Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 164

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 164 av 172 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 ... SisteSiste
Viser resultater 3,261 til 3,280 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble det lyd? Ja det kan man GODT si. Milde himmel, kjører bare på innstillingene til Maelstrom, men det går dyypt, med trøkk så det monner. Blir gøy å se hva BEF sier når han kommer i kveld...

Problemer? Ja, hadde "et lite" ett. En av kontaktene på de seks kabinettene ville ikke ta pluggen. Kunne se ut som en av stiftene inni var bøyd bakover. Merkelig siden de er helt nye. Ikke fikk jeg ut kontakten heller, og det endte med at den delte seg. Så var det bare å snu seg rundt i en fart, skru ut elementet og lodde på ny plugg. Hadde jeg ikke hatt styrepinnene så hadde dette blitt ett stort problem. Ikke bare bare å holde 40 kg mens man finsikter inn boltene. Heldigvis gikk det greit, og alt kom på plass. Benyttet også samtidig anledningen til å stramme alle skruer på Ultraene en kvart omdreining.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

2. Liker anders1234, Torolan har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    De fleste bortsett fra naboer i 10 km omkrets gleder seg
    Den eneste naboen som er fornøyd med dette er min nabo

4. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234 Vis post
    Den eneste naboen som er fornøyd med dette er min nabo
    Hoho, du kan få sagt det, Anders! Det er over 300m til nærmeste nabo hos meg, men det blir kanskje ikke nok...
    Mest redd for at fruen kommer til å protestere hvis jeg drar på litt etter leggetid...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Hoho, du kan få sagt det, Anders! Det er over 300m til nærmeste nabo hos meg, men det blir kanskje ikke nok...
    Mest redd for at fruen kommer til å protestere hvis jeg drar på litt etter leggetid...
    Du får holle deg under 20hz

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har eg sjekka tråden din x antall ganger. Eg er megaspent på hva du synst om lms ultra

8. Liker Midas har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anders1234 Vis post
    nå har eg sjekka tråden din x antall ganger. Eg er megaspent på hva du synst om lms ultra

10. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ble det endelig litt tid til å dele siste dagers inntrykk. BEF kom tidlig på kvelden ondag, og vi satte etter en liten prøvelytt umiddelbart i gang. På grunn av oppdateringer på Itechene ble det like godt til at alt av tidligere kalibreringer ble slettet, og start fra scratch. Det ble mye arbeid.
    Ultraene har som primærområde kun frekvenser under 100Hz, og Marantzprosessoren gjorde det ikke akkuratt lett for BEF. Jeg ønsket kanskje for mye, med punchen fra PA basser og trykket (og buldringen) fra Ultra-longthrowene. Etter å ha holdt på noen timer på onsdagskvelden begynte tingene å falle på plass. Vi kjørte en Audyssey på toppen av BEF's innstillinger, og selv om tingene ikke var helt på plass så begynte det å ligne noe. Kvelden ble avsluttet med ett visst håp.

Torsdagen gikk med i sin helhet til jobbing med innstillingene. Vi prøvde først med samme utstyret som BEF hadde med seg sist, fire mikrofoner og et interface med skjerm som viste frekvenskurver fra mikrofonene hele tiden etter tur (AudioTools, der man kan gjøre en snittmåling ved hjelp av 4 mikrofoner). Dette fungerte ikke helt optimalt, og måleresultatene (og ørene) viste at her måtte vi gå hardere til verks. Vi brukte REW for å justere DSPen i Itechene/DCIen til å ta topper og bunner på målingene. Måle, justere, måle, justere, litt av gangen. Innimellom lyttet vi for å høre om vi var på rett vei. Fasen ble også testet, her ble vi lurt noen ganger. Utover kvelden ble det etterhvert riktig så bra, og BEF fikk til et bra brystkassetrøkk fra Beyma-bassene i Milesene, samtidig som vi til slutt fikk riktig mengde "juling" fra Ultraene. Det går dypt nå, uten den typiske romlingen som man kan få for mye av fra longthrow-elementer.

Det var ikke lett å få slike villdyr som Ultraene er til å spille fint på musikk sammen med Milesene. Det visste jeg, men BEF tok utfordringen, og fikk integrert systemet på en veldig bra måte. Kan det bli bedre? Ja, en liten finpuss helt nederst blir det kanskje tid til i dag. Men jeg er fornøyd, og kommer til å teste mye fremover. Seks stk TC Sounds LMS Ultra 5400 18" versus seks stk Beyma 18W1600NdE ?? Ja si det. BEF har vel sagt at jeg skal få prøve hans subber neste gang han kommer nedover. Det er veldig fristende. Jeg tror disse kan være lettere å integrere sammen med BigMiles. Spiller Beyma 18" bedre enn Ultra 18"? Det kommer vel an på hva man ønsker. Utraene er nok bedre til film enn til musikk sånn sett, i hvertfall til slik musikk jeg hører mest på. Jeg gleder meg til å prøve forskjellige ting. Hele kinoen ristet da Batman tok av med flyet sitt i "The Dark Knight Rises". Det blir ikke noe problem å riste kinoen fremover, i hvertfall...

Her er litt målinger fra seint onsdagskveld. Har ikke de målinger etter de helt siste fintuningen, men det er nokså likt (Alle målinger med subber og ht, begge sider, fra sweetspot):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-bef-impulseresponse-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-bef-kalibrering-vannfall-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-bef-spl-og-fase-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangler litt på 26hz ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Mangler litt på 26hz ?
    Hehe, det er feil. Det er alt det andre det er for mye av!

Utfasinger i rommet er det jo litt av, veldig mye er justert bort. Kurven ser bedre ut med Audyssey påslått, og litt småjustering til blir det kanskje tid til i dag. Det høres veldig bra ut på musikk, synes ikke det mangler noe der.

14. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hunsbedt eller BEF får forklare hvordan dette låter, men jeg kan i hvert fall si at både min kone og jeg er meget imponert. Brystkassetrøkk både på høyt og lavt volum. Min kone fikk frysninger, til og med i ansiktet, haha.
    Takk for en fortreffelig dag, Arve og BEF!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

16. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at jeg fikk komme på besøk til deg igjen Arve!! Jeg koste meg veldig i 4 dager å din og Dan sin gjestfrihet er utrolig!!

Synet som møtte meg når jeg kom onsdag kveld var mektig, 6stk 18" LMS Ultra stablet i to søyler er et mektig syn. Startet med litt stereo lytting og man kjente vibrasjoner langt ned og lenger enn langt ned Etter noen små endringer ble de straks litt mer trivelig å høre på, hørte meget godt at systemet hadde fått endel timer siden sist. Mellomtone og diskant var mye mer åpen og leken nå, med en flott oppløsning, så det skulle bli noe enklere enn sist å justere opp systemet. Torsdag startet vi med blanke ark og slettet alt av innstillinger som var tidligere. Startet først med målinger med bruk av HAA måleutstyr, men da Marantz lurer oss litt når man sender flerekanals signal via den valgte vi å gå over til bruk av REW. Etter enn 7-8 timer begynte ting å virkelig spille morsomt. Vi kjørte da en Audyssey kalibrering i kinoen. Målet da systemet med og uten Audyssey og vi fikk en morsomt opplevelse. Audyssey sin måling beveget seg +/- 1db rundt egen kalibrering hele veien, og rotet det egentlig til litt i bassen kontra egen kalibrering. Audyssey ble dermed slått av.

Lyden systemet da gjengav var mektig, dynamisk, leken og meget oppløst, så stor var opplevelsen av gåsehuden kom på hver lydspor vi satte på. Det enste vi ikke var helt fornøyd med var det fysiske trykket av bass i rommet. Bassen var der, men man manglet litt på "brystkasse-trykket". Etter en lang dag med kalibrering begynte trengte vi en liten hvile og skulle ta det igjen fredag eller lørdag.

Lørdag startet vi på med kalibrering av subbene igjen. Ting løsnet veldig raskt og trykket vi hadde savnet torsdag var 100% på plass. Nå spilte systemet med en makt og en harmoni som er meget morsom. Man kjenner trykket fra hele systemet uansett volum og det spiller utrolig åpen og detaljert. Det vil nok være endel småting som kunne vært ryddet ennå mer opp i, men de er små og trenger mange timer med lytting og små justering for å få helt på plass.

En ting er sikkert, systemet spiller helt vilt og for de av dere som synes rommet er imponerende, er lyden i rommet ennå mer imponerende!!

Takk igjen Arve for at jeg fikk lov til å komme på ferie til Kvinesdal, jeg kommer gjerne igjen. Kanskje da med varebilen og litt subber i lasten

18. Liker Midas, Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro og lese , og flott at dere har fått frem go'lyden i denne meget flotte kinoen - tipper dere har kost dere max disse dagene
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

20. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk BEF, for kjempefine dager sammen med deg! Det har vært en lang vei å gå før alt løsnet skikkelig, men du verden for en lyd jeg nå har fått! Det spiller helt utrolig bra. Jeg har brukt de siste kveldene på å spille musikk, og man blir aldri trøtt, aldri sliten, aldri lei. Det har vært vanskelig å slutte av om kveldene, og det har ofte blitt langt på natt før jeg har slått av. Tusen takk igjen for at du har gitt enda mer nytelse, trøkk og realisme til lyden jeg nå har i min kino.
    Jeg må også takke min nye venn på Karmøy, Anders, for lånet av disse brutale beistene av noen subber som nå står her. Det har ikke vært lett å integrere dem i mitt oppsett, men det funker meget bra nå. På film er det helt vilt, og på musikk har det lykkes å temme dem såpass at lyden blir temmelig homogen uten at subbene stikker seg for mye ut. Dette skal BEF ha all ære for, ikke mange som kunne ha klart dette med bare ett oppsett, og ikke to (ett for film og ett for musikk), slik vi opprinnelig hadde planlagt.

Tusen takk også til andre som har levert kommentarer og til alle som følger tråden. Jeg ser på trefftelleren at det har vært mange innom den senere tiden. Nå er kinoen klar for demo fremover. Er det noen som ønsker en tur til No.3 i Kvinesdal er det bare å melde meg på PM, så får vi ordnet det.

22. Liker Midas har likt denne posten
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jo godt hva 2 slike LMS Ultra kan gjør så tipper det er ganske sinnsykt med 6

Som nevnt så slet jeg med å få til lyden som jeg ønsket med de og valgte annen type suber, selv om de ikke er i nærheten så rå under 25hz som TC Sounds. Men utifra det du skriver så har nok dere fått til det jeg aldri fikk til med de!

Ser dere skryter mye av også bassen hos Dan... gjort deg noen tanken om hva bassystem du vil gå for dersom du leverer tilbake LMS Ultraene?

Skal du foresten selge Maelstroemene må du gi beskjed, kunne vært interesert i å bruke de som suplement i bunn under JBLene mine Og det å høre nye oppsettet ville jo også vært grunn god nok for å tatt turen, hadde vært kjempegøy å hørt hva du har fått til nå!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Jeg vet jo godt hva 2 slike LMS Ultra kan gjør så tipper det er ganske sinnsykt med 6

Som nevnt så slet jeg med å få til lyden som jeg ønsket med de og valgte annen type suber, selv om de ikke er i nærheten så rå under 25hz som TC Sounds. Men utifra det du skriver så har nok dere fått til det jeg aldri fikk til med de!
    Det som er fordelen og grunnen til det ble såpass bra som det ble, er justering mulighetene systemet til Arve gir. Det er brukt 8 Eq-bånd for å gi rett lyd. Mye av det som er gjort er en utflating av kurven, med det mener jeg å dempe ting under 40hz, slik at det kommer på nivå med det over 50hz. Det er ved de to frekvensene skille ligger på TC elementene, i rommet til Arve. Når man fikk fram trykket over 50hz ble de straks mer morsomme å høre på, før det ble det veldig mye fysisk og lite lyd.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Det som er fordelen og grunnen til det ble såpass bra som det ble, er justering mulighetene systemet til Arve gir. Det er brukt 8 Eq-bånd for å gi rett lyd. Mye av det som er gjort er en utflating av kurven, med det mener jeg å dempe ting under 40hz, slik at det kommer på nivå med det over 50hz. Det er ved de to frekvensene skille ligger på TC elementene, i rommet til Arve. Når man fikk fram trykket over 50hz ble de straks mer morsomme å høre på, før det ble det veldig mye fysisk og lite lyd.
    Var disse eq-båndene kun frekvenskompensering (nivå opp, ned)? Har dere kjørt noen form for tids/fasekompensering?

Arve, jeg ser at dippen på 26 hz er en lokal utslukning, siden den kommer svært sterkt tilbake en tid etter. Har du et gruppedelay og minimum phase plott du kan legge ut fra det over? (Du går på GD fanen. Åpner tannhjulet øverst til høyre (mener jeg det er) og trykker generate minimum phase.) Hadde vært artig å sett.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Var disse eq-båndene kun frekvenskompensering (nivå opp, ned)? Har dere kjørt noen form for tids/fasekompensering?

Arve, jeg ser at dippen på 26 hz er en lokal utslukning, siden den kommer svært sterkt tilbake en tid etter. Har du et gruppedelay og minimum phase plott du kan legge ut fra det over? (Du går på GD fanen. Åpner tannhjulet øverst til høyre (mener jeg det er) og trykker generate minimum phase.) Hadde vært artig å sett.
    Det er kun brukt forskjellige Eq justeringer som LP-shelf, HP-shelf og parametrisk bånd. Ikke se så veldig på målingen Arve har lagt ut. Det er en av de første målingene som ble gjort og den er tatt lenge før subben var ferdig kalibrert.

27. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post

Som BEF skriver, så er denne målingen tatt seint onsdagskveld. Vi holdt på med kalibrering helt til utpå lørdagen, så disse målingene er nok ikke helt oppdaterte. Beklager at jeg ikke har rukket å ta nye, skal prøve på det til helgen. Jeg kan godt prøve å ta en GD og minimum phase ut fra en målekurve. Hvor langt opp i frekvens vil du vinduet skal vise?

Uansett er det sikkert at målingene ikke er/blir perfekte, det vil de nok ikke bli i min kino og med de høyttalerne/subbene jeg bruker nå. Men lyden sitter veldig bra, og jeg er veldig godt fornøyd nå.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som BEF skriver, så er denne målingen tatt seint onsdagskveld. Vi holdt på med kalibrering helt til utpå lørdagen, så disse målingene er nok ikke helt oppdaterte. Beklager at jeg ikke har rukket å ta nye, skal prøve på det til helgen. Jeg kan godt prøve å ta en GD og minimum phase ut fra en målekurve. Hvor langt opp i frekvens vil du vinduet skal vise?

Uansett er det sikkert at målingene ikke er/blir perfekte, det vil de nok ikke bli i min kino og med de høyttalerne/subbene jeg bruker nå. Men lyden sitter veldig bra, og jeg er veldig godt fornøyd nå.
    Veldig bra, Arve. Jeg gleder meg til komme på besøk neste gang.

Ingens målinger med akustikk er perfekte, med mindre man har ultra-dempede rom. (Som jeg personlig ikke er så begeistret i.) Dessuten, er målingene kun et verktøy for å visualisere enkelte egenskaper, det sier lite og ingenting om lydkarakteren i rommet. Så hvis man er bekymret fordi ens frekvensplott ikke er rett, så har man bommet. Jeg har ingen grunner til å tro at lyden ikke er bra hos deg nå, uavhengig av hva målingene sier.

Jeg var interessert i GD/min-phase fordi det plottet skiller ut romresponsen fra høyttalerresponsen. Da er det lettere å se hvordan rommet oppfører seg (i det punktet du måler). Plottet opp til schrøederfrekvensen (hvor romnodene slutter og romklangen tar over) er fint. 200 Hz er nok.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk BEF, for kjempefine dager sammen med deg! Det har vært en lang vei å gå før alt løsnet skikkelig, men du verden for en lyd jeg nå har fått! Det spiller helt utrolig bra. Jeg har brukt de siste kveldene på å spille musikk, og man blir aldri trøtt, aldri sliten, aldri lei. Det har vært vanskelig å slutte av om kveldene, og det har ofte blitt langt på natt før jeg har slått av. Tusen takk igjen for at du har gitt enda mer nytelse, trøkk og realisme til lyden jeg nå har i min kino.
    Jeg må også takke min nye venn på Karmøy, Anders, for lånet av disse brutale beistene av noen subber som nå står her. Det har ikke vært lett å integrere dem i mitt oppsett, men det funker meget bra nå. På film er det helt vilt, og på musikk har det lykkes å temme dem såpass at lyden blir temmelig homogen uten at subbene stikker seg for mye ut. Dette skal BEF ha all ære for, ikke mange som kunne ha klart dette med bare ett oppsett, og ikke to (ett for film og ett for musikk), slik vi opprinnelig hadde planlagt.

Tusen takk også til andre som har levert kommentarer og til alle som følger tråden. Jeg ser på trefftelleren at det har vært mange innom den senere tiden. Nå er kinoen klar for demo fremover. Er det noen som ønsker en tur til No.3 i Kvinesdal er det bare å melde meg på PM, så får vi ordnet det.
    Når dei først skulle lånes bort passet det bra at dei står i ein så bra gjennomført kino

Side 164 av 172 FørsteFørste ... 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 160 161 162 163 164 165 166 167 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •