Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 48 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 3428
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lurer på om front og center blir for lave på de stativene i kinosalen ?

Og av erfaring med kombinasjons kino... demping bak lerret når film kjøres ?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lurer på om front og center blir for lave på de stativene i kinosalen ?
    Nei, i grunnen ikke. Toppen av høyttalerne er vel på to og en halv meter. Bildet lyver litt, for høyttalerne er rimelig store. Subbkassene rommer i alt 4 attentommere...
    Toppen av det maskerte lerretet er på ca 3,5m. En annen ting er at skulle vi hatt stativene høyere ville de blitt farlig topptunge å kjøre rundt på.

Og av erfaring med kombinasjons kino... demping bak lerret når film kjøres ?
    Vi har to tykke scenetepper med ekstra tykk scenemolton bak høyttalerne. Disse vises ikke på bildet. I tillegg henger det sidetepper som er skråstilt for å unngå lyslekkasje inn i salen. Rommet bak lerretet er under filmvisning godt dempet med disse tiltakene. Men det er jo klart at siden det er en flerbrukssal må vi kompromisse litt. Folk sier nå allikevel at lyden hos oss er veldig bra. Tror nok at tiltakene vi har gjort har vært positive for lyden.

Vi skal bygge ny kinosal om litt over ett år, og denne vil bli en dedikert sal med baffelvegg. Ser jo frem til dette, blir morsomt å sammenligne...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle ting hadde den kino/konsert/komferanse salen jeg var "småsjef" i under 1.gangstjenesten i forsen. fronter, center og 2 suber hengende i en "senerigg" som kunne heises opp.

Akkurat det funka heller dålig lydmessig. Og med murvegger og kunn noen senetepper.

Med baffelvegg er det nok ingen ingen sammenligning lydmessig med en dedikert fintjunet og THX opptimalisert sal :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle ting hadde den kino/konsert/komferanse salen jeg var "småsjef" i under 1.gangstjenesten i forsen. fronter, center og 2 suber hengende i en "senerigg" som kunne heises opp.

Akkurat det funka heller dålig lydmessig. Og med murvegger og kunn noen senetepper.
    De gamle høyttalerne vi hadde var opphengt i heisrigg. Det var kleine saker, for å si det sånn. Lite demping bak lerret hjalp jo heller ikke...

Med baffelvegg er det nok ingen ingen sammenligning lydmessig med en dedikert fintjunet og THX opptimalisert sal :-D
    Er jo spent på om sjefen min koster på seg THX-godkjenning. Men vi har brukt mye penger på kinoutstyr før, og kommunen er blant de bedrestilte, så hvorfor ikke?
    Gleder meg til ny sal ihvertfall, selv om jeg koser meg i kveld i gamlesalen (2. gangs titt på Captain America)...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den scenen har jeg spilt på for endel år siden. Jeg så også en spillefilm laget i Kvinesdal der, med bl.a Per Tore Bjerge i en av rollene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Er jo spent på om sjefen min koster på seg THX-godkjenning.

Det er et meget god kvalitet stempel. Det viktigste med THX godkjenningen er at man forteller publikum at man har kontenuelig vedlikehold og oppfølging på salen. Ikke som mange saler rundt om i landet som bare forfaller.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Den scenen har jeg spilt på for endel år siden. Jeg så også en spillefilm laget i Kvinesdal der, med bl.a Per Tore Bjerge i en av rollene.
    Morsomt!:-D Var det muligens med Lars Emanuel Egeland bak kamera? Vi har mange visninger her som er hjemmesnekret i Kvinesdal, har laget mange kortfilmer selv også som har blitt vist for et smalere publikum...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stum

Det er så gøy å se at folk får til slike ting som dette her og mange andre også faktisk. Det er en voldsom kreativitet blandt folk det skjønner jeg. Og ikke minst flinke folk en kan spørre til råds. Dette blir blir bare helt fantastisk
    Lykke til videre og kose deg masse med kinoen når du er ferdig med den.

Lars

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er et meget god kvalitet stempel. Det viktigste med THX godkjenningen er at man forteller publikum at man har kontenuelig vedlikehold og oppfølging på salen. Ikke som mange saler rundt om i landet som bare forfaller.
    Enig! Man kan gjerne lage en god sal med veldig bra utstyr, men THX-godkjenning kan være veldig bra for bilettsalget. I hvertfall i starten. Vi har brukt mye midler for å henge med rent teknisk i gamlesalen, og vi trekker mye folk bare på grunn av det. Vi digitaliserte for snart to år siden, og først i det siste har flere nabobygder gjort det samme...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassen
    Det er så gøy å se at folk får til slike ting som dette her og mange andre også faktisk. Det er en voldsom kreativitet blandt folk det skjønner jeg. Og ikke minst flinke folk en kan spørre til råds. Dette blir blir bare helt fantastisk
    Lykke til videre og kose deg masse med kinoen når du er ferdig med den.

Lars

Takker for det, Lars!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ser ut som om det er gode sitteplasser i den kinoen ja..
    Oppfølgningsspørsmål - hvordan sitteplasser hadde du tenkt deg i din kino? Antall? naturlignok hadde jeg tenkt du gikk for tradisjonelle kinoseter, men blir en smule ør i stumpen etter en lang film.. :-?
    Storfornøyd med tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rally

Du skulle vel ikke tilfeldigvis være den tidligere rallycross kjøreren? Da må jeg si du har gått over fra sinnsyk bra bilkjøring til å være en fantstisk dyktig person til å lage hjemmekino Litt avsporing dette her men jeg klarte ikke å la være å spørre hehe

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsen-junior
    Ser ut som om det er gode sitteplasser i den kinoen ja..
    Oppfølgningsspørsmål - hvordan sitteplasser hadde du tenkt deg i din kino? Antall? naturlignok hadde jeg tenkt du gikk for tradisjonelle kinoseter, men blir en smule ør i stumpen etter en lang film.. :-?
    Storfornøyd med tråden.
    Har tenkt å ha 8 stk inklinerstoler, fire på hver rad. Går muligens for tre på forreste slik at en blir i sweetspot. Bedre for musikklytting.
    Det ligger et bilde av stolene ute tidligere i tråden, skal se om jeg kan få lastet det opp igjen...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassen
    Du skulle vel ikke tilfeldigvis være den tidligere rallycross kjøreren? Da må jeg si du har gått over fra sinnsyk bra bilkjøring til å være en fantstisk dyktig person til å lage hjemmekino Litt avsporing dette her men jeg klarte ikke å la være å spørre hehe
    Hehe, han kjører enda, og han er min tremenning...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hopp.

Jeg skulle legge meg tidlig i går kveld, var planen. Endte i stedet med at jeg leste gjennom 75% av tråden og sovna på tastaturet. Klarte ikke stoppe å lese:-D

Helt drøyt arbeid

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakejake
    Hei hopp.

Jeg skulle legge meg tidlig i går kveld, var planen. Endte i stedet med at jeg leste gjennom 75% av tråden og sovna på tastaturet. Klarte ikke stoppe å lese:-D

Helt drøyt arbeid

Trøtt lesing med andre ord... :-P

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakejake
    Hei hopp.

Helt drøyt arbeid
    Hei og hopp igjen, jakejake!

Kan godt forstå at du sovnet etter 750 innlegg i tråden min, mye er jo langtrukket og til tider sikkert småkjedelig. Lar meg stadig imponere av folk som hiver seg på nå og leser fra start...:-D

Håper at det ikke blir så drøyt når jeg starter opp igjen senere i høst!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Trøtt lesing med andre ord... :-P
    Skal prøve å ordlegge meg på en måte som holder leserne våkne. Er mottagelig for tips om hvordan man best kan få det til. Kanskje burde jeg slutte med å bruke punktum...? :idea:

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett lite tips til garasjebygget:
    Regner med du skal ha liggende bordkledning, lik bygget i bakgrunnen.

Om det er 1" lekter du bruker bør lekter over/under vinduer og dører være sløyfelekter (11mm tykke) slik at luften får sirkulere i alle stenderfakk.
    De andre stående lekter bør avsluttes ca 1" unna den topplekten som ligger langs sperren slik at luften får fri passasje.
    Stillestående luft bak kledning fører ofte til svertesopp og råte...

Markert områdene med rødt:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4077-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye annet å si enn det jeg har sett / lest i denne tråden er utrolig pent. Du gjennomfører med høyt tempo, og kvalitet i utførelse og finish. :-D

Blir rent ut litt frustrert når jeg selv sitter her og sløser bort tiden foran skjermen. :-|

Side 48 av 172 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •