurer på om det er nødvendig å pakke dem bedre inn en det du gjør, jeg er Yberfølsom mot isolasjonsstøv

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,251
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Scenemolton er kjempefint til slikt. Man slipper også litt billigere unna med sparklingen. Det trenger ikke være superfint under før man limer på moltonen, bare man passer på å fjerne alt av støv og stramme opp stoffet nok.
    Hvordan er det med decomolton. Kan den limes i tak slik som scenemolton? Eller blir den for tynn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Støver det noe av de akustiske platene du har valgt? Jeg må ha demping selv og lurer på om det er nødvendig å pakke dem bedre inn en det du gjør, jeg er Yberfølsom mot isolasjonsstøv
    De er temmelig hardpakkede, og med harde for- og baksider, så vil jeg ikke si at de støver mye. Arbeider man med dem og er litt hardhendt kan de smule litt, men mindre enn vanlig rockwool. De vil nok ikke støve av seg selv når de henger beskyttet bak rammene. Tror ikke folk pakker dem inn når de har de i takene sine, for eksempel. Det bør man ikke heller, det vil påvirke egenskapene hvis man pakker dem helt inn.

Selv om du er overfølsom mot dette støvet, så er det nok bare i anleggsfasen du vil ha problemer. Når de er satt på plass og står i ro vil ikke dette være et problem. Kanskje lurt også å høre med andre som har hatt de i tak og vegger en stund?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hvordan er det med decomolton. Kan den limes i tak slik som scenemolton? Eller blir den for tynn.
    Jeg tror RuneW limte sine rammer, om jeg ikke husker feil?
    Uansett vil det gå greit å sprøyte et tynt lag kontaktlim på stoff og ramme/vegg. Man må bare passe på at det ikke blir for mye lim. Tror ikke limet kan påføres med kost eller spatel. Da vil det bli for mye, og det vil trekke igjennom stoffet.

Sprøyting burde derimot absolutt gå greit. Enten med lim beregnet for dette, eller lim på sprayboks. Da snakker jeg om kontaktlim. CRC PowerStick vil fungere utmerket. Det er dyrt (ca 340,-), men er såpass bra at jeg kjøpte to bokser til i ettermiddag. Jeg har bare brukt det på småflater. Til større flater bør du kjøpe en billigsprøyte på Biltema (dyseåpning 1,5mm), og kontaktlim på boks eller flaske. BEF anbefalte meg å kjøpe lim av merke Installbay, se under Bilstereosenteret.no.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er temmelig hardpakkede, og med harde for- og baksider, så vil jeg ikke si at de støver mye. Arbeider man med dem og er litt hardhendt kan de smule litt, men mindre enn vanlig rockwool. De vil nok ikke støve av seg selv når de henger beskyttet bak rammene. Tror ikke folk pakker dem inn når de har de i takene sine, for eksempel. Det bør man ikke heller, det vil påvirke egenskapene hvis man pakker dem helt inn.

Selv om du er overfølsom mot dette støvet, så er det nok bare i anleggsfasen du vil ha problemer. Når de er satt på plass og står i ro vil ikke dette være et problem. Kanskje lurt også å høre med andre som har hatt de i tak og vegger en stund?
    God ide å høre med noen som har plater men det virker som de er robuste nok selv for meg De blir uansett hengende bak stoff slik som hos deg.

Takk for info Hunsbedt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står sikkert skrevet et sted, men hva er de utskjærte firkantene i gulvet bak lerretveggen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det faktisk noen få som har lurt på dette de siste par årene.
    Nesten hele frontplattingen er fylt med sand. Sand virker veldig godt som en demper på vibrasjoner. Hvis jeg hadde fylt plattingen og bare lagt gulvet rett på, hadde sanden seget sammen etterhvert, slik at det hadde blitt et lite hulrom under. Da hadde sanden mistet litt av poenget. Derfor valgte jeg å skjære ut platebiter som ligger direkte på sanden. Siger sanden så siger platene med. De ligger litt lavere nå etter to år, så før jeg maler dette gulvet så skal det etterfylles slik at platebitene ligger litt høyere enn resten av gulvet. Oppå de utskjærte bitene skal høyttalerne plasseres, slik at evt vibrasjoner blir kansellert i sanden.
    For å unngå at sand kommer opp på gulvet har jeg lagt ned 13mm bunnfyllingslist mellom platebitene og resten av gulvet. Se her, og utover for hvordan plattingen ble bygd opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wooow, helt genialt :-D

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fantastisk arbeid og morro høyttalere det der! har aldri sett dobbel fulltone-høyttaler før 8)
    blir helt utrolig morro å se fluttresultatet nå!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ joakimpatos:
    Disse høyttalerne har jeg hatt i over 30 år, og de blir nok værende i mitt eie. Kommer kanskje til å kjøpe en rørforsterker til dem, det fortjener de. De har blitt trødd inn i alt for små drosjer, vært på noen harde fester, og nesten knekt ryggen på undertegnede...8)
    De er like bra den dag i dag og gir lytteren en fantastisk live-følelse. Hvis man sitter på millimeteren mellom dem, vel og merke...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker! :-D
    Det var lenge siden, Pirium. Fint å se at du følger med! Har du nye prosjekter på gang i det nye huset?
    Jeg er innom fra tid til annen, men må innrømme at det har vært lenge imellom i det siste.
    Hittil har det ikke blitt noe prosjekter i "ny"-huset, etterhvert blir det nytt kjøkken, og ombygging av utleiedel slik at vi får mer areal selv, osv. osv. Blir nok en GOD stund til det blir et evt. kinoprosjekt igjen.....
    Jeg blir nesten på gråten av å tenke på at jeg har en HW20 med 17t gangtid nedpakket, sammen med forsterkere, høyttalere osv. for MANGE tusen som bare står og støver ned.

Tidsklemma har virkelig fått nakkegrep på meg (oss) nå om dagen, med travel og krevende jobb, 2 små på 2 og 5 år osv, i tillegg til 5-6 mil tur retur jobb hver dag blir det lite tid til overs til seg selv. Jeg prioriterer å være sammen med barna de våkne timene vi har sammen på ettermiddag/kveld over egentid. Det høres kanskje ut som sutring uten at det er meningen, jeg stortrives med livet mitt for tiden, men akkurat nå er det lite tid til egne prosjekter.
    Da er det desto mer gøy å følge detaljerte prosjekter som ditt!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet nøyaktig hva du mener når du snakker om tidsklemma. Er nok midt oppi den selv også, med to jobber og tvillinger på fire. It's a hard life, and then you die. :-?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interessert i akustikkplater, så har jeg en del igjen som skal selges. Fikk for mange siden platene fra leverandør kun selges i hele pakker. I tillegg så har jeg fått en god del mer enn det som ble bestilt. Jeg har 50mm, 80mm og 100mm. Platene må hentes hos meg, og de som vil kjøpe får selvfølgelig også en titt på kinoen!

Send meg en PM hvis dette høres interessant ut!
    Først til mølla, osv...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et hyggelig gjensyn med Coral. Jeg hadde, for snart 100 år, siden et par av liknende type men kun ett element i hver kasse. Horn med noget slitt eikefinér på. Som du sier ga de en heftig live-følelse. Vi var to ungdommer som lekte med tanken å starte band, og vi brukte disse høyttalerne til øving i kjellerstua av mangel på noe mer egnet.

Som sagt, fin livefølelse, men manglet litt definisjon i toppen og bassen var dessverre ganske fraværende.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, utrolig som tiden flyr, synes ikke det er lenge siden...

Mine har godt trøkk i bassen ned til ca 40-45Hz. Er muligens fordi jeg har to i hvert kabinett. Dypbass er det jo svært lite av, men trøkket lengre oppe kompanserer...

Side 93 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •