Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 27 av 172 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 3428
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir så ytrolig bra, gleder meg til å se takplatene på plass.

Rockwool er forøvrig gull

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    buhuuu! Jeg er på sistesiden!

Dette var UTROLIG fett. Jeg vet ikke hva som er mest imponerende; utendørsprosjektet ditt eller selve kinoen. Jeg må bare bøye meg i (pusse)støvet.

...jeg har ikke ord.

Et spm. til slutt; Har du lagt opp "reservefiber" i tilfelle det blir brudd eller dårlig lys i en av stjernene, så du kan bare bytte ut med ferske fiber?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette blir så ytrolig bra, gleder meg til å se takplatene på plass.

Rockwool er forøvrig gull
    Ja, satser på Rockwool sine akustikkplater, Glava sine produkter var rådyre. Du har vel ikke noen formeninger om det er noen vits i å bruke 100mm bak lerret? Med den tykkelsen burde jo platene virke nedover i frekvensen også...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stressball
    buhuuu! Jeg er på sistesiden!

Dette var UTROLIG fett. Jeg vet ikke hva som er mest imponerende; utendørsprosjektet ditt eller selve kinoen. Jeg må bare bøye meg i (pusse)støvet.

...jeg har ikke ord.

Et spm. til slutt; Har du lagt opp "reservefiber" i tilfelle det blir brudd eller dårlig lys i en av stjernene, så du kan bare bytte ut med ferske fiber?
    Hei stressball, og velkommen i byggetråden min! Når det gjelder fibrene har jeg ikke lagt opp til reservefiber. Det er ikke mulig å trekke noe gjennom platene når de er montert. Har gått over alt mange ganger, og det skal ikke være noen "døde" punkter. Mange har også flere enn en fiber, og da er man også godt sikret mot evt brudd.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første ramme oppe, og alt gikk problemfritt. Nå er det bare å vente til fruen kommer hjem, så skal den andre forhåpentligvis også bli hengt opp.

La inn Glavaplatene i hvert felt. De dekker ikke alt, men det er heller ikke poenget. De skal bare dempe huntonittplatene slik at det ikke blir særlig bevegelse i huntonittplatene.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3154-jpg

Endelig på plass! Og fremdeles har jeg 5cm å gå på (på bakre platting) før jeg skaller i noe..
    Nå skal jo dette undertaket også bygges ut, men det vil allikevel bli (relativt) god klaring for de over en nitti!8)

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3155-jpg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Ja, satser på Rockwool sine akustikkplater, Glava sine produkter var rådyre. Du har vel ikke noen formeninger om det er noen vits i å bruke 100mm bak lerret? Med den tykkelsen burde jo platene virke nedover i frekvensen også...
    Jeg har stort sett brukt 50mm plater. Frontveggen er heldekket med 50mm og hjørnene i frontveggen har 45cm tykkelse ut fra hjørnet.

På sideveggene har jeg 50mm plater med 50mm luft bak. Jeg syns det virket bedre en 100mm på sideveggen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var begge rammene på plass, takk og lov for det. Har bare igjen lekter på kortsidene slik at rammene er festet helt rundt. Forbannet vanskelig å ta bilder av sort molton! Fikk til ett halvdårlig til slutt. :???:

I morgen blir det hulltaking til fiberpølsa som skal inn til teknisk rom. Der skal fiberprojektoren stå på ei hylle under taket. Håper jeg har noe 30mm rør liggende, det hadde passet perfekt.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3163-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt en time eller to på å lese igjennom denne tråden og jeg har sjelden følt meg så utilstrekkelig som når jeg ser arbeidet du utfører både inne og ute. Virkelig flott arbeid!

Side etter side var dette like avhengighetsskapende som en god tvserie man bare må se neste episode av til helgen er borte. Og det ble nesten som en cliffhanger når det plutselig var slutt på "rullen" på siste side her.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt hinsidig flott, har vært lærerikt og følge stjernehimmel prosjektet ditt.
    Har ingen erfaring med det selv, klipper du fibertrådene helt inn til molton?
    Oxo imponert av arbeidmetodene dine, alt virker meget gjennomtenkt og
    nøyaktig utført.Flott at du poster mange bilder

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig bra Hunsbedt! Gleder meg til fortsettelsen!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget bra!! Gleder meg allerede til å se lys i taket nå!!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Jeg har brukt en time eller to på å lese igjennom denne tråden og jeg har sjelden følt meg så utilstrekkelig som når jeg ser arbeidet du utfører både inne og ute. Virkelig flott arbeid!

Side etter side var dette like avhengighetsskapende som en god tvserie man bare må se neste episode av til helgen er borte. Og det ble nesten som en cliffhanger når det plutselig var slutt på "rullen" på siste side her.
    Takk for at du liker tråden og arbeidet jeg har holdt på med de siste par årene! Utrolig at noen orker å lese gjennom alt! Veldig inspirerende for meg å få slike fine tilbakemeldinger, tusen takk Kendu!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Helt hinsidig flott, har vært lærerikt og følge stjernehimmel prosjektet ditt.
    Har ingen erfaring med det selv, klipper du fibertrådene helt inn til molton?
    Oxo imponert av arbeidmetodene dine, alt virker meget gjennomtenkt og
    nøyaktig utført.Flott at du poster mange bilder
    Takker så mye, carradona!
    Når det gjelder klipping av fibertrådene er det anbefalt å klippe dem helt inntil. Jeg har allikevel spart igjen ca en til to millimeter, fordi moltonen er litt "ullen" og lett kan komme til å skjule de tynne fibrene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Så utrolig bra Hunsbedt! Gleder meg til fortsettelsen!!
    Takker for det, Grumle! Og gratulerer med ny "sjef" i kinoen, Z11! Litt av et slagskip du har fått deg der, kunne gjerne ha hatt en slik!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette ble meget bra!! Gleder meg allerede til å se lys i taket nå!!!
    Fikk desverre ikke fiberprojektoren i går, så det er bare å smøre seg med tålmodighet...
    Må innrømme at jeg gleder meg som en unge til å teste dette her!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må bli helt fantastisk å få lys i de stjernene. En ting som hadde vært morro var om det lot seg gjøre. som en slags demonstrasjonsmodus. å kunne dimme stjernene som ikke er del av et stjernebilde for å kunne fremheve stjernebilder "On-demand" men jeg vet at slike effekter ikke var en del av planen, som du nevnte tidligere. Det samme med random "slow-funklende" stjerner som etterligner atmosfæriske forstyrrelser.

Uansett blir det jo helt fabelaktig og det hadde vært artig om det ble slik at stjernehimmelen dimmet sakte opp etter lyset i salen dimmet ned.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Det må bli helt fantastisk å få lys i de stjernene. En ting som hadde vært morro var om det lot seg gjøre. som en slags demonstrasjonsmodus. å kunne dimme stjernene som ikke er del av et stjernebilde for å kunne fremheve stjernebilder "On-demand" men jeg vet at slike effekter ikke var en del av planen, som du nevnte tidligere. Det samme med random "slow-funklende" stjerner som etterligner atmosfæriske forstyrrelser.

Uansett blir det jo helt fabelaktig og det hadde vært artig om det ble slik at stjernehimmelen dimmet sakte opp etter lyset i salen dimmet ned.
    Det stemmer slik du skriver, det blir en slags demo-modus, med dimming av spotter og blått horisontlys (fra lysslynga), mens stjernene dimmes opp og funkling kommer på. I følge elektrikeren skulle ikke dette by på noen problemer å få til. Med en avansert fjernkontroll er det planlagt makroer for disse funksjonene. Mulig at jeg i tillegg kan kjøre en liten passelig musikksnutt til også...

Men først må jeg altså få lys i disse stjernene, og se hvordan det virker...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott jobbet! Nå er det bare resten igjen!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten lommelykt over trådbunten, gir vel et lite inntrykk? Kanskje ikke like lurt med lighteren...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    En liten lommelykt over trådbunten, gir vel et lite inntrykk? Kanskje ikke like lurt med lighteren...
    Hehe, har ikke prøvd med lighteren. Men jeg har faktisk prøvd med ei ledlommelykt. Og det funket som bare det, selv på de lengste strekkene.

Ser at det flere steder blir anbefalt å kutte fiberbunten (ved lampa) med varme. Rett og slett smelte dem av, gjerne med en "kniv" man kan sette i loddebolten. Ellers blir det å sage dem av etter bunting, og så pusse ned med veldig fint sandpapir.

Side 27 av 172 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •