Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 88 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 3428
    Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det her er rett og slett kunst! Bra jobba!

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgt tråden en stund og må bare si:

Respekt! 8)

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Nabon, alkar og r0ver2: Takker for fine ord!
    @ mrcradock: Søylene får svart molton på sidene, og svart høyttalerstoff over fronten.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på jobb som kinomaskinist i kveld, men fikk da tid til å hente akustikkplatene. Ble en smule overrasket over mengden, 8 kasser...
    Regner med antall kvadrat er rett, må se på dette i morgen. Rakk å pakke opp en 100mm pakke, og fikk tatt noen bilder:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5969-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5972-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5970-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5971-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ekstremt imponert over alle buene i kinoen din. Dette er jo ikke noe nytt i ditt rom, men man ser det enda tydligere etter montering av rammen med de rødlakkerte listene! Selv er jeg fornøyd bare jeg får til en 45 graders vinkel

Er det noen grunn til at du ikke valgte sorte akustikkplater?

Det er forøvrig ikke rart at det ble mange pakker når 100mm kun inneholder fire plater

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var heldigvis ikke vanskelig i det hele tatt å få til buen på den fremste rammen. Det blir jo lettere når man har rett verktøy, men vanskelig var det ikke. Og heldigvis gikk trekkingen lett også. Men jeg måtte være veldig forsiktig. Stoffet er veldig tynt og er lett å rispe opp når det ligger stramt over rammene...

Jeg så ikke noe behov for å ha akustikkplatene sorte. Hadde jeg derimot brukt sort høyttalerstoff over dem, hadde det nok vært en fordel da dette er mer gjennomskinnelig.

Fikk totalt åtte pakker. To med 100mm, to med 80mm og fire med 50mm. Dette blir garantert nok, og det er ikke sikkert at jeg bruker alt. Det blir nok ikke noe problem siden det etter hvert har blitt en del hjemmekinoer her i Kvinesdal, som gjerne kunne ha hatt litt hjelp med akustikken...8)

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Det var heldigvis ikke vanskelig i det hele tatt å få til buen på den fremste rammen. Det blir jo lettere når man har rett verktøy, men vanskelig var det ikke. Og heldigvis gikk trekkingen lett også. Men jeg måtte være veldig forsiktig. Stoffet er veldig tynt og er lett å rispe opp når det ligger stramt over rammene...

Jeg så ikke noe behov for å ha akustikkplatene sorte. Hadde jeg derimot brukt sort høyttalerstoff over dem, hadde det nok vært en fordel da dette er mer gjennomskinnelig.

Fikk totalt åtte pakker. To med 100mm, to med 80mm og fire med 50mm. Dette blir garantert nok, og det er ikke sikkert at jeg bruker alt. Det blir nok ikke noe problem siden det etter hvert har blitt en del hjemmekinoer her i Kvinesdal, som gjerne kunne ha hatt litt hjelp med akustikken...8)
    Send meg en PM hvis du får for mange 50mm Tar turen ofte innom kvinesdal!

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de blir så vanskelige å bli kvitt nei.

Kommer du til å ta noen målinger før du begynner å henge opp noen?
    Har jo allerede ganske bra demping i forkant.

Og ja,resten ser som alltid også kanonbra ut,nærmer seg tiden når denne begynner å dukke opp på forumer rundt omkring. Har du forresten byggetråder oppe og går på noen av de andre forumene allerede?
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen din har jo gått fra sinnsyk til astronomisk på et par dager! Utrolig hva vegger å farge gjør for rommet!

Har du noe bak veggene egentlig? Eller er det røde stoffet bare trukket rundt rammer?

Dette bildet er bare altfor kult!
    Min tråd

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av viz0id
    Send meg en PM hvis du får for mange 50mm Tar turen ofte innom kvinesdal!
    Ok, will do!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Tror ikke de blir så vanskelige å bli kvitt nei.

Kommer du til å ta noen målinger før du begynner å henge opp noen?
    Har jo allerede ganske bra demping i forkant.
    Kommer nok ikke til å ta målinger før jeg demper 1. refleksjoner. Men når dette er på plass bør det nok måles slik at rommet ikke blir overdempet. Det er antakelig god nok demping bak lerretet, så jeg tror nok ikke det trenges mer der. På sikt, hvis jeg går for inConsert Miles, vil jeg muligens vurdere å fylle opp litt mer demping bak lerretet.

Håper jeg får hjelp til målinger. Ellers blir det VELDIG mye å sette seg inn i, er jeg redd for...

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Og ja,resten ser som alltid også kanonbra ut,nærmer seg tiden når denne begynner å dukke opp på forumer rundt omkring. Har du forresten byggetråder oppe og går på noen av de andre forumene allerede?
    Har et par småtråder ute på AVS, ellers ingenting. Det er begrenset med tid jeg har til dette, og skal man gjøre det skikkelig på flere forum, må det mer tid til...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, will do!
    eller så kan jeg og hente, er og intr! :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Har du noe bak veggene egentlig? Eller er det røde stoffet bare trukket rundt rammer?
    Takker for det, Bendik!
    Det røde stoffet er Decomolton. Og ja, det er bare spent opp rundt rammene jeg har laget. Veldig enkelt egentlig (selv om det har tatt litt tid å lage alle rammene...).

Og som tidligere nevnt skal det settes opp akustikkplater i noen av rammene, mellom stoffet og selve veggen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    eller så kan jeg og hente, er og intr! :-D
    Hehe, skal først se hvor mye det blir igjen...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk vakkert! Eg sit med tårer i augenkroken her.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så at du har brukt over 3 år på denne tråden?? Og motivasjonen er fortsatt på topp? . Fantastisk!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå tenkte jeg ikke bare på den ene buen der, men hele kinoen din Det er jo nesten ikke en rett vinkel i hele rommet, og bare det er imponerende i seg selv, så alle respekt for det! Når man får til å gjøre det slik får man en litt mer "organisk" rom.

Når tiden er inne for å gjøre noen seriøse målinger, med tilhørende tolkning av disse, tror jeg nok ikke du skal være redd for at noen ikke er mer enn villige til å bistå Det er mange veldig flink måleguruer her inne som du vet!

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles helt fantastisk det du holder på med. Selv om jeg ikke skriver noe etter hver innlegg av deg, så følger jeg med hver dag :-D Hadde vært gøy å fått lov å sett det live engang i livet Stå på!

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slutter meg til hallelujakoret og gleder meg til hver ny bildeoppdatering - stå på!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,429
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisen på slike 100mm tykke akustikkplater?
    Og hvor mange fikk du?

Side 88 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •