Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 57 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 3428
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes dette høres veldig pent, praktisk og tøft ut. Søylene fikk meg til å tenke litt i retning amerikanske hjemmekinoer, noe jeg finner kanskje ekstra spennende da slike typer er sjelden kost her på forumet.
    Denne tråden er ytterst inspirerende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er kommet mye lenger en meg på planlegging så jeg kommer til og følge
    Nøe med fremover jeg har heller ikke fått godkjenning av kommune på påbygg(kino) enda så jeg er rimelig sikker på at du vill ha disse søylene ferdig før meg.... Men det sise jo at god planlegging er halve jobben:-)

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    phew, da har jeg lest igjennom alle 57 sidene dine Husbedt, og for et gjennomført prosjekt du har på tapeten, følger spent med på utviklingen her

og ikke minst for en utrolig væranda, blir matt av hvor pent du får det til

Stå på og ikke hold igjen på oppdateringene dine, verken på kino eller snekkerbod fronten hehe
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Synes dette høres veldig pent, praktisk og tøft ut. Søylene fikk meg til å tenke litt i retning amerikanske hjemmekinoer, noe jeg finner kanskje ekstra spennende da slike typer er sjelden kost her på forumet.
    Et av hovedmålene mine er at all elektronikk og høyttalere skal være skjult. Vel, man kan vel se bittelitt gjennom den sotede glassdøra i komponentskapet, men det er alt.

Og flere her på forumet har etterhvert bygd seg søyler/kasser til surroundkanalene, men jeg har til gode å se runde (halvrunde...) søyler. Derfor ble det slik. Likte også "looken" på de første Sketchuptegningene jeg lagde for snart 3 år siden. Og så er det jo god plass til både høyttalere og akustiske tiltak inne i dem da...

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Denne tråden er ytterst inspirerende.
    Tusen takk for det!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Men det sies jo at god planlegging er halve jobben:-)
    God planlegging er mye mer enn halve jobben, man slipper jo riving av dårlig planlagte løsninger...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    phew, da har jeg lest igjennom alle 57 sidene dine Husbedt, og for et gjennomført prosjekt du har på tapeten, følger spent med på utviklingen her

og ikke minst for en utrolig væranda, blir matt av hvor pent du får det til

Stå på og ikke hold igjen på oppdateringene dine, verken på kino eller snekkerbod fronten hehe
    Oi, er imponert over folk som tar seg tid til å lese gjennom alt! Og takker for fine ord!

Det blir snart en oppdatering på snekkerboden også. Holder på med 3. sparkling av taket for å få finishen på plass. Det er jo galskap, innrømmer det. Spesielt når det bare skal være et verksted. Men hadde jeg ikke gjort det hadde jeg bare stått og kikket i det halvferdige taket uten å ha fått gjort noe produktivt...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags teppe skal du ha i snekkerboden? Det finnes mange fine, litt tykke ulltepper som er utrolig behagelig, spesielt når man jobber barbent.

Sitat Opprinnelig postet av Hundsbeth
    Holder på med 3. sparkling av taket for å få finishen på plass. Det er jo galskap, innrømmer det.
    Korrekt. Sprø som havrekjeks Men jeg blir veldig imponert når ting er gjennomført.

De søylene kommer til å bli lekre

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hva slags teppe skal du ha i snekkerboden? Det finnes mange fine, litt tykke ulltepper som er utrolig behagelig, spesielt når man jobber barbent.

Korrekt. Sprø som havrekjeks Men jeg blir veldig imponert når ting er gjennomført.

De søylene kommer til å bli lekre
    Å himmel barbent på tjukt teppe, mmmm, i en snekker bod er vel det deilig de første minuttene inntil du sager den første trebiten, og teppe blir fullt av flis hehe.

Enig med du, imponert av gjennomførte saker, venter spent på bilder av søylebygging
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hehe, hvis det skulle bli noe, måtte det bli Linoleum...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Å himmel barbent på tjukt teppe, mmmm, i en snekker bod er vel det deilig de første minuttene inntil du sager den første trebiten, og teppe blir fullt av flis hehe.
    Hvem er vel redd for flis i fotan når man har treskalle?

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hvem er vel redd for flis i fotan når man har treskalle?
    *badum dysj* Hehehe

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innvendig fri diameter på mine søyler er 42cm. Da kan jeg bygge inn surroundkanalene i øverste halvdel og likevel ha god plass til en sylinder-sub med 12" element i nedre halvdel, for eks SVS PC12-PLUS.
    SVS PC12-PLUS har en diameter på 16,5" = 41,9 cm. Så med dine 42 cm så er det akkurat så det går. Kanskje du bør vurdere å øke omkretsen på søylene?

Kilde:PC12-PLUS - SVS

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    SVS PC12-PLUS har en diameter på 16,5" = 41,9 cm. Så med dine 42 cm så er det akkurat så det går. Kanskje du bør vurdere å øke omkretsen på søylene?

Kilde:PC12-PLUS - SVS
    Er ikke 1mm nok da?

Jeg tok kanskje en råsjangs her da, har nok ikke noen umiddelbare planer om å kjøpe en eller flere PC12. Var bare for å vise at det kan være mulig at jeg på sikt vil sette inn subber i noen av søylene. Og da blir det antakelig noe selvbygg ala SVS.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 1mm nok da?
    I følge Anne Grete Preus er det bare noen ganger........

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøss......

Kan ikke annet enn å bøye meg i støvet med de andre.

...og forbanne tiden for å fly så fort... :???:

Ser det alt er 2 år (!) siden vi skulle ta en tur innom.
    Kjører jo forbi hver dag.
    "Åja,MÅ få tatt en titt innom der,passer sikkert en dag nest uke."

Må si at detalj nivået,Petter Smart løsningene og ikke minst pågangsmotet overgår alt jeg hadde forestilt meg,selv om jeg trodde at dette kunne bli en av norges beste hjemmekinoer når du la ut de første tegningene i denne tråden.

Har endelig fått begynnt så smått på min egen kjeller etter en 2+ års utsettelese.
    Har ikke vært innom forumet på nesten like lenge heller,så det var en fryd å kunne lese gjennom denne tråden fra starten av igjen.
    Hehe,har begynnt på nytt på RuneW's tråd også,og er nå rundt side 150, bare mellom 50 og 100 sider igjen før jeg er der jeg datt av lasset sist,
    men har vel begynnt å innse at jeg må skumlese litt mer der om jeg noengang skal få gjort noe i kjelleren selv.

Blir nok mange turer innom her fremover,og forhåpentligvis en tur eller 3 innom kinoen en gang i tiden også.

Gleder meg til fortsettelsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Kvindølen: Hehe, husker du la inn noen ord i tråden for et par år siden. Og du må jo bare ta deg turen innom, avtales gjennom PM eller mobilen...

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 1mm nok da?

Jeg tok kanskje en råsjangs her da, har nok ikke noen umiddelbare planer om å kjøpe en eller flere PC12. Var bare for å vise at det kan være mulig at jeg på sikt vil sette inn subber i noen av søylene. Og da blir det antakelig noe selvbygg ala SVS.
    Hehe...selvbygg er jo du en mester på, så hvorfor ikke lage egne subwoofere også?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til å bygge nye subber etterhvert, men til å begynne med er det Dynabel Brontes som skal inn i kinoen. Rimelig godt fornøyd med disse selvbyggene, men når jeg drar på godt har de en tendens til å "bunne", selv med de "bedre" XXLS elementene. Derfor blir det på sikt nye subber. Har veldig lyst til å bygge et par Ernaer, Slike som RuneW har. Og kanskje et par litt mindre til å ha bak i søylene. Dette er kanskje ikke den beste løsningen, og optimalt sett kunne jeg ha hatt en subløsning ala BEF. Men det blir nok bare hvis lottoen går inn...

Her et dårlig bilde av en av mine 10 år gamle Brontes:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-dscf0272-jpg

Og her hele frontrekka slik jeg hadde det i min gamle kino. Senteren er også et selvbygg. Dette blir nok også høyttaleropsettet jeg skal begynne med i den nye kinoen. Beklager dårlige bilder fra et lommekamera...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-dscf0302-jpg

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for titten,ser bare helt utrolig bra ut.

Morro med så mye inspirasjon på en dag,selv om jeg legger listen milevis under dette prosjektet.

Burde kansje dra med fruen en dag,men er redd ho kan finne på å bli litt storforlangede til egen kjeller da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en fornøyelse å gå gjennom tråden din i kveld... Ble litt overrasket når jeg sjekket klokka nå, tok sin tid å trykke seg gjennom! :-)

Gleder meg til å følge med videre fremgang!

Side 57 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •