Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 20 av 172 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    fem hundre kilo....

hva slags sand brukte du? er vel en fordel at den er tørr.

Kjempebygg forresten.
    Kjøpte Tørrsand fra Forsand, i 40kg sekker (som tok hardt på låra da jeg skulle bære dem inn ). Denne sanden er 100% tørr, beregnet på blant annet fuging av belegningsstein. Ikke var det dyrt heller, rundt 70,- for sekken.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye grubling ble det oppstart på lerretsveggen i kveld. Har vært veldig usikker på hvor stort lerret jeg vil ha (så stort som mulig...) uten at det går på bekostning av bildekvaliteten.

Avstand fra nærmeste rad til lerret betyr jo også en del, men med dagens full HD projektorer kan man sitte relativt nær uten å se screendoor effekten.

Foreløpig har jeg havnet på Sony VPL-HW20. Antakelig blir det en etterkommer av denne, siden projektoren sikkert ikke blir anskaffet før om et år.
    Fordelen med denne projektoren er at den har mye trøkk i bildet og god kontrast. Den kan fint klare å lyse opp et bilde med den størrelsen jeg har planlagt.

Lerretsveggen er satt opp med 2x4" stenderverk. Innvendig åpning er 286,5x161cm (16:9). Lerretsrammen skal bygges inn i denne åpningen, slik at lerretet kan maskeres for å vise 4:3, 16:9 og 21:9.
    Kommer antakelig til å bygge manuelle maskeringer først, og senere forsøke å motorisere disse.

Har bare ett bilde av en veldig uferdig lerretvegg foreløpig, mere kommer...

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2985-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vært noe byggeaktivitet de siste dagene pga Julen. Totalt byggestopp etter veto fra fruen om at nå er det Jul og da driver vi ikke med sånt...:roll:

Velvel, fikk ihvertfall tilgang til "kontoret", der planlegging av lerretsrammen har kommet langt. Har jobbet litt videre med lerretsløsningen til Rolf Hult, som Counterpointer la ut på RuneW's byggetråd. Har også sett litt på forskjellige løsninger som er bygget av stålrør eller firkantstål, men dette krever sveiseapparat. Har forsåvidt tilgang til dette, men skal jeg først bygge en stålramme, vil jeg ha den kurvet. For eks noe ala Grumle sitt bygg. Men dette får bli neste lerretsløsning, kanskje når V4-duken kommer til neste år.

Materialvalget til løsningen jeg satser på nå ble lett. Har flere ganger gått forbi stabler med svært lange utforinger hos min byggvareleverandør. Disse foringene er tre-fire meter lange og helt kvistfrie, og passer perfekt til rammebygget. De hadde forskjellige bredder, jeg satser på at 165x20mm skal holde lenge. Tror dette blir stivt nok for rammen ihvertfall.
    Kjøpte også tre stk uforinger på 45x20mm, og en glattkantlist på 69x20mm, som skal brukes til avstivninger.

Når det gjelder mitt materialvalg er det litt bestemt av tilgangen på høvlet kvistfritt materiale. Man kan egentlig bruke hva som helst, bare det har styrke nok, er beint og uten for mye kvist. Ikke vet jeg hva dette koster heller, men regningen kommer ikke i postkassen før til neste år...

Alt kommer til å bli skrudd og limt. Det blir en glipe på rammen på 5mm ut til lerretsveggen. Lerretsrammen blir da 285,5x160cm. Dette målet betyr egentlig ikke så mye, fordi lysåpningen (synlig lerret) skal tilpasses med maskeringer på hver side og i topp og bunn. Jeg skal ha mulighet til å gjøre lysåpningen en god del mindre ihverfall.

Her et bilde av innkjøpt material:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3006-jpg

De lengste foringer jeg har dratt med hjem:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3007-jpg

Her et 2D bilde av hvordan jeg skal feste lerretet. Lik løsning som Rolf Hult egentlig, men jeg kommer til å prøve 40mm runde O-ringer av gummi istedenfor hoppestrikk. Disse vil bli festet rundt et 10mm rundstål/rør (gjennom et lite snitt i lerretet) som ligger i lommer på baksiden. Holder ikke O-ringene er det bare å prøve andre typer strikk eller lignende. Duken klippes til ca 20cm større enn rammen. Så brettes duken rundt og litt tilbake slik at en lomme kan stiftes for rundstålet.

Rammen er godt avrundet slik at duken kan stremmes godt uten særlig hjørnebelastning. Poenget er også å ikke la lerretet gå for langt inn på baksiden. Da vil belastningen på duken bli stor i hjørnene på rammen(der den ikke blir festet).

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-lerretsfeste-2-png

Er ikke sikker på om det er lurere å la lerretet gå rundt rundstålet andre veien, slik at falsen kommer på undersiden. Her er falsen på oversiden, nærbilde:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-lerretsfeste-2b-png

Her et kanskje litt uvesentlig bilde. Men den smale utforingen som skal limes og skrus fast rundt ytterkanten på rammen skal bearbeides en del. Kommer til å rippe den diagonalt, for så å frese ned hjørnet slik at duken ligger bedre (alt som er grått tas bort).

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-foring-til-lerretsramme-png

Så et snittbilde av selve rammen. Glemte å runde av innsiden på denne tegningen, ellers viser den det samme som 2D-tegningen lenger oppe.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-ramme-til-lerret-5-png

Her en tegning av rammen sett forfra (forsiden av lerretet). I hjørnene har jeg tegnet inn trekanter på 200x200x11mm for å styrke konstruksjonen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-ramme-til-lerret-3-png

Og her baksiden. Glattkantlisten (forsterkningene bak lerretet) har fått seg noen hull. Dette er egnentlig "bare pynt", men jeg tenkte at siden det blir spotter bak lerretet kan det kanskje se litt tøft ut. Får nå se om jeg orker det da når byggingen starter.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-ramme-til-lerret-4-png

Det hadde vært greit med innspill på dette hvis noen ser åpenbare forbedringer som lett kan gjøres. Men alt vil denne gangen bli bygd i tre, og grunnkonstruksjonen blir nok ikke særlig forandret.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen bygg-ingeniør, men det eneste måtte vært å forbedre stivheten "sideveis" på utforingslistene. 165 mm lister bøyer seg jo svært ugjerne den ene veien, men kan finne på å "bøye av" sideveis når den blir belastet. Jeg tror jeg enten ville ha hatt på en slags ramme rundt hele for å stiva av denne veien, eller i det minste ha dratt avstiverene helt ut til kantene for å gjøre de lange utforingslistene mer vri-stabile.

Men dette er bare magefølelse fra min side.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nå er ikke jeg noen bygg-ingeniør, men det eneste måtte vært å forbedre stivheten "sideveis" på utforingslistene. 165 mm lister bøyer seg jo svært ugjerne den ene veien, men kan finne på å "bøye av" sideveis når den blir belastet. Jeg tror jeg enten ville ha hatt på en slags ramme rundt hele for å stiva av denne veien, eller i det minste ha dratt avstiverene helt ut til kantene for å gjøre de lange utforingslistene mer vri-stabile.

Men dette er bare magefølelse fra min side.
    Ser den, ja. Hvis lerretet blir veldig stramt kan det vri hele rammen, lik et sykkelhjul vil vri seg. hadde nok skjedd over tid hvis lerretsrammen hadde vært "løs" i lerretsveggen...
    Avstiverne på baksiden kan ikke dras helt ut pga lerretet som blir innfestet på de ytterste 5cm av rammen.

Rammen vil bli festet med 6stk stålvinkler, to på hver side, og en i topp og bunn, til lerretsveggen. Denne er jo satt opp med 2x4 reisverk, og vil aldri vris noe mer enn toppen 1-2mm (er jo festet i gulv, vegg og tak).

Men nå skal jeg sjekke godt før den settes opp (vritendenser med lerret montert), og det er jo ikke noe problem å forsterke den senere i så tilfelle.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette ser godt gjennomtenkt ut! Og kommer nok til å fungere meget godt sammen med de 6 vinkeljerna rammen blir festet i.
    Eneste jeg tenker på er om det kanskje kunne vært en ide å sy ei lomme til rundtstålet ? vil tro det blir jevnere trekk i lerretet da enn om du stifter det punktvis.

Har du tenkt noe på hvordan du skal feste den sorte rammen rundt lerretet ?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Eneste jeg tenker på er om det kanskje kunne vært en ide å sy ei lomme til rundtstålet ? vil tro det blir jevnere trekk i lerretet da enn om du stifter det punktvis.
    Sydd lomme er sikkert det aller beste, men syr man slikt med maskin? Og hvordan klarer man det uten å risikere å ødelegge/flekke til lerretet? Det er jo temmelig store saker dette her. Jeg innbiller meg at disse lerretene fort blir flekkete (hvis man f.eks. lar det falle ned på gulvet) og at det er svært vanskelig å gjøre rent igjen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd, men vil tro det går greit å sy med maskin i det matrialet. Kanskje en ide å rigge seg til på gulvet ? bare være nøye med gulvvasken først!
    Tror mitt v3 lerret er smeltet "limt ?" sammen, men vil tro dette nærmest er umulig å få til selv!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mitt v3 lerret er smeltet "limt ?" sammen, men vil tro dette nærmest er umulig å få til selv!
    Hehe - tror kanskje jeg heller holder meg til symaskinen da ja..

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette ser godt gjennomtenkt ut! Og kommer nok til å fungere meget godt sammen med de 6 vinkeljerna rammen blir festet i.

Har du tenkt noe på hvordan du skal feste den sorte rammen rundt lerretet ?
    Hadde i utgangspunktet tenkt å stifte lommen slik Rolf Hult har gjort, med ca 5cm mellomrom. Men duverden så gøy det hadde vært å kunne kjøpe symaskin til meg selv bare for dette, med skikkelige krøssting!
    Vi har nemlig ikke symaskin, og her kunne jeg ha imponert litt...8-)

Vet ikke hvor "seig" V3 duken er, må kanskje stifte tettere da? Flere kommentarer?

Ellers skal jeg ikke ha sort ramme, men bevegelige maskeringer som ligger tett på lerretet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser vi har samme sorteringssystem for verktøyet.8-)

Mtp sying, så tror jeg det kreves en del forarbeid. Ville også snakket med noen med kompetanse om type søm, nål og tråd som burde benyttes. Det er kjedelig om du legger inn mye arbeid også rakner det.

Jeg har høyst begrensede syferdigheter, men med fatt mot forsøkte jeg å skjøte en rullgardin. For å si det slik, det er ikke store avvikene som skal til før du ser skjevhetene og når du har med å gjøre ukurante størrelser kan det bli en prøvelse. Vil anbefale at det er minst to stk som gjør det og at man prøver på noen store tøystykker eller lignende.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser vi har samme sorteringssystem for verktøyet.8-)

Mtp sying, så tror jeg det kreves en del forarbeid. Ville også snakket med noen med kompetanse om type søm, nål og tråd som burde benyttes. Det er kjedelig om du legger inn mye arbeid også rakner det.

Jeg har høyst begrensede syferdigheter, men med fatt mot forsøkte jeg å skjøte en rullgardin. For å si det slik, det er ikke store avvikene som skal til før du ser skjevhetene og når du har med å gjøre ukurante størrelser kan det bli en prøvelse. Vil anbefale at det er minst to stk som gjør det og at man prøver på noen store tøystykker eller lignende.
    Hjelper det at svigermor har vært sydame på Princess?
    Hun har bra symaskin som kan sy "de riktige" stingene. Er klar over at man antakelig må være to for å klare dette. Det blir et stort stykke "tøy" som skal sys, og skader på lerretet må unngås for enhver pris!

Skulle likt å hatt en prøvebit som man kan prøve seg litt frem på. Er jo ikke sikkert at det går å sy i det hele tatt...
    Må få sendt en melding til AVShop...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med Soundfre@k, og stemmer mot sying. Jeg er rett og slett skeptisk til om det er så enkelt å få det til pent, og uten å flekke til/skade lerretet. Men hvis du skal sy, så tror jeg at jeg ville laget lommen med en stripe dobbelsidig tape først, slik at du kan se at alt er riktig før du syr over (og gjennom tapen). Jeg tror nemlig at å ta opp igjen sømmen hvis noe er feil, er verre enn å løsne tapen igjen. Den trenger jo ikke være så kraftig, siden den kun skal holde lommen stabil før du syr.

Ellers synes jeg løsningen din ser veldig bra ut, og tror ikke du får noen problemer med stabilitet/vridning slik du har planlagt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STOFF & STIL - Sytilbehør, sy verktøy, bånd, garn, glidelåser, knapper, perler, symerker, vatt, vlies og elastikk

Vil tro at noe slikt må til.

Tho tvilsomt at en symaskin klarer å bruke denne. Så godt mulig du må fram med nål =)

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser ut til at det jevnt over er litt skepsis til sying. Har sendt mail til AVShop, blir spennende å høre hva de svarer. Har spurt etter en prøvebit av V3-duken.

Rolf Hult har jo stiftet sin duk, og den har jo holdt en stund så jeg kan jo muligens gå for dette også. Evt tape/lime og stifte. Eller dobbeltsidig tape og stifting...

Noen som har sett V3 duker med faste mål (ferdigsydde?) Har disse lommer?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, så ikke dette før nå. Så V3 duken har altså ikke sydde lommer...
    Velvel, får vente på svar fra gutta på AVShop hva de sier da.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder v3 acoustic HD duken så er den litt gummiaktig. så tror nok det er best å sy en lomme på den, men var det sånn at du ikke skulle ha lydtransparant lerret ? ser ut til at mange andre lerret er litt stivere ? vil tro det fungerer fint å stifte disse, som du hadde tenkt.
    Om du går for sying så Synes jeg ide'n om dobbeltsidig tape som oyvindk nevner høres smart ut bare spørs om symaskinen klarer å sy gjennom tapen og to lag lerretduk

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder v3 acoustic HD duken så er den litt gummiaktig. så tror nok det er best å sy en lomme på den, men var det sånn at du ikke skulle ha lydtransparant lerret ? ser ut til at mange andre lerret er litt stivere ? vil tro det fungerer fint å stifte disse, som du hadde tenkt.
    Om du går for sying så Synes jeg ide'n om dobbeltsidig tape som oyvindk nevner høres smart ut bare spørs om symaskinen klarer å sy gjennom tapen og to lag lerretduk
    Ja, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ordne disse lommene enda. Har mest lyst til å stifte siden dette er enklest, men sying hadde nok vært det beste. Mulig at tapeideen til oyvindk er veldig bra, men som du nevner så skal jo symaskinen presse nåla gjennom alle lagene.
    Har heller ikke fått noe svar fra AVShop på mine spørsmål, men det haster jo ikke akkurat. Vil nok ikke henge opp lerret før kinoen er ferdig. Men det hadde vært en fordel å få klarhet i disse tingene på forhånd, slik at andre ting ikke må ombygges...

Og ja, det blir nok et akustisk lerret. Kan ikke ombestemme meg nå på akkurat det (fordi lerretet blir for stort til å ha en senter over eller under), selv om for eks Gorm ikke synes bildekvaliteten blir noe bedre med denne typen lerret. På den andre side; projektorene blir jo bare bedre og bedre, og vanlige kinoer har i (nesten) alle år hatt tildels grovperforert (millimeter store hull) lerret...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått litt tid innimellom julehøytidelighetene, og nå er lerretsramme og lerretsvegg så godt som ferdig snekret. Litt småting er igjen, jeg må blant annet finne en bedre måte å feste lerretsveggen i taket på. Har foreløpig bare brukt lydbøyler (2stk), men er redd for at vibrasjoner fra frontplattingen skal forplante seg gjennom lerretsveggen og opp i taket. Selv om frontplattingen er nærmest totalt død vil jeg helst ikke ha noen forbindelser til taket. På sikt tror jeg en innfesting i bakvegg vil fungere bedre. Får se på dette når jeg skal til med innsugskanaler til friskluft. Da blir det litt lettere å se hva jeg får plass til.

Ellers må jeg si at lerretsrammen ble mye stivere enn jeg hadde trodd, spesielt etter at alt var ferdig limt og skrudd. Den litte utforingenlisten som ligger rundt kanten i front hjalp veldig (tykkelsen er totalt 40mm ytterst), og med 10 vinkler bak blir det stivt nok i massevis.

Jeg har ikke rukket å lage midtavstiverne av glattkantlistene ennå. Disse er viktige når lerretet skal spennes fast og strammes, og skal sørge for at rammen ikke bøyer og vrir seg.

Tok ikke så mange bilder under selve byggingen pga at konstruksjonen er enkel, og jeg har postet tegninger av dette tidligere. Men her er altså resultatet foreløpig:

Hjørnene ble forsterket med hullplater:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3018-jpg

I tillegg kappet jeg opp noen rester av utforingene og brukte dette som hjørneforsterking:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3020-jpg

Satte også inn en 90mm skrue etter forboring, slik at ingenting skulle forskyve seg. Sisse skruene ble tatt bort etter at limet var tørket, slik at hjørnene kunne avrundes:

Her et bilde av utforingene som ble brukt på framsiden. Kuttet bort nesten halvparten slik at lerretet ikke henger inntil noe bortstt fra sidene av rammen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3034-jpg

Her et bilde av monteringsskruen som ble fjernet etter at limet hadde tørket:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3022-jpg

På baksiden av lerretsrammen brukte jeg fresestål med diameter 9,5mm, mens på framsiden ble det brukt ett fresestål på 6,3mm for avrunding.
    Bildet er fra baksiden:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3024-jpg

Rammen ble diger! Tok mye plass i midten av kinoen. Diagonalt måler den 327,5cm, og heldigvis var ikke avviket mer enn 2mm etter å ha kryssmålt...:-D
    Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3021-jpg

Her et bilde av lerretsveggen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3025-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3026-jpg

Skrudde fast avstivere (og feste for lerretsramme) på 2x3". Disse bygger inn 68mm, og gir meg god plass til å stramme lerretet når det er montert:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3027-jpg

Forsiden, med de tidligere viste utforingene (som ble skråsaget) skrudd og limt på lerretsrammen. Biter av huntonitt ble brukt til å sentrere rammen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3028-jpg

Bakside:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3029-jpg

Her ser man at lerretsveggen og lerretsrammen har en avstand på ca 3cm:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3030-jpg

Montert og klart for maling:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_3031-jpg

Da gjenstår det bare å ønske alle kinoskjefer og lesere et godt nytt byggeår!
    Takker for alle bra innspill og gode ideer jeg har fått av dere, og jeg satser friskt med bygging og blogging til neste år også!:-D

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo veldig bra! Blir spennende når du skal ha duken på plass, men her er i det minste grunnlaget 100%. Godt nytt år!

Side 20 av 172 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •