Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 168

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 168 av 172 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 SisteSiste
Viser resultater 3,341 til 3,360 av 3428
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Følger spent med!

2. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Hei Gratulerer med kjøp Hørte noen ryker for noen dager siden.
    Blir spennende å se hvordan du synes dette låter! Du kommer nok til å bli fornøyd.
    Etter å ha hørt hvor bra dypbassen er hos Dan, med to stk 18" Beyma-subber, er jeg egentlig ikke i tvil. Jordskjelv og skrangling må byttes i tørr og mer riktig bass. Om det blir nok med fire får tiden vise. Har jo noe annet også i bakhånd, men det er ikke sikkert at BEF mener det er nødvendig...
    Blir uansett veldig spennende.

Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Du kan ikke bare bruke en kopi-fres ?
    Nei, kopifres går bare hvis platekantene stikker ut. Når platekantene blir for korte med 3-4mm (eller platene ikke er nok felt inn, sagt på en annen måte), må man bygge på med noe for å få det pent, for eks med stålsparkel. Hadde det vært 30mm plater kunne jeg ha pusset ned så mye uten problem med båndpusseren. Det går ikke med platetykkelse på bare 19mm...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Dette blir bra, legg gjerne ut bilder under "restaureringen" :-)

Angående kablene så holder nok 2.5 kvadrat rent teknisk, men skjønner du vil gå for noen solide 4 kvadrat
    Ja, vet jo det. Totalt overkill, sånt sett var jo PN-kabelen mer enn god nok. Jeg har desverre ikke 2,5 kvadrat liggende. Og på rull har jeg fremdeles igjen 50-60m med 4 kvadrat, så like greit å bruke den opp. Når jeg tenker meg om så må jeg bestille Speakon høyttaler-terminaler, så det kan jo være jeg bestiller hjem en rull med 2.5 kvadrat også. Bare tull å bruke 4 kvadrat på annet enn lange strekk egentlig.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Gleder meg virkelig til å både se og høre disse i din kino når du har gitt dem litt TLC.
    Haha, her måtte jeg i all min enfoldighet Google. Du har jo selvfølgelig helt rett. Som jeg har sagt tidligere i tråden min må man også pleie fint med det man ikke ser. Samvittigheten blir så mye bedre når man vet alt er på stell! TLC!

6. Liker AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt hvor bra dypbassen er hos Dan, med to stk 18" Beyma-subber, er jeg egentlig ikke i tvil. Jordskjelv og skrangling må byttes i tørr og mer riktig bass. Om det blir nok med fire får tiden vise. Har jo noe annet også i bakhånd, men det er ikke sikkert at BEF mener det er nødvendig...
    Blir uansett veldig spennende.
    Bassen vil nok bli meget god. Vet ikke hva du har delt frontene på nå, men tippper du kan prøve å dele lengre ned i frekvens med de nye subbene.
    Du vil nok få mer en god nok bass i dypet, selv om 128db på 10 hz høres rimelig artig ut Du har jo hørt bassen hos BEF også, så du vet jo hva du går til. Så dette blir nok kjempemoro. Jeg må snart trille over heia å få hørt.

Nei, kopifres går bare hvis platekantene stikker ut. Når platekantene blir for korte med 3-4mm (eller platene ikke er nok felt inn, sagt på en annen måte), må man bygge på med noe for å få det pent, for eks med stålsparkel. Hadde det vært 30mm plater kunne jeg ha pusset ned så mye uten problem med båndpusseren. Det går ikke med platetykkelse på bare 19mm...

Ja, da forstår jeg, regnet med du hadde kontrollen på det. Da er vel glassfibersparkel det greieste ja.

Karmann
    |Tangen Inconcert Miles|Klipsch Rc-64mk2|Klipsch Rs-62mk2 x 4|Jbl 4645B x 8|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|2 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva et kassene tunet til?
    Bruker selv subber som leverer lite under 20hz, men trykker noe voldsomt over 20hz. Har sjelden savnet noe i bassen. Blir spennende dette å følge med på.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Tangen selv: "Tuningfrekvensen er ca 17 Hz, og in-room spiller de flatt til ca. 14 Hz, og de kan spille ekstremt høyt."
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

10. Liker kimgul har likt denne posten
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det alltid spennende prosjekter på gang. Veldig fiffig den metallplate-avstivingen du har lagt inn i Milesene du har bygget, og som forøvrig ble veldig pene! Håndtverket ditt er en fryd å følge med på som alltid.

Post mange bilder av restaureringen du skal i gang med

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Ja, vet jo det. Totalt overkill, sånt sett var jo PN-kabelen mer enn god nok. Jeg har desverre ikke 2,5 kvadrat liggende. Og på rull har jeg fremdeles igjen 50-60m med 4 kvadrat, så like greit å bruke den opp. Når jeg tenker meg om så må jeg bestille Speakon høyttaler-terminaler, så det kan jo være jeg bestiller hjem en rull med 2.5 kvadrat også. Bare tull å bruke 4 kvadrat på annet enn lange strekk egentlig.
    Det er jo noe med det og vite at det holder og litt til også! Og som du sier så bruker man det man har !

Fortsatt lykke til videre, blir spennende å følge med!

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Fra Tangen selv: "Tuningfrekvensen er ca 17 Hz, og in-room spiller de flatt til ca. 14 Hz, og de kan spille ekstremt høyt."
    Det var da som svarte...åsså jeg som prøver å komme på rett side av 20-hertzen nå da...

Velvel, 14Hz er ikke lenger målet, nå skal det trøkke fra 25 til 100 og kanskje litt over dette også. Likte dog denne kommentaren fra Tangen: "...og de kan spille ekstremt høyt." Say no more.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Her er det alltid spennende prosjekter på gang. Veldig fiffig den metallplate-avstivingen du har lagt inn i Milesene du har bygget, og som forøvrig ble veldig pene! Håndtverket ditt er en fryd å følge med på som alltid.

Post mange bilder av restaureringen du skal i gang med
    Takk for mange fine ord kenti!
    Skulle ønske jeg hadde dine evner til å ta bilder av det du gjør, vet ikke om det er min gamle Canon 450, eller evnene som svikter hos meg. Heller nok mot det siste, ja...

Når det gjelder alu-platene i Milesene var egentlig poenget ikke avstiving, men resonansdemping inne i kassen. Platene tar opp vibrasjoner og overfører disse til ett 3mm lag med viskoelastisk lim (Swedac) som ligger mellom platene og MDF-kassen. Det funker meget bra også. Kassene oppleves mye dødere og demper knoketesten helt. Jeg har litt problemer med resonanser på bassene på mine BigMiles. Der skal jeg imidlertid prøve ett annet tips jeg har fått fra Thohaug, nemlig små trekantede platebiter limt inn i hvert hjørne. Og hvis ikke det hjelper så blir det tynne aluplater her også...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De subbene er utgangspunktet for mine subber. Det elementet som er i de ekstremt bra egnet for akkurat den type bass du er ute etter. Tangen tegnet de i 2002 tror jeg det var og var utgangspunktet for en sub serie han laget da. Griffin LFE 18" subwoofer er også utgangspunktet for den konstruksjonen du har nå fått deg. Kan lese mer her, http://www.griffinaudiousa.com/pdf/Griffin%20LFE.pdf

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-13-03-2016-21-36-50-jpg

Jeg tror det blir meget bra!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mer info Bjørn Erik! Skal bli morro å sjekke ut dette, har ikke funnet så mye info om disse subbene selv.

Fant denne nå: Griffin Audio USA LLC

Sjekk prislista på PDF, 6800 USD for attentommeren. Altså, bare kasse og element! Lurer på om det er JBL som sitter i denne?
    Sist endret av Hunsbedt; 03-13-2016 kl 23:05

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som svarte...åsså jeg som prøver å komme på rett side av 20-hertzen nå da...

Velvel, 14Hz er ikke lenger målet, nå skal det trøkke fra 25 til 100 og kanskje litt over dette også. Likte dog denne kommentaren fra Tangen: "...og de kan spille ekstremt høyt." Say no more.
    skal du tune de høyere? Med xmax 9mm så skal det godt gjøres å få til de lave frekvensene, og sette disse i en kasse som er tunet til 17 hz virker litt lavt? Jeg ville tro en tuning rundt 22-30hz et sted ville passet best? Blir spennede å høre resultatet..
    Sist endret av kjelli; 03-14-2016 kl 09:44

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,897
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli Vis post
    skal du tune de høyere? Med xmax 9mm så skal det godt gjøres å få til de lave frekvensene, og sette disse i en kasse som er tunet til 17 hz virker litt lavt? Jeg ville tro en tuning rundt 22-30hz et sted ville passet best? Blir spennede å høre resultatet..
    Vil helst ikke ha noe særlig under 20Hz, særlig hvis det fører til dårligere bassgjengivelse høyere opp i registeret. 9mm xmax er ikke mye, men satser på at vi får tunet dem slik at de yter best i området over 20-25Hz. Tiden vil vise når de kobles opp...

20. Liker Karmann har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helst ikke ha noe særlig under 20Hz, særlig hvis det fører til dårligere bassgjengivelse høyere opp i registeret. 9mm xmax er ikke mye, men satser på at vi får tunet dem slik at de yter best i området over 20-25Hz. Tiden vil vise når de kobles opp...
    Vet ikke om man skal være så nervøs for å ha noe som strekker seg under 20Hz. Det trenger ikke gå på bekostning av responsen du ønsker lengre oppe. Eller sagt på en annen måte: Får du til punchen du ønsker i lyden og respons ned rundt 20Hz, så får du et meget allsidig anlegg som funker både til film og musikk.

Blir veldig spennende å følge!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Inmiles

Hei! først og fremst takk for lånet/test av høyttalere.

Jeg var så heldig å få låne Inmiles av Arve denne helga, har lurt på hvordan disse låter og da Arve sa jeg kunne låne de han nettopp har bygget, slo jeg til.
    Men da jeg spilte første tonen hørte jeg med engang at det ikke spilte som det burde. Da jeg ikke har erfaring med disse høyttalere, var jeg usikker på om det var slik det skulle låte. Det var rett og slett mangel på diskant, etter litt (4 timer+) forsøkt på EQ osv. noe som forøvrig hjalp litt men det låt forsatt lukket/mørkt.

Disse er vel og merke delt passivt. Bass var det ingenting å si på, det bor masse potensiale i dem. Men diskanten låt ikke slik jeg vil ha det. Etter en telefon til Arve ble vi enig om at jeg skulle levere i dag, så kunne jeg også få hørt hans oppsett til sammenligning (Big miles). Og forskjell var det, dette var en helt annen opplevelse. Spilte veldig flott, oppløst og meget behagelig.Så Beyma diskanten er det ingenting å si på. Jeg tror nok at delefilter som er laget til disse har dempet div. for mye slik at høyttaleren ble ekstremt laidback. Men når dette blir ordnet så vil jeg si at dette er en kanon høyttaler og ikke minst bygge kvalitet fra Arve.Litt kjedelig at jeg ikke fikk oppleve diskanten i full vigør, men fikk uansett oppdaget et mulig problem

Karmann
    |Tangen Inconcert Miles|Klipsch Rc-64mk2|Klipsch Rs-62mk2 x 4|Jbl 4645B x 8|DIY JBL 2242h x 2|Yamaha CX-A5000|2 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Aoda MA-600 x 8|Aoda MA-900|Minidsp2x8|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at du har Klipsch Karmann, og de er jo i helt andre enden av skalaen med en diskant som er ekstremt lys Personlig tror jeg det er veldig uvant, og tror du ville hatt et annet inntrykk etterhvert Har gått fra Klipsch selv, og vil aldri tilbake Men man er selvfølgelig forskjellig!
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet jeg opplevde nå, har ingenting med at jeg har Klipsch, jeg hører omtrent like mye på naboens B&W 801 Nautilus som på mine klipsch. Jeg har hørt mange oppsett opp igjennom, men her er det regelrett noe som ikke er som det skal.
    Diskanten spiller alt for lavt. Jeg hørte diskanten i Big miles hos Arve og den var helt topp. Hadde du hørt, hadde du forstått.
    Det er ikke snakk om rakke ned på høyttaleren, men mer en opplysning til Arve om noe ikke er som det skal Og det har jeg sagt til han.
    At diskanten spiller fint er det ingen tvil om, som sagt jeg likte den veldig godt. spilte meget bra uten og bli masete på høye volum, men det var hos Arve med big miles, det var et HAV av forskjell og så mye forskjell er det ikke på "big" miles og inmiles (tror jeg)

Side 168 av 172 FørsteFørste ... 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 164 165 166 167 168 169 170 171 172 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •