Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 74 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 3428
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Som jeg skrev i posten ovenfor, skal hele "frontveggen" bak lerretet dekkes med vanlig Scenemolton. Den skal bare stiftes fast slik at glavaveggen tåler litt mer.
    Takk for den ja..gikk litt fort

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ekkelt bra", kort sagt!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Som vanleg ikkje noko fjas når du setter i gang, Hunsbedt
    Nei, vi holder ikke på med tant og fjas her i gården, nei...

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    "Ekkelt bra", kort sagt!
    Hehe, takker, Scrooge!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke nok Glava til å gjøre frontveggen ferdig, så i dag startet jeg med ny pakke. Lurte litt på om jeg skulle sette inn akustikkplater på sidene av lerretsveggen, men prøver nå først med vanlig 100mm Glava.

Her ses sideveggen ovenfra. Den skrår utover, og møter den lille rammen som dørrammen går inntil. Dette blir rett ut på siden av høyttaleren på hver side i front. Vil anta at høyttaleren får 30-40cm med luft rundt seg her. Håper det blir nok.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5524-jpg

Her sett fra siden:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5527-jpg

Og her har døra også fått en omgang Glava:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5529-jpg

På toppen av akustikkplatene er det ca 25cm luft opp mot taket. Her la jeg også ett lag 100mm Glava. Nå skal jo det meste dekkes med scenemolton, så jeg er spent på om det vil støve.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5528-jpg

Endelig ferdig med Glavaen!

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5535-jpg

Nå har jeg også bestilt akustikkplater. Jeg har bestilt 12 kvadratmeter 50mm, 4 kvm 80mm og 8 kvm 100mm. Noe skal i taket, og noe på veggene. Har bestilt dette i god tid slik at jeg kan spare litt frakt. Fikk med hjem prisene pr kvm, men denne lappen har jeg mistet, desverre. Den ligger muligens på jobben, skal sjekke i morgen.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig! Rett og slett heftig!

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, oppdateringer både tidlig og sent. Livet leker!

Vet du, det er faktisk en ting jeg gleder meg mer til enn å se fremdriften her.

Det er at du en dag skriver "jeg er ferdig" og at du da kan sette deg ned og nyte din første film i det som kommer til å bli en av norges fineste hjemmekinoer.

For det Hunsbedt - DET har du fortjent!

Men i mellomtiden; keep up the good work ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg både gleder og gruer meg til å se denne kinoen ferdig. Alltid en fryd å finne en ny oppdatering

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5535-jpg

Dette var meget PENT!!
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å se rammene trekt med stoff

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Heftig! Rett og slett heftig!

Geir Arne
    Takk for den, Geir Arne!:smile:

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Damn!!
    Vært i Junaiten, og skuffa over at jeg ennå ikke er ferdig?

Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Ah, oppdateringer både tidlig og sent. Livet leker!

Vet du, det er faktisk en ting jeg gleder meg mer til enn å se fremdriften her.

Det er at du en dag skriver "jeg er ferdig" og at du da kan sette deg ned og nyte din første film i det som kommer til å bli en av norges fineste hjemmekinoer.

For det Hunsbedt - DET har du fortjent!

Men i mellomtiden; keep up the good work ;-)

Tusen takk, det var fine ord. Gleder meg veldig til å se film og høre musikk snart!

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg både gleder og gruer meg til å se denne kinoen ferdig. Alltid en fryd å finne en ny oppdatering
    Skulle egentlig ha jobbet hele helga i kinoen, men det ser ut til at det meste går vekk i bilvask, polering og dekkskifte på to biler...:roll:

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Dette var meget PENT!!

Takk! Kinoen flyter av rot, men det er BAK vidvinkelen...

Sitat Opprinnelig postet av need4quattro
    Gleder meg til å se rammene trekt med stoff
    Ja, det er jeg veldig spent på selv også. Er litt redd for at rammene ikke er nøyaktig nok laget. Mye justeringer igjen, med andre ord. Kan ikke ha sprekker her som går helt inn til Indre Nordkjosbotn...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært i Junaiten, og skuffa over at jeg ennå ikke er ferdig?
    Ja, spot on! Nei, altså...med den kommentaren lever jeg meg litt inn i din situasjon og ser for meg at du synker ned i stolen med ungene en lørdags morgen mens mor får lov å sove, og Pixar ruller over skjermen med en HW-50 med Darbee, og recieveren rullende på greit volum, mens alle storkoser seg. Det er det jeg ser for meg på det siste bildet Imponert!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ja, spot on! Nei, altså...med den kommentaren lever jeg meg litt inn i din situasjon og ser for meg at du synker ned i stolen med ungene en lørdags morgen mens mor får lov å sove, og Pixar ruller over skjermen med en HW-50 med Darbee, og recieveren rullende på greit volum, mens alle storkoser seg. Det er det jeg ser for meg på det siste bildet Imponert!
    Hvis det er noe som er "spot on", så må det jo være denne kommentaren, SannaX! Dette blir garantert virkelighet om noen måneder, hvis alt går sånn noenlunde etter planen! :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ikke noe bygging denne helgen grunnet nødvendig bilvedlikehold og indretjeneste. Så derfor drar jeg frem et par nyanskaffelser som skal brukes i kinoen snart.

Jeg kjøpte for en tid siden en elektrisk stiftepistol på Clasern. Jeg tenkte i min enfoldighet at jeg ikke trengte å kjøpe noe dyrt siden den bare skulle brukes til stiftingen av stofframmene. Derfor ble denne anskaffet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-rapid-e100r_cl-jpg

Rapid er navnet (selv om den ikke klarer mer enn 20 stifter i minuttet :lol: ), og den virket greit nok helt frem til forrige helg. Da kilte den seg. Det var ikke bare bare skulle det vise seg. Etter mye om og men og banning fikk jeg ut alle forvrengte stifter, og prøvde forsiktig igjen. Selvfølgelig skjedde der samme igjen. Jeg var tilfeldigvis i rette humøret for slike hendelser, og etter ca en halvtime med feilslåtte utbedringsforsøk fikk jeg nok. Idiotverktøyet fra sverige fikk en luftetur etter ledningen slik at det traff betonggulvet med rimelig stor kraft. Dette medførte desverre enda mer arbeid, fordi jeg måtte bruke minst fem minutter på å plukke opp delene rundt nedslagsfeltet.

Det er ikke dagligdags kost at slike hendelser fører til utstrakt bruk av vold, men i dette tilfellet følte jeg at det gjorde godt for kropp og sjel å få tatt denne svensken av dage (kan muligens sorteres under avvik som forekommer rundt 50-års krisen) :evil:

Så startet arbeidet med å finne en ny stiftepistol. Jeg har jo ca 60 rammer som skal trekkes, og da nytter det ikke med amatørredskap. Jeg følte vel ikke helt behovet for noe proffredskap til flere tusen heller, så etter litt browsing på webben ble følgende semiproff valgt ut som verdig arvtaker:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5542-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5543-jpg

Som den klarsynte kan se så er det litt mere innstillinger å velge i når man bruker litt mere penger. Denne kan for eks skyte to stifter av gangen. Greit hvis man må ha bedre hold. Det gule vrihjulet er for å stille inn slagstyrken. I tillegg kan man sette på div avstandsstykker og vinkler slik at stiftene kan settes på linje. Disse delene fulgte desverre ikke med. Sikkert ikke billige heller, men noe skal jo Bosch også leve av, og Aftermarked kan jo være innbringende.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5544-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5545-jpg

Til slutt kan jeg vise et annet nyttig redskap. Visste ikke at slikt fantes før jeg så det i bruk på Cinemar's byggeblogg på AVSforum. Likner et pizzahjul (og kan vel brukes til det også), men dette er altså en hjulkniv til kutting av stoff. Man ruller bare kniven etter et rettholdt og kutter stoffet enkelt og pent i beine kutt. Kjøpte med ett ekstra knivblad og en skreddersaks, siden fruen ikke vil låne bort sine egne sakser (siden jeg klipper i alt mulig med dem).

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5541-jpg

Det var ikke store greiene å vise til, jeg kommer sterkere tilbake utover uken med mer tresløyd...:smile:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ga du meg dagens gapskratt!
    Men du burde jo i anstendighetens navn tatt bildet av "nedslagsfeltet" også da! 8-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Der ga du meg dagens gapskratt!
    Men du burde jo i anstendighetens navn tatt bildet av "nedslagsfeltet" også da! 8-)
    Godt at det var godt for noe, da.
    Var i rimelig dårlig humør umiddelbart etter "hendelsen", så det var egentlig bare bra at kameraet lå utenfor rekkevidde...

Av de flere titalls delene som ble plukket opp da alt hadde roet seg, var det bare ledningen m/kontakt som var brukandes. Den ble klippet av med et rent snitt og lagt i den bittelille roteskuffen merket "brukbare ting fra Sverige".:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det var godt for noe, da.
    Var i rimelig dårlig humør umiddelbart etter "hendelsen", så det var egentlig bare bra at kameraet lå utenfor rekkevidde...

Av de flere titalls delene som ble plukket opp da alt hadde roet seg, var det bare ledningen m/kontakt som var brukandes. Den ble klippet av med et rent snitt og lagt i den bittelille roteskuffen merket "brukbare ting fra Sverige".:-P

:lol: :lol:

Godt å høre at det kan rakne helt for andre også.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik grønn svensk sak som faktisk har fungert helt glimrende til alle rammene + en del annet. Jeg har vel brukt opp 4-5 pakker med stifter av samme svensk opphav, og den har aldri vist tegn til hverken kilenhet eller utmattelse. Men den Bosch-saken er sikkert vel så anvendelig.

Vi gleder oss til å se rammene med stoff på etter hvert, selv om treverket i seg selv er en fryd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har en slik grønn svensk sak som faktisk har fungert helt glimrende til alle rammene + en del annet. Jeg har vel brukt opp 4-5 pakker med stifter av samme svensk opphav, og den har aldri vist tegn til hverken kilenhet eller utmattelse. Men den Bosch-saken er sikkert vel så anvendelig.

Vi gleder oss til å se rammene med stoff på etter hvert, selv om treverket i seg selv er en fryd.
    Jeg kom vel frem til i ettertid at det var hammeren/bolten som av en eller annen grunn var blitt skjev i Rapiden, for stiftesleden så helt ok ut. Noe kan ha blitt ødelagt etter at jeg har snublet i den for en tid siden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min svenske grønnsak to kvelden etterhvert den også, men det gikk sakte men sikkert ad undas. Fusket mer og mer og når den bare slo stift inn 50% av slagene ble den pensjonert... Det gikk rolig for seg - utrolig nok. Jeg går gjerne ikke av veien for å la min vrede gå utover stakkars forsvarsløse objekter.

Side 74 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •