Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 55 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Counterpointer: Skal prøve meg på det så snart alt er montert & innjustert. Har ikke lastet opp noe til YouTube før, skal bli spennende å se om jeg får det til. Har et greit HD-kamera i hvertfall.

Fikk ikke noe direktetreff på noen YouTube-film på linken din forresten. Det ble linket til fire filmer, der en av dem var The Gay Rights Movements?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he var ikke akkurat den jeg tenkte på 8)

Funker denne bedre?
    Stock Intro | Mechanical Door | See Desc. - YouTube

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den funket. Relativt stor fare for klemskade der kan man si...:-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg kan få til en slik lukkelyd: Edge of Twilight - Door Close (Sound Design) - YouTube

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Håper jeg kan få til en slik lukkelyd: Edge of Twilight - Door Close (Sound Design) - YouTube
    Helt perfekt

Det er bare litt trykkluft og en aktuator eller to så burde saken være i boks......

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det blitt jobbet litt i helga med låsen. Jeg har fått satt inn en klosse der det var hulrom der bøylene skal stå. Så har alle delene blit pusset grundig på båndsliperen min. Skulle gjerne hatt litt finere papir på dem også, men hadde ikke tålmodighet til å vente til i morgen før montering. Tar dette ved neste runde hvis ting må utmonteres igjen.

Her et bilde av det ene hullet, til venstre før innsetting av en kloss slik at jeg får skruefeste. Klossen er tilpasset slik at den ikke er i berøring med veggen inn til kinoen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4473-jpg

Her montert kloss:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4476-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4474-jpg

Delene ble relativt blanke og fine. Skal rengjøre delene og ta bort det gule merket på akslingen etter hvert:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4480-jpg

Her er døra lukket i lås. Måtte lage noen små huntonittbiter av forskjellig tykkelse som ble brukt til å fininnstille låsen med. Disse ble lagt bak bøylene som er i karmen. Lagte også til to plater til å dekke over hullene. Disse er skrudd fast slik at jeg har tilgang til senere justering hvis det skulle bli nødvendig.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4481-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4482-jpg

Her sett inne fra kinoen. Delene i låsen er festet til hverandre via tapper med 3mm skruehull som går gjennom lagerene. Bestemte meg for å bruke 3mm umbrakoskruer, og disse ble hentet fra RC-avdelingen og kuttet i rett lengde med min umistelige Dremel...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4483-jpg

Og til slutt: Jeg har fått laget til en videosnutt med mitt oldgamle (men veldig bra) DV-kamera. Redigerer med Pinnacle. Har laget en mengde kortfilmer med dette kameraet og fant derfor ut at jeg heller ville gjøre det istenfor å bruke mitt nye HD-kamera. Kan ikke redigere noe særlig med dette ennå, så SD-oppløsning får holde...
    Har brukt mesteparten av kvelden på å skaffe meg Youtube-konto og få dette opp å gå, så bær over med meg om ting ikke funker...

Her er linken til filmen: Dørlås til skyvedør AVI - YouTube

EDIT: Ikke korfilmer, men kortfilmer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow

Mektig imponert 😃 enkelt og greit!!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speechless!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låsen?!! Hvem bryr seg om låsen?!! Døren går jo opp og igjen av seg selv! Det vil jeg høre mer om.

Fra spøk til "alvor". Dette var imponerende. Som alt annet i tråden egentlig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Låsen?!! Hvem bryr seg om låsen?!! Døren går jo opp og igjen av seg selv! Det vil jeg høre mer om.

Fra spøk til "alvor". Dette var imponerende. Som alt annet i tråden egentlig.
    Hehe, takker teddytusen! Jeg klart heldigvis å skjule meg bak døra på den andre siden,så det er meg som er "motoren". Har desverre ikke fått installert dør-aktuatorene enda...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var rett og slett helt utrolig bra!! Enda mer kinofølelse når den døra går igjen og det er klart til film. Fantastisk!

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smarting bak den døra...:wink:

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser skikkelig proff ut den låsen. Et lite pleksiglass deksel som et kompromiss?
    Frua får deksel slik hun vil ha, du får se leamikken 8-)

Viste du at du kan linke Youtube direkte inn i tråden?
    [YOUTUBE]CVNO4jGz2JI[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Ser skikkelig proff ut den låsen. Et lite pleksiglass deksel som et kompromiss?
    Frua får deksel slik hun vil ha, du får se leamikken 8-)
    Var ikke klar over det, men har jo sett at andre har linket direkte. Takker for tipset!

Har jo sett at Kokken får til fine pleksiglasskasser, så det er ikke umulig at noe sånt kommer etter hvert. Fruen kom opp for å se låsen, tror det ble noe bedre nå etter at delene ble pusset opp litt...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner at jeg har savna denne fantastiske tråden litt mens du har drevet med verkstedet. Låsen er helt rå! Imponerende hva dere har fått til, og ekstra kult at den faktisk demper mere også. Suverent arbeid, kamerat!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for fine ord, Alkar! Det ble altfor lite kinobygging i fjor, så det er godt å være i gang igjen i kinoen. Nå blir det forhåpentligvis ikke noen lengre opphold før kinoen er ferdig. Har igjen noen småting i verkstedet som jeg tar innimellom.

I dag blir det tilpassing av en pakning, fuging og sparkling på døra som står for tur. Skal se om det blir tid til å ta en ny test av dempingensegenskapene til døra også.

Gratulerer med ny fjernkontroll forresten, den så heftig ut! Har selv sett på et par av toppmodellene til Phillips Pronto, men satser muligens heller på en Ipad. Har hørt at denne kan styre det meste via software, også vårt smarthus-opplegg (Hager).

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det! Tror Phillips Pronto er bygd på samme plattform??? Fjernkontrollen er absolutt fiffi, og jeg kommer nok til å bli glad i den. Hadde jeg vært deg og hatt muligheten til å det, så ville jeg nok prøvd å legge opp for både iPad og ordentlig fjernkontroll. Da slipper du jo i allefall å bli stående å henge når nettverket er nede.

Uansett så er det godt å ha deg tilbake i kinomodus igjen. Tror det er sunt med noen avbrekk når det er et så omfattende bygg som det du har begynt på, og du har jo forenkla jobben noe med rått verksted.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Jo takk for det! Tror Phillips Pronto er bygd på samme plattform??? Fjernkontrollen er absolutt fiffi, og jeg kommer nok til å bli glad i den. Hadde jeg vært deg og hatt muligheten til å det, så ville jeg nok prøvd å legge opp for både iPad og ordentlig fjernkontroll. Da slipper du jo i allefall å bli stående å henge når nettverket er nede.

Uansett så er det godt å ha deg tilbake i kinomodus igjen. Tror det er sunt med noen avbrekk når det er et så omfattende bygg som det du har begynt på, og du har jo forenkla jobben noe med rått verksted.
    Det blir helt fantastisk og få verkstedet opp å gå, nå får jeg endelig et sted jeg kan samle ALT av verktøy og utstyr som ligger overalt. Ikke minst skal det bli greit å få tømme kinoen for alt snart, slik at det blir plass til å få satt opp innredningen.

Var ikke klar over at Prontoen er basert på samme plattform. Har hatt et par Prontoer til nå og synes det er genialt å kunne designe knappene og sidene selv. Blir nok sikkert både ny fjernkontroll og Ipad etterhvert ja...8)
    Har forresten kjøpt en brukt Logitech Harmony 1000. Er nok ikke helt fortrolig med den ennå. Ligger på hylla fordi jeg ikke fant alle IR signalene til stueanlegget. Har nok litt skyld i det selv også siden jeg ikke har satt meg inn i den godt nok...:roll:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,367
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hehe, takker teddytusen! Jeg klart heldigvis å skjule meg bak døra på den andre siden,så det er meg som er "motoren". Har desverre ikke fått installert dør-aktuatorene enda...
    Jeg blir ikke det spor overrasket hvis du allerede er i gang med DIY-bevegelsesstyrt døraktuator alá dørene i StarWars.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,119
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått! Jeg beundrer virkelig hvor gjennomført alt er i kinoen din, Hunsbedt.

Når håper du alt skal være ferdig?

Side 55 av 172 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •