Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 75 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 3428
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har faktisk en Bosch, lignende den på bildet over her, som driver sånn som RuneW beskriver. Den ligger i garasjen, mens en manuell/mekanisk en fra Staples gjør susen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg har faktisk en Bosch, lignende den på bildet over her, som driver sånn som RuneW beskriver. Den ligger i garasjen, mens en manuell/mekanisk en fra Staples gjør susen
    Kjører manuelt selv også... For tøffere arbeider har jeg en luftdrevet variant, men det er ikke gitt at den varer noe lenger enn den elektriske varianten. Det er vel rett og slett sånn at disse tingene ikke er laget for å vare...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Min svenske grønnsak to kvelden etterhvert den også, men det gikk sakte men sikkert ad undas. Fusket mer og mer og når den bare slo stift inn 50% av slagene ble den pensjonert... Det gikk rolig for seg - utrolig nok. Jeg går gjerne ikke av veien for å la min vrede gå utover stakkars forsvarsløse objekter.
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg får NESTEN dårlig samvittighet (overfor ikkefungerende forsvarsløse verktøy) når jeg leser om hvor flott dere takler slike "krisesituasjoner"...:twisted:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje en slik en kan gjøre nytten? Stifthammer,litt mindre leamikk.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kjører manuelt selv også... For tøffere arbeider har jeg en luftdrevet variant, men det er ikke gitt at den varer noe lenger enn den elektriske varianten. Det er vel rett og slett sånn at disse tingene ikke er laget for å vare...
    Selvfølgelig, man får som regel ikke engang det man betaler for (Jojo, alltid unntak!)
    Jeg skulle jo ha insett at en slik billig hobbysak ikke er bra nok til å stoffe 60 rammer. Men jeg kom altså ikke til rammene en gang...:-?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Kanskje en slik en kan gjøre nytten? Stifthammer,litt mindre leamikk.
    Jøsses, larger than life...

Solid, men kanskje litt tungvindt på "trange" steder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sånn en gjør susen. Bruker den hver dag nå om dagen og det funker bra.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rapid-png

Det at den ligger i garasjen har forøvrig ikke noe med at jeg er rolig og avbalansert ift ikkevirkende verktøy...har til tider like lite tålmodighet med slike ting som du så fint beskrev Så jeg har full forståelse for utblåsningen

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    586
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Til slutt kan jeg vise et annet nyttig redskap. Visste ikke at slikt fantes før jeg så det i bruk på Cinemar's byggeblogg på AVSforum. Likner et pizzahjul (og kan vel brukes til det også), men dette er altså en hjulkniv til kutting av stoff. Man ruller bare kniven etter et rettholdt og kutter stoffet enkelt og pent i beine kutt. Kjøpte med ett ekstra knivblad og en skreddersaks, siden fruen ikke vil låne bort sine egne sakser (siden jeg klipper i alt mulig med dem).

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5541-jpg
    Kan jeg spørre hvor du fikk tak i denne hjulkutteren? Og hva måtte du gi for den?

Ellers må jeg si jeg er mektig imponert over det du gjør. Plukker om masse tips til bygging av min egen hjemmekino, både fra deg og fra andre. Skulle vært i gang med snekringen selv, men en knust ankel utsatte prosjektet. Uansett så har vel aldri 8-12 uker ekstra planlegging og innhenting av tips skadet ved hjemmekinobygging.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjul kutteren, er vel noe du finner på Clas'eren eller slike scrappe butikker vil jeg tro.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diverse bygghandelbutikker selger stiftepistoler til et par hundre som fungerer knallbra til flere tusen stifter. Lånte en gammel stiftepistol av pappa som han brukte for 30-40 år siden, den fungerte overraske bra (og det var en billigpistol den gangen).

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms
    Kan jeg spørre hvor du fikk tak i denne hjulkutteren? Og hva måtte du gi for den?
    Kjøpte den herfra: Bernina Janome Husqvarna Singer Pfaff Elna og Baby Lock Symaskiner, Terje Breie
    Kostet 199,- og ekstrablad 79,-

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke bare maskinen som er potensiellt problem, også selve stiftene har jeg ymse er faringer med. Billige maskiner har gjerne med myke stifter.

Kjøpte noen på Clas som var alt for myke og kun egnet til å stifte Norsk Balsa (kvistfri hurtigvoksende furu og gran). Burde kastet dem for lenge siden... Eller gitt dem til kona.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    586
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den herfra: Bernina Janome Husqvarna Singer Pfaff Elna og Baby Lock Symaskiner, Terje Breie
    Kostet 199,- og ekstrablad 79,-
    Takk skal du ha.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det er ikke bare maskinen som er potensiellt problem, også selve stiftene har jeg ymse er faringer med. Billige maskiner har gjerne med myke stifter.

Kjøpte noen på Clas som var alt for myke og kun egnet til å stifte Norsk Balsa (kvistfri hurtigvoksende furu og gran). Burde kastet dem for lenge siden... Eller gitt dem til kona.
    Akkurat, ja. Kjøpte stiftene på Clasern, sammen med maskinen. Kan veldig godt være at de også er søppel. Har du noe tips om hvem som selger kvalitetsstifter?

Skal teste stiftene jeg har liggende, mot de som fulgte med Boschen. Er jo ikke sikkert at disse er bedre...

Nå skal det jo også kommenteres at treverket er relativt myk gran. Godt mulig at det går greit om jeg passer meg for kvistene!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Burde kastet dem for lenge siden... Eller gitt dem til kona.
    Overså denne lille setningen med første øyekast...:lol:

Ekstra myke stifter, passer til isopor...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,826
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke legge ut slike linker, de symaskinene var jo så heftige at jeg nesten kjøpte en

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Du må ikke legge ut slike linker, de symaskinene var jo så heftige at jeg nesten kjøpte en
    Hehe, morsomt å se at selv de tøffeste kan bli myke når den rette symaskinen dukker opp!

Er faktisk rimelig myk selv (når jeg ikke er voldelig mot forsvarsløst kaputt verktøy :twisted: ), og ser til stadighet behovet for en symaskin. Fruen har nemlig ikke selv, og våre mødre har tråkket til når behovet har vært der. Sist jeg hadde behov for å sy var da jeg skulle fikse spriseilet (laget av gamle 200kgs kornsekker!) som tilhører snekka vi arvet fra min farfar...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Diverse bygghandelbutikker selger stiftepistoler til et par hundre som fungerer knallbra til flere tusen stifter. Lånte en gammel stiftepistol av pappa som han brukte for 30-40 år siden, den fungerte overraske bra (og det var en billigpistol den gangen).
    Billigverktøy fra gamle dager er/var sikkert mye bedre enn billigverktøy i dag. Ofte var det lager helt i metall, og tålte svært mye juling. Min far som er pensjonert snekker har fremdeles fungerende verktøy fra hans tid som floorlegger og snekker i junaiten på femtitallet! :wink:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,826
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, morsomt å se at selv de tøffeste kan bli myke når den rette symaskinen dukker opp!
    Når jeg drev som mest med bilstereo for noen år siden hadde jeg tenkt å gå kurs for å lære meg å sy skinn. For vi trekte masser av deksel med det og ønsket å få de ennå penere og 100% form sydde

Beklager OT i tråden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i orden det, Bjørn Erik. Ok med litt OT når det gjelder utstyr man bare må ha! :smile:

Så litt Topic: Det er en del småprosjekter igjen i kinoen før elektrikeren kan komme. Deriblant trappeneser. Dette må til for å kunne bygge inn LED-strips i trappene og på front og bakplattingene.
    Hadde først tenkt å lage dem i eik, men hva er vitsen når alt allikvel skal grunnes og males med matt svart maling? Derfor blir det til at jeg lager dem i 11mm MDF. Lett å skjære i, sterkt og lett å reparere om noe går galt. Tror denne tykkelsen vil passe greit også til et litt tykt teppe, som skal ligge inntil. Jeg startet med trappa opp fra skyvedøra på bakre platting:

Jeg limte og skrudde først fast noen lister på 17 X 20mm av glattkant rundt trinnene. På undersiden av disse skal LED-stripsene festes:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5546-jpg

Så ble delene til trappenesen fabrikert i MDF. Noe putlearbeid var det, men MDF er veldig greit å jobbe med.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5547-jpg

Skrudde fast nedre kant først:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5548-jpg

Så endebiten. Legg merke til at trekkerøret munner ut her til LED-stripsene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5550-jpg

Så øvre del, og ferdig på den siden:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5551-jpg

Andre side ferdig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5552-jpg

Mangler å gjøre ferdig midtre del, samt delene til det nederste trinnet. Det blir tatt i morgen om alt går etter planen...:smile:

Side 75 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •