Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  169
Side 16 av 172 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 3428
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oj!

UTROLIG GJENNOMFØRT!

Nei nå ble jeg skikkelig imponert. Så sinnsykt mye detaljer som får skikkelig med omsorg og tid på seg, noe som gjør at dette kommer til å bli steike bra. Om du ikke er snekker, så gjør du en mye bedre jobb en de gjennomsnittlig! (MYE bedre)

Dette må jeg følge med videre på, og jeg regner med at det kommer oppdateringer susende nå som det er kinobyggings-sesong?

Falt nesten av stolen her, virkelig bra arbeid!

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    UTROLIG GJENNOMFØRT!

Nei nå ble jeg skikkelig imponert. Så sinnsykt mye detaljer som får skikkelig med omsorg og tid på seg, noe som gjør at dette kommer til å bli steike bra. Om du ikke er snekker, så gjør du en mye bedre jobb en de! (MYE bedre)

Dette må jeg følge med videre på, og jeg regner med at det kommer oppdateringer susende nå som det er kinobyggings-sesong?

Falt nesten av stolen her, virkelig bra arbeid!

Steike, det var da voldsomt!:-D
    Takker for skryten, AnaXyd, ikke på måte med godord! Blir helt flau her...ops:

Skal prøve med holde folket her oppdaterte med en eller to "byggemeldinger" i uka, får se hvordan tiden strekker til. ;-)

Fikk satt opp de bakre panelvinklene i skapet i dag som planlagt, og fuget rundt listverket som er rett innenfor glassdøra. Nå er skapet pottetett. Får desverre ikke tid til lydtesten i dag, den blir utsatt til senere i uka som kommer.

Kan ellers melde at jeg skal begynne på den fremre plattingen i morgen. Skal prøve å tegne litt Sketchup på jobben i kveld, så poster jeg mere om det senere i dag.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tegnet litt Sketchup på jobben i kveld. Første bilde her viser sånn omtrent hvordan lerretet blir plassert. Det er tegnet inn ett kurvet lerret, men det er slett ikke sikkert at det blir det som blir benyttet. Har gått litt frem og tilbake på dette, men nå heller det imot et flatt, stort lerret som kan maskeres inn på alle sider slik at jeg ikke er begrenset på noen måte (bortsett fra bredden på ca 3,3m). Har også tegnet inn spor for fortrekk og sidegardiner.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-autosave_hjemmekino-interi-rl-farget-copy-jpg

Dette viser det samme bare i en annen form, med mål angitt.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-hjemmekino-copy-jpg

Nederste ramme blir lagt ut slik, med 2x2" lekter.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-fremre-platting-1-copy-jpg

Så kommer et lag asfaltplater. Det kuttes av 5cm bak mot vegg slik at varmluft fra golv kommer ut.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-fremre-platting-3-copy-jpg

Så legger jeg ut et nytt rammeverk, dette av 2x4". Her skal jeg fylle opp med Glavarester i alle hulrom.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-fremre-platting-4-copy-jpg

Så blir alt kledd inne med vanlig gulvsponplater. Dette er baksiden, med trapp til branndøra.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-fremre-platting-5-copy-jpg

Framsida. Skal legge på gips i front. Det blir også satt på perforerte blikkplater nederst mot gulvet, i 5cm høyde. Altså på samme måte som den bakre plattingen. Der virker utluftingen fra gulvet veldig fint, satser på det samme her.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-fremre-platting-5a-copy-jpg

Rammeverk for lerret, skal festes mellom gulv og tak, og i taket blir det lydbøyler for å ikke overføre noe bevegelser til taket.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-fremre-platting-6a-copy-jpg
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hunsbedt.
    Veldig kjekt at du er kommet igang igjen, detter er underholning på
    øverste hylle:-) Detaljene er som vanlig utført med Nasa presisjon.
    Skulle også gjerne sett bilde av det ferdig flotte uteprosjeket du holdt på
    med i sommer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei Hunsbedt.
    Veldig kjekt at du er kommet igang igjen, detter er underholning på
    øverste hylle:-) Detaljene er som vanlig utført med Nasa presisjon.
    Skulle også gjerne sett bilde av det ferdig flotte uteprosjeket du holdt på
    med i sommer.
    Takker for det, carradona! Veldig greit å være tilbake på forumet! Hadde nok allikevel godt av en pause. Flott å jobbe ute, når været er med på notene!

Hadde vel egentlig lovet å legge ut flere bilder av det nesten ferdige terrasseprosjektet tidligere, men det ble glemt litt bort i oppstarten på kinoen.

Så her er noen bilder. Ble som sagt nesten ferdig, mangler bare to strøk med Optimal. Kommer til å la det stå med Visirgrunningen over vinteren (alt er impregnert), så hvis mye er slitt av på topprekka er det jo bare å legge på ett nytt strøk når alt er godt tørket opp utpå vårparten.

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2738-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2739-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2740-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2741-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke ha tak på den terasse tingen?

Ellers så er jeg imponert over hvor fint og bra det blir

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Michaelsand. Men jeg har valgt å ta av plastplatene for vinteren, da takkonstruksjonen ikke er beregnet på snø. Har bygd det slik at det tar et kvarter å ta av hele taket, som blir lagret under boden på bildet om vinteren.

Skulle jeg ha bygd slik at platene skulle ha vært på hele året måtte jeg antakeligvis ha brukt en ståldrager samt mye mer enn 5cm fall på fire meter. Og da ville taket ikke ha passet så godt inn med resten...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, du har en plan med alt skjønner jeg

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, dette blei jo kjempeflott. Sikker på du har hatt en tidligere karriere
    som tømrer:-D Visst jeg har forstått det riktig bor du også på vestlandet
    og da er det jo glimrende med et slikt overbygg. Og mye lagringsplass er jo alltid kjekt og ha.
    Ingen dum løsning og ta ned taket om vinteren, sparer jo plasten for
    unødig slitasje og ikke minst dimensjonering som du sier.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Jøss, dette blei jo kjempeflott. Sikker på du har hatt en tidligere karriere
    som tømrer:-D Visst jeg har forstått det riktig bor du også på vestlandet
    og da er det jo glimrende med et slikt overbygg. Og mye lagringsplass er jo alltid kjekt og ha.
    Ingen dum løsning og ta ned taket om vinteren, sparer jo plasten for
    unødig slitasje og ikke minst dimensjonering som du sier.
    Hehe, nei, har nok aldri vært i nærheten av snekkerfaget. Har i tillegg til kinomaskinistyrket stilling i posten, og som du vet er postmenn som poteter, de kan brukes til alt!

Og ja, jeg bor på sørvestlandet (Kvinesdal), og her regner det jo litt, og da er det veldig greit med et lettak over hodet (og hagemøblene!) om sommeren.
    Var innom mange forskjellige takkonstruksjoner før jeg bestemte meg for dette; en lett og raskt demonterbar løsning for å få ned takplatene. Fungerer ikke dette over tid må jeg kanskje gå for en stålbjelke og mer solide takplater.

Ellers har jeg i kveld målt opp den bakre plattingen på gulvet, kappet alt av 2x2" lekter som skal ligge i bunnen og fuget langs gulv og vegg. I morgen legges asfaltplater over disse, så ser jeg hvor langt jeg kommer...

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig fin terasse ja. Er det ikke snø hos deg da? Eller er disse bildene tatt tidligere i år?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snøen kom for noen uker siden, i slutten av oktober. Kom ca 5cm, som gikk igjen på noen dager. Veldig tidlig altså, og takplatene måtte ned i en fart. Etter dette har det vært relativt snøfritt, typisk nok. Men lenger oppe i bygda er det snø, så vinteren er nok kommet for å bli nå.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lekker terasse du har snekret, tydelig at du har både et estetisk talent og evner til å utføre

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble kjempeflott dette.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    En lekker terasse du har snekret, tydelig at du har både et estetisk talent og evner til å utføre
    Takker for det, tols1! Så var det bare om jeg evner å utføre også kinoen i god stil da...

@kjelli: takker for fine ord!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ikke så langt som ønsket i kveld grunnet barnepass og generell latskap (les: trøtthet).

Fikk allikevel forberedt morgendagens arbeid. Limte fast lektene i gulvet med TEC7. Vet ikke helt om dette var det beste jeg kunne ha brukt, men det var det eneste jeg hadde for hånden, bortsett fra silikon og akryl da.

Nå skal dette tørke litt til i morgen, da legges asfaltplater. Forhåpentligvis kan jeg begynne på laget med 2x4" også.

Men det er en ting jeg lurer på. På toppen av plattingen kommer mellom 200 og 300 kg med høyttalere. Har tidligere erfaring med at høyttalere på toppen av plattinger vil gi en ullen og svulstig lyd, spesielt i bassområdet. Og jo mer bass, jo mere "rumling". Har tildligere også god erfaring med høyttalerne plassert på spikes på teppebelagt betong. Da fikk jeg rask og kontant bass slik jeg liker.

Da blir det store spørsmålet: skal jeg bygge ned bokser i plattingen som fylles med for eks betong eller betongheller, slik at høyttalerne står på "fast grunn", eller er det andre løsninger som er bedre? Hva synes dere? Noen med erfaringer på området som kan gi råd her?
    Kan nevne at øverste del av plattingen blir en tett boks, fylt med Glavarester.

Her noen bilder fra dagens lille gjøremål:

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2915-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2916-jpg

Hjemmekino i tilbygg: Nytt LED-lys bak lerret-img_2917-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det store spørsmålet: skal jeg bygge ned bokser i plattingen som fylles med for eks betong eller betongheller, slik at høyttalerne står på "fast grunn", eller er det andre løsninger som er bedre? Hva synes dere? Noen med erfaringer på området som kan gi råd her?
    Kan nevne at øverste del av plattingen blir en tett boks, fylt med Glavarester.
    Skal ikke påberope meg masse peiling her, men har sett på flere amerikanske hjemmekino prosjekter, at de har fylt hulrommene med sand, og regner med at de gjør det pga. det du beskriver over...

/Ronny

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,002
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderbird61
    Skal ikke påberope meg masse peiling her, men har sett på flere amerikanske hjemmekino prosjekter, at de har fylt hulrommene med sand, og regner med at de gjør det pga. det du beskriver over...

/Ronny
    Selvfølgelig! At jeg ikke tenkte på det! Sand brukes jo i noen høyttalerkonstruksjoner for å dempe kabinettet! Veldig godt forslag, sparer mye arbeid hvis jeg slipper å bruke betong.
    kan for eks da bare legge et lag plast i hulrommene (som skal ha høyttalerne over seg), og fylle på med tørket sand...:-D

Takker for godt innspill, thunderbird61!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var knallbra tenkt. Har jo selv sett de fyller de med sand, og har tenkt flere ganger at det så voldsomt ut. Men det henger jo forferdelig godt sammen med dine erfaringer ang lyd og slike kasser. Lærte jeg noe nytt i dag og

Kjelli

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk uteareal du har fått til!
    Jeg blir varm i sjela av å se folk som gjør seg flid med det de holder på med.

Side 16 av 172 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •