Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 162

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 162 av 172 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... SisteSiste
Viser resultater 3,221 til 3,240 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Morro å følge med på slike vanvittige råe prosjekter
    Ja, det har jo ballet på seg etterhvert de siste par årene. Oppgraderingstoget har ikke nådd endestasjonen enda, og jeg ser for meg flere ting som må skaffes i nær fremtid, blant annet Atmos.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KUN 6 stk 18" altså. Jaja, det går vel det også ...

Haha, det er dessverre ikke plass til noe som helst ekstra i kinoen foreløpig, men ellers takk for meget generøst tilbud.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

3. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Hehe, man kan i likhet med krav til headroom aldri få nok redundancy. Skal prøve å ikke ta helt av her, da blir det jo akkurat som i visse kabeltråder en viss plass...

Har vært på mer enn ett utested/konsert/festival, der sikringene har gått ved høyt volum. De har ikke hatt nok redundancy...
    Får se hva jeg gjør. Jeg skal tenke på det du sier, Bjørn Erik, og ta forslagene fra Svein med til elektrikeren i morgen. Jeg setter ikke opp noe som er unødvendig, men...
    Hehe, det var absolutt ikke ment som nedsettende . All ære og respekt til kinoene deres. Og ja, har selvfølgelig vært med på at man har for lite power/anlegg på konserter. Der kjører man maks volum, ampene står på rødt..... . Kvalitet? Mnei, men hvis kunden er fornøyd så er det godt nok.

Forskjellen mellom PA og hjemmekino er at i PA skal man ha nok power, i hjemmekino skal man ha nok power til headroom. Det er denne headroomen som tillater dynamikken som gir den råe lyden. Og det er nok derfor at det går fint med å kjøre såpass mange amper på samme kurs slik som BEF gjør. Man bruker 1% av ampene 98% av tiden.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

5. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må føye meg i rekken med de som andre her: Er moro å se at alt tas heeeeeelt ut og enda litt til

Ønsker også å stille et spørsmål angående strømfordelingen din: Jeg mener å huske at alt er koblet sentralt på grunn av Hager-systemet, men ville det ikke vært enklere å bare strekke én trefase 32A kurs til kinoen til alt som ikke er lysstyring? Da har du alt du trenger og mere til skulle jeg tro; kan til og med kjøre en skytracker på lørdager sånn på skøy for å vise hvor det skjer

7. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot Vis post
    Må føye meg i rekken med de som andre her: Er moro å se at alt tas heeeeeelt ut og enda litt til

Ønsker også å stille et spørsmål angående strømfordelingen din: Jeg mener å huske at alt er koblet sentralt på grunn av Hager-systemet, men ville det ikke vært enklere å bare strekke én trefase 32A kurs til kinoen til alt som ikke er lysstyring? Da har du alt du trenger og mere til skulle jeg tro; kan til og med kjøre en skytracker på lørdager sånn på skøy for å vise hvor det skjer
    Takk for fint innspill, Fornjot! Det var faktisk snakk om noe sånt (32A) for noen år siden da jeg var midt i byggingen. Da drev jeg med planer om å sette opp en Ernemann 35mm kinoprojektor, med tilhørende "sveisetrafo"-strømforsyning. Men etterhvert ble dette forkastet, delvis på grunn av litt lite plass, lite tilgang på 35mm film, og bedre bildekvalitet på BD.

Jeg har lagt opp seks kurser i kinoen i dag, en til lys, en til UPS, to til rackskap og kontakter på vegger i kino, og to til forsterkerracket. Alle disse er styrt via Hagersystemet. Jeg har muligheter for å styre hele huset fra kinoens HTPC, samt via apper på Sony og iPad, og selvfølgelig mobil. Det er også et hovedpanel på veggen ved utgangen i kinoen som jeg har laget åtte-ti makroer til, og en av disse kan slå av alt i kino og på teknisk rom, bortsett fra kursen som går til UPS (nettverket i kinoen er for eks alltid på). Dermed slipper jeg for eks å slå av hver forsterker i racket, det tar hovedpanelet seg av, og det funker helt fantastisk bra...

Nå legger jeg opp enda en kurs, som tidligere nevnt så blir dette tilegnet subforsterkeren(e). Og den blir med 4-kvadratkabling. Just in case. Og blir det redundancy her så smeller jeg opp en BEAM4000 på taket. 11km opp i lufta blir det synlig helt til Jæren, så vet Midas at noe er på gang, hehe

En egen sikringsboks i kinoen hadde jo egentlig ikke vært en dum ide, spesielt mtp hvor mye det har blitt etterhvert. Desverre er det for seint å gjøre noe med det nå, det blir for dyrt å legge om alt. I tillegg er det ikke lange strekket ned til det store skapet i teknisk rom heller, så nå spiller det ikke særlig rolle. Lett å komme til er det også, og alt legges enkelt helt skjult.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da drev jeg med planer om å sette opp en Ernemann 35mm kinoprojektor, med tilhørende "sveisetrafo"-strømforsyning. Men etterhvert ble dette forkastet, delvis på grunn av litt lite plass, lite tilgang på 35mm film, og bedre bildekvalitet på BD.
    Synd det med Ernemannen, har du den fortsatt, eller ble den for plasskrevende? Kan for øvrig ikke helt forstå bedre kvalitet på BD, selv i dag er de fleste kinoer 2k, hvor filmen er på rundt 250-500 GB. 35mm har jo vel mellom 8 og 10 MP med info per ramme, så bildekvaliteten er vel fortsatt best her, og 70mm er vel fortsatt vanskelig å prosessere digitalt på full oppløsning vil jeg tro ...

Og blir det redundancy her så smeller jeg opp en BEAM4000 på taket. 11km opp i lufta blir det synlig helt til Jæren, så vet Midas at noe er på gang, hehe
    Tja, vil tro 250k uten moms er overkommelig for en postmann, så hvorfor ikke?

En egen sikringsboks i kinoen hadde jo egentlig ikke vært en dum ide, spesielt mtp hvor mye det har blitt etterhvert. Desverre er det for seint å gjøre noe med det nå, det blir for dyrt å legge om alt. I tillegg er det ikke lange strekket ned til det store skapet i teknisk rom heller, så nå spiller det ikke særlig rolle. Lett å komme til er det også, og alt legges enkelt helt skjult.
    Ser den, når det likevel er enkelt å komme seg fra teknisk til sikring så spiller det jo uansett ikke store rollen. Kan dog informere om at de fleste 4000-wattere kjører trefas, så hvis du virkelig vil ha redundans er det bare å smelle til med 3P+N+G 4kvadrat

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fornjot Vis post
    Synd det med Ernemannen, har du den fortsatt, eller ble den for plasskrevende? Kan for øvrig ikke helt forstå bedre kvalitet på BD, selv i dag er de fleste kinoer 2k, hvor filmen er på rundt 250-500 GB. 35mm har jo vel mellom 8 og 10 MP med info per ramme, så bildekvaliteten er vel fortsatt best her, og 70mm er vel fortsatt vanskelig å prosessere digitalt på full oppløsning vil jeg tro ...
    Har Ernemannen stående i garasjen. Kan vanskelig se at den vil komme i drift hos meg, det måtte i tilfelle bli på låven hos min mor. Og der er det også strøm nok også...

Du har veldig rett i at film på 35mm helt vilt overgår alle dagens digitale kinoformater. MEN: dette gjelder kun for nye og jomfruelige kopier. Ikke slike som vi fikk i mot slutten av den analoge tidsalder. Særdeles dårlige kopier, av kopier, av kopier. Ingen kontrast og gjerne prosessert ved en billigsjappe i Polen, eller det det ble billigst. Slitasjen ble fort veldig merkbart på slike kopier. Ikke alle maskinister behandlet film med respekt heller, med mye klipp, støv, dårlig limte skjøter og generelt skadeverk. Nei, fysjameg. BD er mye bedre enn dette, spesielt i en liten hjemmekino. I tillegg så får man ikke tilgang på allverdens 35mm film heller, sånn privat. Det finnes klubber og folk som sitter på film, men dette er ofte film som har gått på rundgang en stund, og sikkert har en del slitasje. Da blir det bare museumsfremvisning, for å vise at utstyret funker, synes jeg.

Min beste filmopplevelse (kvalitetsmessig sett), var da jeg så en helt fersk kopi i Chicago i 2001 av Lawrence of Arabia. Nyrestaurert altså, på 70mm. Cinemateket i Oslo har vel også vist samme kopien, og jeg oppfordrer alle til å få med seg film på dette formatet når man har mulighet til det!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke gjort så mye i dag, men hver lille ting hjelper jo. Kontakter til alle seks kassene ble terminert ferdige. Det blir to sett kabler helt ut til koplingsboksene. En bestilling på flere Speakon-kontakter og plugger ble sendt i natt, håper dette kommer slik at jeg slipper å lage midlertidige bokser. Trodde jeg hadde nok kontakter og plugger, men siden det går med ti stk av hver på hvert tårn, så måtte jeg sende en ekstrabestilling til Ljudia.

Valget falt på denne (NL4FRX):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-speakonplugg-jpg

Og disse (NL4MP):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-speakonkontakt-jpg

Dette blir koblingene til boksene, som skal henge et stykke oppe på lerretsrammen. Tenkte det kunne være greit med vinklede plugger da det blir litt mindre belastning på kablene.

Her er litt bilder fra det lille som ble gjort i dag (og som dere sikkert har sett et par ganger før i denne tråden):

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8634-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8635-jpg

Klare til montering:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8636-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8643-jpg

12. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kanskje bassgal, men det får da være måte på...
    Vil du låne mine to 21" Maelstromer til kjellerkinoen din? Du trenger kanskje litt mer riste-bass, slik at naboene etterhvert flytter, og du blir kongen på haugen..?
    Endelig fått starta helga med mitt lesing av tråder her Hadde ikke hatt noe i mot å riste bort litt nabo med maelstrom jeg! Men synes du skal kjøre dem også i bruk selv altså, blir aldri nok

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en hektisk dag i dag med mye på planen. Jeg startet opp med å gjøre klart for de nye subbene bak lerretet. På grunn av litt lite plass måtte enten dempeveggen på 10cm dybde bakerst bort, eller lerretsveggen frem. Jeg valgte det siste. Av en eller annen grunn må jeg ha vært klar over at noe sånt kunne skje, og det ble i grunnen ganske enkelt å flytte det fram ca 12cm. Heldigvis var det ikke mer enn seks skruer som skulle løsnes, og maskeringsopplegget er festet i lerretsrammen, så dette gikk greit.

Så flyttet jeg ut alle fire subber, og stativene for disse. Med god hjelp fra en kamerat ble de nye subbene båret opp og satt på gulvet foran i kinoen. I morgen skal elementene bæres opp og monteres. Så trenger jeg noen med muskler til å løfte kabinetter med elementer på plass, regner med at det blir tungt å få den øverste i hver stabel opp...

Siste gjøremål i dag var å begynne å bygge to stk "vogner" til hvert subtårn. Takk for ideen, Bjørn Erik! Jeg har en del solide hjul liggende, og disse egner seg fint til formålet. Siden det er ca 140 cm bredde å gå på på hver side av Milesene kan det være greit med hjul slik at subtårnene kan flyttes sideveis. Utgangspunktet er å sette dem en tredjedel av rombredden ut fra hver sidevegg, så jeg starter der og ser om dette passer. Hvis ikke er det bare å trille dem utover mot sidevegg, eller nærmere senter.

Her er litt bilder på tampen, nå er det sengetid:

Flytting av lerretsveggen:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8647-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8648-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8650-jpg

Delene til vognene er klare:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8656-jpg

Desverre var mitt lager av hjul bare av svingetypen. Etter en tenkepause eller to, kom jeg opp med denne løsningen. Hjulene låses helt, og kan samtidig enkelt festes med gjengestaget. Må bare kappe dem av til rett lengde:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8653-jpg

Nå får disse en fortjent pause. Er i tenkeboksen om jeg skal bygge nye, litt større kasser med hylleporter til dem:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8657-jpg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey! Nå har du sovet lenge nok! Vi sitter jo her og bare venter på bilder.

Synes faktisk dette er kjempespennende.

Var veldig imponert av at dine 21" kunne spille så stramt da jeg var hos deg sist. Lurer veldig på hvordan det vil låte med 6 x 18".
    Smart idé med slik vogn. Alias brukte skateboard, så her er mulighetene mange.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey igjen Øyvind! Var faktisk oppe før seks i dag, og har jobba stort sett hele dagen, Dette er ikke noe hvilehjem, nei!

Måtte bare inn å ha meg litt Taco. Mangler å lime koblingsboksene, bilder kommer utover kvelden...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt over, har fått gjort en del i dag. Arbeidet med vognene og skinnene de skal ligge på har tatt tid. Disse sandfylte dempekassene bak lerretet stikker opp 5-6mm og skulle det gå noe hjul baki der så måtte det planeres. Lagde ei styreskinne bakerst, og bygde opp ei rett skinne foran. Brukte litt tilskjærte gummiklosser og strimler av huntonit, så banelegemet er tålig rett nå. Vognene triller i hvertfall lett, og BEF skal være lokomotivet her, og bestemme hvor de 350 kg tunge vognene skal parkeres. Får håpe at ikke noe havarerer baki der, da må det rekvireres hjelp...

Fikk også limt meg to småbokser som skal brukes for å kople sammen elementene. Skal bruke koplingsskjemaet fra Midas, og satser på at jeg får det til. Lett å endre ting i hvertfall, når man har mulighet for å kople om enkelt og greit.

Fikk ideen til å lage boksene av en av de flinkeste snekkerne i klassen, nemlig OB-BB på Sentralen. Han bygger høyttalerkasser an mass på denne måten. Tenkte jeg ville prøve dette ut, og etter å ha saget ut Huntonit og MDF-biter nøyaktig, så var det bare å teipe i vei. Utrolig lett måte å samle boksen på, dette frister til gjentakelse. Ingen skruer, og resultatet blir pent uten synlige plateender. I morgen blir det muligens også litt jobbing, skal prøve å lodde ferdig boksene og bære opp elementene i kinoen.

Vognene klare for maling...:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8659-jpg

...og ferdig malt. Skinner også ferdige:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8661-jpg

Montering av skinner:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8668-jpg

Vogn:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8670-jpg

Prøve med en kasse, helt til høyre:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8671-jpg

...og helt til venstre:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8672-jpg

Same procedure på andre siden. Godt med litt frisk luft i fra "nødutgangen":

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8673-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8674-jpg

Koblingsboksene blir til:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8662-jpg

To treklosser holder front og bakside, klar til liming:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8663-jpg

Bare å rulle i sammen, og klemme teipen på plass:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8664-jpg

Funker sikker veldig greit på høyttalerkasser også:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8665-jpg

Sånn. Da er det lørdagskveld.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8666-jpg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt genialt.

19. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått. Det skinnesystemet er bare helt magisk. Så enkelt å flytte rundt på tårna.

Et lite kjapt tips til når dere skal sette i gang å kalibrere: Lag deg to midlertidige "speakon-lasker" plugger som er koblet som dette:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-speakon_lask-png

Grunnen er at fordi dine 3 subber i tårnet er seriekoblet, vil det ikke være lyd i subbene før du har koblet til alle i koblingsboken. Dersom du i kampens hete skulle ha behov for å koble ut én eller to subber alene for testing, så kan du gjøre det. Da kobler du fra subben du ikke skal spille og så setter inn denne lask-pluggen i stedet.

På ingen måte sikkert at du har bruk for dem. Men det er greit å ha dem i bakhånd dersom man av en eller annen grunn (som jeg ikke klarer å komme på nå) skulle trenge dem.

PS! itech 6000 tåler fint å drive én enkelt sub på 1 ohm, slik at man skal ikke være bekymret for ampen når man begynner å ta bort subber. itech har overvåkningslogikk, slik at den er alltid stabil og sikker å bruke. Får den for lav impendanse så slår den bare utgangen av og ingen skade er skjedd.
    Sist endret av Midas; 07-11-2015 kl 22:46
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

21. Takk Hunsbedt takket for denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for glimrende råd igjen, Midas! Kommer til å lage noen laskeplugger, dette vet jeg at jeg vil få bruk for. Kom ikke på selv at man bryter kontakten til ampen om man tar bort en eller flere subber, så dette var praktisk. Også BEF har sagt at 1 Ohm ikke er noe problem, hvis man bare skal drive ett element, så det er jeg ikke bekymret for.

Og skinner og vogner er utrolig praktisk når noe skal inn eller ut av kinoen, det er bare å åpne bakdøra og lesse av eller på etter behov. Kan meget godt være at jeg forlenger skinnene og og lager vogner til hele frontrekka! I første omgang kan vi nå finne beste posisjon for subbene uten å løfte ett gram, kan enkelt bare dyttes på plass. Vognene triller veldig lett på kulelagerhjul, så jeg må nok lage noen bremseklosser når rett plassering er funnet.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og skinner og vogner er utrolig praktisk når noe skal inn eller ut av kinoen, det er bare å åpne bakdøra og lesse av eller på etter behov.
    Det kaller vi for back-stage

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å dra seg til, bokstavelig talt. Alle Ultraene ble båret opp i kinoen i dag, samt et berg av puter. Etter ungene hadde lagt seg ble Speakon kontakter skrudd på plass og elementene montert. Heldigvis gikk dette helt etter planen, det var ingen bolter som kom på villspor i feilborrede hull.

Nå er alt klart for å få satt kabinettene opp i vognene. Når elektriker kommer i morgen vil han få en liten ekstrajobb, så får se om vi får de på plass. Hadde vært veldig greit med en Power Loader til disse løftene!

Ellers ble koblingsboksene malt, det blir oppkopling av disse i morgen.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8696-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8699-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_8700-jpg

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,528
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helproft som vanlig
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra, Arve! Artig med koblingsboksen, det ser også meget praktisk ut.

Side 162 av 172 FørsteFørste ... 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 158 159 160 161 162 163 164 165 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •