Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 64 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du har fortjent minst en dag fint vær og en kald pils.
    Helt enig med du der! :-D
    De virkelig fine dagene til nå i sommer kan man telle på bare en hånd. Men til helgen blir det pils. Fjellparkfestivalen i Flekkefjord er et must, selv om jeg er minst dobbelt så gammel som målgruppen.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active johnnymhz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøkent hus og tomt du har opparbeidet deg. Kinoen din blir jo prikken over i'en:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Veldig pent hus! Det hender man savner å ha enebolig
    Skjønner hva du mener, for min del derimot, som har enebolig med stor tomt, så savner jeg å ha Hunsbeth som entrepenør/vaktmester Dog ville jeg aldri hatt råd........

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Her er noen bilder av prosjektene jeg har fått gjort til nå i sommer:

En gammel Hardwood-benk ble pusset opp i vår og malt. Så nå kan de gamle ta en pust i bakken. Ellers sees døra jeg satte inn mellom garasjen og verkstedet. Veggen og døra hindrer effektivt kald trekk som kommer mellom disse bygningene, og gjør at gårdsplassen blir mye triveligere.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4882-jpg

Her sett fra motsatt side. Nå har barna en grei tumleplass på baksiden også, og jeg kan bruke litt av arealet til grovsaging og snekring ute om været tillater det. Også greit å parkere noen paller med ved her siden det er god plass, og dørene er breie nok!

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4873-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4874-jpg

Har også lagt opp en støttemur her bak garasjen og fått planert og sådd. Bakken opp mot kinotilbygget var før en sørgelig og myrete affære. Nå er det drenert og planert. Har også lagt belegningsstein helt bort til døra, som går inn under terassen.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4875-jpg

Her er et par bilder av muren foran huset. Den er bygget av kilt rullestein og ble ikke så verst. Trinnene er også kilt, og fra disse har jeg lagt belegningsstein inn mot trappa jeg bygde i fjor. Mangler ennå å legge opp kantstein langs belegningssteinene slik at jeg kan få sådd plenen. Jeg har lagt ned rør under plenen slik at vi kan sette opp hagebelysning ved trappa og langs muren senere.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4876-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4878-jpg

Glemte desverre å ta noen bilder fra innsiden av verkstedet, det får bli til en annen gang...
    Dtte fortjenes å bli vist på denne siden også, for dette er nærmest for kunst å regne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Veldig pent hus! Det hender man savner å ha enebolig
    Takker for det! Bodde i en leilighet i Stavanger i 8 år, med asfalt på alle kanter. Så bodde jeg 14 år i rekkehus (vel og merke med 40kvadrat plen), men det er først nå at jeg har mulighet til å "utfolde" meg litt. Veldig greit å kunne slå lens hvor som helst på tomta uten at folk står og glaner....
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnymhz
    Strøkent hus og tomt du har opparbeidet deg. Kinoen din blir jo prikken over i'en:-D
    Takker for fine ord! Får i hvertfall en kino med mange "sære" løsninger...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Skjønner hva du mener, for min del derimot, som har enebolig med stor tomt, så savner jeg å ha Hunsbeth som entrepenør/vaktmester Dog ville jeg aldri hatt råd........
    Jeg er slett ikke for dyr, jeg har bare ikke tid!
    Hadde du vært nærmere kunne jeg gjerne ha leid meg ut litt! Ikke noe problem å stille opp for Forumfolket!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dtte fortjenes å bli vist på denne siden også, for dette er nærmest for kunst å regne.
    Tusen takk! Slike tilbakemeldinger varmer! Skal nevne dine ord for fruen, hun må jo også få høre det (hun er fra nå av hageansvarlig )

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det du bor? Ser ikke ut som du har problemer med naboklager når du ser film iallefall

Meget strøkent, både hus, uteplass og hus.. Herlighet

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Hvor er det du bor? Ser ikke ut som du har problemer med naboklager når du ser film iallefall
    Jeg kommer garantert aldri til å få naboklager for høy lyd. Det er over 300 m til nærmeste bebodde hus. Nå har jeg imidlertid kone og to småbarn å ta hensyn til her i huset, så god lydisolering er allikevel veldig viktig.

Hvis jeg hadde bygget nytt hus i dag hadde nok kinoen havnet under bakken i fjellet, med betong i vegger og tak, og rom-i-rom. Jeg er mer enn en smule redd for at den dypeste bassen kommer til å gå omtrent uhemmet i gjennom kinoveggene. Jeg har vurdert å legge på to lag gips til, men fant ut at dypbassen alikevel vil lekke ut som gjennom en utett sil...:???:

Kan forøvrig nevne at vi bor i Kvinesdal.

Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Meget strøkent, både hus, uteplass og hus.. Herlighet
    Takker! Ting begynner å komme på stell nå. Nå mangler det "bare" to større kilesteinmurer til og en trapp opp til hagen på østsiden av huset. Det blir gjort ferdig til sommeren neste år. Hvis ikke kinobygging har spist opp budsjettet, da...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ei stund sidan eg har kikka innom byggjetråden din no, Hunsbedt. Og som forventa har det i mellomtida skjedd meir enn dei fleste rekk på eit heilt liv...

Imponerande, imponerande, imponerande!

Sei i frå når du seljer huset, så ranar eg ein bank

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dypbassen kan du nok høre et stykke unna.
    Vi Arrangerer HTF i et gammelt bedehus. Min søster bor 150m unna, og hun hører oss veldig godt 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er ei stund sidan eg har kikka innom byggjetråden din no, Hunsbedt. Og som forventa har det i mellomtida skjedd meir enn dei fleste rekk på eit heilt liv...

Imponerande, imponerande, imponerande!

Sei i frå når du seljer huset, så ranar eg ein bank
    Hehe, det nytter jo ikke å ligge på latsiden, må man forstå...
    Vi kommer jo ikke til å selge huset med det første, men om det skulle skje skal jeg prøve å legge forslaget ditt på minnet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Dypbassen kan du nok høre et stykke unna.
    Vi Arrangerer HTF i et gammelt bedehus. Min søster bor 150m unna, og hun hører oss veldig godt 8)
    Akkurat, paalab. Er litt redd for at spilling på litt høyt nivå kommer til å bli gjennomført bare når huset er tomt for kone og barn...:-?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, paalab. Er litt redd for at spilling på litt høyt nivå kommer til å bli gjennomført bare når huset er tomt for kone og barn...:-?
    Vår nabo bor ca 40-50 meter unna. De hører ikke hjemmekinoen så godt, men de kjenner den.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig kommet litt igang igjen i kinoen. Jeg har vært småsyk de siste par ukene, og arbeidslysten har slett ikke vært på topp. Er nok ikke restituert ennå, men har i går og i dag fått startet opp igjen med disse kjedelige takrammene bakerst i rommet.

Ved skyvedøra inne i kinoen har jeg tenkt å henge opp ett forheng rundt trappa. Dette vil sørge for at det ikke kommer strølys inn igjennom skyvedøra når denne åpnes. Forhenget skal henge i skinner som er montert på en egen ramme som henger fem cm opp fra takrammene. Da vil ikke opphengskrokene bli synlige, og forhenget vil tette bedre. Rammen til skinnene satte jeg opp i går, og som skinner har jeg tenkt å bruke en type som er bøyelig (ned til radius 6cm) fra Silent Gliss. Her et bilde av skinnetypen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-slentgliss-gif

Her er noen bilder av rammen til skinnene og den indre takrammen. Jeg har merket med rødt der skinnen skal gå:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5091-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5089-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5092-jpg

Takrammene skal bygges i vanlig lektestørrelse, 23 x 48mm. For å gjøre fresing av kantene lettere har jeg gått til anskaffelse av et uvurderlig verktøy. Nemlig en Kreg-jigg. Da kan rammene skrus sammen på baksiden slik at man slipper skruene i sidene. Og resultatet blir bånn solid! Her et bilde av en nesten ferdig ramme:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5093-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Vår nabo bor ca 40-50 meter unna. De hører ikke hjemmekinoen så godt, men de kjenner den.
    Hehe, misunner deg det subsystemet du nå har! Vil anta at nærmeste nabohus merker lyden som vibrasjoner i veggene og skramling i kjøkkenhyllene!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, misunner deg det subsystemet du nå har! Vil anta at nærmeste nabohus merker lyden som vibrasjoner i veggene og skramling i kjøkkenhyllene!
    Haha, nei, jeg har ikke inntrykk av at det er så ille. Det er når de sitter ute på verandaen, Inne merker de visstnok ikke noe.

Nå skal det jo nevnes at jeg ikke har gjort en eneste ting med rommet annet enn å male det. Huset er fra 1950, så jeg regner med det er uisolert. Når jeg er ferdig vil de nok ikke merke noe.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en sjelden avspaseringsdag nesten over, og jeg kan se fornøyd tilbake på tre nybygde takrammer som er kommet på plass. Milde himmel for et styr med disse rammene! Ikke en av disse i bakkant av kinoen er firkantetede og greie. Neida, her er det nesten bare åttekanter som mangler. Og i tre forskjellige tykkelser for å være tilpasset alt annet som stikker ned, selvfølgelig.
    Vel,vel. Nå er jeg ferdig med de verste og har kun to igjen. Er jeg heldig blir jeg ferdig med den siste til helgen...

Her er litt bilder av taket så langt. Fikk ikke tid til stativ, så bildene ble en smule uskarpe, pytt pytt:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5095-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5096-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_5097-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk fine rammer, men jeg ble litt dårlig av bildene... er de opp-ned?

Side 64 av 172 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •