Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 79 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 3428
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Googlet litt nå nettopp, og det finnes mye forskjellige skinner. Kjøling er jo et godt poeng, men listene er jo limt med dobbeltsidig tape, og jeg antar at overføring av varme til aluminiumen blir begrenset. Får se når jeg har listene i hus, og fått prøvd litt. Tenker å drive dem med PC-powersupply, og styre farge og dimming med DMX-kontrollere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant den skinnen og dekslet fra Nordesign som jeg snakket om her : Aluprofiler - Led-spot.no. Det er den typen som heter Multilux. Den andre som blir kalt Lyslist monteringslist for led-strip er El-Produkter sin.

Det vil bli overføring av varmen til skinna uansett, selv om den er festet med dobbelsidig teip.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig artig lesestoff. Lest gjennom de ti siste sidene nå. Er bare å bøye seg i støvet. Antar at watt allerede har bedt om "hjemme hos" reportasje? ,)

Fant ikke noe i farten angående hvilket utstyr du har tenkt til å bruke? Tenkte på ht, elektronik & platespiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsveian
    Fant den skinnen og dekslet fra Nordesign som jeg snakket om her : Aluprofiler - Led-spot.no. Det er den typen som heter Multilux. Den andre som blir kalt Lyslist monteringslist for led-strip er El-Produkter sin.

Det vil bli overføring av varmen til skinna uansett, selv om den er festet med dobbelsidig teip.
    Da bruker de kanskje dobbeltsidig tape hvor det er tenkt på varmeoverføring (thermal pad som på f eks cpu)? Er disse listene greie å skjøte? Jeg har lengder på ca 4m på det meste.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Vanvittig artig lesestoff. Lest gjennom de ti siste sidene nå. Er bare å bøye seg i støvet. Antar at watt allerede har bedt om "hjemme hos" reportasje? ,)

Fant ikke noe i farten angående hvilket utstyr du har tenkt til å bruke? Tenkte på ht, elektronik & platespiller.
    Flott at du finner tråden morsom å lese! Og ja, det blir antakelig en "hjemme hos" etterhvert i Watt. Må bare bli ferdig først...

Har ikke nevnt så mye om utstyr i denne tråden. Kommer til å ta det når byggingen er ferdig. Vil flytte tråden over til rett forum når den tid kommer. Du kan se Sketchupskisser av mine høyttalere i frontrekka her.

Dette blir det jeg lommer til å starte opp med. Dali 40 hovedhøyttalere, DIY Dali senterhøyttaler og Dynabel Brontes subber.
    Etterhvert har jeg vel ytret et ønske om å bygge InMiles til frontrekka, + DIY subber som kan passe til dette.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunnar
    Da bruker de kanskje dobbeltsidig tape hvor det er tenkt på varmeoverføring (thermal pad som på f eks cpu)? Er disse listene greie å skjøte? Jeg har lengder på ca 4m på det meste.
    Jeg så også etter skjøtestykker. Listene skal muligens bare settes inntil hverandre. Jeg får fire lenger a ca 3-4m og en lengde på nesten fem, pluss en hel del småstykker.

Er ikke sikkert at jeg vil bruke kjølelister på alt. Det blir 2-4 ganger dyrere enn hele LEDstripsene...:-? I taket rundt stjernehimmelen kan det være aktuelt, siden det er mye arbeid å skifte dem.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg er førstemann ut til å gratulere med flott artikkel om hjemmekinobygging.Kom bladet ut i dag?
    Uansett,ser frem til hva du og BEF har kokt ihop til andre del.

Informativ første del for meg i alle fall,og med mange flotte bilder.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Kom bladet ut i dag?
    Hvilket blad er det kommet i?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en artikkel om bygging av hjemmekino av Hunsbeth og BEF i et WATT spesialnummer som er i salg nå.

Byggetråd

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer dette bladet til abonnenter mon tro?

Edit: Kan svare meg selv, kun løssalg.

Litt offtopic, men regner med at flere er interessert i handle bladet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    kommer dette bladet til abonnenter mon tro?
    Niks. Dette er en spesialutgave av Watt, som er salg hos Narvesen, eller muligens på din lokale kiosk...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Ser ut som jeg er førstemann ut til å gratulere med flott artikkel om hjemmekinobygging.Kom bladet ut i dag?
    Uansett,ser frem til hva du og BEF har kokt ihop til andre del.

Informativ første del for meg i alle fall,og med mange flotte bilder.
    Takker! Bladet kom vel ut i forrige uke, glemte å spørre på kiosken. Morsomt å være med på noe slikt, selv om jeg egentlig ikke har tid til det. Det var tidkrevende å tegne alle Sketchup-skissene, så litt synd at de ble så små. Ikke så lett å se detaljene.
    Holder på med stoff til andre del nå, som snart skal inn til redaksjonen.

Takk for besøket forresten, alltid greit å vise frem favoritthobbyen for andre! Dere er hjertelig velkomne for nytt besøk når det passer!:-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar mer enn gjerne flere besøk utover vinteren,utrolig moro å se slik håndverk,og en hyggelig vært setter en ekstra spiss på det hele.

Eneste aberet må vel være at en kan få prestasjonsangst bare av å parkere på tunet. Er vel i særklasse den mest gjennomførte utsiden jeg har sett på en privatbolig.

Byggetråd

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er uvanlig lite aktivitet i denne tråden for tida. All tid går med til artikkelskriving kanskje?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er uvanlig lite aktivitet i denne tråden for tida. All tid går med til artikkelskriving kanskje?
    Ja, må innrømme at jeg har brukt litt for lang tid på artikkelskriving. Del to kommer i februarnummeret til Watt, hvis jeg husker rett. Har jobbet mye med det også, og ble ferdig i forrige uke. Jeg har til nå produsert ca 25 tegninger i Sketchup, og det er vel det som har tatt lengst tid.

Litt har det blitt tid til i kinoen. Jeg har fått til en grei dørlåsløsning på den lille døra-i-døra (hvis noen husker litt tilbake...) bak lerretsveggen. Kraftige små magneter ble montert, og dette funker greit.
    Jeg har også styrt litt med bestilling av småkomponenter til LED-belysningen, og venter på et par LEDstrips for å komme videre. Det neste er altså el-opplegget. Jeg får litt hjelp av en kompis i morgen, vi skal trekke opp en del ledninger til kontakter slik at jeg kan få strøm på alt snart. Jeg har brukt Prefix på nesten alt fra sikringsskap, men må trekke en del inni kinoen og til komponentskapet.

På søndag skal utstikkertaket (de ytre rammene rundt/under stjernehimmelen) ned, hvis alt går etter planen (det gjør det jo alltid...). Det skal borres opp 16 hull til LED-spotter. I tillegg skal jeg legge opp LED-stripsene. Disse skal legges opp med skjøteledning og kontakter i hjørnene slik at jeg kan ta ned en og en seksjon for seg. Fikk kontakter og skjøteledning for et par dager siden, men mangler fremdeles to ruller med 5m LEDstrips. Jeg har faktisk liggende nok meter LEDstrips, men dette er av den vannfaste typen. Jeg ønsker ikke å bruke denne til dette siden den har høyere driftstemperatur.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke få sagt det nok ganger men dette er en imponerende tråd.
    Må sjekke ut watt imorgen, står det noe i bladet som ikke er nevnt her eller i bef sin tråd? :-)

Jeg har et lite spm til fresen din. Hvilken fres(bitt) bruker du når du freser de buede kantene på platene. Jeg kjøpte meg en fres forrige uke og et sett med 5 forskjellige freseverktøy som skulle dekke "alt" men den jeg egentlig var mest på jakt etter fulgte jo ikke med.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Kan vel ikke få sagt det nok ganger men dette er en imponerende tråd.
    Må sjekke ut watt imorgen, står det noe i bladet som ikke er nevnt her eller i bef sin tråd? :-)
    Beklager seint svar, hadde nesten glemt min egen tråd...
    Takk for det, tralltrall! Når det gjelder artikkelen i Watt så var det et spesialblad som ikke inngikk i abbonnementet. Det måtte kjøpes på Narvesen. Bjørn Erik og undertegnede har skrevet om akustikk og konstruksjon av en hjemmekino. Mye av det samme vil du finne i våre tråder, og noe er nytt.

Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg har et lite spm til fresen din. Hvilken fres(bitt) bruker du når du freser de buede kantene på platene. Jeg kjøpte meg en fres forrige uke og et sett med 5 forskjellige freseverktøy som skulle dekke "alt" men den jeg egentlig var mest på jakt etter fulgte jo ikke med.
    Til fresing av rammekantene brukte jeg et standard fresestål med innvendig radius på 5mm, om det sier deg noe. Dette er noe du kan få kjøpt som billigsett på for eks Clasern, sammen med 20 andre du kanskje aldri vil bruke, eller et stk høykvalitets karbid fresestål til noen hundrelapper. De billigste blir fort utslitt med hardt tre og kvist.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo helt sykt ut! når håper du på og være ferdig?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    ser jo helt sykt ut! når håper du på og være ferdig?
    Hehe, må jo være lov å dra den helt ut når man har et eget tilbygg å boltre seg i...
    Satser å bli ferdig tidlig utpå vårparten, forhåpentligvis i slutten av februar. Du er mer enn gjerne velkommen for en titt, er jo bare å kjøre inn fjorden for deg...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden siste oppdatering nå, men jeg har ikke hatt særlig spennende saker å vise frem. Det har gått mye i rørtrekking og justering av småting. Jeg ble i helgen ferdig med beskrivelsen av ønsket strømopplegg, og opptellig av soner og kurser. Jeg legger dette inn her hvis noen skulle lure på opplegget. Jeg er jo ikke elektriker, så overse rare uttrykk på opplegget, håper det er forståelig.

Men først noen få bilder:

Her er spottene jeg skal bruke. Ved siden ligger trafo til fire spotter. Jeg skal ha 20 stk i fire soner, sjekk tegning lengre nede og beskrivelse. Det er liten snerten sak, diameter ca fire cm, og høyde bygger ikke mer enn ca 2cm. Perfekt til innbygging i rammen under stjernehimmelen.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5629-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5630-jpg

Her sees styringspanelet ved skyvedøra. Vet ikke om jeg får plass til alt i fire bokser, må muligens bygge en ny bryterramme ovenfor. Jeg venter på min elektrikersvoger som har det overordnede ansvar for alle behov som måtte melde seg...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5631-jpg

Så følger fortsettelsen av 50mm-røret som er lagt opp fra projektorbåsen. Det er nå tatt hull inn i veggen rett over AV/rackskapet. Det går ned på venstre side, sett fra kinoen, i hjørnet ved siden av rackskinnen. Er veldig glad for at jeg bygde skapet såpass bredt at jeg lett kan kable inn monstere her om det skulle bli nødvendig.
    Som man ser så har jeg benyttet diverse deler til sentralstøvsugerrør. Disse er ypperlige til trekking siden de er glatte innvendig. Lett å få til alle slags svinger med greit utvalg av bend. Uttaket rett frem skal brukes til div høyttalerkabler til surroundkanalene. Muligens også til lengre strekk med mikrofonkabel beregnet til forsterkere og annet utstyr inne i kinoen.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5634-jpg

Slik kommer 50mm røret ned i AVskapet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5635-jpg

Her er PR-kabelen til projektor. Den kommer inn på motsatt side av 50mm røret. Skal sette på en koblinsboks på baksiden av skapet i nærheten av kontaktskinnen som kommer fra UPS. Det vil bli brukt en gummikabel med stikk i mellom, slik at jeg kan bruke projektoren selv om UPS er ute av drift (ved for eks batteribytte)

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5636-jpg

Jeg har snart arbeidsstrøm! Er satt på hvite kontakter, de skal selvfølgelig sprøytes sorte etterhvert. Mangler bare å koble i sikringsskapet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5638-jpg

Her er altså sikringsskapet Det står i et teknisk rom i huset, og er lett å nå fra kinoens tekniske rom. jeg er ikke ferdig med dette rommet enda. Trekkerørene skal skjules bak en hengslet dør. Må nok begynne på dette når kinoen blir ferdig...
    Det er et relativt stort HAGER-skap, men plassen kommer til å bli godt utnyttet når alt er ferdig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5640-jpg

Her ses manuelle brytere for lysstyringen, også dette fra HAGER:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5641-jpg

Her ses innkommende trekkerør fra kinoen, samt alle kurser og brudd ferdig trukket. Det blir altså en hel del brudd (brune ledere) som skal til alt som skal styres via HAGER-opplegget. Totalt blir det vel tre kurser til lys og div stikk, og tre dedikerte kurser til kinoutstyret:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5647-jpg

Så til strømopplegget. Her, sakset fra Worddokumenter, for å prøve å samle alt, og få en viss oversikt:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-belysning-tak-ver-jpg

Tilkopling av lys i kinoen
    Lyset i taket består av følgende:
    -20 stk svartelokserte Lumoluce LEDspotter. 16 av disse står i rammen under stjernehimmelen.
    -4 stk spotter av samme slag, der to er montert bak innbyggingen til projektor, og to av dem er montert foran sceneteppet.
    -3 stk halogenspotter/evt LED 230V montert bak lerretsrammen (vaskelys).
    -2 stk LEDstrips, tilkoplet på hver sin trafo, montert på oversiden av rammen under stjernehimmelen.
    -Stjernehimmelen, der projektor er montert under taket i teknisk rom.

Ønsket funksjon:
    De 20 Lumoluce-spottene i takrammen skal deles i fire soner:

-4 lys i ramme foran mot lerret i egen sone
    -12 lys rundt resten av rammen i egen sone
    -2 Lumolucespotter foran sceneteppet skal være på egen sone.
    -2 Lumolucespotter foran bakhylle skal være på egen sone.
    (evt så kan de to foran koples sammen med de fire andre foran, og de to bak koples sammen med de 12 bak for å spare to soner)

Alle Lumolucespottene skal kunne dimmes og fjernstyres.
    ”Vaskelys” bak lerret skal ikke dimmes, men kunne fjernstyres.

Alle forannevnte soner skal også ha brytere i styringspanelet.

LEDstripsene skal kunne dimmes, fjernstyres og ha bryter i styringspanelet.
    Fiberoptikken i himlingen skal kunne dimmes, fjernstyres og ha bryter i styringspanelet.

Lyset langs gulv består av følgende:
    -LEDstrips under trappenese ved trapper ved skyvedøra, to trinn med to strips.
    -LEDstrips under trappenese ned fra bakre platå, to trinn.
    -LEDstrips under trappenese ved frontplatå.
    -Belysning i fire doble stikkontakter, to på høyre og to på venstre side midt i rommet.

Ønsket funksjon:
    Alle LEDstrips skal kunne dimmes. Alle skal også kunne fjernstyres. Det hadde vært en fordel om en kunne ha styrt alle samtidig, og også hver for seg. (Dette kan også i oppstarten styres med fjernkontrollene som følger med LEDstripsene. De har fargevalg og dimming i tre trinn. Det er minne på dette, slik at når alt blir slått av, så husker LEDene hva de sto på forrige gang)
    I oppstartsfasen kan man for eks bare har en felles bryter for alle LEDstrips langs gulvet, så kan man senere sette inn en firedobbel bryter i styringspanelet til hver enkel sone. Styringen kan foreløpig gjøres med fjernkontrollen som følger med dette utstyret.

Strøm i til kontakter i kinoen
    Det deles opp i to deler. Den ene er det vi kaller for forbruksstrøm, den andre delen blir dedikert strøm.
    Forbruksstrøm:
    Dette blir en egen kurs trukket fra sikringsskapet til en koblingsboks over den bakre søyle på venstre vegg. Herfra går det strøm til:
    -To doble stikk nede ved gulvet på hver side i kinoen (to trekkerør)
    -Styringspanel ved skyvedøra
    Ingenting av dette skal styres på noen måte.

Dedikert strøm:
    -To kurser går direkte fra sikringsskap til fire doble stikk bak lerret (to doble stikk på hver krests).
    Disse bør kunne styres via en hovedbryter- ”alt av”.
    -En dobbel stikk i projektorbrønnen. Den skal til UPS-strøm i AV-skap.
    -To doble stikk på bakre platting. Disse går inn til dobbel stikk i bunnen av AV-skap (høyre side).

AV-skapet
    Det er satt opp tre bokser i AV-skapet. En i toppen, i eget skap (til styring av avtrekksvifte). To bokser i bunnen av skapet der UPS sitter.
    -Den ene boksen i bunnen skal forsyne UPS og en skinne i rack med 8 kontakter.
    -Den andre boksen blir antakelig en ren koblingsboks for strøm, evt mulighet for tilkopling til den andre skinnen i racket (som er UPS-strøm).
    Det bør være lagt opp slik at hvis UPS feiler, så kan det som er koplet til denne overføres til vanlig nett. Det bør også være styring på dette i en hovedbryter- ”alt av”
    -Boksen i toppen av skapet koples til dimmer på styrepanel ved skyvedør (det må muligens trekkes en ny kabel for dette, siden boksen allerede er koplet til egen krets fra sikringsskap).
    -Egen dobbel stikk i taket til stjernehimmelprojektor. Skal kunne dimmes (fra styrepanel og på sikt direkte via fjernkontroll)

Lys og øvrige punkter i i teknisk rom, gang og toalett
    Dette er ferdig trukket og kan egentlig koples ferdig. Lyset i ganga skal være automatisk med bevegelsesdetektor. Lys i teknisk og på toalett styres med bryter.

Lyssoner i kinotilbygget
    1. I trappegang blir det en eller to spotskinner sammenkoplet på sensor.
    2. I teknisk rom blir det to skinner sammenkoplet på bryter.
    3. Talett, ett lyspunkt på bryter.
    4. Kino-3 spotter sammenkoblet på egen bryter.
    5. Kino-2 spotter koblet sammen foran scene på egen dimmbar sone.
    6. Kino-4 spotter koblet sammen på ramme under taket foran scene.
    7. Kino-4 spotter koblet sammen på ramme under taket høyre side.
    8. Kino-4 spotter koblet sammen på ramme under taket venstre side.
    9. Kino-4 spotter koblet sammen på ramme under taket bak.
    10. Kino-2 spotter koblet sammen under taket på hver side av projektor.
    11. Kino-2 LEDstrips med hver sin trafo koblet sammen på ramme under stjernehimmel.
    12. Kino-3 LEDstrips med hver sin trafo koblet sammen på egen kurs ved platting og trapper.
    13. Kino-2 LEDstrips med samme trafo under trappenese ved skyvedør.

Eventuelt kan 5 og 6 sammenkobles, og 9 og 10 sammenkobles for å spare antall soner.
    Senere kan det bli aktuelt å lage et automatisk belyst nødutgangsskilt over skyvedøra og døra bak scenen. Vet ikke om dette også skal på egen sone.

Stikkontakter i kinotilbygget
    1. Teknisk rom, koblet på samme kurs:
    -En dobbel stikk ved gulv ved Av/rackskap.
    -En dobbel stikk midt på veggen ved Av/rackskap.
    -En dobbel stikk inni Av/rackskap, nederst på høyre side.
    -En dobbel stikk inni Av/rackskap, nederst på venstre side.
    2. Teknisk rom, en dobbel stikk settes inn øverst på veggen ved AV/rackskap, skal brukes til dimmbar stjernehimmelprojektor.
    3. Teknisk rom, en dobbel stikk monteres inni viftehus over AV/rackskap.
    4. Teknisk rom, AV/rackskap, en skinne m/8 kontakter skal monteres.
    5. Teknisk rom, AV/rackskap, en skinne m/8 kontakter kobles til UPS.

6. Kino, to stk dobbel stikk bak scenen venstre side. Egen kurs direkte til sikringsskap.
    7. Kino, to stk dobbel stikk bak scenen høyre side. Egen kurs direkte til sikringsskap.
    8. Kino, koblet på samme kurs som går til sikringsskap:
    To doble stikk høyre vegg.
    To doble stikk venstre vegg.
    (Det er i tillegg lagt bort strømforsyning til bryterpanel fra denne kursen.)
    9. Kino, to stk dobbel stikk i fronten av bakre platting. Disse er koblet sammen med en dobbel stikk inni Av/rackskap, nederst på høyre side (se punkt 1).

I tillegg skal det monteres koblingsbokser (Prefix er allerede trukket frem til disse):
    -1 boks til kjøring av Sceneteppe. Prefiks trukket til styringspanel.
    -1 boks til maskeringsmotor for lerret.
    -1 boks til to trafoer beregnet til LEDstrips på ramme under stjernehimmel.
    -1 boks til trafo for LEDstrips ved frontplatting.
    -1 boks til trafo for LEDstrips trapper.
    -1 boks til trafo for LEDstrips trapp ved skyvedør.

Øvrig
    -Det er også lagt opp en PR kabel fra dobbel stikk i projektorbås inn i AV/rackskap. Denne skal inn i koblingsboks som monteres øverst i AV/rackskapet. Så blir det lagt opp myk gummikabel videre til UPS-strømskinne. Da kan projektor også brukes når UPS er nede.
    -UPS skinnen må kunne kobles til ”vanlig støm” hvis UPS faller ut. Det kan ta litt tid før nye batterier er på plass ved bytte, og kinoen må også kunne brukes da.
    -Trommelvifte 230V (Sitter i nederst i døra inn til AV/rackskap i teknisk rom) kobles med gummiledning sammen med avtrekksvifte. Det hadde vært en fordel at disse blir kjørt på samme kurs, og at begge dimmes samtidig.

Beklager at dette ble mye på en gang. Det er jo relativt kjedelig stoff, men legges altså herved ut for å vise hvordan jeg ønsker opplegget skal virke...

Side 79 av 172 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •