Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 46 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Har også et spørsmål. Hvor er det hylle systemet du skal ha i det tekniske skapet ditt kjøpt?
    Skal selv bygge et slikt skap og hadde tenkt og bygge i tre, men man blir jo liksom litt låst da med tanke på og kunne ender høyder etter hvert som man bytter ut komponenter. Dette systemet så jo ideelt ut til dette bruket.
    Kjøpte fire løse panelvinkler og noen hyller gjennom elektrikeren min. Skal kjøpe strømskinner og noen smådeler til før utstyret monteres. Her er linken til produsenten:

Tilbehør - Lanse Produktbase
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Kjøpte fire løse panelvinkler og noen hyller gjennom elektrikeren min. Skal kjøpe strømskinner og noen smådeler til før utstyret monteres. Her er linken til produsenten:

Tilbehør - Lanse Produktbase
    Takk skal du ha, dette må jeg se litt nærmere på ja

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallfin terrasse! Skal etterhvert til med noe lignede: ca 200 kvm platting.
    Utrolig bra jobb du har gjort, meget inspirerende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    200! Men i ******* da mann... du kan jo ha en dansband festival på den

Edit: Ser steds referansen min ble sladdet

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det! Du er jo ikke så langt unna, så er det noe du lurer på må du bare ta turen bortover!

200 kvm er jo relativt mye terasse. Regner med du får hjelp til dette, det blir noen tusen skruer som skal til...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    200! Men i ******* da mann... du kan jo ha en dansband festival på den

Edit: Ser steds referansen min ble sladdet
    :-D

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Takker for det! Du er jo ikke så langt unna, så er det noe du lurer på må du bare ta turen bortover!

200 kvm er jo relativt mye terasse. Regner med du får hjelp til dette, det blir noen tusen skruer som skal til...
    Setter pris på det, Hunsbedt! Har nok mye å lære av både terrasse -og kinobyggingen din. En ting er ihvertfall sikkert: dette skal ikke skrues for hånd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trappa var virkelig fin, en sånn trapp man drømmer om.. Detaljert og forseggjort, nyydelig.

Også hadde jeg et spørsmål da, godt mulig jeg har lest det et sted men;
    Høytalere og komponenter i kinoen, hva hadde du tenkt deg der? har du noe fra før eller kjøpe inn nytt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget smart å beise reisverket svart under terrassen. Den tar jeg med meg.:-D

Jeg ser du skriver at det skal males? Mener du med maling eller med beis? Maling blir vel en stor prøvelse i vedlikehold kontra beis/olje etc?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget smart å beise reisverket svart under terrassen. Den tar jeg med meg.:-D

Jeg ser du skriver at det skal males? Mener du med maling eller med beis? Maling blir vel en stor prøvelse i vedlikehold kontra beis/olje etc?
    Hovedgrunnen for å beise deler av reisverket er at det da ikke vil bli så synlig når espalierene settes opp (kryssespalier). De skal males hvite. I tillegg vil beisen jo beskytte de delene av reisverket som er nær fjellet/bakken, og treverket vil holde lengre enn å ha det ubehandlet.

Alt av rekkverk skal gunnes med Visir og males to strøk med Optimal (som er vannbasert maling). Terassegulvet vil få ett strøk lysegrå Trebitt vannbasert terassebeis. Beisen vil holde ca tre år, sammenlignet med olje som må gjøres hvert år. Er virkelig godt fornøyd med beisen på den andre terassen, og jeg har mye større tro på beis med farge, enn med terasseolje.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å ha spilekledning langs vår platting, siden deler av reisverket blir ganske så synlig. Å beise reisverket mørkt under vil nok ha en fin effekt, i tillegg til at det holder bedre, som du skriver.
    Illustrasjonsfoto spilekledning:

Planer vår er også grå beis til selve plattingen, vi har det på vår nåværende terrasse og er veldig fornøyd med det. Spilekledningen ville jeg foretrukket å ha hvit, slik som huset. Det er kanskje mest lønnsomt med tanke på vedlikehold å male kledningen med en god maling?

Edit:
    Det er ikke meningen å "kuppe" tråden din, Hunsbedt. Jeg kan godt ta dette i min egen tråd hvis ønskelig?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ok for meg å ta dette i min tråd, siden jeg er litt OT nå alikevel!

Spilerekkverket hos meg blir også hvitt, med Optimal, som tidligere nevnt. Jeg har valgt Optimal fordi det er en førsteklasses maling for denne delen av landet. Det er mye regn her og mine erfaringer med oljemaling (for eks Drygolin) er at den ganske raskt blir ødelagt av svertesopp. Optimal gir en førsteklasses beskyttelse mot dette. I tillegg blir ikke malingen så fort skitten, dette gjelder spesielt hvitmaling.

Når det skal brukes vannbasert maling er det veldig viktig at treverket er helt tørt før malingen skal påføres. Kledningen MÅ også grunnes enten med Visir eller være grunnet på fabrikk. Ved riktig behandling og vasking annet hvert år kan malingsintervaller på ti år oppnås. Er en smule opptatt av dette fordi jeg tidligere holdt på med husmaling i en del år, og fikk sett hva som holdt seg best.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode råd og tips, Hunsbedt! Dette er meget verdifullt for meg.:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsen-junior
    Trappa var virkelig fin, en sånn trapp man drømmer om.. Detaljert og forseggjort, nyydelig.

Også hadde jeg et spørsmål da, godt mulig jeg har lest det et sted men;
    Høytalere og komponenter i kinoen, hva hadde du tenkt deg der? har du noe fra før eller kjøpe inn nytt?

Takker for det, larsen-jr!

Når det gjelder utstyr har jeg ikke skrevet så mye om det. Grunnen er at når kinoen er ferdig vil jeg gjerne flytte tråden og skrive mer om utstyret i en mer passende tråd. Litt om høyttalere har jeg allikevel nevnt da jeg bygde frotplattingen:

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post1585724

Jeg har nesten alt av utstyr for å komme igang. Skal kjøpe ny projektor, for eks Sony HW-30: http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1688500

Ellers blir det nok i starten litt gjenbruk av eldre utstyr, med innkjøp av nytt etterhvert. Det viktigste blir å få et lydmessig optimalt rom, med diffusorer og absorbenter riktig plassert. Muligens også Helmholtz-resonatorer for å minke/eliminere problemfrekvenser. Har man en hjemmekino eller lytterom som gir bra arbeidsforhold for anlegg og høyttalere, så kommer man langt med relativt rimelig utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,962
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trappedetaljene er det bare å bøye seg i støvet for!! LEKKERT!!

Hvilke høyttalere og elektronikk har du fra før Hunsbedt?

Johan

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Trappedetaljene er det bare å bøye seg i støvet for!! LEKKERT!!

Hvilke høyttalere og elektronikk har du fra før Hunsbedt?

Johan
    Se post 913, der er det i hvertfall linket til høyttalerne. Hovedhøyttalere er modifiserte DALI 40 (1989) , med Scanspeak diskant og kvalitetskomponenter i delefilteret.

Subbene, to stk, er selvbygg (Dynabel BRONTES med XXLS elementer).

Senterhøyttaleren er en rimelig stor DIY-sak, bygd delvis på DALI elementer (2 stk 8" bass, 5" mellomtone og Scanspeak diskant).

Har 6 stk DIY (basert på en anerkjent konstruksjon jeg ikke kommer på nå, med to stk 6" bass/mellomtone og 1" dome) surroundhøyttalere også, her et bilde av en av dem:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3339-jpg

Resten av elektonikken vil det ta for lang tid å komme inn på nå i kveld. Skal komme tilbake til dette ved en senere anledning!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!!
    Kvalitet i god tråd med byggingen av kino.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er imponert av byggearbeidet ditt. Veldig flott terasse.

Hva slags terassebor har du brukt?

mvh

Tormod
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Arbeid !

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Lekkert!!
    Kvalitet i god tråd med byggingen av kino.
    Takker for det, Pål! Og hadde det ikke vært for det hersens været så hadde jeg vært ferdig med malingen også...:evil:

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Må si jeg er imponert av byggearbeidet ditt. Veldig flott terasse.

Hva slags terassebor har du brukt?

mvh

Tormod

Takker, Tormod!

Terassebordene er i dimensjonen 120 x 28mm impregnert furu, med et felt på ca 85mm på den ene siden som er rillet i bølgeform. Skulle det være ønskelig kan jeg ta et bilde av et bord. Er veldig godt fornøyd med kvaliteten, så og si ingenting var sprukket opp, lite flising og lite kapp!
    Tror jeg betalte kr 17 for meteren.

Side 46 av 172 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •