Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 60 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 3428
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Milde himmel, skal si du kunne behandle motorisert sag ja. Dette var flott og pent arbeidet. det er noen her i verden ting ligger i fingrene på altså. Dere burde åpnet egen snekkerskole og latt oss delta som ønsker å gjøre et flott stykke arbeid. Hvor får du disse flotte ideene fra da?

Newcomer Givati sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ïkke kinobygging, det er snekkerkunst!
    *hatt av*

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er en glede å følge tråden din. Ingen grun til å tenke noe annet! Bare fortsett:-D
    Takker, Counterpointer. Nå har jeg bare fem igjen, kan ikke gi meg nå...

Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Haha,morsom du...har gått og venta på de søylene siden de første sketchup tegningene dine. Nei du,du får nok pent fortsette å pøse på med bilder.

Ser foresten utrolig bra ut (selvfølgelig),og igjen,skulle du trenge en ekstra hånd er det bare å si fra.
    Hehe, blir spennende å prøve den første i kinoen i dag. Tenk hvis den ikke passer?

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    kommer til og følge med her ja! blir jo dødsbra!
    hold oss opdatert med masse bilder, det tror jeg vi alle liker!
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Plage oss du liksom??? Så lenge det er snakk om så godhjertet "plaging" så tror jeg de fleste av oss er godt innenfor smertegrensa! Godt håndtverk er fortsatt like inspirerende og motiverende, kamerat. Gleder oss Fortsatt til resten!
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Milde himmel, skal si du kunne behandle motorisert sag ja. Dette var flott og pent arbeidet. det er noen her i verden ting ligger i fingrene på altså. Dere burde åpnet egen snekkerskole og latt oss delta som ønsker å gjøre et flott stykke arbeid. Hvor får du disse flotte ideene fra da?
    Sitat Opprinnelig postet av Givati
    Dette er ïkke kinobygging, det er snekkerkunst!
    *hatt av*
    Takker, karer! Den første søylen er nok den det blir mest arbeid på. Nå blir det masseprodusering fremover. Akkurat nå ser det ut som jeg har en halv bakpart til en de Havilland Mosquito liggende i verkstedet...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer ogrindevoll sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Milde Moses for ein TRÅD!!

Har brukt 2 dager til og lese denne tråden, klarte ikkje og stoppe og lese igår må sei meg enig med alle her ,Det er utrulegt inspirerende og se alt du har fått tid til og ha bygget deg opp.

Det virker som du har funnet oppskriften med og kunne gjøre alt dette samt ha jobb,kone og unger fornøyd samtidigt, for og ikkje snakke om dei geniale løysningene dine /m sketchup tegninger og bilder ifra arbeid utført..

Denne tråden fortjener (når den er ferdig)Utkast hos Lyd&bilde &Hjemmekino
    Det heile gir eg maks karakter på << terningkast 10/10 >>

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike fine tilbakemeldinger gjør meg helt flau, hva skal man si...ops:
    Tusen takk i hverfall, veldig inspirerende å få lest slikt etter en fin dag i verkstedet. Har nemlig hatt fri i nesten hele dag. Den første søylen ble bygd helt ferdig, og da måtte man jo teste passformen i kinoen.

Fikk også tatt ned en av kinostolene fra loftet slik at jeg for første gang kunne teste om det ble trangt med fire stoler påbakre platting. Jeg hadde også en av seks bakhøyttaler stående i kinoen. Ved hjelp av en pidestall og en blomsterpotte ble høyttaleren plassert inne i søylen. Den skal muligens opp en del til, men jeg fikk den ikke høyere i kveld.
    Her er bildene:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4572-jpg

Planene forandret seg litt i dag også. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bruke huntonitt på sideveggene på søylene. Men da jeg kjørte nedover til byggeforretningen i dag kom jeg til å tenke på om det hadde vært bedre med kryssfiner. Og etter litt leting fant vi faktisk tre plater med 4mm kryssfiner. Dette var av en relativt stiv type, men ikke verre enn at jeg fint fikk til den lille bøyen i fremkant. Tror det ble litt mer solid også. :smile:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4573-jpg

Plasserte stolen slik den kan komme til å stå. Kan faktisk ennå trekke den fem cm nærmere senter i rommet. Tror dette kan gå greit. På sikt, med andre større stoler, går jeg muligens ned til 3 stoler i bredden. Da vil jeg også få plass til et DIY-bord mellom hver stol.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4574-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4576-jpg

Passformen ble god. Kunne sikkert vært ennå trangere mellom ramme og søyle, men nå er det i hvertfall lett å få søylen ut for inspeksjon. Når jeg får et lag molton på vil det nok også se tettere ut.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4577-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn å sitere en ELO frelst men ellers veldig hyggelig felles bekjent.

"Det ææær sååå rått altså,det bare ææær så rått!"

Hatten av,dette blir flott.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har fanget høyttalerne. Laget fengsel eller noe. :wink:

Utrolig bra dette!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du kan leve med slik passform skjønner jeg ikke!! :shock: :lol:

Hihi stå på videre Hunsbedt! Du er til stor inspirasjon!

Stian

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig fett! :-D

Det er så inspirerende å se løsningene dine at jeg bare kunne tenkt meg å rive bula mi og begynt på ny selv.

RESPEKT!!!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det skal være hele 2 mm klaring?

[/hatt]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et nydelig stykke arbeid! Regner med at du har god tålmodighet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,826
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilfullt og smakfullt!! Kan hende du har skrevet det tidligere, skal du kjøre 2.stk sidekanaler pr.side?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ser ut som du har fanget høyttalerne. Laget fengsel eller noe. :wink:

Utrolig bra dette!
    Hehe. takker! Da fruen fikk se søylen sa hun noe lignende. "Den kunne jo passe som en liten kiosk..." :shock: :lol:

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Utrolig fett! :-D

Det er så inspirerende å se løsningene dine at jeg bare kunne tenkt meg å rive bula mi og begynt på ny selv.

RESPEKT!!!

Rive "bula" di? Er du gal mann?

Takker for fine ord, Kokken!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Sikker på at det skal være hele 2 mm klaring?

[/hatt]
    Hehe, nei, det var nok nærmere 4mm. Jeg er redd for at jeg må "fuske" litt der. Som så mange andre steder...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Meget stilfullt og smakfullt!! Kan hende du har skrevet det tidligere, skal du kjøre 2.stk sidekanaler pr.side?
    Jepp, det blir 2stk sidekanaler pr side (er ikke sikker på om disse to på hver side blir samme kanal), og 2stk bakhøyttalere. Så får jeg se litt på kanalfordelingen mellom de seks surroundhøyttalerne. Hvis det i tillegg blir noe presence bak så er det jo greit å kunne plassere disse høyt i søylene. Eller helt ut på sidene bak. Hvor mange kanaler kan man egentlig få i dag? Er det 11 pluss sub(er)? Er en stund siden jeg har hatt noe oppkoplet, tror jeg hadde 7.2 for noen år siden (2007)...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,826
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Jepp, det blir 2stk sidekanaler pr side (er ikke sikker på om disse to på hver side blir samme kanal), og 2stk bakhøyttalere. Så får jeg se litt på kanalfordelingen mellom de seks surroundhøyttalerne. Hvis det i tillegg blir noe presence bak så er det jo greit å kunne plassere disse høyt i søylene. Eller helt ut på sidene bak. Hvor mange kanaler kan man egentlig få i dag? Er det 11 pluss sub(er)? Er en stund siden jeg har hatt noe oppkoplet, tror jeg hadde 7.2 for noen år siden (2007)...
    Idag er det 11.2 som de største prosessorene takler. Personlig ville jeg nok valgt å satt opp systemet som et 7.1 eller 7.2, da brukt samme kanal for de 2 parene med side sidekanaler.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-03-03-jpg

Dette for å holde mere på den korrekte lyden for alle posisjonene, for du vil ha stor forskjell på lyden på 1 og 2 rad.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Idag er det 11.2 som de største prosessorene takler. Personlig ville jeg nok valgt å satt opp systemet som et 7.1 eller 7.2, da brukt samme kanal for de 2 parene med side sidekanaler.

Dette for å holde mere på den korrekte lyden for alle posisjonene, for du vil ha stor forskjell på lyden på 1 og 2 rad.
    Takker, BEF. Flott å få gode råd fra en profesjonell!
    Har lurt en del på inndelingen av kanalene hos meg, og har lest mye i diverse fora. Men jeg har aldri blitt særlig klokere fordi det er så mange meninger om dette. Så er det jo dette med presence-kanaler også. Man kan jo ha to oppe foran og to oppe på hver side av bakvegg(?). Er dette så mye bedre enn å dele lyden i for eks 7.2 (som antakelig blir det jeg starter opp med)?

Og som du sier vil det nødvendigvis bli stor forskjell på lyden i første og andre rekke. Kommer nok til å prioritere lyden foran. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å ha fire stoler foran, men kommer nok til å begynne med tre. Da får jeg en ideell midtstol som spesielt vil gi meg bra betingelser for stereolyd ved musikklytting.

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som alltid, nøye planlagt og godt utført

Slenger meg med på den siste diskusjonen her. Jeg ville gått for 7.x. Det finnes ingen filmer i flere kanaler enn 7.x (som jeg vet om), så alt over er simulert informasjon som i utgangspunktet ikke finnes. Sender du ut likt signal til begge sidesøylene vil det bli mindre forskjell på første og andre rad (positivt).

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Som alltid, nøye planlagt og godt utført
    Takker. Bildene er såpass "tilgivende" at man kan gjemme en del småfeil og tabber...

Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Slenger meg med på den siste diskusjonen her. Jeg ville gått for 7.x. Det finnes ingen filmer i flere kanaler enn 7.x (som jeg vet om), så alt over er simulert informasjon som i utgangspunktet ikke finnes. Sender du ut likt signal til begge sidesøylene vil det bli mindre forskjell på første og andre rad (positivt).
    Har gått tilbake i "papirene" og sjekket, oppkoblingen i min forrige kino var 7.2. Og det ser nok ut til at det blir slik i den nye kinoen også.
    Fant denne greie og forklarende tråden om emnet presence (den er to år gammel, vet ikke hvor aktuelt dette er nå...:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ml#post1451067

Presence fremme har de fleste vært veldig fornøyd med. Man kan løfte fer eks senterkanalen hvis denne ligger under lerretet. Vet ikke hvor mye gevinst jeg kunne ha fått siden jeg skal ha senteren en del høyere opp, bak lerretet. Måtte være med lydeffekter da, som er mikset ned fra 7.x lyden.

Side 60 av 172 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •