Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 63 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 3428
    Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må definitivt innen en gang for å se det fresebordet i aksjon ja! Såg utrolig gjennomført ut (som om det var en bombe )
    Skjønner godt du skrøt av den kreg jiggen nå når jeg ser bilder av den.Ca hvor mye kostet den,og er det noe vanlige byggeforretninger har?
    Har sett liknede verktøy,men den har gått meg hus forbi.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY bordfres. Bygget av oppsamlet skrot jeg hadde liggende.
    Akkurat :shock: Den ser aldeles genial ut. Lekkert arbeid igjen.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Du er virkelig en særdeles dyktig og orginal mann, Hunsbedt! Bordfresen din ser helt konge ut, men jeg klarte ikke helt å se hvordan du skrur den av og på... Bruker du knappen på selve fresen, eller har du klart å få knappen litt mere tilgjengelig? Liker forøverig veldig godt at du og Akto hører på akustikkråd fra Orso, da jeg føler endel av det går rett over hodet på meg, og det skal bli gøy å få se hvordan dere løser det i praksis. Madammen mener jeg må ha ting inn med teskje, så får vel gi henne et poeng der. Lykke til videre med prosjektene dine! Det er morro å følge deg på veien til mål.
    Takk Alkar! Har bestilt ny bryter med nødstopp. Måtte nok krype til korset der og bestille en bryter, da dette ikke var i mitt sortiment...
    Bruker foreløpig originalbryteren og en klemme.

Satser på å bruke tipsene til Orso og se hvordan jeg kommer i mål med det. Med rammene er rommet nokså fleksibelt, mtp hva jeg bruker bak disse. Så vil målinger i etterkant bestemme hvordan veien går videre. Jeg har jo ikke så veldig peiling selv heller, og vil nok prøve å få litt hjelp på akustikken etterhvert.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Må definitivt innen en gang for å se det fresebordet i aksjon ja! Såg utrolig gjennomført ut (som om det var en bombe )
    Skjønner godt du skrøt av den kreg jiggen nå når jeg ser bilder av den.Ca hvor mye kostet den,og er det noe vanlige byggeforretninger har?
    Har sett liknede verktøy,men den har gått meg hus forbi.
    Bestilte min fra statene (Amazon.com: Kreg R3 Jr. Pocket Hole Jig System: Home Improvement) for 40 USD. Kan også kjøpes her, men til en mye høyere pris. Amazon brukte tre dager for å få den hjem til meg!:shock:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Akkurat :shock: Den ser aldeles genial ut. Lekkert arbeid igjen.
    Takker tols1. Fresebordet er noe av det nyttigste jeg har fått til. Kommer til å bruke det flittig fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk som vanlig

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GurgleGranbark
    Hepp, til Ostemannen:

du får skinne til dewalt og festool. Å frese ved å bruke dem er imidlertid ganske tidkrevende. Du kan jo frese helt snorbeint ved å måle fra senter på spindelen på en overfres og ut til en av kantene av bunnplata (5,5 cm på DW621?), tvinge fast en rettholt på materialet du skal frese og kjøre fresen langs rettholten. Avstanden fra kanten på fresen til kuttet blir da eksempelvis 5,5cm minus halve tykkelsen på notstålet du bruker - med 10mm notstål må du følgelig plassere rettholten 5cm fra streken du skal frese langs.

Med en skinne blir konseptet det samme, men siden skinnen ikke har en kant som treffer nøyaktig på fresestålet (på samme måte som sagbladet fra ei dykksag som er laget for bruk med skinnen) må du uansett måle fra streken du skal frese i forhold til hvor du plasserer skinnen. Siden fresen ikke går på skinnen direkte men på et adapter, blir denne avstanden lengre og mer krøkkete å jobbe med enn de gode 5,5cm (se bilde under).

I tillegg vil jo fresen "skubbe" litt i forskjellige retninger når du jobber. Derfor er heller ikke skinnen en slik hurtigløsning mange drømmer om, siden den fort kan skli og ødelegge dagen din hvis du slurver med tvingene.

Konklusjon: bruk av skinne med fres krever et adapter, som gjør det vanskeligere å plassere skinnen korrekt. Videre må du fortsatt tvinge fast skinnen som en rettholt, og skinnen er bredere enn en rettholt og dermed vanskeligere å jobbe med på små emner.

Jeg testet min fres på skinne og ble lite imponert.

Skulle du likevel være interessert heter dewalt styreskinne DWS5021 (1m) eller DWS5022 (1,5m), mens fresetilbehøret som passer til alle dewalt sine freser heter DWS5031.

Bilde av bruk ser du her:

Konseptet er det samme med festool, og systemene passer om hverandre (DWS5031 passer i festool og makita sitt skinnespor, men kun på dewalt sine freser). Festool er imidlertid nesten garantert dyrere.
    Takk for informativt svar. Vi får heller låne tråden til Hunsbedt. Det er jo alt mulig snekker relatert inni her, så tror den tåler litt snakk om freser også. :-D

Jeg bruker en veldig lignende metode på min fres nå. Du freser sikkert fra et bord eller slik. Jeg pleier å frese oppå paller. Jeg liker det bedre, og er lettere når jeg jobber med store plater. Hullene som er i pallen er også perfekt for å frese langs. Det er bare å bruke noen paller som er godt laget, og ikke er helt jalla kvalitet på, eller ujevne. Det jeg pleier å gjøre når jeg frese beine strekk er følgende: Jeg pleier jeg måle 5 cm fra der jeg skal frese, også lage en strek. Deretter legge på en plate, og frese: f.eks: Lage håndtak til høyttalerkasse. Tegne først der jeg skal ha håndtaket. Tegne rundt, samt tegne der hvor jeg skal ha det nedsenket. 8 streker laget (4 rundt, og 4 for nedsenking.) Måler så 5 cm ut fra hver av disse strekene. Slik at jeg får 8 nye streker, som alle er parallell med sin tilhørende 5cm strek lengre inne. Også legge en bein kryssfinerplate oppå den nest ytterste streken. Så freser jeg langs den innerste, og gjør det samme rundt på alle de nest ytterste linjene. Til slutt ender jeg opp med et hull til et håndtak. De ytterste strekene er for nedsenkning, og da bare nedsenker jeg etter jeg har.

Grunnen til at jeg ønsker å ha en fres med skinne er for å kunne droppe å tegne dobbelt så mange streker, og heller bare legge skinnen på, og frese. Siden jeg pleier å sage på palle så pleier jeg bare ligge skinnen slik den skal ligge, og deretter bare legge kneet/hånden på skinnen. Slik at den ligger stabilt. Har saget utrolig mye med TS 55 sagen + skinne, og har enda til gode å sage feil, eller at skinnen beveger seg. Det er viktig å bare legge trykket fremme og bak på skinnen. Slik at den ikke har mulighet for å bevege seg. + Underlaget må være bra.

Slik jeg forstod det med festool fresen, så trengte jeg ikke slik styre anrettning. Men skal ringe ned å høre. :cry: Når jeg skal investere noen penger i verktøy så vil jeg gjerne bruke 1k mer, dersom det gir meg et bedre produkt. f.eks. 2,5k eller 3,5k er ikke store forskjellen i det lange løp, mens selve verktøyet kan holde mye bedre når du legger 1k ekstra i det. Jeg er vel på min tredje biltema pussemaskin, i løpet av 1,5 år. Så det blir jo penger etterhvert. nr2 var dead on arrival.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Etter noen uker med "ferie" fra min egen byggeblogg er det på tide med en oppdatering. Etter å ha sett den utrolige fremgangen i Akto's kino har jeg måttet revurdere mine planer for veggrammene i min egen kino. Orso er en tungvekter her på forumet som sitter inne med massiv kunnskap om akustisk behandling av for eks lytterom og kino. Her fritt klippet fra Aktos byggeblogg:

Rockwool akustikkplatene er ypperlig til de tykkelsene. De har godt ut av produksjon og blitt erstattet med Rockfon Industrial som har bittelitt høyere densitet, men er ellers det samme produktet.

Noe som er viktig er at du demper mest mulig bredbåndet. Dette er en av grunnene til at mange opplever at det blir vel dødt. De bruker stort bare absorbenter (og gjerne også litt tynne) og gjør få eller ingen basstiltak. Det er oppskriften på død og kjedelig lyd.
    Dersom man gjør det kompromisstløst, så bør absorbentene til førsterefleksjonene være på 20 cm. Da demper de flatt ned til den såkalte schroeder frekvensen. Og i tillegg bør man gjøre basstiltak. Da kan man ha ganske mye demping i rommet uten at det låter for dødt. Men det går selvsagt grenser her også, spesielt til musikk. Men 10-12 cm paneler er ikke det verste kompromisset. Men være forsiktig med for mange på bare 3 cm. Og gjør så mye basstiltak som du kan.

Til film mener jeg det kan være ganske tørt hvis det er gjort riktig. Bruk av diffusjon går egentlig litt utover klarhet i tale til film, men gir til gjengjeld et større og mer omkringende lydbildet. Men dette har man fra før fra med mange kanaler til film. Så igjen, handler om hva man prioriterer mest. Jeg bruker selv noe diffusjon på bakveggen i TV/surround anlegget siden jeg også bruker det en del til musikkvideoer og noe tokanals musikk.

Frontveggen trenger sjelden å være dempende av øvre frekvensomådet, men den bør derimot dempe bass og det krever tykkelse. Som regel sender ikke høyttalerne øvre frekvensområdet bakover. Og dersom du demper frontveggen, så blir egentlig ikke øvre frekvensområdet dempet før lyden har passert lytteposisjonen, treffer bakveggen, passerer lytteposisjonen igjen og så treffer den frontveggen hvor den blir dempet. Lyden har altså allerede passert lytteposisjonen to ganger og du vil bare dempe veldig sene refleksjoner. Da er det mye bedre å behandle den lyden når den treffer bakveggen, før den kommer tilbake til lytteposisjonen. Og det kan du gjør med enten absorpsjon eller diffusjon eller en kombinasjon. Siden det er et kombi anlegg, ville jeg ha brukt diffusjon i ørehøyde på store deler av bakveggen. Vil da anbefale 1 D diffusorer. 2 D diffusorer ville jeg kun valgt dersom det er viktig å sende lyden i ulike høyder til stolrekker på ulike platå eller om du sitter veldig tett på bakveggen. .
    Under diffusorene kan du lage bassfeller og det samme med hjørnene. Disse kan være reflekterende dersom ikke lyden sendes tilbake til lytteposisjonen, men dersom det ikke måles og sjekkes så ville jeg ha latt de være dempende hele veien opp. Diffusorene bør ha litt tykkelse, det er mye som selges som ikke er spesielt bra. RPG har de beste kommersielle diffusorene. De kan man få i ubehandlet finish slik at man f.eks kan male de sort selv.
    QRD 734 - Acoustic Products
    Diffractal - Acoustic Products

Så frontveggen kan altså gjerne være reflekterende når du behandler bakveggen, men det er viktig med bassdemping der. Det oppnår du ved å bruke noen lag med dampsperre utenpå rockwool/glava. Gjerne tre lag. Men dette innebærer at lyden er behandlet/diffusert skikkelig bak i rommet. Ellers kan du få sene refleksjoner med for høyt nivå.

Angående demping av førsterefleksjoner av bakkanaler så vil det helt klart være positivt til film. Men gjør det med så tykke absorbenter som du kan tillate, og personlig hadde jeg kun gjort det i forhold til sitteplassen i midten fremme siden anlegget også skal brukes til musikk. Taket og nærmeste sidevegg er da det jeg ville ha prioritert.

LEDE som du nevner er forøvrig noe annet enn dødt i front og levende bak i rommet. Det starter riktig nok ut slik (og derfor navnet), men utvikler seg fort da man fikk måleutstyr og hvor man kun behandlet akkurat slik at man fikk en refleksjonsfri sone. Et modene LEDE rom er meget levende med mye energi. Ja, mye mer enn f.eks slik Svanå behandler sine rom. Og samtidig mye mer korrekt på alle måter.

Når såpass vanskelige emner blir så fint forklart kan man bare bøye seg i støvet. Her får man forklart på en enkel og grei måte hvordan man skal gå frem for å forbedre lyden i rommet. Jeg har tatt det til meg og bestemt meg for følgende:

Veggammene fra sidene av lerret og bak til første søyle skal bygges ut 10cm ekstra, slik at dybde bak rammene blir 20cm. Dette for å dempe førsterefleksjonen ned til den såkalte Schroeder-frekvensen.

Øverste halvdel av veggen bak bakerste stolrad skal få diffusorer. Nederste halvdel (det som blir bak selve stolene) skal få 40cm tykk Glava med tre lag dampsperre utenpå. Dette skal skjules med rammer kledd med høyttalerstoff.

Veggene i bakre del av rommet (bak første søylerekke) skal dempes minimalt til å begynne med. Her blir rammene trekt med dekomolton og noen med høyttalerstoff.

I hjørnene bakerst i rommet skal takrammene fylles med Glava. Jeg har desverre ikke mulighet for å sette inn hjørneabsorbenter ned til gulvet her.

Det skal brukes svært tykke hjørneabsorbenter bak lerretsveggen. Kommer muligens også til å dempe hele bakveggen her med et tykt lag Glava/eller tilsvarende.

Ellers har ukene siden siste søylebygging blitt fylt med solid arbeidsinnsats i verkstedet. Jeg har fått samlet alt av verktøy, byggematerialer og ting og tang som er verkstedsrelatert. Jeg har stått timesvis over benken og sortert hundrevis av treskruer. Dette var svært tilfredstillende å få gjort. Nå bruker jeg få sekunder på å finne rett treskrue, og ikke minst rett antall.

Jeg har satt opp ca 25 meter med hyller. Disse skal gjemmes bak skapdører på sikt, har bare ikke rukket å få dette opp ennå.

Jeg har hatt en virkelig kosejobb. Fikk endelig bygd meg en skikkelig bordfres. Den har "alle fasiliteter" og kan frese det meste. Kommer til å bygge en jigg til hullfresing også.
    Fresen skal benyttes i rammebyggingen, og vil gjøre dette mye enklere for meg.

Jeg har også kjøpt meg en Kreg-jigg til hulltaking. Denne har jeg hatt lyst på lenge. Et fantastisk verktøy som skal brukes til rammebyggingen, blant annet.

Her er noen bilder:

Nye hyller. Skapdører kommer etterhvert:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4711-jpg

Sortimentsbokser til skruer. Var heldig og kom over disse til halv pris (25,-) på Europris:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4713-jpg

DIY bordfres. Bygget av oppsamlet skrot jeg hadde liggende. Konker fresen ut så kjøper jeg en ny, beregnet til formålet, og setter den inn i samme bordet. :

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4714-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4715-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4718-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4719-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4717-jpg

Kreg-jig:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4721-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4722-jpg

Så pent kan Kreg-jiggen bore hull. Mekanisk sett bli det også veldig sterkt. Man slipper oppsprekking, og må hullene skjules får man treplugger tilpasset dette.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4723-jpg
    Impressive! 8) Hvor får man tak i det midtstykket som er der ved fresestålet? Der hvor det er hull i midten, og trefarget. Er den blå platen plast?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Impressive! 8) Hvor får man tak i det midtstykket som er der ved fresestålet? Der hvor det er hull i midten, og trefarget. Er den blå platen plast?
    Litt synd at jeg ikke tok litt bilder da jeg satte sammen fresebordet, så hadde det vært lettere å se "materialene" på nært hold.

Den gule platen i midten er en 11mm tykk sekslags kryssfinerplate. Den gule overflaten er et laminatbelegg. Selve platen kommer muligens fra mine foreldres gamle kjøkken, og er antakelig av typen Respatex. Vanvittig solid og hard plate, og passer godt som festeplate for fresen. Jeg har frest ned tykkelsen til seks millimeter der fresen er festet slik at fresejernene kan komme opp litt høyere.

Den blå store platen er en 19mm tykk MDF-plate. Dette var tidligere en bordplate som jeg sammen med seks andre helt like bordplater fikk gratis da glassmagasinet her la inn årene. Det fulgte med hjul til alle, så nå har jeg nok hjul til alt jeg kommer til å trenge for resten av livet...
    Platen er sprøytemalt og fungerer fint til formålet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her da? Jeg er innom her hver dag og håper på noe nytt

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvordan går det her da? Jeg er innom her hver dag og håper på noe nytt
    Uff, har litt dårlig samvittighet når det kommer til kinobyggingen. Etter at jeg ble ferdig med søylene har jeg brukt all tid på innredningen av snekkerverkstedet mitt. Jeg har til nå satt inn 18 av 20 skuffer under benkene, og det har tatt litt tid, for å si det mildt. Fikk tak i noen flotte skuffeskinner beregnet på kjøkkeninnredninger, og har bygd alle skuffene og fått hengt de opp. Må si at nå blir det greit å jobbe i verkstedet!

Jeg har igjen å sette på kryssfinerplater på skuffefrontene, og å bygge dører til hyllene. Dette prioriteres til vinteren.

Ellers må hus, kino og garasje vaskes utvendig i år. Og så skal en dør bygges og settes opp mellom garasje og verksted. Disse to tingene må jeg få gjort før jeg starter med kinobyggingen igjen. Så jeg regner med det blir kinobygging igjen om to-tre uker...

Så mye man skulle ha gjort, og så liten tid...:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo helt utrolig hva du holder på med.Men synes at det er veldig bra at du har beholdt høyttalerne (Dali 40) i alle disse åra som jeg solgte til deg8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mana
    Er jo helt utrolig hva du holder på med.Men synes at det er veldig bra at du har beholdt høyttalerne (Dali 40) i alle disse åra som jeg solgte til deg8)
    Uff og uff, denne kommentaren har gått meg helt forbi...
    Er det deg Magne? Fra Hifi-Klubben i stavanger? Sånn ca 1989-1990? Hvis det stemmer (eller ikke) så send meg gjerne en PM. Hadde virkelig vært gøy å ta opp kontakten igjen!

Kan ellers nevne at kinobyggingen er satt på pause foreløpig. Har nettopp hatt 4 uker ferie, og har benyttet disse flittig til uteprosjektene mine. Har lagt to murer med kilt stein, ei trapp og ca 100 kvadratmeter med belegningsstein bak verkstedet og garasjen. Verkstedet er nå helt ferdig utvendig. Har også satt opp og gjort ferdig en liten vegg med dør mellom verksted og garasje, og ellers gjort en del mindre forefallende reparasjoner/vedlikehold.
    Mangler ca 4 kvadrat belegningsstein og 10 meter kantstein på å bli helt ferdig ute, disse kommer forhåpentlig denne uka. Og så skal det såes ca 50 kvadrat plen. Det var ihvertfall planen.
    Og så blir det kinobygging igjen. Helt garantert!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du greide å finne på noe i ferien, altså ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Har lagt to murer med kilt stein, ei trapp og ca 100 kvadratmeter med belegningsstein bak verkstedet og garasjen. Verkstedet er nå helt ferdig utvendig. Har også satt opp og gjort ferdig en liten vegg med dør mellom verksted og garasje, og ellers gjort en del mindre forefallende reparasjoner/vedlikehold.

Hva?!?
    Og så ikke et eneste bilde med i oppdateringen?

Føler det trengs noen bildet for å forklare all slitet du har gjennomgått i "ferien".
    Gjerne også hvordan det har blitt i verkstedet nå =)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så du greide å finne på noe i ferien, altså ...
    Jeg har jobba mesteparten av fritida siden vi startet dette husprosjektet vårt i 2007. Da blir det litt sånn at man får abstinenser om man tar HELT fri en dag eller to. Det er sikkert ikke helt normalt. Men ferie for meg er å kunne holde på med noe. Om det er bygging, preparering av insekter eller polering av bil...
    Hadde det slik for ca 17 år siden også. Da jeg ble ferdig med alt da tok det flere måneder å bli kvitt jobbabstinensene...:roll:
    Vil anta at jeg blir mer normal og kan slappe litt mer av når kinoen kommer i drift. Hvis ikke det blir høyttalerbygging først, da....

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Hva?!?
    Og så ikke et eneste bilde med i oppdateringen?

Føler det trengs noen bildet for å forklare all slitet du har gjennomgått i "ferien".
    Gjerne også hvordan det har blitt i verkstedet nå =)
    Hehe, her kreves det "bevis" og dokumentasjon for unnasluntringen i kinoen ser jeg. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder i morgen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av prosjektene jeg har fått gjort til nå i sommer:

En gammel Hardwood-benk ble pusset opp i vår og malt. Så nå kan de gamle ta en pust i bakken. Ellers sees døra jeg satte inn mellom garasjen og verkstedet. Veggen og døra hindrer effektivt kald trekk som kommer mellom disse bygningene, og gjør at gårdsplassen blir mye triveligere.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4882-jpg

Her sett fra motsatt side. Nå har barna en grei tumleplass på baksiden også, og jeg kan bruke litt av arealet til grovsaging og snekring ute om været tillater det. Også greit å parkere noen paller med ved her siden det er god plass, og dørene er breie nok!

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4873-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4874-jpg

Har også lagt opp en støttemur her bak garasjen og fått planert og sådd. Bakken opp mot kinotilbygget var før en sørgelig og myrete affære. Nå er det drenert og planert. Har også lagt belegningsstein helt bort til døra, som går inn under terassen.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4875-jpg

Her er et par bilder av muren foran huset. Den er bygget av kilt rullestein og ble ikke så verst. Trinnene er også kilt, og fra disse har jeg lagt belegningsstein inn mot trappa jeg bygde i fjor. Mangler ennå å legge opp kantstein langs belegningssteinene slik at jeg kan få sådd plenen. Jeg har lagt ned rør under plenen slik at vi kan sette opp hagebelysning ved trappa og langs muren senere.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4876-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4878-jpg

Glemte desverre å ta noen bilder fra innsiden av verkstedet, det får bli til en annen gang...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har fortjent minst en dag fint vær og en kald pils.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,093
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pent hus! Det hender man savner å ha enebolig

Side 63 av 172 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •