Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 9 av 172 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 3428
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du gjør litt mellom hver oppdatering eller?! Sinnsykt pent, kompis!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig pent jobbet med alt! Har ikke hatt påskeferie ihvertfall med alt av listverk som er festet

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,749
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget, meget spennende og lærerik tråd dette

Inponerende at du tar deg tid til oppdaterte bilder og utfyllende info, inn i mellom "hammer slagene". Håper jeg selv en gang kan starte en lignende tråd.
    Skal uten tvil følge med på denne tråden for å fange opp tips og idéer.

Lykke til
    Denon AVR-X4100, Denon DBT-1713UD, Emotiva XPA-5, Rotel RB-1070, B&W 600-Serie, SVS SB12-NSD, Panasonic TX-P65ST50.

http://avforum.no/myhometheater/Spiff79

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig imponerende stykke arbeid! Morsomt å se at noen evner å legge så mye ned i detaljer og har ideer som faktisk lar seg gjennomføre på et så elegant vis som dette! Vi gleder oss til å se fortsettelsen...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Utrolig pent jobbet med alt! Har ikke hatt påskeferie ihvertfall med alt av listverk som er festet
    Hehe, har vært hjemme hele påska, men har tatt det rolig med byggingen. Selv om listingen har tatt lang tid er det egentlig en grei puslejobb! :smile:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Meget, meget spennende og lærerik tråd dette

Inponerende at du tar deg tid til oppdaterte bilder og utfyllende info, inn i mellom "hammer slagene". Håper jeg selv en gang kan starte en lignende tråd.
    Skal uten tvil følge med på denne tråden for å fange opp tips og idéer.

Lykke til
    Takk for positive ord, Spiff79! Håper at byggetråden kan være til inspirasjon, og prøver å legge ut mange bilder av byggingen. Ikke alltid like lett å vise metodene, her kunne jeg nok lært litt av byggetråden til TomRon, som er utrolig detaljert!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, her har du mange elegante løsninger Hundsbeth, *hatten av*! Hvordan virker skyvedøra forresten? Gir den såpass bra lydisolering som du hadde håpet? Den ser jo temmelig massiv ut hvertfall.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, her har du mange elegante løsninger Hundsbeth, *hatten av*! Hvordan virker skyvedøra forresten? Gir den såpass bra lydisolering som du hadde håpet? Den ser jo temmelig massiv ut hvertfall.
    Nå er skyvedøra såpass tett at jeg nesten kunne ha fylt kinoen med vann!
    Vel, jeg får nok ikke vite resultatet før høyttalerne er på plass, eller at jeg får fruen til å rope mens hun er i kinoen med døra lukket...

Får teste når "lekkasjen" i komponentskapet er tettet med to dører, og vindu er satt inn i "kikkhullet". Må ihvertfall sette inn den ene bakdøra slik at lyd ikke kommer ut via det tekniske rommet der komponentskapet er.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig i at TomRon sin tråd er skikkelig bra den også. Det har uansett mye å si for meg som nybegynner at det er flere forskjellige tråder som funker, der man kan plukke opp lærdom. Du bygger jo så utrolig mye, og har så god plass at det er helt vanvittig å sitte å tenke over arbeidsmengden du har tatt på deg, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir helt til slutt. Det er jo mange kule løsninger her som garantert frister å prøve i mindre skala, men ett sted må man jo begynne. Lykke til videre, og stå på!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Helt enig i at TomRon sin tråd er skikkelig bra den også. Det har uansett mye å si for meg som nybegynner at det er flere forskjellige tråder som funker, der man kan plukke opp lærdom. Du bygger jo så utrolig mye, og har så god plass at det er helt vanvittig å sitte å tenke over arbeidsmengden du har tatt på deg, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir helt til slutt. Det er jo mange kule løsninger her som garantert frister å prøve i mindre skala, men ett sted må man jo begynne. Lykke til videre, og stå på!
    Enig med deg i det, har selv plukket opp mye fra forskjellige tråder, og alle gjør det jo på sin måte med egne løsninger og måter å gjøre ting på.

Det å bygge et helt tilbygg gir veldig store muligheter, men ulempen er jo at det er som du påpeker en rimelig stor arbeidmengde som må unnagjøres før man kan begynne på selve kinoen. Selfølgelig er det jo ikke nødvendig med teknisk rom og toalett, men det gir tilbygget større muligheter hvis det senere skal brukes til andre formål. Som egen leilighet for eksempel. Men det blir nok ikke i min tid!

Det viktige er at har man et ledig rom, nesten hvilket som helst, så er det mulig å få til noe. Planlegging er nesten det viktigste her, og det er helt utrolig å se hva folk får til selv i de minste rom! Lykke til selv med egen planlegging og bygging av kino!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et par gode økter i dag også, så konstruksjon/bygging av den bakre døra til komponentskapet ble påbegynt. Rammen er vanlig 2x2", med tre avstivere i midten. Insiden blir netting (da dette vil dempe lyd som lekker inn i skapet) og utsiden blir ett lag gips med MDF plater ytterst og Greeglue i mellom. Kommer muligens til å trekke nettingen med noe sort stoff også, for eks grillstoff til høyttalere.
    Det skal også bygges en litt bredere boks i bunnen av døra som skal romme trommelvifte og hushkanal for å dempe evt lydlekkasje fra skap. Vifta sviver så stille at den ikke blir noe problem lydmessig.
    Her er noen bilder fra byggeprosessen:

Her er den indre rammen srudd sammen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2249-jpg

Netting stiftet fast i topp og bunn:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2250-jpg

Så rippet jeg til to MDF plater (med skråkant ut slik at jeg forhåpentligvis slipper å liste de utvendige hjørnene) og satte de på sidene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2252-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2251-jpg

Med skilsaga kuttet jeg ut spor (2,5x5mm) for hulpakningene som skal ligge mellom døra og skapet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2253-jpg

Med Bosh multisag ble sporene forlenget helt ut i hjørnene. Dette hadde ikke vært enkelt uten dette geniale verktøyet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2254-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2255-jpg

To ekstra avstivere måtte felles inn fordi jeg ikke hadde igjen flere gipsplater som var store nok til å passe i lengden:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2259-jpg

Hulrommet i døra fylles med Glava:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2260-jpg

Gipsplatene ble lagt oppå Greenglue og så skrudd fast:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2261-jpg

Prøveopphenging av døra:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2262-jpg

Og her et bilde av den lille trommelvifta som skal monteres i en egen kasse i bunnen av døra:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2264-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2265-jpg

Utsiden av døra. Den skal kles med samme hvite MDF plater som jeg har på veggene. Også sidene skal kles igjen, så rammen blir ikke synlig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2266-jpg

Var nede hos min svoger i kveld og hentet skinner og tre stk hyller til 19" racket. Har også bestilt to stk kontaktskinner som skal skrus opp. Vet ikke ennå hvor mange hyller jeg trenger da noe av utstyret jeg har er forberedt for rackmontering. Kommer også til å male alt av skinner og hyller svart slik at det ikke blir så synlig fra glassdøra som skal være på kinosiden:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2267-jpg

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd ting ser jeg,er vist altfor lenge siden jeg var innom tråden din.
    Det er meget artig og se/lese om alle løsningene dine.
    Masse inspirasjon til jeg selv skal bygge mitt eget rom.
    Gleder meg til å se resultatet.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Her har det skjedd ting ser jeg,er vist altfor lenge siden jeg var innom tråden din.
    Det er meget artig og se/lese om alle løsningene dine.
    Masse inspirasjon til jeg selv skal bygge mitt eget rom.
    Gleder meg til å se resultatet.
    Morro når man kan inspirere andre, gpt33! Jeg bygger nok litt sære løsninger av og til, så jeg vet ikke om det blir brukandes for andre kinobyggere...
    Men litt gøy er det jo å kunne vise alternative måter å gjøre ting på, så følg med!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjort ferdig den midterste delen av døra i dag. Rippet til sidelister og bakplatene, som var rester av MDF-veggplatene. Her er litt bilder fra byggingen i kveld:

Greenglue på gipsplatene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2269-jpg

Ferdig påsatte plater. Spikret de med 40mm dykk med spikerpistol langs kantene i tillegg:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2271-jpg

Det ble mye jobb med å få kuttet platene rett slik at gliper i kantene skulle unngås. I tillegg ble kantene sylskarpe, og jeg greide jo å kutte meg...:roll:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2270-jpg

Løsningen fra låsene på skyvedøra ble så vellykket at den ble kopiert også på denne døra, med to stk av denne:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2272-jpg

Disse to ble festet i karmen på selve skapet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2273-jpg

Så ble hulpakning montert, også denne av samme slag som i skyvedøra:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2275-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2276-jpg

Slik ser det ut foreløpig. Får se om det blir tid til å begynne på kassen med trommelvifta i bunnen av døra i morgen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2277-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Det ble mye jobb med å få kuttet platene rett slik at gliper i kantene skulle unngås. I tillegg ble kantene sylskarpe, og jeg greide jo å kutte meg...:roll:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2270-jpg
    Ooohh, syyyylskarpt! Flott arbeid.

Men de lukkemekanismesakene, mulig du har nevnt det før, men hvor har du kjøpt de? Clas? Biltema?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ooohh, syyyylskarpt! Flott arbeid.

Men de lukkemekanismesakene, mulig du har nevnt det før, men hvor har du kjøpt de? Clas? Biltema?
    Hehe, Boshbenkesaga er utrolig fin å jobbe med. Men jeg måtte skjære sideplatene to ganger for å få bredden riktig. Har man godt verktøy, og kan utnytte mulighetene de gir, så blir resultatene som regel bra.

De låsene jeg har brukt kjøpte jeg på min lokale byggeforretning. Tror jeg har liggende et bilde av posen de lå i på en tidligere post, men her er type og nr:
    habo (habo.com) dørholder, art.nr 28845, typ 1100

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det forberedt en del ting fordi fliseleggeren ville komme i dag. Så gårsdagen ble brukt til å støpe ned rørene på toalettet, nedsliping og grunning av gulvene på toalett og mellomgang.

Her er resultatet etter dagens fliseleggejobb, gulv i "kinotoalett":

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2294-jpg

Og mellomgangen, som skiller huset og kinotilbygget:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2293-jpg

Mens fliseleggeren holdt på benyttet jeg meg av sjansen til å jobbe med innboksingen av trommelvifta som sitter i bunnen av døra jeg har holdt på med de siste par dagene. Først et par bilder av kassen helt i starten. Jeg bygde den av noen rester som var igjen av takplatene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2280-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2281-jpg

Satte inn klosser som holder mellomplaten i kassen. Luften kommer inn i bunnen, går opp og så ned til selve vifta:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2283-jpg

Her mellomstykket før montering:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2284-jpg

Her med innlagt lyddemping, som er noen biter av dempemateriale til høyttalere:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2287-jpg

Lokket skrudd på (beklager uskarpt bilde!):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2288-jpg

Sett fra undersiden:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2289-jpg

Ferdig montert, innsiden av døra med åpningen for trommelvifta:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2290-jpg

Utsiden av døra:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2291-jpg

Her har jeg isolert hulrommene på siden av kassen, satt på gips og saget ut MDFplatene som skal monteres:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2292-jpg

Platene stiftet fast og kassen er listet og ferdig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2296-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2297-jpg

I morgen hadde jeg tenkt å begynne på den øvre døra i skapet (som skal tette igjen ventilatorrommet). Får se hva det blir tid til...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en nokså riksete dag i går, med bygging, dekkskift, bråtebrenning og barnepass. Akkurat perfekt til en liten dørjobb. Det øverste skapet som rommer ventilatoren må være helt tett og derfor ble det planlagt en identisk liten dør bygget som komponentskapdøra, med samme type pakninger. Siden konstruksjonen er nokså lik var det ikke så mye planlegging som skulle til, så tiden ble godt utnyttet.

Det eneste som ble litt problem var at hengslene var av en annen, justerbar type, og pakningene ville gå over disse. Så derfor kuttet jeg vekk festekanten og lot bare selve tuben være igjen der pakningene passerer hengslene. Det ser ut til å funke, må muligens legge en stripe vinduspakning mellom hengslene for å være sikker.

Ramme med gips på bakside, fyllt med isolasjon:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2298-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2299-jpg

Også på denne døra skjærte jeg til alle platene med skråkant:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2300-jpg

Sikkert ikke nødvendig med Greenglue her men jeg fikk etpar tre tuber til overs og noe skal det jo brukes på :

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2301-jpg

Nokså ferdig, litt justering etter å ha satt på pakninger:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2304-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2303-jpg

Ferdig montert:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2306-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2305-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet disse låsene som jeg har brukt både på skyvedøra og nå sist på skapdøra til komponentskapet, er det bare å krype til korset og si at på sistnevnte dør fungerer de ikke. Det så veldig bra ut først, men etter noen sekunder løsner klemmene grepet og slipper tak. Jeg har prøvd med forskjellige justeringer, men den sitter bare ikke. Det kommer nok av at presset på hulpakningene er for stort og døra for lett (veier vel ca 30 kg!), slik at to låser ikke kan holde grepet. På skyvedøra derimot er vekta såpass stor (over 160 kg) og tregheten mye større, slik at låsene holder fint.

Klemmelåsene som ble byttet ut:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_1721-jpg

Derfor måtte jeg bite i det sure eplet og invistere litt penger (152 kr) i to nye skapvridere (Fønstervred med hake, på svensk:smile: ) som klemmer døra inntil karmen. Løsningen så kanskje litt rar ut før jeg ble helt ferdig, men nå ser det litt tøft ut, synes nå jeg. Og det beste av alt er at nå er det helt korrekt trykk på pakningene.

De nye skapvriderne:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2307-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2309-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2308-jpg

Da dette omsider var på plass ble jeg såpass happy at jeg tenkte det var på sin plass å teste dempefaktoren til skyvedøra. Det lille vinduet i teknisk rom ble tettet foreløpig, og klemmepakninger satt inn i den vanlige døra inn til teknisk rom. Dermed var alle lekkasje faktorer rimelig godt sikret, slik at testen kunne starte.

Klemmepakninger i døra. Virker greit nok, og tror det ble nokså tett:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2313-jpg

Testen er ikke på noen måte særlig vitenskaplig eller grundig, det var bare så spennende å endelig få prøve skyvedøra, særlig etter at Tols1 postet denne i byggetråden min:

Hvordan virker skyvedøra forresten? Gir den såpass bra lydisolering som du hadde håpet? Den ser jo temmelig massiv ut hvertfall.
    Hele utstyret mitt står foreløpig lagret på toppen av garasjen, så det ble ikke snakk om noen sub på full galopp, eller mine andre høyttalere for den del. Så derfor tok jeg et av mine mest bråkete verktøy og satte denne på bånn gass en halvmeter fra skyvedøra. Multisaga fra Bosch bråker nemlig noe så inn i granskauen voldsomt. Og bråket er adkillig mer lavfrekvent enn for eks skilsaga. Selvfølgelig vet jeg jo at det ikke er særlig bass fra denne, men den vil nok ikke bli så voldsomt mye hindret av veggene og døra allikevel, så jeg tenkte at nå skal jeg prøve å se hvor mye støy skyvedøra kan holde ute fra kinoen.

Mutisaga fra Bosch, plasser på en bruskasse:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2312-jpg

Derfor testet jeg først hvor mye det bråkte i gangen utenfor kinoen. Radioshackmåleren ble plassert en meter fra saga, rett utenfor skyvedøra først, og her er måleresultatet (92dB):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2310-jpg

Så åpnet jeg skyvedøra, tok med meg måleren mens bråket på utsiden fortsatt gikk, og satte måleren rett innenfor (ca en halv meter) i kinoen og målte også der (58dB):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2311-jpg

Det skulle vel bli en reduksjon på 34dB, med enkel hoderegning. Er ikke dette litt skuffende? Skulle gjerne hatt noen kommentarer fra dere på denne høyst uhøytidelige testen...
    Selve bråket ble veldig godt redusert, sånn jeg kunne høre det, men tallenes tale er jo klar, bare 34dB Må vel kanskje sette på enda en pakning, fra kinosiden mot skyvedøra. Det er en enkel jobb, skulle være lett å få til. Men kanskje virker døra bedre på musikk og filmlyd, muligens?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal være god om man finner en dør med stort bedre demping i butikk, så du har gjort en god jobb med dempingen.
    Skal du ha noe større effekt, så vil nok luftmellomrom + en til vegg gjøre en bedre nytte.

Side 9 av 172 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •