Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 161

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 161 av 172 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 ... SisteSiste
Viser resultater 3,201 til 3,220 av 3428
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Nå er jeg uhøflig og glemmer meg selv:

Arve, dette ser veldig bra ut. Nå ser kassene meget lekre ut! Jeg må nok engang bare bøye meg (literært) i støvet på din tolmodighet og presisjon. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene tydeligvis.
    Takker for skryt og innspill, Svein! Når det gjelder oppkopling, kan du vise et skjematisk forslag, med kopling fra + til -? Hvis du har tid altså?
    Er redd for å gjøre noe feil her. Da tenker jeg på ditt forslag, og vi går ut fra elementer er koplet i 4 Ohm. Jeg har koplinger som er firepols, og kan godt sette inn to kontakter pr kasse hvis det er hensiktsmessig. Er det unødvendig å kjøre tre paralelle sett kabler fra hvert tårn frem til forsterkeren etter din mening?
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spesiell grunn/forbedring av å gjøre det slik, kontra motsatt?

Hvis dette var PA, så hadde jeg valgt seriekobling i elementet og så parallell av kabinettene. Fordi da kan jeg sette på 2 speakon på hvert kabinett og bare linke kabinettene med korte speakonkabler. Da hadde jeg hatt helt vanlige speakon-speakon kabler og jeg hadde hatt større fleksibilitet i hvordan det er koblet.

Det jeg kan se som en ulempe med dette er kanskje at en frittstående kasse hadde fått relativt høy impedanse og at den alene kanskje er litt vanskeligere å drive.

ITech har ingen problemer med å drive 3 ohm, nei. Men generelt sett, så tåler brokobling lave impedanser dårligere enn vanlige forsterkertrinn. Når impedansen synker på grunn av mye parallell-kobling av kabinetter, så er det vanligere å drive det med to parallelle kanaler, enn å brokoble disse. (Selv om man teknisk sett går glipp av dobbel effekt.)

Med seriekobling, hadde jeg lagd meg spesial-linkekabel for speakon (for å holde kabellengden nede):

Amp -------------- speakon --- speakon --- speakon --\
    ¨¨¨¨\-------------------------------------------------------/
    Helt enig med deg at i PA verden vil det være enklere med en løsning der du parallell kobler kabinetter. utfordringen her er at man enten kan få elementene til å være 1ohm eller 4ohm. Da ser jeg det som best å parallell koble hver element, slik at de blir 1ohm og så sette disse i serie 3 og 3 kabinetter, slik at man ender opp med 3ohm. Dette er en permanent installasjon, så dermed tilpasser man etter forholdene.

Forsterkeren skal ikke brokobles, men kjøres som 2 kanals, altså ca 2700-2800watt pr.kanal, eller ca 900watt pr.element.

Denne skisse viser kobling av hver enkelt element:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-08-07-2015-14-37-07-jpg

Denne viser sammenkoblingen av 3 kabinetter:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-08-07-2015-14-39-53-jpg

Jeg ville tatt en kabel fra hvert kabinett og koblet disse sammen i en boks f.eks. Fra forsterkeren ville jeg trekt en 4 kvadrats kabel for hver av kanalene, til koblings punktet.

3. Takk Hunsbedt takket for denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Nå mangler det å borre opp hull ikassene i sidene for Speakon-kontakter. Siden jeg har kjøpt inn 4-pols kontakter og plugger kommer jeg til å gjøre en ny vri. Istedenfor å koble valgt motststand på elementpluggene på siden av elementet (4 eller 1 Ohm), skal jeg føre ut et dobbelt sett med kabler til Speakon-kontakten i siden på kassen, slik at jeg der kan velge (inni Speakon-pluggen) om jeg vil ha elementene i 4 eller 1 Ohm.
    For å være sikker på at jeg ikke misforstår noe her: Dette er en dual voice-coil høyttaler som er på 2ohm? Og du ønsker å kunne velge mellom parallell eller seriekobling?

For hvis det er tilfellet, så kan man absolutt koble den ene spolen på par 1 og den andre på par 2 i speakonkontakten. Merk da at du vil alltid kreve spesialkabler for å bruke begge svingspolene i subben!

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-speakon-png

(Dette er sett fra pluggen)

Basert på BEFs forslag så gjør du følgende:

1. Kobler speakonpluggene i subbene som over, dvs. par 1 til coil1, par 2 til coil2.

2. Lager 6 stk kabler fra koblingsboksene til hver av subbene. Den kan enten være
    a) 2-leder. Da må du koble sammen 1+ og 2+ og hhv 1- og 2- i speakon pluggen (noe som kan være litt styrete pga plass i pluggen)
    4) 4-leder. Da går par 1 og 2 som separate par ned til koblingsboksen.

3. Koblingsboksen kobles slik blå streker viser. Dersom du velger 4-leder kabling mellom koblingsboks og subber, så må du koble rød kabling også.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-serbox-jpg

Når jeg tenker meg om, er det nødvendig å koble coil1 og coil2 til hvert sitt par i speakonpluggen? Vinner man noe på det? Utenom at man slipper å koble om inni subben ved et annet oppsett?

Andre må gjerne kvalitetsikre koblingen, slik at jeg ikke har blemmet i farten.

*edit*

I prinsippet kan du klare det meg én koblingsboks i hele opplegget dersom du trekker 4-leder kabel fra koblingsboks til amp. Da kobles L sub på par 1 (slik eksemplet over viser) og så R sub på par 2. Da må nødvendigvis koblingsboksen utvides med 3 nye sepakonkontakter som man kobler par 2 inn på.
    Sist endret av Midas; 07-08-2015 kl 19:08
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

5. Takk Hunsbedt takket for denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Helt enig med deg at i PA verden vil det være enklere med en løsning der du parallell kobler kabinetter. utfordringen her er at man enten kan få elementene til å være 1ohm eller 4ohm. Da ser jeg det som best å parallell koble hver element, slik at de blir 1ohm og så sette disse i serie 3 og 3 kabinetter, slik at man ender opp med 3ohm. Dette er en permanent installasjon, så dermed tilpasser man etter forholdene.
    Jeg tror jeg forstår nå

Man kan enten parallellkoble internt i subbene = 1ohm og så seriekobler man slik at man ender opp med 3ohm samlet.

Eller man kan seriekoble internt, da får man 4 ohm og så parallellkoble subbene. Da ender man opp med en impedanse på 1,33 ohm, og det er verre for ampene enn 3ohm.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

7. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg forstår nå

Man kan enten parallellkoble internt i subbene = 1ohm og så seriekobler man slik at man ender opp med 3ohm samlet.

Eller man kan seriekoble internt, da får man 4 ohm og så parallellkoble subbene. Da ender man opp med en impedanse på 1,33 ohm, og det er verre for ampene enn 3ohm.

Riktig, det er sikkert litt dårlig forklart fra min side fra starten. I og med at Ultraene har to voice-coiler, kan man velge om man vil kople 1 eller 4 Ohm, slik også BEF har forklart.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-koblingsskjema-tc-sounds-ultra-jpg

Jeg tror da at jeg går for å kople paralellkople elementene i 1 Ohm, og så seriekople disse tre til 3 Ohm. Setter opp en koplingsboks som foreslått fra dere rett ved lerretet, og trekker ett sett kabler fra hver koblingsboks til Itechen, det skulle vel gå greit med et strekk her på ca 10m.

Så er det koplingen i hver sub. Hvis man drar frem ett sett kabler fra hver voice-coil (Voicecoil 1 + og -, voicecoil 2 + og -) til Speakon-kontakten som sitter i kabinettet, og så kopler Speakon-pluggen slik at 1+ koples til 2+ som er koplet til 2- og videre til 1+ med tre korte ledninger inni pluggen, så skulle vel dette gi 1 Ohm ut? Og ønsker man på et seinere tidspunkt å forandre dette til 4 Ohm, så er det vel bare å kople sammen 1+ og 2- inne i Speakon-pluggen?
    Vet ikke om det er mulig/vanlig (kan bli litt trangt) å gjøre det slik, men man slipper altså å løfte ut et 40-kilos element for å kople om...
    EDIT: ser på pluggen at det kan bli "litt" trangt å gå for 1 Ohm, så det blir vel til at jeg går for 1 Ohm rett på hvert element.

Tusen takk for fine illustrasjoner fra dere. Til og med idioter som meg forstod dette nå veldig lett!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også snakket med elektikeren min i dag. Han ble litt bekymret når jeg sa at man kan komme opp i makseffekter nær 6000W på en kurs. Nå blir selvfølgelig det sikkert aldri nødvendig, men jeg vil i alle tilfeller ha en egen kurs til denne forsterkeren. Kommer til å gå for 20 eller 25 A sikring, egen kontakt og 6 kvadratmm kabel opp fra sikringsskapet. Hos meg er dette meget enkelt å få til, og strekket er heller ikke langt. Får ordnet dette på mandag med litt egeninnsats.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, det er sikkert litt dårlig forklart fra min side fra starten. I og med at Ultraene har to voice-coiler, kan man velge om man vil kople 1 eller 4 Ohm, slik også BEF har forklart.

Jeg tror da at jeg går for å kople paralellkople elementene i 1 Ohm, og så seriekople disse tre til 3 Ohm. Setter opp en koplingsboks som foreslått fra dere rett ved lerretet, og trekker ett sett kabler fra hver koblingsboks til Itechen, det skulle vel gå greit med et strekk her på ca 10m.

Så er det koplingen i hver sub. Hvis man drar frem ett sett kabler fra hver voice-coil (Voicecoil 1 + og -, voicecoil 2 + og -) til Speakon-kontakten som sitter i kabinettet, og så kopler Speakon-pluggen slik at 1+ koples til 2+ som er koplet til 2- og videre til 1+ med tre korte ledninger inni pluggen, så skulle vel dette gi 1 Ohm ut? Og ønsker man på et seinere tidspunkt å forandre dette til 4 Ohm, så er det vel bare å kople sammen 1+ og 2- inne i Speakon-pluggen?
    Vet ikke om det er mulig/vanlig (kan bli litt trangt) å gjøre det slik, men man slipper altså å løfte ut et 40-kilos element for å kople om...
    EDIT: ser på pluggen at det kan bli "litt" trangt å gå for 1 Ohm, så det blir vel til at jeg går for 1 Ohm rett på hvert element.

Tusen takk for fine illustrasjoner fra dere. Til og med idioter som meg forstod dette nå veldig lett!
    Korrekt.

Det som er fint med å legge ut voicecoil 1 og 2 til hvert sitt par på speakon, er jo nettopp det at du på utsiden kan velge konfigurasjon. Det som også er fint er hvis du går for 4-leder kabel fra sub til koblingsboks, fordi da bestemmer du utelukkende hvordan elementene og subbene er koblet sammen med hvordan det er koblet i boksen. Ingen lodding på noen kabler og ingen åpning av kasser.

La oss eksempelvis si at du ønsker å koble alt i seriekobling, altså at du får til sammen 12 ohm. Ja, da er det bare å finne frem loddebolten og lodde om i koblingsboksen, mens kabler og subber trenger man ikke gjøre noe med.

Men for et slikt oppsett må du bruke en 4-leder fra koblingsboks til sub, siden koblingen av om elementet er koblet i serie eller i parallel bestemmes i koblingsboksen.

Jeg har også snakket med elektikeren min i dag. Han ble litt bekymret når jeg sa at man kan komme opp i makseffekter nær 6000W på en kurs. Nå blir selvfølgelig det sikkert aldri nødvendig, men jeg vil i alle tilfeller ha en egen kurs til denne forsterkeren. Kommer til å gå for 20 eller 25 A sikring, egen kontakt og 6 kvadratmm kabel opp fra sikringsskapet. Hos meg er dette meget enkelt å få til, og strekket er heller ikke langt. Får ordnet dette på mandag med litt egeninnsats.
    For itechen?

6000W fra itech 6000? For å være ærlig, det behøver ikke elektrikeren bekymre seg for. itech 6000 oppgir 13,6A forbruk på 230V ved 2ohms last og 1/3 power pink noise (denne lasten regnes som "typical program material with severe clipping". Jeg tror og håper du aldri er der). Ved den lasten avsetter forsterekeren hele 1200W i egenvarme, så da blir det varmt!

Dessuten har itechen en 20A inntakssikring, slik at det vil være poengløst å ha mer. IEC-pluggen (den såkalte europluggen) på strøminntaket på itechen er ikke godkjent for tilkobling til mer enn 16A stikk i EU/Norge, så en fast tilkobling til 20A eller 25A tror jeg ikke er en god løsning.

Min laptop trekker 70A (!) når man plugger inn powersuppliet. Det er derfor det gnister når man plugger det inn. Men sikringen ryker ikke av den grunn, og dette skyldes at strømtrekket er svært kortvarig.

11. Takk Hunsbedt takket for denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6000W fra itech 6000? For å være ærlig, det behøver ikke elektrikeren bekymre seg for. itech 6000 oppgir 13,6A forbruk på 230V ved 2ohms last og 1/3 power pink noise (denne lasten regnes som "typical program material with severe clipping". Jeg tror og håper du aldri er der). Ved den lasten avsetter forsterekeren hele 1200W i egenvarme, så da blir det varmt!

Dessuten har itechen en 20A inntakssikring, slik at det vil være poengløst å ha mer. IEC-pluggen (den såkalte europluggen) på strøminntaket på itechen er ikke godkjent for tilkobling til mer enn 16A stikk i EU/Norge, så en fast tilkobling til 20A eller 25A tror jeg ikke er en god løsning.

Min laptop trekker 70A (!) når man plugger inn powersuppliet. Det er derfor det gnister når man plugger det inn. Men sikringen ryker ikke av den grunn, og dette skyldes at strømtrekket er svært kortvarig.
    Ok, det du sier her høres jo veldig fornuftig ut. Og en 15A sikring (C), (som jeg har to av i dag) kan gi kontinuerlig 3450W slik jeg forstår det, og jeg kommer ikke ned i 2 Ohms last (som da ville trukket 13,6A x 230V = 3128W). MEN: Jeg har fire forsterkere på to kurser, to Itecher og to andre som også trekker "en del". Poenget mitt var først og fremst å få Itechen til subbene over på en egen kurs, så kan jeg heller gå for en vanlig 15A C-sikring. Det skulle vel være fornuftig? Hvis det ikke er noe poeng så vil jeg heller spare noen kroner...

Jeg har ikke 4-leder høyttalerledning, men siden disse strekkene fra subbene opp til koblingsboksen er svært korte kan jeg jo bare stripse sammen to stk toledere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare SÅ imponerende jobbing !
    Detaljer og nøyaktighet hele veien - dette bare MÅ bli bra det
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

14. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det du sier her høres jo veldig fornuftig ut. Og en 15A sikring (C), (som jeg har to av i dag) kan gi kontinuerlig 3450W slik jeg forstår det, og jeg kommer ikke ned i 2 Ohms last (som da ville trukket 13,6A x 230V = 3128W). MEN: Jeg har fire forsterkere på to kurser, to Itecher og to andre som også trekker "en del". Poenget mitt var først og fremst å få Itechen til subbene over på en egen kurs, så kan jeg heller gå for en vanlig 15A C-sikring. Det skulle vel være fornuftig? Hvis det ikke er noe poeng så vil jeg heller spare noen kroner...

Jeg har ikke 4-leder høyttalerledning, men siden disse strekkene fra subbene opp til koblingsboksen er svært korte kan jeg jo bare stripse sammen to stk toledere.
    Mitt ydmyke råd at at det er nok absolutt hensiktsmessig å få subampen over på en egen kurs. Ofte er det slik at de verste strømtrekkene i hjemmekinoer får man ved eksplosjoner og smell. Og her er gjerne alle lydkanalene i drift med full power over hele frekvensområdet. Det betyr jo at alle ampene dine vil trekke hardt samtidig. Spesielt subbene.

En 15A C bør være fint. Hvis du vil ha litt ekstra så kan du gjøre en av to ting: ABB har noen automatsikringer som fortsatt er 16A og som er lov å legge opp med 2,5mm^2. Da heter de 16A Ck. Det andre valget er å få elektriker til å legge opp med 4mm^2 kabel på kursen. Da er det lov å bruke 16A C automat.

16. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk 2 ledninger pr. kontakt da eller lodde parallell koblingen på kontakten som står i kabinettet. Ønsker du da å gjøre om på koblingen, så lodder du bare om der. Da slipper du å ta ut elementet...

18. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har i perioder kjørt 8stk Itech 4000 + 2stk Itech 8000, på 1stk 16amp kurs med C karakteristikk. Det har gått helt fint uten problem med at sikringen har gått fint.... Nå kjører jeg et oppsett der jeg bruker 2stk 16amp kurser, der 3stk I4000 + 1stk I8000 går på den ene og 5stk I4000 + 1stk I8000 går på den andre.

Det er alltid kjekt å ha tilgang på nok strøm, en man trenger ikke å overdrive.

20. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke noe poeng å gå over bord.

Men dere er jo allerede i "overbord" kategorien :P. Denne mengden forsterkere som dere begge nå besitter er bortimot samme mengde amping som brukes på en typisk konsert til 500-1000 personer!

Da er det vanlig å ha 1 16A kurs til PA (som typisk er 2 x 3-4 kanaler/amper inkl subber), 2 kurser hvis det er større PA. 1 kurs til monitoring (4-8 kanaler amping).

22. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, man kan i likhet med krav til headroom aldri få nok redundancy. Skal prøve å ikke ta helt av her, da blir det jo akkurat som i visse kabeltråder en viss plass...

Har vært på mer enn ett utested/konsert/festival, der sikringene har gått ved høyt volum. De har ikke hatt nok redundancy...
    Får se hva jeg gjør. Jeg skal tenke på det du sier, Bjørn Erik, og ta forslagene fra Svein med til elektrikeren i morgen. Jeg setter ikke opp noe som er unødvendig, men...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Jeg tror det beste er å parallell koble alle elementet, så serie koble 3 og 3 kabinettet, da vil få 3ohm. Disse kobles så på hver sin kanal på Itech 6000, den vil da levere ca. 2700-2800 watt pr.kanal.
    Det er slik jeg har koblet mine basstårn med JBL GTI 15". Ble anbefalt dette og min Hypex UDC 700 har ingen problemer med å drive denne konfigurasjonen. Skulle nok helt sikkert hatt kraftigere forsterker, men som regel spiller jeg ikke så hemningsløst høyt at dette er noe problem.

Veldig spennende prosjekt du holder på med!

25. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,104
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å bli imponert over arbeidet som legges ned, og hvor bra resultatene blir Kudos igjen!

27. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo knallbra ut, Arve. Ikke at det var overraskende altså.
    Skal du beholde dine 21" i oppsettet også?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

29. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å følge med på slike vanvittige råe prosjekter

31. Liker Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Torolan & Ak: Tusen takk for fine ord! Veldig fint å få slike tilbakemeldinger!

Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Det er slik jeg har koblet mine basstårn med JBL GTI 15". Ble anbefalt dette og min Hypex UDC 700 har ingen problemer med å drive denne konfigurasjonen. Skulle nok helt sikkert hatt kraftigere forsterker, men som regel spiller jeg ikke så hemningsløst høyt at dette er noe problem.

Veldig spennende prosjekt du holder på med!
    Jeg og Dan vurderte Hypex til mellomtone og diskant på BigMiles-tårnene, men fant ut at det ble greiere med Crown DCI. Vet ikke om Hypex duger til effektkrevende smultringsubber, ville kanskje heller ha brukt de til mer lettdrevne PA-basser. Googlet dine JBL GTI 15", de ser rimelig heftige ut. Nesten utrolig at disse små Hypexene er i stand til å gi nok effekt!
    Jeg spiller rimelig høyt sånn innimellom, da er det godt å vite at Itechene har reserver nok. Blir spennende å se om de takler Ultraene greit!
    Sist endret av Hunsbedt; 07-09-2015 kl 13:31

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,976
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Dette ser jo knallbra ut, Arve. Ikke at det var overraskende altså.
    Skal du beholde dine 21" i oppsettet også?
    Takktakk Øyvind!

I teorien skulle det jo ha vært morsomt å ta den helt ut med både Maelstromene og kanskje Boschmannene også. I praksis må jeg desverre begrense meg litt, og kjører derfor (foreløpig??) med "bare de seks Ultraene". Jeg er kanskje bassgal, men det får da være måte på...
    Vil du låne mine to 21" Maelstromer til kjellerkinoen din? Du trenger kanskje litt mer riste-bass, slik at naboene etterhvert flytter, og du blir kongen på haugen..?

Edit: Sorry, surret meg vekk litt der. Du ER jo allerede kongen på haugen. Selvfølgelig!
    Sist endret av Hunsbedt; 07-09-2015 kl 13:46

Side 161 av 172 FørsteFørste ... 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 157 158 159 160 161 162 163 164 165 171 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •