Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 85 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 3428
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kule figurer!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xenomorph

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg er generelt lite glad i figurer, men disse var sinnsykt tøffe.

Hadde jeg hatt plass hadde nok disse blitt handlet!

Geir Arne
    De finnes i alle størrelser, jeg har personlig sett både 50 cm høye og disse over to meter høye utgavene i solid metall.

Raskt og gæli søk på ebay gir f.eks
    Predator Alien Cross 11" Metal Action Figure "Gotta See This One" | eBay

Den har du plass til

En til

Unique Metal Sculpture Predator Antique Figure w Alien Head not NECA Hottoys | eBay

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde du så film i kiloen jeg nå.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    De finnes i alle størrelser, jeg har personlig sett både 50 cm høye og disse over to meter høye utgavene i solid metall.

Raskt og gæli søk på ebay gir f.eks
    Predator Alien Cross 11" Metal Action Figure "Gotta See This One" | eBay

Den har du plass til

En til

Unique Metal Sculpture Predator Antique Figure w Alien Head not NECA Hottoys | eBay
    Takk for tipset, men det er akkurat disse jeg ikke liker. De blir så små at det blir som en leke for meg. Mulig jeg hadde tenkt noe annet om jeg hadde sett de live.

Men for min del er det de store eller ingen. Og da blir det nok ingen.

Geir Arne

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Takk for tipset, men det er akkurat disse jeg ikke liker. De blir så små at det blir som en leke for meg. Mulig jeg hadde tenkt noe annet om jeg hadde sett de live.

Men for min del er det de store eller ingen. Og da blir det nok ingen.

Geir Arne
    Disse småfigurene er nok altfor små, enig med deg i det. I tillegg så de litt eeh...barnslige ut.
    Tror vår lokale samler handlet disse inn på en tur, eller fikk tak i dem via et slikt sted: About Yumimodal

De er laget av motorsykkel og bildeler. Kunne meget gjerne ha hatt en slik selv også, men de er ikke akkurat billige. Figurene vi har på vår kino kostet omtrent 50.000,- pr stk, etter hva jeg har hørt...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det antagelig verd å ta en tur til Phuket, på et kjøpesenter like utenfor flyplassen så jeg fem forskjellige utgaver av disse store typene (alien, predator, batman, dart vader og jernkjempen) mener de kostet rundt 20-25 tusen pr stk og de var veldig bra utført. Så selv med frakt og turen ned ville det lønt seg hvis en skulle hatt et par.

Hadde vært kule portstolper ( dog det nok blir høyere pris i rustfritt.........)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår til deg! Gleder meg veldig til å se kinoen din ferdig iløpet av året

Tror AndreWerdenskrieg er bekjent av han som eier di skulpturene dere har på jobben din, mener han la ut bilder av de for en tid tilbake, tatt hos en bekjent...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Da er det antagelig verd å ta en tur til Phuket, på et kjøpesenter like utenfor flyplassen så jeg fem forskjellige utgaver av disse store typene (alien, predator, batman, dart vader og jernkjempen) mener de kostet rundt 20-25 tusen pr stk og de var veldig bra utført. Så selv med frakt og turen ned ville det lønt seg hvis en skulle hatt et par.

Hadde vært kule portstolper ( dog det nok blir høyere pris i rustfritt.........)
    Hehe, når kinoen er ferdigbetalt kan jeg jo ta turen nedover og kjøpe et par da, og samtidig få meg en velfortjent ferie. Virker som de er lakket med et eller annet, men rustfritt er jo ikke å forakte...

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Godt nyttår til deg! Gleder meg veldig til å se kinoen din ferdig iløpet av året

Tror AndreWerdenskrieg er bekjent av han som eier di skulpturene dere har på jobben din, mener han la ut bilder av de for en tid tilbake, tatt hos en bekjent...
    Takk i like måte, BEF!
    Det er broren til min svoger som har disse. Kan godt tenkes han kjenner til Øyvind i Lyngdal!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått begynt på veggrammene. Var en del andre ting jeg også skulle ha gjørt før veggrammene, men nå kunne jeg bare ikke vente lenger. Må få på noe stoff så jeg kan se hvordan det blir.

Jeg rakk seks veggrammer i dag. Brukte i snitt en halvtime på hver, så dette har gått fort unna. Jeg merker godt at Decomoltonen er mye tynnere og svakere enn Scenemoltonen, den tåler ikke så veldig mye før den rakner. På den siste og største rammen jeg tok, raknet stoffet da stiftemaskinen gled. Ble varmt oppe i kinoen da, for jeg var nesten ferdig med rammen og hadde lite lyst til å ta ut 400 stifter og begynne på nytt igjen...
    Fikk heldigvis fikset det ved å flytte litt av stoffet over noen cm. Dessuten vil hjørnet bli skjult bak en trappenese, så litt flaks må man ha når uhellet er ute.

Selv om veggene blir nokså røde nå etterhvert, så vil det antakelig bli greit når søylene også blir ferdige, og bryter opp de røde flatene. Jeg vil vel også anta at projektoren kanskje må kalibreres opp i mot røde vegger, siden noe lys fra veggene blir kastet tilbake mot lerretet. Dette blir det antakelig Gorm som må ta seg av...

Her er noen få bilder:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5894-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5897-jpg

Her ses rammen til styringspanelet, en ramme inni rammen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5895-jpg

Det kan også nevnes at rammene må justeres inn etter at alle er ferdig trukket. Noen har vridd seg litt og må kiles opp, men andre har litt for stort mellomrom til neste ramme. Men ingenting ser helt feil ut foreløpig. En kvist hadde ramlet ut i en av de freste kantene. Dette ble fikset med en liten papirbit som ble lagt over hullet. Dette skulle nok ha vært sparklet, men det er ikke alltid man ser slikt før man er oppe i det...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ekstremt bra ut!! Som du sier er Decomolton noe tynner og må behandles litt mere varsomt enn Scenemolton. Fordelen uansett med disse stoffene er at de er relativt elastiske og meget enkle og få bra finish på.

At det ser veldig rødt ut nå, blir mye bedre når du får på kontraster i søylene og teppe på gulvet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er virkelig morsomt, mye rødt!

Gleder meg til å se hvordan søylene bryter opp, mange gode ideer i hue nå! Det gjenstår bare å få dem oversatt til fysike objekter :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette ser jo ekstremt bra ut!! Som du sier er Decomolton noe tynner og må behandles litt mere varsomt enn Scenemolton. Fordelen uansett med disse stoffene er at de er relativt elastiske og meget enkle og få bra finish på.

At det ser veldig rødt ut nå, blir mye bedre når du får på kontraster i søylene og teppe på gulvet.
    Ja, det er en stor fordel at stoffet er såpass elastisk. Vil muligens tåle litt "dulting" fra de små, forhåpentligvis.
    En annen ting, ser at man kan se rammeverket bak stoffet noen steder. Det kan man ikke når man er i kinoen. Brukte to lyskastere på hver 500W, i tillegg tar kameraet inn mye mer lys enn det et øye klarer. Merker også at fargen er en del mørkere i virkeligheten. Molton er ikke lett å ta bilde av, uansett...

Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Dette er virkelig morsomt, mye rødt!

Gleder meg til å se hvordan søylene bryter opp, mange gode ideer i hue nå! Det gjenstår bare å få dem oversatt til fysike objekter :-D
    Ja, det blir utrolig morsomt å få trukket søylene også. Jeg er i diskusjon med meg selv om sidene på søylene (kryssfinerplatene på hver side av spilene) skal trekkes sorte eller røde. Heller mest i mot sort nå, slik at hele søylen får samme farge.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ja, det blir utrolig morsomt å få trukket søylene også. Jeg er i diskusjon med meg selv om sidene på søylene (kryssfinerplatene på hver side av spilene) skal trekkes sorte eller røde. Heller mest i mot sort nå, slik at hele søylen får samme farge.
    I værste fall der det bare litt omtrekking som skal til Søylene dine er veldig spesielle og bør få den visuelle oppmerksomheten de fortjener, om det er smart å gi dem en 2-farge eller la det sorte taket gå ned (søylene) er vanskelig å se for seg. Selv en god "rendrering" vil nok ikke gi nevneverdig hjelp -høres nesten negativ ut nå

Det er i alle fall utrolig spennende å se denne 2-farge løsningen der den røde er så voldsomt fremtredende, det er vanskeligere å få Det til en å kun bruke en lik fargeskala som mørkt/sort eller masse rot og fokusforvirring (sistnevnte blir nok mitt triks)
    Det gjelder å vite at man ikke er god nok men flink til å skjule alle feila :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo det nå at det antakelig blir penest å ha dem helt sorte. Da blir det som du nevner en fin overgang ned fra taket.
    Og som du nevner, det hjelper jo på at man også blir flinkere til å skjule feilene bedre etterhvert...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Kan godt tenkes han kjenner til Øyvind i Lyngdal!
    Jeg tok bilde av disse da de sto på Utsikten. Regner med det er de samme.

Det blir vanvittig rått hos deg, Hunsbedt!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bare helt utrolig bra ut.

Har jo hatt et vist bilde av hvordan det skulle bli seendes ut,men fantasien er vist langt fra god nok,overgår glatt det meste. :-D
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo utrolig bra ut! Mange sier at det er veldig rødt nå, og det er det forsåvidt, men jeg tro absolutt dette blir veldig riktig med sorte søyler og teppe.

Følger spent med videre

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking supert

Etter en pause som aktiv følger av tråden blir det mye morro lesestoff i etterkant. Utviklingen er fennomenal og liker det jeg ser Gleder meg til å se fortsettelsen og det ferdige resultatet.
    Når sjangsen viser seg anbefaler jeg deg virkelig til å prøve deg på litt forfatterskap! Vet jeg kommer til å kjøpe boka, både til min egen bokhylle og min fars.
    Videre vil jeg også påpeke at (jeg tror) sluttresultatet vil bli bedre om hele søylen blir trukket helt svart. Gjør ikke noe å slippe unødvendige skarpe kanter og for mye "fargespill". gleder meg til den dagen jeg får mitt eget puslespill av en kino.

Lykke til videre!
    Jonas.

Side 85 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •