Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 58 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    Tusen takk for titten,ser bare helt utrolig bra ut.

Morro med så mye inspirasjon på en dag,selv om jeg legger listen milevis under dette prosjektet.

Burde kansje dra med fruen en dag,men er redd ho kan finne på å bli litt storforlangede til egen kjeller da.

Hehe, tror ikke du trenger å være redd for det. Fruen her i huset er sånn måtelig interessert i det som skjer i kinoen. Da er det verre at jeg bruker så forbasket mye tid på den. Da får jeg dårlig samvittighet...

Ellers var det morsomt med besøk. Det må gjentas snart, og jeg er veldig interessert i å komme opp og sjekke tilstanden hos deg når det verste rivningsstøvet har lagt seg!
    Har du fått noe til i Sketchup?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quench
    Var en fornøyelse å gå gjennom tråden din i kveld... Ble litt overrasket når jeg sjekket klokka nå, tok sin tid å trykke seg gjennom! :-)

Gleder meg til å følge med videre fremgang!
    Takker for det, quench. Imponert over at folk orker å lese i gjennom alt!
    Har vært litt stille på byggefronten i det siste, men jeg holder stadig på med verkstedet. Kan nevne at nå er alle vegger ferdig malte og lister på plass. Begynner i morgen med arbeidsbenkene og hyller. Regner med at neste uke går med til det. Så blir det å flytte ut alt fra teknisk rom i kinoen ned til verkstedet, slik at jeg kan ha det som lagerrom for alle rammene og søylene som skal bygges.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å skaffe meg en båndsag. Den skal blant annet brukes til å sage ut rammene/spantene til søylene som er planlagt. En slik sag er et utrolig praktisk verktøy. Og man får en helt annen presisjon og kapasitet enn for eks en stikksag.

Har sett meg ut to sager foreløpig. Begge er av "nedre mellomklasse", men er mer enn store nok for mitt bruk.

DeWalt DW876. Dette er en sag med 1100W motor. Koster ca 10000,- ny. (Har funnet en pent brukt på Finn til 3500,-)

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-dewalt-dw876-jpg

Woodfast MBS300. Litt mindre motor, ca 750W. Koster ca 6000,- ny
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-woodfast-ndsag-mbs-300-jpg
    Noen som har erfaring med slike sager? Virker som disse to har det som trengs av utstyr og er av tilstrekkelig kvalitet for en amatør...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne vise dere resultatet av noen måneders bygging på verkstedet. Det er nå helt klart for innredning. Begynte i dag å sette opp arbeidsbenker. Håper det meste av dette er ferdig denne uken, slik at jeg kan begynne å flytte over alt som skal være her.

"Operasjonssalen" (ser jo veldig sterilt ut med hvitt, men det er veldig praktisk da det sprer lyset veldig bra!):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4496-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4497-jpg

Ellers noterer jeg meg at ingen kommer med innsigelser mot båndsagene jeg kan tenke meg, så da er det jo bare å velge en av dem...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!!! :shock:
    Dette ble flott! Og så praktisk å ha et eget verksted! Klapp på skulderen for godt arbeid. Dette er inspirerende.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ellers noterer jeg meg at ingen kommer med innsigelser mot båndsagene jeg kan tenke meg, så da er det jo bare å velge en av dem...
    En pent brukt Dewalt fremstår klart som det beste kjøpet i mine øyne. Størst motor burde gi høyere kutthastighet samt at det er et kjent navn. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke unngå å bli en smule misunnelig på det verkstedet ditt Gratulerer!
    Har en eldre DeWalt båndsag selv, og det er virkelig noe helt annet enn det meste annet av sager når det kommer til presisjon og mulighet for buer etc.
    Jeg hadde ikke vært i tvil...gå for DeWalten.
    Edit: det verkstedet ser jo stort nok ut til å være en kino :shock:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelt-wow :shock: Et virkelig lekkert verksted.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kaller jeg Snekkerbod! 8) Skikkelig kvalitet hele veien!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine ord om verkstedet og innspill på båndsag, karer! :-D
    Da skal jeg sjekke om DeWalt-saga fremdeles er til salgs. Det er som dere sier et mer kjent merke, og jeg ser til stadighet servicebilen deres her i bygda på byggvareforretningene. Da skulle det jo være greit å få tak i reservedeler.

Ellers er den andre saga også et kjent merke i proffmarkedet slik jeg forstår. Tror nok også denne er et sikkert kjøp. Men det blir kanskje mer tungvint med blader og slikt.

DeWalt er jeg ellers svært godt fornøyd med. Jeg har jo ei ganske stor proff kapp og gjæringssag, og kjøpte i fjor en ny overfres av samme merke. Ser også at man kan få kjøpt mye bra DeWalt proff batteriverktøy til drømmepriser fra USA. Vet ikke hvor bra dette er i forhold til for eks Makita, Hitachi og Milwaukee, men en bag med noe av dette frister jo vanvittig...
    Men først får det bli båndsag slik at jeg kommer i gang med kinoen!

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fin snekkerbod, Hunsbedt

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,032
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med snikkerbod :-D

Stor og fin er den også. Min er betydelig mindre - og i alle fall når alt mulig skrot er blitt stuet inn i den...

Båndsag er en drøm for alle oss som klør i fingrene etter å lage ting! Jeg har ingen råd (har aldri eid en båndsag) å gi angående båndsag, men synes det er artig at du knaller til og kjøper en!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For hobbysnekkeren er sagene til Moe&Co i Bergen helt greie. Har en slik selv. Det hjelper at det er gratis frakt også.

Båndsager for tre og metall - Moe & Co AS
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Veldig fin snekkerbod, Hunsbedt
    Takker for det, mrcradock. Kan nevne at da jeg holdt på med siste finsparklingen ble jeg utsatt for betydelige "morsomheter" fra familen. Taket her ble nesten finere enn stuetaket. Hvem har vel behov for det i en snekkerbod? Vel, skal ting sparkles, så skal det sparkles skikkelig. Sånn er det bare.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Båndsag er en drøm for alle oss som klør i fingrene etter å lage ting! Jeg har ingen råd (har aldri eid en båndsag) å gi angående båndsag, men synes det er artig at du knaller til og kjøper en!
    Du er inne på noe der, Rune. Etterhvert som vi får mere erfaring med trearbeid, så kreves det skikkelig utstyr. For man vil jo etterhvert lage ting som blir vanskelig å få til uten dette. Og med mine søyler har jeg jo endelig fått en bra unnskyldning for å skaffe en bra båndsag. Fikk i dag, på selveste Valentinsdagen, klarsignalet fra fruen. Mot at hun fikk bruke tilsvarende på seg selv...
    Jaja, tror ikke jeg skal klage på det.

En annen ting som har slått meg er at det er nå, som jeg begynner å bli ferdig, at jeg har fått tak i alt verktøyet jeg skulle ha hatt for fire år siden. Vel vel. Får vel begynne å tenke på nye prosjekter, da...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    For hobbysnekkeren er sagene til Moe&Co i Bergen helt greie. Har en slik selv. Det hjelper at det er gratis frakt også.

Båndsager for tre og metall - Moe & Co AS
    Den linken var bra! Viste ikke at Moe & Co AS hadde så bra priser, og til og med fraktfritt!! Tror jeg skal sjekke denne: BÅNDSAG BAS 350
    Den hadde krafig motor og stor sagebredde. Takker for bra forslag!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig.

Vet ikke hvordan det er nå, men jeg fant ut da jeg kjøpte at Moe&Co sine sager var helt identiske med langt dyrere sager. Bare med annet navn.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bare hyggelig.

Vet ikke hvordan det er nå, men jeg fant ut da jeg kjøpte at Moe&Co sine sager var helt identiske med langt dyrere sager. Bare med annet navn.
    Ja, du bekrefter min mistanke om dette. Eller i hvertfall at mange av sagene har samme produsent. De ser prikk like ut, alle brytere sitter på identisk samme sted, osv. Bare merkenavn er forskjellig. Og det viktigste; prisen, selvfølgelig...:-?

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Takker for det, mrcradock. Kan nevne at da jeg holdt på med siste finsparklingen ble jeg utsatt for betydelige "morsomheter" fra familen. Taket her ble nesten finere enn stuetaket. Hvem har vel behov for det i en snekkerbod? Vel, skal ting sparkles, så skal det sparkles skikkelig. Sånn er det bare.
    Hehe Hvorfor gjøre noe 50 % når man kan gjøre det 100 %

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye å skrive hjem om for tiden, men jeg kan jo nevne at båndsag ble bestilt på fredag fra Moe & Co. Det skal teddytusen ha æren for. Det viste seg at de hadde et greit utvalg sager til fine priser, og da ble valget lett. Det hjalp også veldig at frakten var ekstremt billig. Hele stasen, med understell og ekstrautstyr, blir fraktet fra Bergen til Kvinesdal for en hundrelapp. Ja, du leste riktig! :shock::-D
    Båndsaga, av typen BAS 350, ble pakket klar rett etter bestillingen på fredag og skulle bli kjørt nedover tirsdag eller onsdag denne uka, så det ble ikke noe lang ventetid heller. Her er et bilde av valgte modell. Tror fargen på bestilte modell er forskjellig, men dette var det beste bildet jeg fant av denne modellen på nettet:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-lbas-350-jpg

Bas 350 er nest største modell i serien som Moe & Co tar inn. Jeg kunne selvfølgelig ha kjøpt en litt mindre (og billigere) sag, men det hadde innskrenket muligheten til å sage større emner. Denne har sagebredde på 345 mm. Det betyr altså at man kan sage ut en rund plate med diameter inntil 690mm. Det skulle holde greit for min del. Motoren er på 1000W og det betyr at man kan sage relativt tykke emner uten å presse motoren for hardt.

Gleder meg fælt til å sette i gang med søylene til surroundhøyttalerne og div andre oppgaver. Mens jeg venter (på julenisssen med forsinkede presanger) er det nok å ta seg til. Arbeidsbenken i verkstedet ble nesten ferdig i helga. Som vanlig fikk jeg mye mindre tid til dette enn forventet på grunn av vannkopper og bursdagsfeiring, men arbeidet siger sakte fremover...
    Her er noen bilder:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4505-jpg

Arbeidsbenken blir bygget av 48 x 48mm lekter. Disse blir limt og skrudd slik at understellet tåler litt juling og tyngde.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4507-jpg

Ble nesten ferdig med benkeplatene. Dette er vanlige overskudds-golvplater jeg hadde liggende. Det er mulig at topplatene får et lag kryssfiner over seg. Da har jeg et lag som kan byttes etter hvert som det blir slitt.
    Planen er etterhvert å bygge skuffer i noen av "seksjonene". Nederste hylle er derfor plassert nær gulvet, men allikevel med såpass avstand at gulvet blir lett å feie.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4509-jpg

Side 58 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •