Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 47 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Infocus
    Flott Arbeid !
    Takker, Infocus!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Takker, Tormod!

Terassebordene er i dimensjonen 120 x 28mm impregnert furu, med et felt på ca 85mm på den ene siden som er rillet i bølgeform. Skulle det være ønskelig kan jeg ta et bilde av et bord. Er veldig godt fornøyd med kvaliteten, så og si ingenting var sprukket opp, lite flising og lite kapp!
    Tror jeg betalte kr 17 for meteren.

Takk for svar.
    Trenger ikke ta noe eget bilde, viser nok på de bildene du allerede har. :-)
    Hvor har du kjøpt de? Er det de de har på Byggmax?
    Hva tror du om å legge et slikt gulv rett oppå en eksisterende terasse. Uten å ta bort det gamle gulvet?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Takk for svar.
    Trenger ikke ta noe eget bilde, viser nok på de bildene du allerede har. :-)
    Hvor har du kjøpt de? Er det de de har på Byggmax?
    kjøpte bordene hos min lokale byggvareleverandør ( Byggvell Kvinesdal). Tror de er saget og impregnert på Birkeland Bruk i Kvås, nord for Lyngdal (Impregnert - Birkeland Bruk)

Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hva tror du om å legge et slikt gulv rett oppå en eksisterende terasse. Uten å ta bort det gamle gulvet?
    Nei, det ville jeg aldri ha tatt sjansen på. Du bør absolutt rive eksisterende gulv, slik at nytt gulv blir liggende rett på bjelkene slik at det blir luftig og kan tørke raskt etter en regnskyll. Husk at disse bordene ligger åpent for vær og vind. Med to lag vil fuktigheten stå lenge mellom lagene, dreneringen vil bli mye dårligere og dette vil på kort sikt ødelegge gulvet, selv om det er impregnert!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå brukt flere timer på tråden din (ser frem til å bruke flere) og er mektig imponert over både kino og terrasse. Du har en utrolig evne til å finne løsninger og har en tålmodighet som det virkelig står respekt av. Jeg gleder meg virkelig til du skal fortsette på kinoen.

Jeg holder selv på med terrasse med en liten plaske dam så det var virkelig inspirerende å se din terrasse. Jeg skulle gjerne hatt litt mere detaljer rundt oppbygging av trappene dine for de var lekre. Legger med link til bilder av mitt terrasse prosjekt hvis du har interesse av å se på den
    Lille sommer prosjekt 2011 | Facebook..
    Komentarer taes imot med takk

Jeg har planer om å begynne på mitt kino prosjekt til høsten så jeg håper det er ok at jeg låner noen av løsningene dine.

Takker for en veldig inspirerende tråd og lykke til med resten av kinoen.
    Vi får håpe det snart blir litt bedre vær slik at det er mulig å bruke terrassene

MVH

alias

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alias
    Jeg har nå brukt flere timer på tråden din (ser frem til å bruke flere) og er mektig imponert over både kino og terrasse. Du har en utrolig evne til å finne løsninger og har en tålmodighet som det virkelig står respekt av. Jeg gleder meg virkelig til du skal fortsette på kinoen.alias
    Takker for det, alias! Blir stadig imponert av folk som har lest timesvis i tråden min, håper at det kan være ting som kan inspirere!
    Jeg ser også veldig frem til å starte på kinoen igjen. Begynner å bli litt lei av dette drittværet i sommer, med regn annenhver dag. Helt umulig å bli ferdig med beisingen av 55 kvadratmeter terasse siden jeg må ha sammenhengende minst 5 dager opphold. Det har det ikke vært siden april...:evil:

Jeg holder selv på med terrasse med en liten plaske dam så det var virkelig inspirerende å se din terrasse. Jeg skulle gjerne hatt litt mere detaljer rundt oppbygging av trappene dine for de var lekre. Legger med link til bilder av mitt terrasse prosjekt hvis du har interesse av å se på den
    Lille sommer prosjekt 2011 | Facebook..
    Komentarer taes imot med takkalias
    Flott prosjekt du holder på med der! Blir nok en drømmeplass når du blir ferdig, med DEN utsikten over Lyngdal! Ser ut til at du har fått med deg endel flinke folk også, særlig dem fra Kvinesdal (kjente ihvertfall igjen Roald...)!
    Uansett så er jeg veldig misunnelig på bassenget ditt (plaskedam må jo være årets underdrivelse!), med varmepumpe, renseanlegg og hele sulamitten!
    Hadde selv planlagt et lite basseng i terassen min på baksiden av huset. Det øverste nivået ble planlagt slik at bassengkanten skulle gå jevnt med golvet. Det er fra en meter og ned til en og en halv meter dybde under terassegolvet, og med fjell som underlag hadde jeg tenkt å støpe kantene opp og isolere disse, slik at bassenget skulle kunne brukes fra tidlig vår til sen høst. Som oppvarming hadde jeg tenkt varmepumpe kombinert med takvarme/overrislingsanlegg.
    Som de fleste AVFere vet har jeg ikke hatt tid til dette. Da hadde kinoen blitt forsinket ihvertfall ett år. Dessuten vil jeg vente til tvillingene vi har blir litt større. Nå er de to og et halvt år gamle, og med bassenget blir det litt utrygt å leke på terassen, selv med duk over.

Jeg har planer om å begynne på mitt kino prosjekt til høsten så jeg håper det er ok at jeg låner noen av løsningene dine.
    Lån i vei, har jo ikke patent på noe! Siden du holder til i nabobygda kan du jo ta med deg Andre Werdenskrieg og komme over heia for en inspeksjon...:wink:

Takker for en veldig inspirerende tråd og lykke til med resten av kinoen.
    Vi får håpe det snart blir litt bedre vær slik at det er mulig å bruke terrassene

MVH

alias
    Takk i like måte for inspirerende bassengbyggebilder! Håper også på mye bedre vær etterhvert, men da mest for å slippe å bli våt hver dag når jeg skal ut å bygge på verkstedet!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en liten byggeoppdatering. Har nå fått reist veggene i verkstedet, er nesten ferdig med dette. Manglet noen meter 2 x 4" til småstykkene under vinduer.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3957-jpg

Har i dag fått saget ferdig taksperrene, skal bygge disse selv av diverse forskalingsbjelker og rester som jeg har spart på. Taksperrene blir 2 x 8", med 2 x 4" som takbjelker. Disse blir forsterket med kneveggsstøtter når de er på plass.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3959-jpg

Her en enkel Sketchup-skisse av reisverket:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-reisverk-vegger-vinduer-og-og-toppsvill-og-taksperr-til-verksted-png

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,105
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut til å være forsegjort som alltid
    Bra tempo btw.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, bra jobbet. Merker at jeg blir litt misunnelig på et eksternt verksted, snikkerboden blir fort litt trang...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette ser jo ut til å være forsegjort som alltid
    Bra tempo btw.
    Takker for det, Ak. Men tempoet er det så som så med. Alt av bygging har egentlig gått på skinner, men været har faktisk vært så dårlig at jeg har mistet mange effektive byggedager. Hva gjør man da? Jo, på dager da luftfuktigheten nærmer seg vanntettheten, og dråpene kommer tett ned i druestørrelse, trekker man inn i sitt hus og tegner bygget man holder på å sette opp, selvfølgelig...
    Så nå kan jeg gå etter meg selv i sømmene for å sjekke at alle mål og dimensjoner er etter tegningen...

Hva skulle man vel ha gjort uten Sketcup?? :shock:

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Wow, bra jobbet. Merker at jeg blir litt misunnelig på et eksternt verksted, snikkerboden blir fort litt trang...
    Jeg har til nå brukt garasjen som snekkerbod for enklere tiltak. Det har ikke gått så bra. Hver gang det skal sages blir det jo støv. Og uansett hvor lite emne som blir besaget, med avsug påslått, merker fruen at det er støv på bil, barnevogn, sykler, osv. Jeg ser ikke støvet. Jeg tror kvinner egentlig har en egen sans som merker støv i nanostørrelse (og selvfølgelig luktmolekyler fra bæsjebleier som far må bytte) på over 100 meters avstand.

Så, derfor har jeg gitt opp all form for hobbyvirksomhet som inkluderer saging i garasje og nært tilknyttede steder. Og setter nå opp et tett bygg som vil kunne brukes til alt som lager støy, støv og lukt av svidd stål...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fornuftig Vi er nok mange som er i samme situasjon. Garasjen er jo egentlig mest brukbar om sommeren også.

Newcomer alias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for inspeksjons invitasjon den kan vi ikke la gå fra oss. Både meg og AndreWerdenskrieg har kino planer så det å få sett nærmere på ditt prosjekt hadde vært helt fantastisk. Kommer tilbake til deg om dette litt utpå høsten når du har begynt på kinoen igen.

MVH
    alias

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt

Lån i vei, har jo ikke patent på noe! Siden du holder til i nabobygda kan du jo ta med deg Andre Werdenskrieg og komme over heia for en inspeksjon...:wink:
    Werdenskrieg likes!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke ord.. Graden av detaljer på arbeidet du utfører er noe av det beste jeg har sett på lenge. Du legger virkelig sjelen i arbeidet ditt og jeg synes du absolutt fortjener all ros du har fått her inne.

Skulle ønske jeg hadde en brøkdel av din fantasi, dine kunnskaper og ferdigheter når det gjelder slikt håndtverk.

Denne posten følges videre!

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo bra ut. Vet ikke helt hvordan man vanligvis bygger i Norge etter å ha bodd noen år i utlandet, men her ligger ofte taksperrene rett på den horisontale 2x4en som er på toppen av veggen i stedet for å være på toppen av takbjelkene (hvis sketchup skissen din er helt nøyaktig da). Og så kan det være lurt å la taksperrene gå litt utenfor veggen så du får litt overheng som beskytter mot vær og vind, men det avhenger en del av stilen på huset ditt. Skulle ønske jeg hadde anledning til å bygge noe slikt nå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runethechamp
    Dette ser jo bra ut. Vet ikke helt hvordan man vanligvis bygger i Norge etter å ha bodd noen år i utlandet, men her ligger ofte taksperrene rett på den horisontale 2x4en som er på toppen av veggen i stedet for å være på toppen av takbjelkene (hvis sketchup skissen din er helt nøyaktig da). Og så kan det være lurt å la taksperrene gå litt utenfor veggen så du får litt overheng som beskytter mot vær og vind, men det avhenger en del av stilen på huset ditt. Skulle ønske jeg hadde anledning til å bygge noe slikt nå.
    Forstår hva du mener, men jeg har ikke tegnet bygget helt ferdig.
    Grunnen til at jeg har gjort det slik er at jeg ikke ønsker å ha bygget så høyt, siden det er både kort og smalt. Jeg skal gjøre det likt som på takkonstruksjonen til kinoen. Der forlenget jeg takbjelkenes utstikk med bord, som samtidig forbandt bjelkene godt. Og på den måten blir taket trukket ned ca 20 cm på veggene slik at bygget virker lavere.
    Har en Sketchupskisse fra kinoen som viser hvordan det skal gjøres:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-konstruksjon-kino-med-tak-maling-png

Takoverhenget blir ca 40cm (med takrenne), dette holder i massevis. Konstruksjonen blir forsterket med vannrette lekter inn til reisverket, som gesimsbordene skal henges opp i.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonas123
    Jeg finner ikke ord.. Graden av detaljer på arbeidet du utfører er noe av det beste jeg har sett på lenge. Du legger virkelig sjelen i arbeidet ditt og jeg synes du absolutt fortjener all ros du har fått her inne.

Skulle ønske jeg hadde en brøkdel av din fantasi, dine kunnskaper og ferdigheter når det gjelder slikt håndtverk.

Denne posten følges videre!

Takker for fine ord, jonas123!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nå har jeg lest gjenom helle tråen din. Jeg er milt sakt inponert, det blir en sykt bra kino. Kjenner jeg blir veldi misundelig Lykke til videre. Å du sier du ikke er snekker, du hadde fåt jobb som sneker nårsom helst Veldi spent på fortsetelsen. Foresten sykt bra ute prosjekter

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdiseth
    Hei nå har jeg lest gjenom helle tråen din. Jeg er milt sakt inponert, det blir en sykt bra kino. Kjenner jeg blir veldi misundelig Lykke til videre. Å du sier du ikke er snekker, du hadde fåt jobb som sneker nårsom helst Veldi spent på fortsetelsen. Foresten sykt bra ute prosjekter
    Takker for fine ord, vdiseth! Kunne godt ha jobbet som snekker, men på en betingelse: Ute om sommeren i fint vær, og inne om vinteren og når det regner eller snør...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter i godstolen på jobb på kinoen (IKKE hjemmekinoen, desverre...), og tenkte jeg skulle vise litt av opplegget vi har her i Kvinesdal, samt en liten oppdatering på verkstedbyggingen min.

Kinoen jeg jobber på har 256 sitteplasser, og er en såkalt kombisal. Det vil si at salen også brukes til teateroppsettinger, og har en større scene bak lerretet. Lerretet måler ca 8 x 3,5 meter. Her er noen bilder:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4086-jpg

Her er et bilde av høyttalerne bak lerretet. De tre høyttalerne på stativer er Radian RCX 215P med dobbel 15" og en 2" compession driver. Som subber sees to doble 18" stacked, disse er av typen EAW SB 284C.
    I salen har vi 12 stk EAW CR 72. EAW-høyttalerne vi har brukes ofte i saler som skal THX-godkjennes.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4089-jpg

Her et bilde av forsterkerrack på scenen, samt andre styringspaneler:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4090-jpg

Rack på maskinrom. Og ja, selvsagt har vi en playstation montert! :-D

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4084-jpg

Projektoren, en Barco DLP DP 2000. Oppløsning på 2K (2048 x 1080 native). Oppgitt kontrast er 2000:1. Opplevd kontrast er relativt bra, siden bildet blir lyssterkt med opp til 4kW. DMMD er av typen 3 x 0,98" DC2K dark metal devices. Ellers kan nevnes at lampestyringen er av typen CLO-constant light output.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4079-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4080-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4081-jpg

Det var alt kinorelatert foreløpig. Jeg kommer sterkere tilbake med kinobyggingen senere i høst, når verkstedet er ferdig. Og her er en foreløpig oppdatering på dette:

Fremsiden av bygget, ut mot gårdsplassen. Fikk i dag satt på takrenner og begynte på beslag og fuglebånd. Nesten klar for legging av stein.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4073-jpg

Bakside og høyre sidevegg med bredt vindu i møne for å kunne legge opp større plater, materialer, etc.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4077-jpg

Detaljer av takutstikk og byggemåte:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4075-jpg

Fra venstre side, i mot gårdsplassen. Regner med å begynne på veggkledning til uka, med ankomst av takstein i slutten av uka, forhåpentligvis...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_4078-jpg

Side 47 av 172 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •