Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 76 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 3428
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Psst! Det er noe muffens med bildene. Får bare små blå firkanter...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Psst! Det er noe muffens med bildene. Får bare små blå firkanter...
    Merkelig! De vises fint på Firefox hos meg, men ikke på Outlook??
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de ikke jeg heller..

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de lagt ut på nytt, denne gang i Outlook. Kan de sees nå?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene fungerer utmerket,
    gleder meg til å se fortsettelsen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,032
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene funker helt fint her også med Chrome
    (med unntak av det som har følgende adresse: http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1351028437)

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv når det gjelder ting som blir skjult er det ikke snakk om å jukse eller ta snarveier. Liker moral din veldig godt, Hunsbedt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke noen problemer med å se bildene. Bruker FF.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker nå her også

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene, karer. Skal se om jeg rekker å legge ut litt flere bilder etter kveldens økt. Håper det ikke blir det samme problemet da (uten at jeg egentlig vet hva problemene i går var...?).

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Bildene funker helt fint her også med Chrome
    (med unntak av det som har følgende adresse: http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1351028437)
    Jeg klarer faktisk ikke å finne ut hvilket bilde dette er (med mine litt haltende PC-kunnskaper), hos meg vises alle bilder. Kan du si hvilken side det er på, og evt telle deg nedover?
    Det er vel ikke et bilde som ingen trenger å se alikevel?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ble jeg altså ferdig med trappenesene i god tid før deadline. Nå mangler en del pussing og sparling, før et par strøk med grunning og to til tre strøk maling. Alt av sparkling og maling i hele rommet skal tas som det siste før trekkingen av rammene.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5553-jpg

Jeg har ikke helt planlagt hvordan jeg skal få ned LED-stripsene til det nederste trinnet. Men strømledningene er rimelig tynne, så det er mulig jeg bare "slisser" dem inn i sideveggen fra det øverste trinnet.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5555-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5556-jpg

Her ses de neste trinnene som skal tas. I den forbindelse lurer jeg veldig på om jeg skal forandre nedrinnet slik at det går rett ut (90 grader) fra forkanten til plattingen. Da vil det bli skrått slik at det passer bedre til stolene, om dere forstår. Ellers vil det jo bli en vinkelåpning mellom de to ytterste stolene på frontrekka og trappetinnet...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5557-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,032
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Jeg klarer faktisk ikke å finne ut hvilket bilde dette er (med mine litt haltende PC-kunnskaper), hos meg vises alle bilder. Kan du si hvilken side det er på, og evt telle deg nedover?
    Det er vel ikke et bilde som ingen trenger å se alikevel?
    Det er bildet mellom

"Så ble delene til trappenesen fabrikert i MDF. Noe putlearbeid var det, men MDF er veldig greit å jobbe med."

og

"Skrudde fast nedre kant først:"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Rune!
    Da er det manglende bildet lastet opp igjen. Firefoxen min har pluselig blitt veldig dårlig. Kan ikke laste opp bilder med den lengre, den finner tydeligvis ikke filene og stopper bare opp. Det fører til at jeg må lukke den ned slik at all tekst også går tapt (hvis den ikke er lagret i wordpad ). Skal prøve å laste ned evt oppdateringer, eller bare en helt ny versjon...

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Milde moses!

En god stund siden jeg har vært innom tråden her nå. Du verden for et byggverk du har satt opp! Gjennomført til fingerspissene. Det vidvinkelbildet av rammeverket er utrolig lekkert.
    Helt rått.

Får jo lysten til å begynne selv, men med 3 smårollinger, blir det ikke mye tid til slikt...
    Passer derfor fint å drømme seg bort i flotte bilder og god tekst. Tar med meg mange gode tips på veien. De verktøybordene dine og den jiggen til fresen var snedige. Må ut i garasjen å fikle litt..

Stå på videre. Er kjempespennende å se hvor det bærer videre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    En god stund siden jeg har vært innom tråden her nå. Du verden for et byggverk du har satt opp! Gjennomført til fingerspissene. Det vidvinkelbildet av rammeverket er utrolig lekkert.
    Helt rått.

Får jo lysten til å begynne selv, men med 3 smårollinger, blir det ikke mye tid til slikt...
    Passer derfor fint å drømme seg bort i flotte bilder og god tekst. Tar med meg mange gode tips på veien. De verktøybordene dine og den jiggen til fresen var snedige. Må ut i garasjen å fikle litt..

Stå på videre. Er kjempespennende å se hvor det bærer videre.
    Takk for den, balko! Vidvinkel må man bare ha når man har byggeblogg!
    Vet akkurat hva du mener med lite tid og smårollinger. Har to små selv, men de lager av og til så mye leven at man skulle tro de var fire...

Fresebordet fungerer veldig greit, men nå har den gamle fresen (endelig) tatt kvelden. Er egentlig på jakt etter ny og bedre egnet fres for bordmontering, men enn så lenge får den store DeWalten klare oppgavene alene.

Du får følge med videre, den store finalen nærmer seg raskt...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært veldig stille fra denne fronten nå en ukes tid. Beklager det, men det har vært andre ting på gang som plutselig ble viktigere. For det første, jeg har brukt hele helga og vel så det på et furuhel&%te av ei seng + kommode som måtte males. Det har seg slik at tvillingene våre nå nærmer seg fire, og vi har bestemt at de skal få seg hvert sitt rom på loftet. I den forbindelse fikk vi ei grei seng fra svigers, tidligere beskrevet som et furuhel&%te.

Har siden senga kom i hus (i deler) prøvd å få fruen til å male, men alle overtalingsforsøk har feilet. Derfor måtte jeg som den tøffelhelten jeg er krype til korset og selv male plankebitene fra furuskogen. Velvel, etter fire strøk og en liter maling ble det ikke så verst, og jenta er fornøyd så langt. Nå er det bare å bruke en hel frilørdag på å finne den rette madrassen...:roll:

Furuhel&%tet + kommode, som nå er ferdig malt:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5559-jpg

Og så, for det andre (ja, det var to ting), så ble jeg forrige torsdag kontaktet av en hyggelig fyr fra et visst blad. Om jeg var interessert i å skrive litt om bygging av kino? Dette var et tilbud jeg ikke kunne si nei til (selv om jeg egentlig ikke har tid), så dermed har uka forsvunnet foran pc'n, og til maling av furuplanker.

I kveld ble det endelig tid til litt bygging igjen. Som jeg i en av mine forrige poster nevnte, så er jeg litt misfornøyd med trinnene ned fra bakre platting. De går rett fram, og det vil bli en stygg glipe der, midt mellom mellom stolene og trinnene.
    I dag tok jeg derfor til vettet og fikk ordna det greit. Det ble gjort på følgende måte:

Slik så det altså ut. Trinnkanten inn mot midten av rommet er i samme vinkel som sideveggene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5557-jpg

Noen få deler ble saget ut og tilpasset:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5560-jpg

Montering, med solide skruer og lim:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5561-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5563-jpg

Ferdig. Mangler bare masse pussing og sparkling:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5564-jpg

Trappenesen er bygd opp på samme måte som tidligere beskrevet. Det er gjort klart for LEDstrips langs kanten under trinnet.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5565-jpg

Synes selv at dette ser litt bedre ut. I tillegg vil trinnet vende mer ut mot rommet nå, slik at det vil bli bedre plass til å komme seg rundt søylen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5566-jpg

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ?, var det første jeg tenkte da da du skrev at trappa så litt rar ut.
    Syntes den så fin ut etter bildet.

Ved første blikk på bildet ser det ut som at trinnet går nesten normalt (90°)på platået
    Det er nok vidvinkelen og perspektivet som spilte meg et puss.

Jeg ser mye bedre hva du mener når jeg ser dette bildet:

Personlig ville jeg kanskje valgt omtrent noe slik, og ta igjen formen på "søylene" dine litt i trinnet. Det er mulig du da kommer i konflikt med stolrekken :-?
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-trappenese-jpg

Når det er sagt skal jeg ikke stette griller i hodet på deg.
    Ser veldig, veldig bra ut!!. 8)
    Maken til gjennomføring og detaljnivå skal du lete lenge etter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei pål, og takk for innspill! Tenkte tidligere faktisk i samme baner som ditt forslag, men med en litt skarpere innsving. Og du har veldig rett i at det ville ha passet fint til formen i søylene. Men, på grunn av stolplassering som skal passe kurven foran plattingen (stolene skal vinkles inn mot lerret), så passer ikke dette. Med fire stoler blir det for tett, og ytterste stol på hver side vil stå helt inntil trinnet.

En annen ting er at jeg vil lage løsningen fleksibel slik at jeg kan bruke enten 3 eller 4 stoler på første rekke. I utgangspunktet ville jeg ha fire stoler, men nå innser jeg at kommer rommet til å bli brukt like mye til tokanalslytting som til film, og derfor vil jeg ha en stol plassert i midten. Det tvinger frem en trestols-løsning. Da er det planen å bruke den ledige plassen mellom stolene til små kakestykke-lignende bord (vinklet, med "spissen" forover) på hver side av stolene. Når jeg skal bruke fire stoler blir det ikke plass til bord (muligens ett i midten). Det kan også bli aktuelt å kjøpe tre stk "luksusstoler" til frontrekka, vi får se. Verden er full av muligheter, det gjelder bare å holde dem åpne...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er like god underholdning som en god film det, kamerat! Kult at du tar deg tid til å få skrevet litt om kinobygging i bladet også. Er nok mange av oss som ser på dette bygget sammen med akto og BEF (blandt mange andre) sine bygg som "lista" for hvordan en ordentlig kino bør bygges en gang når en får tid og råd. Også må jeg gi respekt til frua i huset som omfavner hobbyen din. At litt maling av annet stæsj følger med på kjøpet da, er vel ikke helt avskyelig... Uansett så er denne tråden som balsam for sjelen. Fete ting kan lages, om man bare setter go'vilja til og banker igang med god tålmodighet. Bare heder og lovord fra denne kanten, Hunsbedt! Nyt helgen!

Side 76 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •