Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 31 av 172 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 3428
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser utrolig spennende ut!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!
    Utrolig effektfullt

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er full av beundring, for et prosjekt og for en gjennomføring. Keep us posted!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ord: RÅTT
    Litt flere: Det er den mest fantastiske stjernehimmelen jeg har sett, mye arbeid bak , men for et resultat!

Newcomer SaiKoPaTT sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fantastisk

dette blir utrolig bra....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Made "in" heaven

Dette ble utrolig kult, og sikkert enda kulere i virkeligheten.

Tenkte å spørre deg om noe igår, men dette er forsåvidt forsent nå da...

Har selv tidligere laget til noe prosjekt med fiber i noen lykter til bil, er mange år siden nå da, men uansett, etter en stund så ble det til at lyset ble svakere og svakere og det viste seg da at problemet kom av at fibrene ble litt brent i inngangen mot pæren.
    Har du lagt opp en liten ekstra sløyfe med fiberbuntene dine slik at om noe skulle skje med prosjektor'n at denne går varm og brenner fibrene at du har mulighet for å trekke inn litt mer fiber og gjøre et nytt kutt?!

Er ikke sikkert at dette er eller vil bli noe problem da.

Gleder meg til å se fortsettelsen av oppbygning av tak og vegger. Vil tro lysslynga vil gi dette en helt annen dimensjon

Lykka til videre !

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    Made "in" heaven

Dette ble utrolig kult, og sikkert enda kulere i virkeligheten.

Tenkte å spørre deg om noe igår, men dette er forsåvidt forsent nå da...

Har selv tidligere laget til noe prosjekt med fiber i noen lykter til bil, er mange år siden nå da, men uansett, etter en stund så ble det til at lyset ble svakere og svakere og det viste seg da at problemet kom av at fibrene ble litt brent i inngangen mot pæren.
    Har du lagt opp en liten ekstra sløyfe med fiberbuntene dine slik at om noe skulle skje med prosjektor'n at denne går varm og brenner fibrene at du har mulighet for å trekke inn litt mer fiber og gjøre et nytt kutt?!

Er ikke sikkert at dette er eller vil bli noe problem da.

Gleder meg til å se fortsettelsen av oppbygning av tak og vegger. Vil tro lysslynga vil gi dette en helt annen dimensjon

Lykka til videre !
    Takker til alle for mange fine kommentarer. Desverre kan ikke bildene vise hvordan det ser ut i virkeligheten, det må oppleves!

Så til twg76: Tror nok ikke det er fare for å "brenne" fiberen i projektoren. Lampen sitter bakerst i projektoren, og mellom denne og fiberen er det glass og funklingshjul. I tillegg er det kjøling av lampa, det sitter en vifte på siden av kabinettet. Til slutt ligger fiberbunten i en stor kjølering av aluminium. Siden fiberen ligger så tett som den gjør, vil kjøleevnen bli bra.

Har en cm eller to å gå på hvis noe skjer, men regner det som uaktuelt.
    Ser veldig fram til å få opp lysslynga nå, og holder på med rammeverket til undertaket som den skal ligge i.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Dette ble utrolig bra Hunsbedt!! Nesten så man føler man blir sugd inn i det siste bildet der så kan tro dette skaper en utrolig følelse av uendelig takhøyde! Mye jobb, men gir rommet noe helt spesielt!!!
    Du gir en god beskrivelse av opplevelsen der, grumle! Det ser faktisk ut som det er en åpning i taket når man er i rommet. Er veldig glad for at jeg gikk for scenemolton, man kan ikke se den når stjernehimmelen er opplyst! Tror faktisk at den vil være usynlig selv med spottene på. Siden disse lyser nedover vil det ikke ødelegge den effekten...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig stiligt (har ett lite håp om at du tar og filmer en liten snutt, slik at vi kan "nesten" få oppleve det). Gratuelere med knall resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    starstruck

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta ble så flott at jeg måtte vise det til madammen. Vanvittig bra arbeid, og jeg må si at det kanskje er noe av det kuleste jeg har sett bilde av på lenge. Det skal bli kult å se hvordan dette blir når prosjektet er ferdig, og jeg må innrømme at dine barn er svært heldige med tanke på kosekvelder i fremtiden. If you can't buy it, build it! Du leverer i allefall!!!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Utrolig stiligt (har ett lite håp om at du tar og filmer en liten snutt, slik at vi kan "nesten" få oppleve det). Gratuelere med knall resultat.
    Har for øyeblikket ikke kamera. Kan filme med mobilen, men resultatet blir jo begredelig. Har bestilt ett nytt HD-kamera fra Sony, håper jeg kan få det i løpet av neste uke. Er ellers helt ukjent med å legge ut ting på Youtube, så her trenger jeg muligens litt hjelp...:-)

Takker ellers for fine ord!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av urkain87
    starstruck
    OH YES!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Detta ble så flott at jeg måtte vise det til madammen. Vanvittig bra arbeid, og jeg må si at det kanskje er noe av det kuleste jeg har sett bilde av på lenge. Det skal bli kult å se hvordan dette blir når prosjektet er ferdig, og jeg må innrømme at dine barn er svært heldige med tanke på kosekvelder i fremtiden. If you can't buy it, build it! Du leverer i allefall!!!!
    Ja, fruen her i huset likte resultatet, uten å bli beveget dog...
    Må også si at jeg gleder meg veldig til å høre musikk under stjernene!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangler bare litt nordlys og en frisk og kald bris, så trenger du aldri å gå ut av døra igjen =)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i full gang med undertaket nå. Dette er en del arbeid fordi det er mange meter med lekter som skal opp, mye småstykker og nøyaktig oppmåling. Kommer til å bruke hvite folierte Tak-ess original takplater (60x120cm) som skal males etter oppsetting. Rett over undertaksplatene vil det bli lagt 50mm Glava slik at hulrommet over blir dempet. Håper dette også vil virke positivt for lyden i kinoen.

Oppsetting av lekter, 28x48mm. Det er denne dimensjonen jeg bruker på alt av lekter til undertaksoppheng:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3210-jpg

Avstandsstykker. Ferdig undertak bygger ned 22,5cm:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3212-jpg

Tverrlekte til plateoppheng:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3213-jpg

Rammeverk til gipsplate:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3214-jpg

Gipsplate satt opp. Dette blir bunnen i brønnen for projektoren, som skal felles delvis inn i undertaket. Når jeg har bestemt meg for type projektor skal det legges opp et rør opp igjennom taket. I røret vil det komme ned et stålstag som projektoren skal festes i. Stålstaget vil bli festet igjen i de øvre skråbjelkene i taket. Dermed blir ikke projektoren påvirket av vibrasjoner fra takkonstruksjonen i kinoen.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3215-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3216-jpg

Har ikke kommet lengre i dag. Håper på å bli ferdig med nedlektingen i løpet av uken...:smile:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3217-jpg

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Mangler bare litt nordlys og en frisk og kald bris, så trenger du aldri å gå ut av døra igjen =)
    Hehe, får vel henge opp noen selvlysende grønne laken og sette ventilasjonen på fullt, så er vi vel der...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Hehehe! Gjorde det samme jeg også. Ble imponert fruen i huset her også! Henger meg på å sier at du så definitivt lever opp til slagordet ditt

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en fantastisk flott stjernehimmel Hunsbedt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke gått for en løsning med tak-ess, men ville laget rammer trekt med molton for å beholde høyden i rommet for lyden sin del. Så ville jeg fylt rommet mellom takket og molton rammene med diffusorer. Dett vil gi rommet en meget behagelig akustikk og du får bra med høyde i rommet for lyden.

Side 31 av 172 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •